Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko kalasatamassa?

Vierailija
28.05.2026 |

Jos sinulla olisi siihen mahdollisuus?

Kommentit (252)

Vierailija
201/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatama on kuin Suomen Manhattan ja tornit kuin World trade center 😍

Vierailija
202/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taloyhtiö, Triton tjsp., jolla on oma marina , on kyllä yksi Suomen tyylikkäimmistä kerrostaloista. Ympäristö ei ole valitettavasti samaa tasoa. Sama Katajanokalla tyynen puolella. Se olisi oma valinta.

Vanha jugend-Skatta ja Kalasatama ei ole oikeastaan millään mittarilla samalla sivulla. No, meri lähellä - mutta ei muuta.

Ei tietenkään. Toisessa on kauppakeskus ja toisessa k-market ja alepa.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasatama on kuin Suomen Manhattan ja tornit kuin World trade center 😍

On siinä vähän Manhattan-fiiliksiä, kun on tiivistä ja korkeaa ja vettä molemmin puolin.

Vierailija
204/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo ja aion asua loppuelämäni. Onneksi vihaajien ei todennäköisesti tarvitse, olisi ikävää asua jossain, missä ei halua. Jokainen tyylillään.

Vierailija
205/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dörrarna öppnas på tågets högra sida

😘

Vierailija
206/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitetaan mahdollisuudella?

Rahaa muuttoon olisi vaikka heti.

Halua muuttoon ei ole.

En usko, että tulen koskaan asumaan Kalasatamassa.

Vierailija
207/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää slummissa asumisesta

Slummeja ei onneksi Suomessa ole, eikä kyllä ghettojakaan.

Vierailija
208/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dörrarna öppnas på tågets högra sida

😘

Doors will open on the right hand side.

Vierailija
209/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun jo ja aion asua loppuelämäni. Onneksi vihaajien ei todennäköisesti tarvitse, olisi ikävää asua jossain, missä ei halua. Jokainen tyylillään.

Se on kiva alue, toivottavastk viihdyt.  🌻

Itse asun eräällä paljon haukutulla alueella ja tiedän, miten ikävältä omien kotikulmien repostelu tuntuu.

Vierailija
210/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asuisi. En halua asua alueella, missä on talo talossa kiinni. Alueen maine ei todellakaan ole hyvä.

Maine ei ole hyvä? Lol. Siellähän asunnot on just suomen arvokkaimpia. 

Oletko koskaan käynyt Redissä? Ihme hypetetty alue asukkaiden tasoon nähden.

Redin pohjaratkaisu on aika sekava, mutta muuten Redissä ei ole mitään vikaa. Löytyy about kaikki mitä tarvitsee.

eri

Käypä vessassa, kunnon narkkisten kokoontumispaikka, tavarat lojuu ympäri, lattiat täynnä sitä itseään.

Missäs vessassa tämmöstä on? 😄

Vierailija
211/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi, ylipäätään Helsinki tai suur-Helsingin alue ei vedä puoleensa. Olen Helsingistä kotoisin, mutta asun nykyisin maalla, syrjäseudulla ja kaukana pöhinästä. Minun on jotenkin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka haluavat muuttaa asumaan Kalasatamassa.

Vierailija
212/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaliksen metro menee remppaan, miten käy Redin?

Sitä pohdin yön tunteina.

Tämä huolestuttaa myös minua...

Vierailija
213/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se tietty vähentää asiakkaita, mutten usko katastrofiin. Korvaavat bussit ajavat siitä vierestä ja ratikat kulkee - kyllä siellä ihmisiä pyörii.

Vierailija
214/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tykkään asua Kalasatamassa? Kun jäätiin eläkkeelle, myytiin talo ja päätettiin ostaa uusi kerrostaloasunto. Kriteerit: n90m2, iso lasitettu parveke, oma sauna, kävelymatkan päässä kahdesta tärkeästä paikasta, autolle paikka kellarissa, merinäköala. Nämä kaikki toteutui Kalasatamassa. Lisäksi on hyvä pohjaratkaisu, helppo sisustaa, rauhallinen talo, ja plussaa on lyhyt matka kauppoihin ja metrolle. Voi myös kävellä kadun yli 30metriä ja mennä uimaan.

Vierailija
215/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tykkään asua Kalasatamassa? Kun jäätiin eläkkeelle, myytiin talo ja päätettiin ostaa uusi kerrostaloasunto. Kriteerit: n90m2, iso lasitettu parveke, oma sauna, kävelymatkan päässä kahdesta tärkeästä paikasta, autolle paikka kellarissa, merinäköala. Nämä kaikki toteutui Kalasatamassa. Lisäksi on hyvä pohjaratkaisu, helppo sisustaa, rauhallinen talo, ja plussaa on lyhyt matka kauppoihin ja metrolle. Voi myös kävellä kadun yli 30metriä ja mennä uimaan.

Oi kun kiva lukea, että en ole ainoa tyytyväinen asukas. Melkein kaikki jutut sopii muhun myös! 👍

Vierailija
216/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko moni metrolla tuonne ostoksille? Onko paikallisilla käsitystä? Metrolla pääsee niin moneen muuhunkin paikkaan. Talvella kuljin kerran viikossa metrolla töihin ja muutenkin tietenkin joskus, enkä oikein miellä, että Kalasatamasta tulisi väkeä isojen ostoskassien kanssa. 

Itse pysähdyn tuossa vain pyöräillessä.

Vierailija
217/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asuisi. En halua asua alueella, missä on talo talossa kiinni. Alueen maine ei todellakaan ole hyvä.

Maine ei ole hyvä? Lol. Siellähän asunnot on just suomen arvokkaimpia. 

Oletko koskaan käynyt Redissä? Ihme hypetetty alue asukkaiden tasoon nähden.

Redin pohjaratkaisu on aika sekava, mutta muuten Redissä ei ole mitään vikaa. Löytyy about kaikki mitä tarvitsee.

eri

Käypä vessassa, kunnon narkkisten kokoontumispaikka, tavarat lojuu ympäri, lattiat täynnä sitä itseään.

Missäs vessassa tämmöstä on? 😄

Sattumoisin kävin Redissä vessassa pari päivää sitten, siistiä oli ja paperikin riitti. Tietysti. 

Vierailija
218/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko moni metrolla tuonne ostoksille? Onko paikallisilla käsitystä? Metrolla pääsee niin moneen muuhunkin paikkaan. Talvella kuljin kerran viikossa metrolla töihin ja muutenkin tietenkin joskus, enkä oikein miellä, että Kalasatamasta tulisi väkeä isojen ostoskassien kanssa. 

Luulen, että tullaan kyllä jonkin verran ainakin (ehkä väliltä Hakaniemi-Herttoniemi, mutta tämä on vain oma arvaus) ja Kalasatama on myös liikenteen solmukohta eli monet vaihtaa siinä kulkuneuvosta toiseen ja varmaan joskus shoppailevat samalla.

Vierailija
219/252 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tullaan kyllä jonkin verran ainakin (ehkä väliltä Hakaniemi-Herttoniemi, mutta tämä on vain oma arvaus) ja Kalasatama on myös liikenteen solmukohta eli monet vaihtaa siinä kulkuneuvosta toiseen ja varmaan joskus shoppailevat samalla.

Joo, voihan se olla, itse en tosiaan metrolla ole siinä jäänyt ostoksille. Ruokakaupatkin taitaa olla kaukana metroasemasta.

Vierailija
220/252 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne 3 vielä rakentamatonta tornitaloa aiotaan sijoittaa?

Niitähän on kaavassa peräti 8.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan