Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45 prosenttia 16-17-vuotiaista seurustelleista tytöistä oli kokenut seurusteluväkivaltaa

Vierailija
26.05.2026 |

Seksuaaliväkivallalla tarkoitetaan painostamista tai pakottamista seksuaalisiin tekoihin tai yhdyntään.

”Saatetaan uhata erolla tai itsetuhoisuudella. Tai pidetään mykkäkoulua. Tai kerrotaan, miten eksä suostui.”

https://www.hs.fi/feature/art-2000012010161.html

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä koulupsykologina jatkan vielä: Väitän, että ainakin osa syntymässä tytöksi määriteltyjen tyttöjen sukupuoli-identiteettipohdinnoista johtui tyttöihin kohdistuvasta seksuaalisesta ahdistelusta ja häirinnästä. Osa on toki ihan transnuoria joilla identiteetti pysyy muuttumattomana aikuisuudessakin. Osa tilanteista oli kuitenkin sellaisia, että ei vain haluttu olla tyttöjä ja kasvaa naisiksi, koska teini-ikäisenä tyttönä on jatkuvan ahdistelun kohde sekä omanikäisten että pitkälle aikuisten miesten taholta (ja ihan niiden kantasuomalaistenkin). 

On hirveää havahtua siihen, että murrosiän myötä et olekaan aikuisten ukkojen silmissä enää suojeltava lapsi, vaan 12-vuotiaana jo seksuaalisen häirinnän ja hyväksikäyttöpyrkimysten kohde.

Minä kirjoitin yhdessä poistuneessa ketjussa kokemukseni siitä, kuinka 12-vuotiaana tytöksi pukeutuneena kohtasin ehdottelua, hu*rittelua ja jopa väkivaltaa. Vähään aikaan en uskaltanut pukea hametta päälle vaikka transtytölle se oli muuten niin vapauttavaa.

Itse ihan biologisenakin tyttönä aloin 12-vuotiaana "hoppariksi" ihan vain sen takia, että sain piilotettua muotoni ylisuurien, löysien vaatteiden alle. Lapsuus loppui aika lyhyeen, kun rinnat alkoivat kehittyä mulla melko nuorena ja sen jälkeen olinkin vapaata riistaa niin koulun pojille kuin vanhemmille ukoillekin. Kehitin itselleni tuon "hoppari-identiteetin" vain sen takia, vaikka oikeasti se tyyli ja musiikki eivät olleet yhtään makuuni.

Vierailija
62/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojille on manosfääriseikkailujen seurauksena tullut käsitys että seksi kuuluu heti asiaan vaikka ikää olisi vasta 13 v. 

Ysärillä oli tavallista että teinit seurusteli jopa vuoden ennen kuin edes harkittiin yhdyntää. 

Toisaalta säännöllisesti kuulee juttua niistä tytöistä, jotka kokivat nuorena 90-luvulla ja 2000-luvulla painostusta seksiin, huijaamista seksiin väärillä lupauksilla ja muuta piittamaattomuutta poikaystäviltä. 

Eli en tiedä kuinka uusi ilmiö tuo on? Nykyään se onneksi tunnistetaan paremmin, ja nuoret puhuu avoimemmin. Vielä kun saataisiin se 45% pojista kasvatettua kunnioittamaan paremmin muita ja toisen kehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin, kun tuossa artikkelissa oli, että vanhemmat eivät auta, tue eivätkä puutu lastensa väkivaltaisiin seurustelusuhteisiin! Sitä mitä aktuaalista veetä nyt! Jos mä ikinä saisin kuullakaan sellaisesta se kumppani menis syyniin ja tylytykseen saman tien. 

Lisäksi kyselisin kyllä aktiivisesti lapsiltani, että kohdellaanhan sinua hyvin ja ellei, kehottaisin nostamaan kytkintä heti.

Nämä vanhemmat ovat eläneet itsekin aikaa, jolloin nuo asiat olivat ihan normaaleja parisuhteissa. Tämä on yleisin tapa millä väkivalta siirtyy sukupolvelta toiselle ilman varsinaista väkivallan tekoa. Normalisoidaan tietyntyyppinen väkivalta ja rajattomuus omalle jälkipolvelle.

No enpä nyt tiedä, kun minäkin oon 53v.

Vierailija
64/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun jätkä alkaa mäkättämään seksistä, on suhde ohi. Kenenkään ei pitäisi sitä jankkausta joutua kuuntelemaan.

Vierailija
65/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa ollu parisuhde 16-17-vuotiaana.

Mut tytöt kelpuutti vaan koviksia

Niin, eipä ollut tuossa iässä seurustelusuhdetta. Pojat tykkäsi vaan niistä tupakkapaikan tytöistä ja niistä sosiaalisista ja näteistä, ei ne huomanneetkaan meitä hiljaisia ja vaatimattomia tyttöjä. Jos itse yritin jutella jonkun kanssa, sain vain pahan mulkaisun tai tiuskaisun "mitä sä länkytät". Semmoisia kilttiksiä.

Sekä naiset että miehet suorittavat parinvalinvalintaa, miehet valitsevat naisensa miesten geeneissä olevalla valintakriteeristöllä, naiset valitsevat miehensä naisten geeneissä olevalla valintakriteeristöllä. Kummatkaan eivät tee mitään tuomittavaa, vaan toimivat juuri siten kuin ihmislaji toimii.

Vierailija
66/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojille on manosfääriseikkailujen seurauksena tullut käsitys että seksi kuuluu heti asiaan vaikka ikää olisi vasta 13 v. 

Ysärillä oli tavallista että teinit seurusteli jopa vuoden ennen kuin edes harkittiin yhdyntää. 

Eiköhän se ome ihan se feministien lempparijärjesrö SETA joka siellä kouluissa manipuloi lapsia. Feministien tavoite on seksualisoida lapset jo ala-asteella polyamorisiksi ja työntää heidät raìskaajien syliin.

Vierailija
67/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eipä ollut tuossa iässä seurustelusuhdetta. Pojat tykkäsi vaan niistä tupakkapaikan tytöistä ja niistä sosiaalisista ja näteistä, ei ne huomanneetkaan meitä hiljaisia ja vaatimattomia tyttöjä. Jos itse yritin jutella jonkun kanssa, sain vain pahan mulkaisun tai tiuskaisun "mitä sä länkytät". Semmoisia kilttiksiä.

Sekä naiset että miehet suorittavat parinvalinvalintaa, miehet valitsevat naisensa miesten geeneissä olevalla valintakriteeristöllä, naiset valitsevat miehensä naisten geeneissä olevalla valintakriteeristöllä. Kummatkaan eivät tee mitään tuomittavaa, vaan toimivat juuri siten kuin ihmislaji toimii.

Mutta vain naisten pitäisi suostua joku ruma "kilttis" ottamaan siksi ettei miehille tule paha mieli vai? Just just, kivaa kaksinaismoralismia.

Vierailija
68/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin, kun tuossa artikkelissa oli, että vanhemmat eivät auta, tue eivätkä puutu lastensa väkivaltaisiin seurustelusuhteisiin! Sitä mitä aktuaalista veetä nyt! Jos mä ikinä saisin kuullakaan sellaisesta se kumppani menis syyniin ja tylytykseen saman tien. 

Lisäksi kyselisin kyllä aktiivisesti lapsiltani, että kohdellaanhan sinua hyvin ja ellei, kehottaisin nostamaan kytkintä heti.

Nämä vanhemmat ovat eläneet itsekin aikaa, jolloin nuo asiat olivat ihan normaaleja parisuhteissa. Tämä on yleisin tapa millä väkivalta siirtyy sukupolvelta toiselle ilman varsinaista väkivallan tekoa. Normalisoidaan tietyntyyppinen väkivalta ja rajattomuus omalle jälkipolvelle.

Kyllä naiset opettavat tyttäriään väkivaltaisiksi ja se on ylisukupolvinen ongelma.

Vierailija
69/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset opettavat tyttäriään väkivaltaisiksi ja se on ylisukupolvinen ongelma.

Oli mikä ongelma tahansa, niin mä just kirjoitin, etten omien lasteni kumppaneilta katselisi sellaista hetkeäkään. 

Vierailija
70/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yllätys, ei kukaan muu kuin elämänkoululainen seurustele tai harrasta seksiä tuon ikäisenä.

Vain elämänkoululainen seurustelee 16-17-vuotiaana...? Anteeksi kuinka?

Normaali nuori seurustelee ja harrastaa seksiä, sitten kun on muuttanut pois kotoa, eli yleensä 20-25 vuotiaana.

Vierailija
71/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ome ihan se feministien lempparijärjesrö SETA joka siellä kouluissa manipuloi lapsia. Feministien tavoite on seksualisoida lapset jo ala-asteella polyamorisiksi ja työntää heidät raìskaajien syliin.

T: nettiriippuvainen foliohattu vailla minkäänlaista kosketusta todelliseen lasten ja nuorten elämään

Vierailija
72/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt päättää kummat niitä väkivaltaisia on, incelit vai parisuhteessa elävät?

Vierailija
73/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hiljainen ja pukeuduin farkkuihin ja villapaitoihin. Pojat haukkuivat rumaksi hu0r4ksi. Sellaisia näyttävästi pukeutuneita tyttöjä ei haukuttu koskaan. Minä kyllä olin ruma h****. 

Vierailija
74/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jokainen valitsee kumppaninsa ihan omien mieltymysten ja arvojen mukaan? Ihan kuin jokainen mies ja nainen toimisi tismalleen samalla tavalla, sukupuoligeenien mukaan. Tsiisus mitä skeidaa

Vierailija
75/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt päättää kummat niitä väkivaltaisia on, incelit vai parisuhteessa elävät?

Miehet

Vierailija
76/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inceliä estää olemasta väkivaltainen parisuhteessa vain ja ainoastaan se parisuhteen puuttuminen.

Vierailija
77/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on miehelle tärkeä ainoastaan seksuaalisesti, joka on ainoa peruste ryhtyä seurustelemaan ja parisuhteeseen. Miehellä on siis täysi oikeus jättää pihtaava nainen.

Kyllä, se on molemmin puolin paras ratkaisu!

Jostain syystä naiset pihtaavat, se on varsin tavallista. Eli painostavat miestään seksuaalisesti, muuttaakseen miestään pakottamalla. Ja mieshän muuttuu, hän joko vierailee paremman naisen luona, tai ottaa paremman naisen kumppanikseen.

Vierailija
78/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hiljainen ja pukeuduin farkkuihin ja villapaitoihin. Pojat haukkuivat rumaksi hu0r4ksi. Sellaisia näyttävästi pukeutuneita tyttöjä ei haukuttu koskaan. Minä kyllä olin ruma h****. 

Jep, sama homma. Olin hiljainen, ujo ja pukeuduin huppareihin ja farkkuihin. Huvittavaa miten eräskin muodottoman läski poika haukkui "hu0raksi". Tokaisin vain että katso porsas peiliin.

Vierailija
79/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä huvittavia nämä kyselyt, missä käytetään esimerkkeinä ongelmia, joita pojat/miehetkin järjestäen kohtaavat, kuten erolla tai itsensä satuttamisella uhkailu ja johtopäätöksenä esitetään, että katsokaa kuinka miehet/pojat on prseestä. 

Vierailija
80/110 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa voi olla totta samaan aikaan. Huomaatko että ainoa yhdistävä tekijä on miessukupuoli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä