Mielipiteitä tästä, vähän painaa mieltä: mun yksi "ystävä" teki mulle törkeän tempun ja...
Eli mun yksi vanha "ystävä" teki mulle törkeän tempun. Loukkasi todella pahasti ja en usko, että voin koskaan enää luottaa häneen. Siis oikeasti todella satutti.
Olen puhunut asiasta useaan otteeseen toisen ystäväni kanssa ja hän on ollut tukenani ja ollut järkyttynyt tämän ex-ystäväni teosta.
No nyt tämä ystäväni oli kylässä tämän ex-ystäväni luona. Ystäväni soitti minulle kyläilyn jälkeen ja hehkutti vierailua. Että heillä oli ollut fantastinen päivä (sanoi tämän useaan otteeseen). Ja seuraava tapaaminen jo sovittuna.
Olemme aikuisia ja en ole pyytänyt ketään ottamaan "puolia" ja ymmärrän jos haluaa ottaa ns neutraalin kannan aiheeseen.
Mutta ehkä tuntui vähän erikoiselta, että piti oikein hehkuttaa tätä tapaamista. Vähän sama kuin jos jollakin on esim lapsettomuus-ongelma niin mennä hehkuttamaan tällaiselle miten hedelmällinen itse on. Tai jos jollakin ystävällä on raha-ongelma niin leveillä omilla rahoillaan.
Onko mielipiteitä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut samankaltainen tilanne, ja olen ottanut asenteen "viholliseni ystävä on myös viholliseni".
En näytä sitä päälle päin, vaan esitän ystävällistä, mutta en unohda ikinä.
Se on aika loukkaavaa, jos joku on esittänyt ystävää, ja valitsee sitten sellaisen ihmisen puolen, jonka tietää itse saatanaksi.
Kaksi ystävääni riitautui, mutta minä olen edelleen kummankin kanssa ystävä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut samankaltainen tilanne, ja olen ottanut asenteen "viholliseni ystävä on myös viholliseni".
En näytä sitä päälle päin, vaan esitän ystävällistä, mutta en unohda ikinä.
Se on aika loukkaavaa, jos joku on esittänyt ystävää, ja valitsee sitten sellaisen ihmisen puolen, jonka tietää itse saatanaksi.
Kaksi ystävääni riitautui, mutta minä olen edelleen kummankin kanssa ystävä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia heidän kanssaan.
Riippuu varmaan siitä, mistä riita johtuu.
Jos kyse on suoranaisesta petoksesta, tai valehtelusta, niin vaikeampi unohtaa.
Helpottaa kun hyväksyt että et voi kontrolloida muiden toimintaa ja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuitenkin kontrolloida sitä, että ketä pitää ystävänään. Ei ketä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuitenkin kontrolloida sitä, että ketä pitää ystävänään. Ei ketä tahansa.
Juuri näin. Mäkeen vain.
Ap on kertonut tarinan omien lasien läpi katsottuna ja tämä ex-ystävä omien lasien läpi katsottuna ja tämä yksi ystävä yhdisti tarinat ja teko ei ollutkaan niin paha.