Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän perheen huumori ja keskustelukulttuuri

Vierailija
26.05.2026 |

Olen seurustellut nyt jonkin aikaa mukavan & komean miehen kanssa. Hänellä on sisarustensa kanssa läheiset välit ja koko suku tuntuu olevan paljon tekemisissä keskenään. Olen siis tavannut heidätkin jo monta kertaa. 

Minä en vain tajua tätä miehen ja hänen siskojensa välistä huumoria ja ylipäätään keskustelukulttuuria. Siskot ovat ihan kivoja, tosi puheliaita ja sosiaalisia. Mutta sisarusten välillä kaikki jutut ovat tällaisia: "Menin eilen kauppaan ja voi että siellä ei ollutkaan sitä pakastepitsaa ja mä ajattelin, että täytyykö mun nyt lähteä hakeen sitä muualta, mut en sit jaksanutkaan ja söin ne nuudelit kotona" ja sitten he kaikki nauravat kovaan ääneen tälle?! 

He eivät koskaan puhu mistään vakavammista tai edes henkilökohtaisista asioista, vaan kaikki (se jatkuva, he ovat tosi puheliaita) juttelu on täysin pinnallista ja arkipäiväistä erilaisten sattumusten selostamista ja niille nauramista. Kuin joku vähän tyhjäpäisten kokoontuminen!

Toinen asia mikä minua vaivaa on se, että sosiaalisuudestaan ja puheliaisuudestaan huolimatta he voivat ignoorata aivan täysin esimerkiksi porukkaan tulevan uuden ihmisen. Olen joskus ihmetellyt tätä, kun eivät tervehdi, esittäydy, eivätkä varmasti kysy uudelta tuttavuudelta yhtään mitään, ovat kuin eivät huomaisikaan. Viikonloppuna, kun saavuimme mieheni kanssa juhlaporukkaan hänen siskonsa ilahtuneena esittelee ympärillä oleville, että "tässä on mun veli Matti janiinedelleen", mutta ei esittele minua kenellekään! Mut ohitettiin aivan täysin, ihan kuin en olisi paikalla ollutkaan. Myöskään miesystäväni ei kiinnittänyt tilanteeseen mitään huomiota. Seisoin vaivautuneena siinä vieressä ja myönnän, loukkaannuin. 

En tiedä. Mies on ihana, mutta ajattelen jo nyt, että voi apua, jos muutamme vaikka yhteen ja mun täytyy olla tämän suvun kanssa enemmänkin tekemisissä ja sisarukset käyvät meillä joka viikko. En jaksaisi!    

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy, miksi joissain perheissä ei keskustella esim. politiikasta on se, että siitä on aikaisemmin tullut riitaa. Koska halutaan pitää välit sisaruksiin, niin on parempi puhua aiheista, joista ei saa riitaa aikaiseksi. Älä sinä nyt mene aloittamaan riitaa siellä.

Vierailija
22/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin semmoista sisäänpäinlämpiävää sakkia, jonka sisäpiireihin päästäkseen tarvii todella tehdä töitä tai jopa muuttua heidänlaisekseen, ennen kuin tulee täysin hyväksytyksi. Kannattaa kyllä miettiä, oletko valmis uhraamaan ehkä persoonasikin ja ruveta sellaiseen yritykseen. 

Itse en voi sietää tyhjänpäiväistä hölinää tai ainaista small talkia ja pitäisin tuollaista jatkuvaa pintajutustelua red flaginä, jos en olisi koskaan kuullut mitään asiallista, korrektia ja sivistystä osoittavaa puhetta heidän suustaan.

Ehkä voisit testata, onnistuuko heiltä mikään sivistynyt keskustelu. Ota joku kunnollinen ja tärkeä asia puheeksi ja koita, saako heidän kanssaan mitään keskustelua aikaan siitä aiheesta. Vai lyödäänkö se lekkeriksi.

Miksi ihmeessä pitäisi edes päästä miehen sisarusten sisäpiiriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästikin semmoista sisäänpäinlämpiävää sakkia, jonka sisäpiireihin päästäkseen tarvii todella tehdä töitä tai jopa muuttua heidänlaisekseen, ennen kuin tulee täysin hyväksytyksi. Kannattaa kyllä miettiä, oletko valmis uhraamaan ehkä persoonasikin ja ruveta sellaiseen yritykseen. 

Itse en voi sietää tyhjänpäiväistä hölinää tai ainaista small talkia ja pitäisin tuollaista jatkuvaa pintajutustelua red flaginä, jos en olisi koskaan kuullut mitään asiallista, korrektia ja sivistystä osoittavaa puhetta heidän suustaan.

Ehkä voisit testata, onnistuuko heiltä mikään sivistynyt keskustelu. Ota joku kunnollinen ja tärkeä asia puheeksi ja koita, saako heidän kanssaan mitään keskustelua aikaan siitä aiheesta. Vai lyödäänkö se lekkeriksi.

Tämä! Otapas esille jokin itsellesi tärkeä asia. Voisit olla itse aktiivisempi, tervehtiä ja esitellä itsesi reippaasti. Siitä ei kukaan pahastu. 

Vierailija
24/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi edes päästä miehen sisarusten sisäpiiriin?

Niinpä, jos ystävystytään niin sitten mutta eikö riitä, että tullaan toimeen ainakin näin alussa?

ei kaikkien kuullen puhuta syvällisiä
25/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat aika raskaalta tyypiltä. Ehkä siinä vois olla jotain juurisyitä. Minkälaista oma huumorisi on ja jos sinulla on sellaisia ystäviä, niin miksi miehesi suvun pitäisi olla samanlaisia?

Vierailija
26/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ovat mahdollisesti aika juntteja. Näitä on Suomessa myös ylemmissä luokissa eli ei ole täysin varallisuudesta esim riippuva juttu. Mutta itse miettisin lähinnä vain sitä että onko puoliso minulle riittävän sopiva, eli osaako hän puhua esim tunteistaan. Jokaisella meillä on jotain painolastia... Kai sinä oppisit tuntemaan puolison suvun ja suvun tuttavapiirin ajan kanssa, joten ei sinua tarvitsisi jatkossa niin esitellä tms. Ja eivät nyt miltään hirviöiltä vaikuta kuitenkaan.

Vierailija
27/27 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että jos jo tässä vaiheessa seurustelua tämä asia ärsyttää, niin ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu, jos muutatte esimerkiksi yhteen joskus. Valitettavasti se on niin, että puolison mukana tulee usein myös puolison suku, etkä tietenkään voi vaatia miestäsi vaikka vähentämään yhteydenpitoa sisaruksiinsa. 

He kuulostavat kyllä harvinaisen ärsyttävältä porukalta. Itse inhoan tällaisia tyhjän hölöttäjiä, joiden on pakko puhua vain puhumisen ilosta.

Ja sen kumppanin sosiaalinen toimintakulttuuri tulee myös sieltä. Mieti tätä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi