Miten lajittelet kahvipurut
Jos laitan kierrätyspussiin niin pussi hajoaa aina käsiin. Eli kierrätän sekajätteessä.
Kommentit (69)
Kuivatan kahvinporot tiskipöydällä tiskirätin tai lautasen päällä, ja kippaan kuivana ja jäähtyneenä bioroskiin. Minulla on yleensä bioastian pohjalla kananmunakennoa imemässä kosteutta ja roskiin kannan biopussin kestokassissa, niin ei ole vielä tähän mennessä hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biojäte. löysin kaupasta sellaisia pieniä biojäteastioita jotka voi laittaa vaikka kahvinkeittimen viereen. helpottaa kummasti. ja voihan ne heittää vaikka kompostiin.
Biojätepussi hajoaa kosteudesta kun sen kuljetan roskikseen. Ja aivan märkä on vielä edeltävän päivän pussi.
Pistä purut ensin siivilään niin kuivavat ja vasta sitten pussiin.
Ei tuohon mitään siivilää tarvita, tulee vain ylimääräistä tiskiä. Suodatinkotelo lavuaariin, aamulla sinne laitettu poropussi on jo iltapäivällä niin kuiva, että sen voi huoletta laittaa biopussiin.
Mä olen kipannut teenlehdet ja kahvinpurut isoon lävikköön joka on pysyvästi lavuaarissa. Hyvin toimii kuivatukseen.
Oikein hyvä vaihtoehto avokeittiöihin ja keittiöseinällisiin aauntoihin, jep jep. Jatkuva kahvin ja teen lemu päivisin, tuolla saa ainakin varmistettua, että satunnaisten tuttavien vierailut vähenevät.
Asun omakotitalossa ja nakkaan takapihalle pusikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on poroja, eikä puruja.
Luulin että poro on eläin
Onkin myös se! Virolaisten mielestä me suomalaiset olemme poroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biojäte. löysin kaupasta sellaisia pieniä biojäteastioita jotka voi laittaa vaikka kahvinkeittimen viereen. helpottaa kummasti. ja voihan ne heittää vaikka kompostiin.
Biojätepussi hajoaa kosteudesta kun sen kuljetan roskikseen. Ja aivan märkä on vielä edeltävän päivän pussi.
Pistä purut ensin siivilään niin kuivavat ja vasta sitten pussiin.
Ei tuohon mitään siivilää tarvita, tulee vain ylimääräistä tiskiä. Suodatinkotelo lavuaariin, aamulla sinne laitettu poropussi on jo iltapäivällä niin kuiva, että sen voi huoletta laittaa biopussiin.
Mä olen kipannut teenlehdet ja kahvinpurut isoon lävikköön joka on pysyvästi lavuaarissa. Hyvin toimii kuivatukseen.
Oikein hyvä vaihtoehto avokeittiöihin ja keittiöseinällisiin aauntoihin, jep jep. Jatkuva kahvin ja teen lemu päivisin, tuolla saa ainakin varmistettua, että satunnaisten tuttavien vierailut vähenevät.
Lemu? Kahvi ja tee ovat yhdet parhaimmista tuoksuista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinporot menee meillä biojätteeseen. Ei meillä käytetä mitään biojätepusseja. Astia mukaan, uusi astia paikalle ja kipataan biojätteet kompostiin. Biojäteastia pesaistaan vuodenajasta riippuen joko ulkohanalla tai kodinhoitohuoneen altaalla puhtaaksi ja jätetään kodinhoitohuoneeseen kuivumaan.
Kerrostaloeläjillä on harvoin ulkohanoja saati kodinhoitohuoneita, taitavat puuttua monesta rivitalostakin.
Kerrostaloistakn löytyy suihku, joskus jopa bideesuihku, jolla roskasangot saa pestyä.
Voi sinnuu lukutaidotonta. Mitenkä sinä huuhtaiset sen törkyastian ulkohanan alla? Siitähän tässä oli kyse eikä mistään kylppärin suihkusta, jota ihmiset yleensä älyävät käyttää. Ymmärrätkö sinä edes mikä ulkohana on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biojäte. löysin kaupasta sellaisia pieniä biojäteastioita jotka voi laittaa vaikka kahvinkeittimen viereen. helpottaa kummasti. ja voihan ne heittää vaikka kompostiin.
Biojätepussi hajoaa kosteudesta kun sen kuljetan roskikseen. Ja aivan märkä on vielä edeltävän päivän pussi.
Pistä purut ensin siivilään niin kuivavat ja vasta sitten pussiin.
Ei tuohon mitään siivilää tarvita, tulee vain ylimääräistä tiskiä. Suodatinkotelo lavuaariin, aamulla sinne laitettu poropussi on jo iltapäivällä niin kuiva, että sen voi huoletta laittaa biopussiin.
Mä olen kipannut teenlehdet ja kahvinpurut isoon lävikköön joka on pysyvästi lavuaarissa. Hyvin toimii kuivatukseen.
Oikein hyvä vaihtoehto avokeittiöihin ja keittiöseinällisiin aauntoihin, jep jep. Jatkuva kahvin ja teen lemu päivisin, tuolla saa ainakin varmistettua, että satunnaisten tuttavien vierailut vähenevät.
Lemu? Kahvi ja tee ovat yhdet parhaimmista tuoksuista!
Ai myös silloin, kun niihin on tullut hometipluja? Nuo molemmat homehtuvat melko lailla vauhdikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: tollo.
Biojätepussin pohjalle esim talouspaperiarkki tai märät jätteet kietaistuna talouspapruarkkiin.
Miten kädetön ja aivoton oot?
Sä maksat kilohinnan sekajätteestä. Muut jätejakeet viedään pelkällä tyhjennysmaksulla.
Millä paikkakunnalla sekajäte punnitaan!? Ainakin kodin, kesämökin ja anoppilan (eri paikkakunnat) sekajätteet menee kaikki astiakohtaisella tyhjennyshinnalla x euroa/kerta painosta riippumatta.
Ei ihan painosta riippumatta. Muistaakseni 240 litran astia saa painaa max.60kg ja sen ylittävästä osasta tulee lisämaksu. Onkohan siinä nostohaarukassa vaaka vai miten kontrolloivat? Aika paljon tuossa 60 kilossakin saa jo jätettä olla.
Biojätteeseen tai kompostoriin, sanoo Google..