Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasataman vanhuksilta taisi kaasuletku katketa grillistä.

Vierailija
26.05.2026 |

Mumman ja Pupan grilli muuttui 20kW liekinheittimeksi (teho millä 30mbar paineenalennin antaa kaasua ulos).

 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012033470.html

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasugrilli ja säätöventtiili Temusta! 😀👍

Huomenna menossa ostamaan grilliä ja kyllä siinä on kaikki valmiina paitsi kaasupulloa pitää ostaa erikseen.

Vierailija
22/41 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasugrilli ja säätöventtiili Temusta! 😀👍

Mut olihan se halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
24/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.

Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.

Vierailija
25/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudehko grilli, tuskin katkennut. Todennäköisempää, että letkuklemmari on ollut löysällä.

Vierailija
26/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun grillin kaasuhana avataan ilman, että sitä sytytetään heti, grillin tulipesään alkaa kerääntyä syttyvää kaasua.

Vaaratilanteiden ehkäisemiseksi toimi näin:

Sulje kaasuhana välittömästi ja sammuta myös grillin muut mahdolliset liekit.

Avaa grillin kansi kokonaan.

Tuuleta aluetta vähintään 5–10 minuutin ajan, jotta raskas kaasupilvi pääsee haihtumaan.

Yritä sytytystä uudelleen vasta tuuletuksen jälkeen.

Miksi tämä on vaarallista?
Nestekaasu on ilmaa raskaampaa, joten se valuu ja kertyy helposti grillin pohjalle tai sen alle. Jos kaasu ehtii kerääntyä ja siihen osuu kipinä tai liekki (esimerkiksi sytytysnappia painettaessa), seurauksena on äkillinen ja voimakas leimahdus, joka voi aiheuttaa vakavia palovammoja tai vaurioittaa grilliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.

Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.

Grilli oli lämpenemässä, joten se oli jo sytytetty eikä siis leimahtanut heti.

Vierailija
28/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummalle ja Pupalle sitten vaan vakuutusyhtiön lasku 100% lyhennettäväksi, pitkät vankeustuomiot ja korvausten sovittaminen omaisuustakavarikolla ja ruumiillisella työllä. Näistä pitää tehdä varoittava esimerkki muille parvekegrillaajille

Vierailija
30/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.

Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.

Grilli oli lämpenemässä, joten se oli jo sytytetty eikä siis leimahtanut heti.

Se että joku vanhus kertoo grillin olevan syttynyt ja kaasun palavan. Ei välttämättä ole totta. Vai kertoisitko itse virheestä josta joudut maksumieheksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasua komissaario Palmu

Vierailija
32/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.

Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.

Grilli oli lämpenemässä, joten se oli jo sytytetty eikä siis leimahtanut heti.

Se että joku vanhus kertoo grillin olevan syttynyt ja kaasun palavan. Ei välttämättä ole totta. Vai kertoisitko itse virheestä josta joudut maksumieheksi?

Mikä järki on avata kaasuhana mutta ei sytyttää grilliä? Sulla ei taida olla kaikki muumit laaksossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on sama mikä se syy on. Kyllä nyt järki sen verran pitäisi juosta ettei kerrostalon parvekkeella kaasugrilliä käytetä.

Vierailija
34/41 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on sama mikä se syy on. Kyllä nyt järki sen verran pitäisi juosta ettei kerrostalon parvekkeella kaasugrilliä käytetä.

Samalla lailla sitä voi käyttää kuin kaasuhellaa keittiössä.

Vierailija
36/41 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On laulu että Ken vois liekin sammuttaa.

Mummu oli heittänyt barbit roskiin jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
37/41 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeilla ei pitäisi grillata koskaan se pitää kieltää lailla.

Vierailija
38/41 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.

Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.

Ensin pitää avata kansi. Sytytetään aina niin että kansi on auki. Ohjeet kannattaa lukea.

Vierailija
39/41 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa unohti laittaa klemmarin letkuun.

Tai sitten klemmaria ei ollut, ja puppa totesi vaan, että hei kato tää letku pysyy tässä ihan hyvin muutenkin ? 

Vierailija
40/41 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska media sensuroi kaiken oleelisen uutisita emme tiedä minkä maalaisia nämä tulipalojen aiheuttajat ovat. Tuskin suomalaisia, mehän harjoittelemme saunan lämmitysta jo lapsena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan