Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalainen ruoka on teidän mielestä pahin?

Vierailija
26.05.2026 |

Eli mistä suomalaisesta ruuasta pidätte kaikkein vähiten? Halutessaan saa perustella myös :)

Voi itse aloittaa! Puuro - se tekstuuri ällöttää kauheasti ja joskus päiväkodissa jäi traumat, kun piti väksin syödä lautasellinen maitoon tehtyä puuroa. Oli kuulemma isokin herkku. Vihaiset päiväkodin tädit eivät mitenkään kyenneet ymmärtämään, että joku ei pidä siitä. En vielä aikuisenkaan voi sietää puuroa…

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt joulukinkusta. Joulut meni melkein paastoten, kun se oli mielestäni niin kauheaa. Onneksi sitä ei enää aikuisena tarvitse tarjoilla

Vierailija
142/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi on h*lvetin hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt joulukinkusta. Joulut meni melkein paastoten, kun se oli mielestäni niin kauheaa. Onneksi sitä ei enää aikuisena tarvitse tarjoilla

No eipähän ole syönyt itseäsi kipeäksi, se ei sula millään. Itsellä meni lapsena mutta aikuisena on ollut ihan muita paisteja pöydässä.

Vierailija
144/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYI SAATANA maitooon tehty puuro ja vielä ne kuoret siellä seassa! Kylläpä heräsi muistoja henkiin tuosta alotuksesta. Minulla on vähän samat traumat kouluajoilta kun keittäjätädit kyttäsivät vieressä että lautanen syödään tyhjäksi asti. Vieläkin nousee karvat pystyyn kun miettiikin sitä kylmää ja limaista kaurapuuroa.

Mutta jos nykyisistä inhokeista puhutaan, niin kyllä se on tuo mämmi. En ole ikinä ymmärtänyt miten joku voi vapaaehtoisesti syödä sitä mustaa mönjää pääsiäisenä. Ulkonäköhän siinä jo sanoo kaiken, eihän se näytä edes miltään ruoalta. Ja sitten sitä pitää hukuttaa kermaan ja sokeriin että sen saa alas, niin siinä menee kyllä sekin vähä järki koko hommasta. Kyllä sitä ihmetellä täytyy, miten tuollainen perinneruoka on edes jäänyt elämään.

Nykyään kun on kaupat pullollaan kunnollista ja laadullista lihaa sekä kunnon raaka-aineita, niin miksi ihmeessä pitäisi palata johonkin sota-ajan hätäruokiin tai korvikkeisiin. Jokainen tietysti syö mitä haluaa omilla rahoillaan, mutta minun ostoskoristani ei mämmituokkosta kyllä löydy.

Minä pidän mämmistä. Sehän on terveellistä, periaatteessa ruisleipä vanukkaan muodossa. En minä siihen yhtään sokeria tai kermaa kaipaa, järjetöntä tehdä siitä kalori pommi. Maitoa vain päälle. Ei sen maku ole edes millään tavalla voimakas, niinkuin ei useimmilla Suomalaisilla perinne ruoilla muutenkaan. Tuntuu erikoiselta, ja sori nyt vaan, jotenkin lapselliselta että jollakin on pelkästään ruoan ulkonäön perusteella noin vahva vastenmielisyys jotain ruokaa kohtaan.

Hyi, noh, kukin tyylillään

Vierailija
145/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mämmi on h*lvetin hyvää.

Niin on, mulla on laatikko jääkaapissa tälläkin hetkellä. Tämä mämmistä jauhaminen aiheuttaa sen että tulikin nälkä :-9

Vierailija
146/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään tykkää suomalaisesta lenkkimakkarasta. Ruokahalu lähtee heitäkin vähän vilkaiseekin paketin takaa aineksia. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät sitä suurena herkkuna. Itselleni, joku jauhomakkara on lähempänä rangaistusta.

Lenkkimakkarassa ei ole jauhoja.

Eikä juuri lihaakaan jos se on suomessa tehtyä! Ei tästä ole ku kymmenisen vuotta ku Popsi nakkien selosteessa luki: Sisältää lihaa ja lihan kaltaisia tuotteita 5 prosenttia...Jippii, o siinä ravintoarvot kohdillaan!

Itseasiassa ravintoarvot ovat varsin hyvät niissä makkaroista joihin laitetaan kaikki nahkat ja krämmäleet. Fileet ovat varsin köyhää ravintoa.

Joo ja makkara massan nesteenä käytetään teurastamon pesuvettä. Kaikki roippeet lattialta ja seinistä isoon astiaan, vähän suolaa ja pippuria sekä vehnä tms. jauhoa...ja kas vain, valmis! Ja kansa ostaa...paitti että minä en! Siinä on teidän Popsi nakkinne...

Vierailija
147/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ensin määritellä mikä on suomalainen ruoka. Sellainen jonka ainesosat löytyy Suomen luonnosta. Kaikki mitä Suomen luonnosta löytyy on herkullista. Lehmät ja siat ovat tulleet tänne muualta.

Itse ymmärsin että tässä tarkoitetaan  yleisiä suomalaisia koti-/koulu-/perinne-/juhlaruokia. Varmaan jokainen voi vastata sen mukaan minkä itse kokee suomalaiseksi ruuaksi.

No itse en ole sellaiseen suomalaiseen ruokaan törmännyt mitä en ole voinut syödä. Eihän suomalaiset syö mitään pahanhajuisia ja makuisia ruokia.

Vierailija
148/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea valita pahin, kun aika harva suomalainen ruoka on ylipäätään mielestäni hyvää. Jos jokin kuitenkin pitää tähän ottaa, niin ruskea kastike. Se ei tainut tässä keskustelussa nousta esille vielä. Pelkkää jauhoa ja rasvaa.

Vierailija
149/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti ei uppoa.

Vierailija
150/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikea valita pahin, kun aika harva suomalainen ruoka on ylipäätään mielestäni hyvää. Jos jokin kuitenkin pitää tähän ottaa, niin ruskea kastike. Se ei tainut tässä keskustelussa nousta esille vielä. Pelkkää jauhoa ja rasvaa.

Olet syönyt todella huonosti valmistettua ruskaa kastiketta. Sitäpaitsi se on lähtöisin Espanjasta ja on yksi viidestä äitikastikkeesta Euroopassa.

Vierailija
151/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakat ei maistu.

Vierailija
152/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ensin määritellä mikä on suomalainen ruoka. Sellainen jonka ainesosat löytyy Suomen luonnosta. Kaikki mitä Suomen luonnosta löytyy on herkullista. Lehmät ja siat ovat tulleet tänne muualta.

Itse ymmärsin että tässä tarkoitetaan  yleisiä suomalaisia koti-/koulu-/perinne-/juhlaruokia. Varmaan jokainen voi vastata sen mukaan minkä itse kokee suomalaiseksi ruuaksi.

No itse en ole sellaiseen suomalaiseen ruokaan törmännyt mitä en ole voinut syödä. Eihän suomalaiset syö mitään pahanhajuisia ja makuisia ruokia.

Makuasioita. Kyllä joku silli tai Janssonin kiusaus haisee niin paljon ammoniakilta että etoo. Ei tosin paskalta haise vaan kuudelta.

Vierailija
153/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti,sitkeää läskista  lihaa porkkanoiden kanssa liemessä.

Ja tätä "herkkua" vielä vahditaan uunissa tunteja! Muistan lapsuudesta miten äitini meni käymään pyykkituvalla ja käski vahtia karjalanpaistia.

Mutsis oli tyhmä! Ei sitä tartte mitenkään vahtia, uuniin vaan ja 3-4 timman kuluttua valmis...Potut kylkeen ja ääntä kohti!

Meillä päin potut laitetaan lautaselle ja siitä suuhun, mutta ehkä eri puolilla Suomea on eri tavat.

Käsite: potut kylkeen tarkoittaa juuri sitä että lautaselle! Ei niitä siellä padassa kukaan Hauduta/keitä...

Vierailija
154/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita. Kyllä joku silli tai Janssonin kiusaus haisee niin paljon ammoniakilta että etoo. Ei tosin paskalta haise vaan kuudelta.

Siis kuselta.

Vierailija
155/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään tykkää suomalaisesta lenkkimakkarasta. Ruokahalu lähtee heitäkin vähän vilkaiseekin paketin takaa aineksia. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät sitä suurena herkkuna. Itselleni, joku jauhomakkara on lähempänä rangaistusta.

Lenkkimakkarassa ei ole jauhoja.

eikö niissä perunajauhoja ole, vai muistanko väärin.

Vierailija
156/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä nee o tullu, junalla vai lentsikalla? Oon kyllä monasti käynyt Helsinki/Vantaa air portilla mutta en oo nähny! Jos ne tulee nuorina (Vasikoina.) no saaks ne alennusta, millä ne maksaa ku ei ne vielä maitoakaan tuota...ihan vaan ihmettelen!

Vierailija
157/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä inhokkilistoilla tuntuu olevan kaikki omat lempiruokani: siskonmakkakeitto, kesäkeitto, maksalaatikko ja karjalanpaisti. Itsellä ei inhokkiruokia juurikaan ole. No grillimakkaraa tai makaronilaatikkoa en mielelläni syö.

Oikeastaan inhokkini löytyy juomapuolelta. En ole koskaan tajunnut maidon juomista, varsinkaan aikuisilla. Itse lopetin maidon juomisen jo alakouluiässä. 

Vierailija
158/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYI SAATANA maitooon tehty puuro ja vielä ne kuoret siellä seassa! Kylläpä heräsi muistoja henkiin tuosta alotuksesta. Minulla on vähän samat traumat kouluajoilta kun keittäjätädit kyttäsivät vieressä että lautanen syödään tyhjäksi asti. Vieläkin nousee karvat pystyyn kun miettiikin sitä kylmää ja limaista kaurapuuroa.

Mutta jos nykyisistä inhokeista puhutaan, niin kyllä se on tuo mämmi. En ole ikinä ymmärtänyt miten joku voi vapaaehtoisesti syödä sitä mustaa mönjää pääsiäisenä. Ulkonäköhän siinä jo sanoo kaiken, eihän se näytä edes miltään ruoalta. Ja sitten sitä pitää hukuttaa kermaan ja sokeriin että sen saa alas, niin siinä menee kyllä sekin vähä järki koko hommasta. Kyllä sitä ihmetellä täytyy, miten tuollainen perinneruoka on edes jäänyt elämään.

Nykyään kun on kaupat pullollaan kunnollista ja laadullista lihaa sekä kunnon raaka-aineita, niin miksi ihmeessä pitäisi palata johonkin sota-ajan hätäruokiin tai korvikkeisiin. Jokainen tietysti syö mitä haluaa omilla rahoillaan, mutta minun ostoskoristani ei mämmituokkosta kyllä löydy.

Minä pidän mämmistä. Sehän on terveellistä, periaatteessa ruisleipä vanukkaan muodossa. En minä siihen yhtään sokeria tai kermaa kaipaa, järjetöntä tehdä siitä kalori pommi. Maitoa vain päälle. Ei sen maku ole edes millään tavalla voimakas, niinkuin ei useimmilla Suomalaisilla perinne ruoilla muutenkaan. Tuntuu erikoiselta, ja sori nyt vaan, jotenkin lapselliselta että jollakin on pelkästään ruoan ulkonäön perusteella noin vahva vastenmielisyys jotain ruokaa kohtaan.

Hyi, noh, kukin tyylillään

Vanha kunnon toteama: Hyi helvetti ku hyvää!

Vierailija
159/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut ja pannukakku. En vain tajua, miten joku voi syödä sellaista kananmunalta ja jauhoilta maistuvaa puoliraakaa tekelettä.

Vierailija
160/198 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti. Tuhannen ja yhden amatööri kokin bravuuri ensi-illalliselle. Sama resepti kokkikirjassa jonka voi tuhota joka kerta kokin maun tai mauttomuuden voimalla. Kyllähän se valmiiksi lasiin kaadettu, väljäisä punkku ja mikrouunissa käväisseet  karjalanpiirakat antavat lisäilmettä ja historian huokua kattaukseen. Mutta eikö ne valkeat kierrekynttilät voisi vaihtaa päreen romanttiseen roihuun? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi