Psori naamassa aiheuttaa sekaannusta mieheni toimista minua
kohtaan. Eli koska minulla on psoriasista kasvojen alueella, saan usein kommentteja tuttavilta, kuinka perheväkivaltaa tms. ei tarvisi peitellä. Tosi raivostuttavaa?! Mieheni ihana ja ei ikinä tekisi mitään.
Kommentit (8)
Kyllä minuakin huvittaisi mutta alkaa miehen puolesta suututtaa ja mitäpä siinä puolustelee. Sanon yleensä että jos et tunne näitä ihosairauksia, niin älä jaksa.. Nämä ei mielestäni kovin ruhjeilta edes näytä. en kyllä tiedä oikeiden iskujen jälkiäkään. Psoria ei saa hoidettua oikeen poiskaan. Pyrimme asumaan ulkomailla talvesta osan aikaa. kesät ei aivan riitä silti että olisi hyvä.
 munkin leppoisaa miestä on epäilty kaameaksi vaimonhakkaajaksi. esikoista odottaessani pesin lattiaa kontaten (mopit yms. muuton jäljiltä hukassa), liukastuin ja löin naamani lattiaan, huuli halki. turvonneen naaman ja haljenneen huulen kanssa menin sitten uudella paikkakunnalla ekaa kertaa neuvolan äitiysvalmennukseen. ja tietysti yksin (miehellä vuorotyö eikä päässyt mukaan), kun muut osanottajat pariskunnittain. kyllä oli ylevä olo.
 myöskin miestä on mulkoiltu tosi pahasti kaupungilla kun ollaan yhdessä liikuttu mun viisaudenhampaan poiston jälkeen. luulis kyllä ihmisten tunnistavan hampaanpoistosta tulleen turvotuksen, kun mulla ei ollut edes mitään mustelmia, vaan kauhea pallukka poskessa. mutta kai se näytti epäilyttävältä. ja se leppoisa miehenikin voi näyttää epäilyttävältä kaljun päänsä ja reisitaskuhousujensa kanssa.
 sinulla tietty tilanne on kurja kun ei ole ohimenevä. ehkä sä voit jakaa näiden keskustelun aloittajien huolen toteamalla vaikka että " joo, olen samaa mieltä, kurja tilanne jos joutuu peittelemään. mistä sulle toi nyt yhtäkkiä tuli mieleen, onko jollekin sun tutulle käynyt jotain?" .
vika kommenttisi oli hyvä neuvo. menisin itse ainakin hiljaiseksi jos olisin möläyttänyt moisen!
 Nyt en niele ap:n väittämää.
 terveisin psoriaatikko
Hyvä, kun kysyvät, tuleepahan ainakin selväksi. Kyllähän asian laidan pystyy helposti korjaamaan.
 Olisit onnellinen, niin olisin minäkin jos ei olisi kasvoissa. Onhan se iho koholla ja punertava, että voipa siitä näköjään erehtyä. Miksi epäilet? En ymmärrä syytäsi epäillä?
 ap
 moni ei tunne ihosairauksia eikä ole milloinkaan nähnyt pahoinpideltyä ihmistä. siinä voi helposti sekaantua. mikä on tietysti ap:nkin tilanteessa varmaan tosi rasittavaa.
 en minäkään jaksaisi lohduttautua sillä että mukava kun pidetään huolta ja että selittämällähän asiat selviää. jos siis oikeasti saisin jatkuvasti olla erikseen selittämässä että mieheni ei lyö minua.
 oma äitini joskus epäili jotain palovammaa, jonka olin saanut koulussa tapaturmaisesti, mieheni aiheuttamaksi (tai jonkun muun pahoinpitelijän, mutta ensisijaisesti kyllä epäili miestäni). minulle se tilanne oli niin ahdistava, se ilme mun äitini naamalla kun se ei tosiaan uskonut mun selitystä tapahtuneesta ja itku silmässä puolusti minua ja epäili miestäni, että meinasin oikeasti lyödä äitiäni. se kuulustelu ja kaikki oli oikeasti niin loukkaavaa ja kamalaa että lopulta huusin jo ihan hysteerisenä että " sä olet saatanan iljettävä kun puhut tuollaista tajuatko sä edes mitä sä sanot hyi helvetti mä en pysty kuuntelemaan tommosta helvetin paskaa yäk yäk!!"  tai jotain vastaavaa. no silloin oli kyllä mun häiden aatto, ja jännitti ja sitten tultiin vielä vakavalla naamalla kyselemään että olenko menossa yhteen hakkaavan miehen kanssa.
 no joo. mä ainakin ymmärrän ap:ta todella hyvin.
 4
Toisaalta hiukan hassuakin, ainakin näin ulkopuolisesta. :)
Auttaako kesäaurinko?