Kalasataman vanhuksilta taisi kaasuletku katketa grillistä.
Mumman ja Pupan grilli muuttui 20kW liekinheittimeksi (teho millä 30mbar paineenalennin antaa kaasua ulos).
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kaasugrilli ja säätöventtiili Temusta! 😀👍
Mut olihan se halpa.
Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.
Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.
Uudehko grilli, tuskin katkennut. Todennäköisempää, että letkuklemmari on ollut löysällä.
Kun grillin kaasuhana avataan ilman, että sitä sytytetään heti, grillin tulipesään alkaa kerääntyä syttyvää kaasua.
Vaaratilanteiden ehkäisemiseksi toimi näin:
Sulje kaasuhana välittömästi ja sammuta myös grillin muut mahdolliset liekit.
Avaa grillin kansi kokonaan.
Tuuleta aluetta vähintään 5–10 minuutin ajan, jotta raskas kaasupilvi pääsee haihtumaan.
Yritä sytytystä uudelleen vasta tuuletuksen jälkeen.
Miksi tämä on vaarallista?
Nestekaasu on ilmaa raskaampaa, joten se valuu ja kertyy helposti grillin pohjalle tai sen alle. Jos kaasu ehtii kerääntyä ja siihen osuu kipinä tai liekki (esimerkiksi sytytysnappia painettaessa), seurauksena on äkillinen ja voimakas leimahdus, joka voi aiheuttaa vakavia palovammoja tai vaurioittaa grilliä
Vierailija kirjoitti:
Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.
Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.
Grilli oli lämpenemässä, joten se oli jo sytytetty eikä siis leimahtanut heti.
Mummalle ja Pupalle sitten vaan vakuutusyhtiön lasku 100% lyhennettäväksi, pitkät vankeustuomiot ja korvausten sovittaminen omaisuustakavarikolla ja ruumiillisella työllä. Näistä pitää tehdä varoittava esimerkki muille parvekegrillaajille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.
Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.
Grilli oli lämpenemässä, joten se oli jo sytytetty eikä siis leimahtanut heti.
Se että joku vanhus kertoo grillin olevan syttynyt ja kaasun palavan. Ei välttämättä ole totta. Vai kertoisitko itse virheestä josta joudut maksumieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.
Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.
Grilli oli lämpenemässä, joten se oli jo sytytetty eikä siis leimahtanut heti.
Se että joku vanhus kertoo grillin olevan syttynyt ja kaasun palavan. Ei välttämättä ole totta. Vai kertoisitko itse virheestä josta joudut maksumieheksi?
Mikä järki on avata kaasuhana mutta ei sytyttää grilliä? Sulla ei taida olla kaikki muumit laaksossa.
Se nyt on sama mikä se syy on. Kyllä nyt järki sen verran pitäisi juosta ettei kerrostalon parvekkeella kaasugrilliä käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on sama mikä se syy on. Kyllä nyt järki sen verran pitäisi juosta ettei kerrostalon parvekkeella kaasugrilliä käytetä.
Samalla lailla sitä voi käyttää kuin kaasuhellaa keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
On laulu että Ken vois liekin sammuttaa.
Mummu oli heittänyt barbit roskiin jo vuosikymmeniä sitten.
Parvekkeilla ei pitäisi grillata koskaan se pitää kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Avattu kaasuhana ja grilliä ei ole heti sytytetty.
Kaasua kertyy kuvun alle ja kun sytytetään niin leimahtaa kunnolla. Lisäksi jätetään kaikki ovet auki, niin saadaan sopivasti tuulitunneli.
Ensin pitää avata kansi. Sytytetään aina niin että kansi on auki. Ohjeet kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Puppa unohti laittaa klemmarin letkuun.
Tai sitten klemmaria ei ollut, ja puppa totesi vaan, että hei kato tää letku pysyy tässä ihan hyvin muutenkin ?
Koska media sensuroi kaiken oleelisen uutisita emme tiedä minkä maalaisia nämä tulipalojen aiheuttajat ovat. Tuskin suomalaisia, mehän harjoittelemme saunan lämmitysta jo lapsena.
Huomenna menossa ostamaan grilliä ja kyllä siinä on kaikki valmiina paitsi kaasupulloa pitää ostaa erikseen.