Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai fudut. Työt loppuvat 31.5

Vierailija
26.05.2026 |

Autsi. 

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin munkin mieheltä. Sitten onkin lähipiirissäni pelkkiä työttömiä. Laskettiin juuri miten vähällä täytyy tulla toimeen, kun ei yhtään tiedä koska saadaan töitä. 

Meitä ei tuommoiset fudut edes hetkauttaisi mitenkään. On muitakin tuloja mutta palkka on vain ekstrana olemassa.

Vierailija
62/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhyt irtisanomisaika, jos tänään on siis saanut potkut ja sunnuntaihin päättyy työsuhde.

Aina irtisanomisajalla ei ole työvelvoitetta.

Puoliso irtisanottiin vappuna ja työsuhde loppuu lokakuun lopussa. Irtisanomisaika ilman työvelvoitetta. En ole onnellisempaa ihmistä nähnyt kuin puoliso koko tämän toukokuun. Toki asiaan vaikuttaa myös se, että alkaa muutenkin olla tunnit täynnä eli jää vuodenvaihteessa myös eläkkeelle.

No no no, eihän se onnellinen miehesi saa palkkaakaan, esittää köyhänä mukaonnellista. Eläkkeellä olo jo sitten eri asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika, lokkeja on turha alkaa elättämään.

Oletettavasti hänen puolisonsa on ihminen,joten sian jättäminen ei liity asiaan mitenkään. Lisäksi lokkien elättäminen eli tässä tapauksessa oletettava syöttäminen lienee kiellettyä taajama-alueella.

Vierailija
64/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan sinä voit myydä seksiä jos rahat menee tiukille

Vierailija
65/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PEth testin tulokset siis tulivat?

Mikäs se sellainen on?

Tiedonhankintakykysi ovat ilmeisesti huonekasvin tasolla.

Vertaus on hassu. Huonekasvit eivät kykene hakemaan tietoa tai käsittelemään sitä. Kognitiivinen ihminen puolestaan kykenee.

Vierailija
66/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhyt irtisanomisaika, jos tänään on siis saanut potkut ja sunnuntaihin päättyy työsuhde.

Yksi kymmeniä vuosia saman alan töissä ollut vanhempi kollega irtisanottiin viime viikolla välittömästi, siis samantien kamat kasaan, avaimet palautukseen ja soromnoo. Puolen vuoden irtisanomisajan hän saa palkan ilman läsnäolo- ja työvelvoitetta. Eläkeikään olisi ollut reilu puoli vuotta ja hän olisi vielä halunnut jatkaa työssään.

Oliko joku luottamusongelma vai miksi laitettiin noin vauhdilla ulos samantien?

Moi alapeukuttajat, mietin siis eikö vanhalle lähtevälle työntekijälle voisi kuvitella kakkukahvit tms. kiitokset ja hyvästelyt eikä vain ilmoitus ja ovelle saattaminen samantien? Tai ehkä jotakin vielä järkätään?

Ei yt-neuvotteluissa irtisanotuille yleensä järjestetä. Harva niitä edes haluaisi. 

Just näin. Nimimerkillä kymmeniä yt-kierroksia nähnyt. En toki aina itse kohderyhmää 🥴

Kun lopulta napsahti kohdalle niin järjestettiin itse kahvitilaisuus. Oli ihan mukava rento tilaisuus, hyvät muistot. Työvelvoite päättyi välittömästi mutta jokainen sai pitää työvälineet. Pääsyä intraan ei voi estää, irtisanotullakin on oikeuksia. It-firma.

Vierailija
67/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, pätkäsopparilla mennään. Perjantaina viimeinen työpäivä.

Tiedät jo varmasti ettei sopparia jatketa? Mulla päättyy juhannuksena. En tiedä vielä jatkuuko vai ei. Ärsyrrävintä on työkavareitten jatkuva utelu sopimuksen jatkumisesta. Juu en tiedä, pomo panttaa tietoa.

Vierailija
68/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuun alkupuolella irtisanominen ja lokakuussa 6kk tulee täyteen. Ei työntekovelvoitetta. Eka kuukausi meni lunkisti rentoilessa. Sen jälkeen olen tehnyt 2 työpaikkakemusta ja 3 avointa hakemusta. Ammatti on aika spesifi. Tähtäimenä on työllistyä aikaisintaan elokuussa. 

Vierailija
69/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuun alkupuolella irtisanominen ja lokakuussa 6kk tulee täyteen. Ei työntekovelvoitetta. Eka kuukausi meni lunkisti rentoilessa. Sen jälkeen olen tehnyt 2 työpaikkakemusta ja 3 avointa hakemusta. Ammatti on aika spesifi. Tähtäimenä on työllistyä aikaisintaan elokuussa. 

Entä jos et työllisty?

Onko B-suunnitelmaa?

Vierailija
70/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, pätkäsopparilla mennään. Perjantaina viimeinen työpäivä.

Tiedät jo varmasti ettei sopparia jatketa? Mulla päättyy juhannuksena. En tiedä vielä jatkuuko vai ei. Ärsyrrävintä on työkavareitten jatkuva utelu sopimuksen jatkumisesta. Juu en tiedä, pomo panttaa tietoa.

Joo tiedän, tänään ilmoitettiin. Tsemppiä sulle!

Vierailija
71/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin eräs tuttu miehelleen. Huusi täysiä ettei kotiin ole tulemista ennen kuin on työpaikka. Mies kun suunitteli että pitää hetken taukoa ja katselee rauhassa uutta paikkaa, mutta ei, ei kelvannut rouvalle. Sehän oli kauhistus kun oma mies jäi työttömäksi. Muuten en tietäis, mutta olin heillä kylässä juuri silloin.

Vierailija
72/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et työllisty?

Onko B-suunnitelmaa?

No hei, onhan tuossa 3kk eläkkeelle irtisanomisesta, eli vähintään 3-4 tapaamista työkkärintädin kanssa naamatusten, 4 haettavaa paikkaa kuussa ja yhden cv-kurssin kerkiää just survomaan tuohon väliin ainakin. 

Vierailija
73/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
74/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso irtisanottiin vappuna ja työsuhde loppuu lokakuun lopussa. Irtisanomisaika ilman työvelvoitetta. En ole onnellisempaa ihmistä nähnyt kuin puoliso koko tämän toukokuun. Toki asiaan vaikuttaa myös se, että alkaa muutenkin olla tunnit täynnä eli jää vuodenvaihteessa myös eläkkeelle.

No no no, eihän se onnellinen miehesi saa palkkaakaan, esittää köyhänä mukaonnellista. Eläkkeellä olo jo sitten eri asia. 

Irtisanomisajalta maksetaan kyllä ihan täysi palkka.

Vierailija
75/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta irtisanomisaika  on silti TESiin tai lakiin kirjattu. Nämä on kaksi eri asiaa, työvelvoite ja irtisanomisaika. 

Terveisin, palkanlaskenta

Vierailija
76/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkätöissä saa usein tietää pätkän viimeisenä päivänä onko huomenna töitä. Itse olen vuosikaudet tehnyt töitä siten, että kuukaudeksi kerrallaan on tehty sopimus.

Irtisanomisajat ovat vakkarityöläisten luksusta.

Vierailija
77/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et työllisty?

Onko B-suunnitelmaa?

Jos ei työllisty, niin voin opiskella. Ei työ määritä minun olemistani.

Vierailija
78/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa normaalin palkan irtisanomisajalta. Lomailua täydellä palkalla, woohaaa! 

Vierailija
79/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tolle linjalle lähtee, niin yhtä hyvin vois ehdottaa miehelle että laitapa limatikkus töihin😕

Vierailija
80/106 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et työllisty?

Onko B-suunnitelmaa?

Jos ei työllisty, niin voin opiskella. Ei työ määritä minun olemistani.

Tietenkin voi opiskella, jos on varaa. Jollain sekin aika pitää itsensä, ja mahdollisesti perhe elättää. Äläkä esitä aikuiskoulutustukea vaihtoehdoksi, se juna meni jo. Oppisopimuspaikkaa ei tällä hetkellä saa miltään alalta. Laina? Ehkä, mutta sekin pitää maksaa takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi