Miten Rydman selittää tv:ssä että hoitajien laadussa ongelmaa ja samalla Satonen tuo kielipuolia Filippiineiltä?
Kävi oikein kosioreissulla siellä ja nyt toisesta päästä tunneli vuotaa. Eikö oikea käsi tiedä mitä vasen tekee?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee vaativammat kirjaukset, hoitosuunnitelmat, arvioinnit, hoitaa lääkäriasiat ja omaisiin yhteydenpidon? Esimerkiksi Nasima on sitä mieltä että yksi suomalainen hoitaja per osasto riittää. Hänkö tekee tämän kaiken ja vielä varmistaa toisten työn?
Millä perusteella Nasima on sitä mieltä? Voitko todistaa väitteesi?
Sun pitää kysyä sitä Nasimalta.
https://www.suomenuutiset.fi/lahihoitaja-mira-sdpn-ajatus-vain-yhdesta-…
Laitapa joku oikea lähde. Suomen Uutiset ei ole luotettava, koska se ei noudata journalistin eettisiä ohjeita.
Jos sinulla ei ole oikeaa lähdettä, täytyy tulkita niin, että valehtelet.
Se on ihan sama siitä on niin moni lehti uutisoinut. Alunperin olen muualta lukenut.
Miksi valehtelet?
Sekopäiden kokoontumisajot.
Olis ollut kiva keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erikoissairaanhoidossa töissä ja se täytyy sanoa, että siellä työskentelevät muualta tulleet ovat kielitaitoisia ja kelpo työkavereita.
Ongelma taitaa koskea vaan vanhustenhoitoa.
Kyllä esh:oon tulee hakemuksia joissa on valittu: suomen kielen taito - tyydyttävä. Ei ihan riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Vaaditaan kielikoulutusta ja vaaditaan LAATUA.
Ei Suomessa saa edes suomi/ruotsi tasolla laadukasta hoitoa jos potilas on ummikko ruotsinkielinen.
Jos on ummikkoruotsinkielinen, se on ensinnäkin hyvin harvinaista, ja toisekseen itse aiheutettu ongelma, kun on ollut koko ikä aikaa opetella edes auttavasti suomea.
Taas näkyy hienosti persujen asenne ruotsinkielisiä kohtaan.
Ruotsi on Suomen virallinen kieli ja joidenkin ihmisten äidinkieli. Sillä kielellä pitää saada palvelua ruotsinkielisellä alueella ja periaatteessa muuallakin.
Periaatteessa, periaatteessa. Ruotsinkielisiä on 5% väestöstä ja heistäkin suurin osa osaa suomea.
Todella suurta resurssien tuhlausta, että jokainen opettelee ruotsin kielen, mutta lähes kukaan ei käytä sitä.
Jos tilanne olisi toisin päin, sinä haluaisit, että saat palvelua suomenkielellä.
Ruotsin kielen virallinen asema edellyttää, että palvelua pitää saada omalla äidinkielellä.
Jos ja jos :) Minulla ei ole tapana vaatia 95% enemmistön tanssimaan pillini mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas joku vihervasemmiston vaalikampanja käynnissä :D Ja joku RKP-hullu jauhaa ruotsista pää märkänä :D Vaalit lähestyy.
Itse näen asian niin, että joku hullu persu haluaa viedä ruotsinkielisiltä oikeuden puhua omaa äidinkieltään. Siis persujen vihakampanja ruotsinkieltä kohtaan on käynnissä.
Blaah. Puhukaa ihan mitä lystäätte. Vaikka arabiaa. EVVK.
Samaan aikaan Wille kiristää kielitaitovaatimuksia ja leikkaa kielikoulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super on julkaissut maahan*muuttajien kielitaidosta karun seurantatutkimuksen v. 2024. Moderoinnin takia sitä ei voi linkittää tänne, koska linkissä esiintyy paha sana maahan_muutto.
Rydman tietää, että rakkauden kieli on kansainvälinen.
Kun Wille kaivaa Frozen-paitulin esiin, kaikki tietävät missä mennään.
Filippiiniliset ovat usein pienikokoisia, sellaisia lapsen kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa saa edes suomi/ruotsi tasolla laadukasta hoitoa jos potilas on ummikko ruotsinkielinen.
Jos on ummikkoruotsinkielinen, se on ensinnäkin hyvin harvinaista, ja toisekseen itse aiheutettu ongelma, kun on ollut koko ikä aikaa opetella edes auttavasti suomea.
Ruotsi on Suomen virallinen kieli ja joidenkin ihmisten äidinkieli. Sillä kielellä pitää saada palvelua ruotsinkielisellä alueella ja periaatteessa muuallakin.
Periaatteessa, periaatteessa. Ruotsinkielisiä on 5% väestöstä ja heistäkin suurin osa osaa suomea.
Todella suurta resurssien tuhlausta, että jokainen opettelee ruotsin kielen, mutta lähes kukaan ei käytä sitä.
Jos tilanne olisi toisin päin, sinä haluaisit, että saat palvelua suomenkielellä.
Ruotsin kielen virallinen asema edellyttää, että palvelua pitää saada omalla äidinkielellä.
Jos ja jos :) Minulla ei ole tapana vaatia 95% enemmistön tanssimaan pillini mukaan.
Miksi haluat viedä ruotsinkielisiltä oikeuden puhua heidän omaa äidinkieltään?
Se on ihan sama asia kuin Venäjä vie uralilaisilta vähemmistökansoilta oikeuden saada palveluja ja koulutusta omilla äidinkielillään ja kaikki pakotetaan puhumaan venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas joku vihervasemmiston vaalikampanja käynnissä :D Ja joku RKP-hullu jauhaa ruotsista pää märkänä :D Vaalit lähestyy.
Itse näen asian niin, että joku hullu persu haluaa viedä ruotsinkielisiltä oikeuden puhua omaa äidinkieltään. Siis persujen vihakampanja ruotsinkieltä kohtaan on käynnissä.
Blaah. Puhukaa ihan mitä lystäätte. Vaikka arabiaa. EVVK.
Arabia ei tunnu kelpaavan persuille.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan Wille kiristää kielitaitovaatimuksia ja leikkaa kielikoulutuksesta.
Wille tietää, että rakkauden kieli on kansainvälistä ja Wille osaa käyttää kieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama asia kuin Venäjä vie uralilaisilta vähemmistökansoilta oikeuden saada palveluja ja koulutusta omilla äidinkielillään ja kaikki pakotetaan puhumaan venäjää.
Eiköhän tuo agendasi tullut jo selväksi. Olet hirveän huolissasi siitä ruotsista, vaikka osaat suomeakin. Lähes kaikki täällä osaavat suomea, kuten osaavat englantiakin. Ruotsia osataan paljon vähemmän, vaikka toki miljardeja tungetaan rahaa sen opetteluun. Sen takia, että joku mummo ei ole vaivautunut opettelemaan suomea edes auttavasti.
Vierailija kirjoitti:
Persut ajavat aina kaksilla rattailla ja syyttävät kaikkia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huomatkaa, Rydman puhuu asiallisesti ja asiaa, eikä ole tarvetta millekään riitelylle, kun paikalle ole vihervasemmistoa provosoimassa ja huutamassa.
Miksi Rydman riitelisi itsensä kanssa? Hän menettää järkensä vain silloin, kun joku on eri mieltä.
Riikka tosin alkaa huutamaan kun puhuu yksinäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo agendasi tullut jo selväksi. Olet hirveän huolissasi siitä ruotsista, vaikka osaat suomeakin. Lähes kaikki täällä osaavat suomea, kuten osaavat englantiakin. Ruotsia osataan paljon vähemmän, vaikka toki miljardeja tungetaan rahaa sen opetteluun. Sen takia, että joku mummo ei ole vaivautunut opettelemaan suomea edes auttavasti.
Sinun agendasi on alistaa kielivähemmistöjä. Teet samanlaista politiikkaa kuin Putin Venäjällä, missä Putin vie suomen sukulaiskielisiltä palvelut ja koulutuksen omalla äidinkielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wille tietää, että rakkauden kieli on kansainvälistä ja Wille osaa käyttää kieltään.
Valehdella Wille kyllä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee vaativammat kirjaukset, hoitosuunnitelmat, arvioinnit, hoitaa lääkäriasiat ja omaisiin yhteydenpidon? Esimerkiksi Nasima on sitä mieltä että yksi suomalainen hoitaja per osasto riittää. Hänkö tekee tämän kaiken ja vielä varmistaa toisten työn?
Millä perusteella Nasima on sitä mieltä? Voitko todistaa väitteesi?
Sun pitää kysyä sitä Nasimalta.
https://www.suomenuutiset.fi/lahihoitaja-mira-sdpn-ajatus-vain-yhdesta-…
Laitapa joku oikea lähde. Suomen Uutiset ei ole luotettava, koska se ei noudata journalistin eettisiä ohjeita.
Jos sinulla ei ole oikeaa lähdettä, täytyy tulkita niin, että valehtelet.
Se on ihan sama siitä on niin moni lehti uutisoinut. Alunperin olen muualta lukenut.
Täytyy siis tulkita niin, että sinä valehtelit Nasimasta, koska et pysty laittamaan mitään luotettavaa lähdettä.
Alunperin Nasima kertoi siitä Ukkolan haastattelussa. Eihän nämä ehdotukset ole mitään Suomi lehtien keksintöä vaan ihan julkista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Wille Rydman on limanuljaska. Ihan niin kuin Jan Vapaavuori. Oksettavaa (ääri)oikeistoporukkaa!
Eiks Vapaavuori ole tuomittu väkivaltarikollinen? Wille ei siihen pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erikoissairaanhoidossa töissä ja se täytyy sanoa, että siellä työskentelevät muualta tulleet ovat kielitaitoisia ja kelpo työkavereita.
Ongelma taitaa koskea vaan vanhustenhoitoa.
Valehtelet!! Aasialaiset naiset on heikkolahjaisia ötököiltä näyttäviä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan Ville sanoi, että kiristetään vaatimuksia. Hyvä niin.
Kotimaiset, laadukkaat hoitajat ovat saaneet kenkää kun näitten Filippiinojen työsoppareita on tehty vuosikausiksi eteenpäin eikä niitä voida siitä syystä katkaista.
Suomalaiset hoitajat muuttaa Ruotsiin. Tottuvat siellä tuplapalkkaan eivät tule tänne kehitysmaahan enää takaisin.