Mielipiteitä tästä, vähän painaa mieltä: mun yksi "ystävä" teki mulle törkeän tempun ja...
Eli mun yksi vanha "ystävä" teki mulle törkeän tempun. Loukkasi todella pahasti ja en usko, että voin koskaan enää luottaa häneen. Siis oikeasti todella satutti.
Olen puhunut asiasta useaan otteeseen toisen ystäväni kanssa ja hän on ollut tukenani ja ollut järkyttynyt tämän ex-ystäväni teosta.
No nyt tämä ystäväni oli kylässä tämän ex-ystäväni luona. Ystäväni soitti minulle kyläilyn jälkeen ja hehkutti vierailua. Että heillä oli ollut fantastinen päivä (sanoi tämän useaan otteeseen). Ja seuraava tapaaminen jo sovittuna.
Olemme aikuisia ja en ole pyytänyt ketään ottamaan "puolia" ja ymmärrän jos haluaa ottaa ns neutraalin kannan aiheeseen.
Mutta ehkä tuntui vähän erikoiselta, että piti oikein hehkuttaa tätä tapaamista. Vähän sama kuin jos jollakin on esim lapsettomuus-ongelma niin mennä hehkuttamaan tällaiselle miten hedelmällinen itse on. Tai jos jollakin ystävällä on raha-ongelma niin leveillä omilla rahoillaan.
Onko mielipiteitä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Odotitko että ystäväsi katkoo välit tähän toiseen? Sinun täytyy vain sopeutua.
aappi ei tota tarkoita. mutta olisiko ollut liioittelut ,ylihehkutusta toi soittelu miten heillä menee hyvin- sokerista- puukkoa vääntäis haavassa- vähän neutrimmin -kin olis voinu todeta jos pakko mainita koko tapaamisesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotitko että ystäväsi katkoo välit tähän toiseen? Sinun täytyy vain sopeutua.
aappi ei tota tarkoita. mutta olisiko ollut liioittelut ,ylihehkutusta toi soittelu miten heillä menee hyvin- sokerista- puukkoa vääntäis haavassa- vähän neutrimmin -kin olis voinu todeta jos pakko mainita koko tapaamisesta..
No juuri tämä. Olisi riittänyt, että olisi sanonut että oli mukava päivä.
Ap
Minulla on ollut samankaltainen tilanne, ja olen ottanut asenteen "viholliseni ystävä on myös viholliseni".
En näytä sitä päälle päin, vaan esitän ystävällistä, mutta en unohda ikinä.
Se on aika loukkaavaa, jos joku on esittänyt ystävää, ja valitsee sitten sellaisen ihmisen puolen, jonka tietää itse saatanaksi.
Jotenkin tuli mieleen, että ap:n kannattaisi etsiä sydämeensä rauha ja rakkaus. Jostakin, ihan vaikka uskonnosta, luonnosta, jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat outoja.
No, ihmissuhteet ja ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista. Ennen kaikkea meidän on vaikea kestää itseämme. Ei minulla (tietääkseni) ole ystäviä, jotka eivät kestä seuraani, koska olen epätäydellinen, inhmillinen nainen ja välillä kerrassaan rasittava ja pöhkö omien juttujeni kanssa. Ihan hyvin me juttuun tullaan. Samoin minä kestän läheisten ihmisten iänikuisia komplekseja, koska juuri ne tekevät heistä sen ihmisen, josta pidän. Osasta on tullut pelkkiä narsisteja, jotka kiukuttelevat kuin pikkulapset joilta on viety kaikki lelut ja karkit jos kaikki ei mene niin kuin he haluaa tai suunnittelee. Radikaali ehdotukseni on olla tekemättä joka kerta numeroa siitä, mitä kukin on tehnyt väärin. Kukaan meistä ei ole virheetön, että voisi vaatia muilta täydellisyyttä.
Varsinainen "ystävä" sulla! Halusi aiheuttaa sulle just tuon paskamaisen olon! Itse ottaisin etäisyyttä enkä ainakaan jakaisi enää mitään salaisuuksia hänelle! Kun luotto kerran menee, ei sitä enää takaisin saa!
Ystävä teki hyvin selväksi kenen puolella seisoo, nyt on sinun peliliikkeen vuoroa.
Mitä hän sanoi kun kerroit miltä susta tuntui?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos ilkeitä mielipiteitä...
Ap
Eli pitää olla sinun kanssa samaa mieltä ? Muuten on ilkeä mielipide? Sinä olet valinnut oman linjasi ja muut omansa, ystäviä voi olla muitakin ja heillä voi olla hauskaa vaikka sinä olet jollekin suuttunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yyyyy ystävä ei saa olla ex-ystävän kaveri yyyyyy.
justhan ap sanoo , että saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa olla. mikä sua vaivaa ku et ymmärrä. sanoo saaaaa.
mutta se miten ehkä ylihehkuttaa jne... hyviä esimerkkejä ap mainitsi mihin voi verrata. ja sä , mee kaivoon möllinkäinen
Justhan aloittaja kirjoitti kuinka pahoitti mielensä kun näillä oli ollut mukavaa !!!!!!
Neutraalin raja ylittyi. Ystävä ei välttämättä tiedostanut omaa käytöstään, mutta hänellä oli hyvä fiilis ja hän halusi jakaa sen sun kanssa. Niinhän ystävät tekee, on läsnä niin iloissa kuin suruissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ystäväsi ei saisi nauttia elämästään ja olla mukavien ihmisten kanssa, jos sinä olet kyvytön hoitamaan omia ihmissuhdeasioitasi? Olet valittanut moneen otteeseen "ystäväsi" tekemisistä ja kuulija tietää, että kyse on vain sinun tavastasi kokea asioita, hän kokee kaveruuden mukavana juttuja eikä tuskallisena pettämisenä, kuten sinä.
Miten niin kyvytön hoitamaan omia ihmissuhdeasioita?
Hän on itse ollut järkyttynyt ex-ystäväni toiminnasta ja on itse halunnut vatvoa asiaa myös, sillä hänellä on itselläänkin ollut vastaavanlaisia ongelmia kyseisen henkilön kanssa
Ap
No varmaan hän sitten kävi tuon ex-ystävän kanssa keskusteluja sinusta ja siitä, miten hankala olet! Selän takanahan asiat parhaiten hoituvat-
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut samankaltainen tilanne, ja olen ottanut asenteen "viholliseni ystävä on myös viholliseni".
En näytä sitä päälle päin, vaan esitän ystävällistä, mutta en unohda ikinä.
Se on aika loukkaavaa, jos joku on esittänyt ystävää, ja valitsee sitten sellaisen ihmisen puolen, jonka tietää itse saatanaksi.
Lisään vielä tähän, että tämä ns. "saatana" on puukottanut minua selkään useammalle ihmiselle täysin ilman syytä, ja tämä ex-ystävä tietää asian erittäin hyvin. Hänkin silti matkailee tämän kanssa ympäriinsä, kuten ap:n tapauksessakin juhlii, ja sitten kertoo minulle, joten en hyvälläkään tahdolla osaa kuvailla häntä ystäväksi, sillä tuo viittaa tahalliseen keljuiluun.
Että näille, jotka sanovat, että pitää vaan ottaa rakkaus sydämeensä, niin eipä tule onnistumaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ystäväsi ei saisi nauttia elämästään ja olla mukavien ihmisten kanssa, jos sinä olet kyvytön hoitamaan omia ihmissuhdeasioitasi? Olet valittanut moneen otteeseen "ystäväsi" tekemisistä ja kuulija tietää, että kyse on vain sinun tavastasi kokea asioita, hän kokee kaveruuden mukavana juttuja eikä tuskallisena pettämisenä, kuten sinä.
Hän on itse ollut järkyttynyt ex-ystäväni toiminnasta ja on itse halunnut vatvoa asiaa myös, sillä hänellä on itselläänkin ollut vastaavanlaisia ongelmia kyseisen henkilön kanssa
Ap
Kasva aikuiseksi ja hanki aikuisia ystäviä. Jos nyt olet 14 v, niin kasvu tapahtuu ihan omia aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat outoja.
No, ihmissuhteet ja ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista. Ennen kaikkea meidän on vaikea kestää itseämme. Ei minulla (tietääkseni) ole ystäviä, jotka eivät kestä seuraani, koska olen epätäydellinen, inhmillinen nainen ja välillä kerrassaan rasittava ja pöhkö omien juttujeni kanssa. Ihan hyvin me juttuun tullaan. Samoin minä kestän läheisten ihmisten iänikuisia komplekseja, koska juuri ne tekevät heistä sen ihmisen, josta pidän. Osasta on tullut pelkkiä narsisteja, jotka kiukuttelevat kuin pikkulapset joilta on viety kaikki lelut ja karkit jos kaikki ei mene niin kuin he haluaa tai suunnittelee. Radikaali ehdotukseni on olla tekemättä joka kerta numeroa siitä, mitä kukin on tehnyt väärin. Kukaan meistä ei ole virheetön, että voisi vaatia muilta täydellisyyttä.
Kaikkien ihmisten kanssa en silti halua olla tekemisissä, vaikka en olekaan täydellinen. Liika on liikaa. Joidenkin ihmisten kanssa, vaikka heitä ymmärtääkin, näkee syitä heidän toiminnalleen, ei heidän käytöksensä silti ole siedettävän rajoissa, ja vuorovaikutuksista tulee enemmän harmia kuin iloa elämään. Ja todellakin olen ihminen, joka joustaa. Ja sitten tulen miettineeksi, että jos minäkin pystyn olemaan rakentava, mikseivät he pysty siihen kanssa? Toki minulla on omat puitteeni, ja tärkeää onkin löytää sellaiset ihmiset, joille kyseiset puitteet eivät ole ylitsepääsemättömiä. Ja aina olen ollut valmis kehittymään, olemaan parempi. Minä en ainakaan siedä kaikkia puitteita ihmisissä, vain tietynlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei kannattaisi heimoutua noin paljon. Sinä ole sinä ja muut ovat muita. Ystäväsi voi tavata ex-ystävääsi. Jos et halua kuulla asiasta, älä keskustele siitä tai sano suoraan ettei kiinnosta kuulla siitä vatipäästä mitään.
Tietenkin voi tavata, ei ollut tästä kyse. Olin jo etukäteen sanonut etten halua kuulla vierailusta mitään. Mutta hän halusi oikein hehkuttaa
Ap
Adrenaliini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat outoja.
Kaikkien ihmisten kanssa en silti halua olla tekemisissä, vaikka en olekaan täydellinen. Liika on liikaa. Joidenkin ihmisten kanssa, vaikka heitä ymmärtääkin, näkee syitä heidän toiminnalleen, ei heidän käytöksensä silti ole siedettävän rajoissa, ja vuorovaikutuksista tulee enemmän harmia kuin iloa elämään. Ja todellakin olen ihminen, joka joustaa. Ja sitten tulen miettineeksi, että jos minäkin pystyn olemaan rakentava, mikseivät he pysty siihen kanssa? Toki minulla on omat puitteeni, ja tärkeää onkin löytää sellaiset ihmiset, joille kyseiset puitteet eivät ole ylitsepääsemättömiä. Ja aina olen ollut valmis kehittymään, olemaan parempi. Minä en ainakaan siedä kaikkia puitteita ihmisissä, vain tietynlaisia.
Totta kai ne rajat pitää vetää. Mutta jonkun verran täytyy sietää epätäydellisyyttä monellakin elämän saralla, myös siinä ystävyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No varmaan hän sitten kävi tuon ex-ystävän kanssa keskusteluja sinusta ja siitä, miten hankala olet! Selän takanahan asiat parhaiten hoituvat-
Ja ehkä he ovat keskustelleet myös keskinäiset ongelmansa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat outoja.
Ketä kiinnostaa.
Nyt tässä kuullaan taas vain yhden osapuolen tarina, mutta lähtökohtaisesti teidän ystäväpiiri kuulostaa sen tason hiekkalaatikkoleikkijöiltä, että sanoutuisin irti kokonaan. Kaikki pelleilyt ja pelleilijät kannattaa poistaa omasta elämästä, oli ne sitten kumppaneita tai ns. ystäviä.
Ja kyllä, ihmisistä paljastuu asioita pitkin matkaa ja sitten on tehtävät omat ratkaisut. Asian vatvominen ei johda mihinkään.