Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin pakottamat työkokeilut ja työvoimakurssit

27.05.2026 |

Olen ollut nyt kassapalvelukurssilla johon kuuluu kuukauden harjoittelu kaupassa. Olen ollut jo melkein koko kuukauden, enkä ole päässyt edes kassalle, kun en ole tarpeeksi hyvä edes hyllyttämisessä ja on tullut virheitä eli mennyt tuote väärään paikkaan välillä. Jos olen niin huono etten kelpaa edes kassaa kokeilemaan, niin mihin työhön sitten muka sovin. En ainakaan ole menossa enää yhteenkään ilmaiseen orjatyöhön ikinä. Eivät auta työllistymiseen mitään ja vahvistaa vain tunnetta etten koskaan löydä sopivaa työtä ja olen huonompi kuin muut

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut KÄSKYTETTIIN erään ammattiliiton toimistoon "palvelemaan jäsenistöä". Istuskelin siellä ja asiakkaita kävi noin 2 per kuukausi. Tuollainen perkeleen työ, heh työ, ihan perseestä. Oli mielestäni vain kyseisen oman henkilöstön passaamista, kahvinkeittoa, leivosten hakua, siivoamista eikä yhtään ainoaa järkevää tehtävää kyetty osoittamaan. Miten tällainen hukkaputkihomma on enää edes mahdollista ja yrityksille maksetaan työntekijän kustannuksista valtion kassasta. Ei perkele mitään tekemistä työllistymisen kanssa. Eräällä kurssilla istuin jonka oli tarkoitus kartoittaa kaupungin ja seutukunnan työmahdollisuuksia niin ohjelmassa olikin kahvin ryystäminen ja kevätmuuton seurantaa, siis lintujen kyttäämistä. Onko Suomi enää vakavasti otettava maa ?

No tällaistahan se on, kun pitää keksimällä keksiä töitä. Ei niitä vain ole.

Tässä maassa on ihan valtava pula töistä. Eikä mikään aktivointitoimenpidekampanja ole ikinä kyennyt järjestämään järkeviä töitä. Yritetty on, paljon.

539
22/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ei edes hyllytys onnistu? Käytä silmiäsi, että tuotteet löytävät oikeille paikoille. Itse tein yhdessä vaiheessa kaupan alan töitä, niin 2:n päivän kassakoulutuksella hyppäsin kassahommiin.

Mulla on hahmotushäiriö. Koetko nyt olosi hyväksi kun pääsit ilkkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta. Pankki edellyttää asunnon ostajilta vakituista kokoaikatyötä.

Vierailija
24/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti sitä rahaa tuntuu riittävän noihin tempputöihin. Onkohan valtiolla ja yksityisillä joku salainen diili, jossa sovitaan laitetaan työttömiä ilmaiseksi hommiin ja valtio maksaa sivukulut.

Vai valtio maksaa, siis veronmaksajat sen maksavat, taitaa olla kommentoija tukien saaja... 0

Vierailija
25/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että perikunnan asuntoa ei saa myytyä eikä vuokrattua ja maksat loppuelämäsi yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta putkiremontista.

Vierailija
26/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on myynyt perikunnan osaketta sisarensa kanssa jo vuoden. Kukaan ei osta. Koko Suomi nauraa. 

Vierailija
27/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tuhosi asuntomarkkinat.

Ai että, me nautimme.

28/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut KÄSKYTETTIIN erään ammattiliiton toimistoon "palvelemaan jäsenistöä". Istuskelin siellä ja asiakkaita kävi noin 2 per kuukausi. Tuollainen perkeleen työ, heh työ, ihan perseestä. Oli mielestäni vain kyseisen oman henkilöstön passaamista, kahvinkeittoa, leivosten hakua, siivoamista eikä yhtään ainoaa järkevää tehtävää kyetty osoittamaan. Miten tällainen hukkaputkihomma on enää edes mahdollista ja yrityksille maksetaan työntekijän kustannuksista valtion kassasta. Ei perkele mitään tekemistä työllistymisen kanssa. Eräällä kurssilla istuin jonka oli tarkoitus kartoittaa kaupungin ja seutukunnan työmahdollisuuksia niin ohjelmassa olikin kahvin ryystäminen ja kevätmuuton seurantaa, siis lintujen kyttäämistä. Onko Suomi enää vakavasti otettava maa ?

No tällaistahan se on, kun pitää keksimällä keksiä töitä. Ei niitä vain ole.

Tässä maassa on ihan valtava pula töistä. Eikä mikään aktivointitoimenpidekampanja ole ikinä kyennyt järjestämään järkeviä töitä. Yritetty on, paljon.

Olisihan niitä töitä, muttei niihin palkata kun minimimäärä ihmisiä

Vierailija
29/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan se selvää, että ei perikuntien asunnoista mitään makseta, kun työikäiset ei saa palkkaa. 

Ehkä voitaisiin tehdä tästäkin tutkimus 🤣.

Vierailija
30/30 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ei edes hyllytys onnistu? Käytä silmiäsi, että tuotteet löytävät oikeille paikoille. Itse tein yhdessä vaiheessa kaupan alan töitä, niin 2:n päivän kassakoulutuksella hyppäsin kassahommiin.

Oot sää kyllä erinomainen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan