Miten lajittelet kahvipurut
Jos laitan kierrätyspussiin niin pussi hajoaa aina käsiin. Eli kierrätän sekajätteessä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mikä niille se oikea paikka on?
Bio
Sekoita kukkamultaan. Happamasta maasta pitävät esim Hortensiat ja Santpaulia.
Vierailija kirjoitti:
Biojätteeseen.
Meidän kaupungissa biojätteen saa laittaa muovipussiin, joten ei tarvitse pelätä, että pussi hajoaa matkalla biojäteastialle.
Sama.
Kannattaa aika ajoin tarkistaa oman asuinpaikan kierrätysohjeet ja selvittää minkälaista pussia suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biojäte. löysin kaupasta sellaisia pieniä biojäteastioita jotka voi laittaa vaikka kahvinkeittimen viereen. helpottaa kummasti. ja voihan ne heittää vaikka kompostiin.
Biojätepussi hajoaa kosteudesta kun sen kuljetan roskikseen. Ja aivan märkä on vielä edeltävän päivän pussi.
Pistä purut ensin siivilään niin kuivavat ja vasta sitten pussiin.
Ei tuohon mitään siivilää tarvita, tulee vain ylimääräistä tiskiä. Suodatinkotelo lavuaariin, aamulla sinne laitettu poropussi on jo iltapäivällä niin kuiva, että sen voi huoletta laittaa biopussiin.
Poroilla voi kuoria ihon ja hiuspohjan (kofeiinin hyödyt päänahalle tietänette?
Kantsii kuitenkin välttää niiden pääsyä viemäriin. Eli kun tyhjennät pesualtaan, laita pohjalle suodatin. Ja bioon porot.
Vierailija kirjoitti:
Vessanpönttöön
Asutko omakotitalossa? Sitten se on yksi lysti, itsehän maksat viemärinavauksen. Taloyhtiössä sinä saatat joutua maksamaan koko taloyhtiön vienärinavauksen, koska lasku menee yleensä tukoksentekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biojätteeseen.
Meidän kaupungissa biojätteen saa laittaa muovipussiin, joten ei tarvitse pelätä, että pussi hajoaa matkalla biojäteastialle.
Joo sama on täällä missä asun. Työpaikalla myös kaikki biojäte laitetaan muovisiin roskapusseihin musta tai sininen jopa kaksi pussia päällekkäin. Ja sitten sinne biojäteastiaan jossa on iso musta jätesäkki. ymmärrän kyllä siltä osin, että biojätettä tulee joka päivä niin paljon ettei mikään pieni paperipussi riitä mihinkään, mutta sitten en tosiaan ymmärrä.. tuskin jäteasemalla vai mihin nää biot sitten meeneekin? Siellä tuskin kukaan on käsin lajittelemassa muovia biojätteestä pois. Ihan vois mennä poltettavaksi koko biojäte
Miksi se muovi pitäisi käsin kerätä pois?
Vierailija kirjoitti:
Kahvinporot menee meillä biojätteeseen. Ei meillä käytetä mitään biojätepusseja. Astia mukaan, uusi astia paikalle ja kipataan biojätteet kompostiin. Biojäteastia pesaistaan vuodenajasta riippuen joko ulkohanalla tai kodinhoitohuoneen altaalla puhtaaksi ja jätetään kodinhoitohuoneeseen kuivumaan.
Kerrostaloeläjillä on harvoin ulkohanoja saati kodinhoitohuoneita, taitavat puuttua monesta rivitalostakin.
En lajittele yhtään mitään, se on vaivattominta, paitsi litiumakut vien keräilypisteeseen. Lajittelutyöstä pitäisi saada asiallinen korvaus.
Vierailija kirjoitti:
En lajittele yhtään mitään, se on vaivattominta, paitsi litiumakut vien keräilypisteeseen. Lajittelutyöstä pitäisi saada asiallinen korvaus.
Joo. Samoin vesassa käymisetä.
Laitan tyhjään hedelmäpussiin, roskiksella kippaan biot bioroskikseen ja hedelmäpussin muovi- tai sekajätteisiin, riippuen likaisuudesta.
Biojätteeseen. Laitan kananmunakennon pohjan tai kannen biojätepussin pohjalle. Sopii sinne täydellisesti kun repäisee keskeltä kahtia ja palat vähän limittäin päällekkäin biojäteastian pohjalle. Meillä syödään paljon munia niin on aina kennoja tyhjänä. Kennon kanssa pussin pohja ei käytännössä koskaan petä.
Kahviporot ja -purut kuuluvat aina ja vain biojätteisiin. Niitä ei saa siis laittaa kuiva- eli sekajätteisiin tai vessanpönttöön missään tilanteessa. Munakennot ja talouspaperit käyvät erityisen hyvin kuivikkeeksi ellei poroja kuivata suodatinpussissaan muutamaa tuntia.
Biojätteeseen.
Minulla on käytössä sellainen vanhanajan hullutus kuin sanko, johon kerään biojätteet ja käyn sitten siitä kippaamassa biojäteroskikseen.
Biojätteeseen. Kun tyhjennän roskikset en nosta roskapussia roskiksesta vaan kuljetan sen koko jäteastian ulos ja kippaan sisällön ulkoroskikseen. Sillon ei tarvitse stressata siitä hajoaako biopussi matkalla. Tyhjennyksen jälkeen pesen roskikset ja laitan niihin uudet pussit.
Vierailija kirjoitti:
Kahviporot ja -purut kuuluvat aina ja vain biojätteisiin. Niitä ei saa siis laittaa kuiva- eli sekajätteisiin tai vessanpönttöön missään tilanteessa. Munakennot ja talouspaperit käyvät erityisen hyvin kuivikkeeksi ellei poroja kuivata suodatinpussissaan muutamaa tuntia.
Jos taloudessa ei tule muuta biojätettä päivittäin kuin kahvipussi, on silkkaa järjen köyhyyttä kerätä niitä bioastiaan. Palava jäte normiroskapussissa palautuu paljon nopeammin luonnon kiertokulkuun, jos ei itsellä satu olemaan tulisijaa, jossa se kahvipussi palaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biojäte. löysin kaupasta sellaisia pieniä biojäteastioita jotka voi laittaa vaikka kahvinkeittimen viereen. helpottaa kummasti. ja voihan ne heittää vaikka kompostiin.
Biojätepussi hajoaa kosteudesta kun sen kuljetan roskikseen. Ja aivan märkä on vielä edeltävän päivän pussi.
Pistä purut ensin siivilään niin kuivavat ja vasta sitten pussiin.
Ei tuohon mitään siivilää tarvita, tulee vain ylimääräistä tiskiä. Suodatinkotelo lavuaariin, aamulla sinne laitettu poropussi on jo iltapäivällä niin kuiva, että sen voi huoletta laittaa biopussiin.
Mä olen kipannut teenlehdet ja kahvinpurut isoon lävikköön joka on pysyvästi lavuaarissa. Hyvin toimii kuivatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinporot menee meillä biojätteeseen. Ei meillä käytetä mitään biojätepusseja. Astia mukaan, uusi astia paikalle ja kipataan biojätteet kompostiin. Biojäteastia pesaistaan vuodenajasta riippuen joko ulkohanalla tai kodinhoitohuoneen altaalla puhtaaksi ja jätetään kodinhoitohuoneeseen kuivumaan.
Kerrostaloeläjillä on harvoin ulkohanoja saati kodinhoitohuoneita, taitavat puuttua monesta rivitalostakin.
Kerrostaloistakn löytyy suihku, joskus jopa bideesuihku, jolla roskasangot saa pestyä.
Kasvikset voi valita ostettaessa niin, että roskaa ei tule juurikaan mitään.