Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä tästä, vähän painaa mieltä: mun yksi "ystävä" teki mulle törkeän tempun ja...

Vierailija
27.05.2026 |

Eli mun yksi vanha "ystävä" teki mulle törkeän tempun. Loukkasi todella pahasti ja en usko, että voin koskaan enää luottaa häneen. Siis oikeasti todella satutti.

Olen puhunut asiasta useaan otteeseen toisen ystäväni kanssa ja hän on ollut tukenani ja ollut järkyttynyt tämän ex-ystäväni teosta.

No nyt tämä ystäväni oli kylässä tämän ex-ystäväni luona. Ystäväni soitti minulle kyläilyn jälkeen ja hehkutti vierailua. Että heillä oli ollut fantastinen päivä (sanoi tämän useaan otteeseen).  Ja seuraava tapaaminen jo sovittuna.

Olemme aikuisia ja en ole pyytänyt ketään ottamaan "puolia" ja ymmärrän jos haluaa ottaa ns neutraalin kannan aiheeseen.

Mutta ehkä tuntui vähän erikoiselta, että piti oikein hehkuttaa tätä tapaamista. Vähän sama kuin jos jollakin on esim lapsettomuus-ongelma niin mennä hehkuttamaan tällaiselle miten hedelmällinen itse on. Tai jos jollakin ystävällä on raha-ongelma niin leveillä omilla rahoillaan.

Onko mielipiteitä? 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ystäväsi ei saisi nauttia elämästään ja olla mukavien ihmisten kanssa, jos sinä olet kyvytön hoitamaan omia ihmissuhdeasioitasi? Olet valittanut moneen otteeseen "ystäväsi" tekemisistä ja kuulija tietää, että kyse on vain sinun tavastasi kokea asioita, hän kokee kaveruuden mukavana juttuja eikä tuskallisena pettämisenä, kuten sinä.

Miten niin kyvytön hoitamaan omia ihmissuhdeasioita?

Hän on itse ollut järkyttynyt ex-ystäväni toiminnasta ja on itse halunnut vatvoa asiaa myös, sillä hänellä on itselläänkin ollut vastaavanlaisia ongelmia kyseisen henkilön kanssa

Ap

No varmaan hän sitten kävi tuon ex-ystävän kanssa keskusteluja sinusta ja siitä, miten hankala olet! Selän takanahan asiat parhaiten hoituvat-

Ja ehkä he ovat keskustelleet myös keskinäiset ongelmansa läpi.

Ap on kertonut tarinan omien lasien läpi katsottuna ja tämä ex-ystävä omien lasien läpi katsottuna ja tämä yksi ystävä yhdisti tarinat ja teko ei ollutkaan niin paha. 

Vierailija
42/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se törkeä temppu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut samankaltainen tilanne, ja olen ottanut asenteen "viholliseni ystävä on myös viholliseni".

En näytä sitä päälle päin, vaan esitän ystävällistä, mutta en unohda ikinä.

Se on aika loukkaavaa, jos joku on esittänyt ystävää, ja valitsee sitten sellaisen ihmisen puolen, jonka tietää itse saatanaksi.

Kaksi ystävääni riitautui, mutta minä olen edelleen kummankin kanssa ystävä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia heidän kanssaan. 

Vierailija
44/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut samankaltainen tilanne, ja olen ottanut asenteen "viholliseni ystävä on myös viholliseni".

En näytä sitä päälle päin, vaan esitän ystävällistä, mutta en unohda ikinä.

Se on aika loukkaavaa, jos joku on esittänyt ystävää, ja valitsee sitten sellaisen ihmisen puolen, jonka tietää itse saatanaksi.

Kaksi ystävääni riitautui, mutta minä olen edelleen kummankin kanssa ystävä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia heidän kanssaan. 

Riippuu varmaan siitä, mistä riita johtuu.

Jos kyse on suoranaisesta petoksesta, tai valehtelusta, niin vaikeampi unohtaa.

Vierailija
45/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kun hyväksyt että et voi kontrolloida muiden toimintaa ja valintoja. 

Vierailija
46/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuitenkin kontrolloida sitä, että ketä pitää ystävänään. Ei ketä tahansa.

Vierailija
47/47 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuitenkin kontrolloida sitä, että ketä pitää ystävänään. Ei ketä tahansa.

Juuri näin. Mäkeen vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän