Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita masentaa rumat hampaat?

Vierailija
25.05.2026 |

Kaksi vaikeaa masennusjaksoa takana, jolloin lakkasin hoitamasta hampaita. Nyt yksi näkyvältä paikalta poistettu, ei varaa implanttiin, suukirurgin mukaan siltaa varten ei viereisiä ehjiä hampaita kannata hioa pilalle. Ikenet vetäytyneet ja ienrajoissa alkavat reiät pysähtyneet ja muuttuneet tummanruskeiksi, kamalan näköistä. Etuhampaan ja sen viereisen hampaan välissä vanhat paikat värjäytyneet etovan kellertävän ruskeiksi. Samaa odotettavissa kaikissa lopuissakin väleissä, kun alkavia reikiä oli lähes joka hampaassa.

En halua mennä minnekään, en joutua avaamaan suutani kenenkään seurassa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua mennä minnekään, en joutua avaamaan suutani kenenkään seurassa."

Niin kuin sinä neurooseiltasi mitään muutenkaan tekisit, aina joku syy miksi ei voi elää hyvää elämää 

Vierailija
22/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai luoja. Kyllä se siitä helpottaa kun esim. sairastut vakavasti, sitten on muuta murehdittavaa kuin oma peilikuva

Ei. Silloin vaan murehtii sairautta JA rumia hampaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän aloittajan tilannetta.  Itselläni on ollut luontaisesti todella rumat hampaat, kouluaikoinani maaseudulla ei tehty esim.oikomishoitoja.  Olen saanut elämäni aikana montakin törkeää kommenttia hampaistani, sellaisia ihmiset ovat.  Lopulta  päätin korjata tilanteen, luultavasti olen itsekin kärsinyt masennuksen aiheuttamasta välinpitämättömyydestä koska lykkäsin hammasremonttia.  Kävin yksityisellä hammaslääkärillä jolta sain hinta-arvion. Monta tuhatta euroa kaikkiaan  maksoin, sillä ei ole merkitystä koska nyt voin puhua ja nauraa niin, ettei tarvitse peittää suuta.  Ota selvää maksamisvaihtoehdoista, hammasproteeseja voisi olla syytä harkita. 

Vierailija
24/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinilla varmaan. Vääntänyt kaljapulloja auki, niin alahampaat edestä lohkeilleet.

Vierailija
25/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän aloittajan tilannetta.  Itselläni on ollut luontaisesti todella rumat hampaat, kouluaikoinani maaseudulla ei tehty esim.oikomishoitoja.  Olen saanut elämäni aikana montakin törkeää kommenttia hampaistani, sellaisia ihmiset ovat.  Lopulta  päätin korjata tilanteen, luultavasti olen itsekin kärsinyt masennuksen aiheuttamasta välinpitämättömyydestä koska lykkäsin hammasremonttia.  Kävin yksityisellä hammaslääkärillä jolta sain hinta-arvion. Monta tuhatta euroa kaikkiaan  maksoin, sillä ei ole merkitystä koska nyt voin puhua ja nauraa niin, ettei tarvitse peittää suuta.  Ota selvää maksamisvaihtoehdoista, hammasproteeseja voisi olla syytä harkita. 

Hammasproteeseja? Siis tekareita? Ei kai kolmekymppiseltä kaikkia hampaita revitä vain, koska näyttävät rumilta.

Vierailija
26/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ikinä saa mitään implanttia, rölli, mutta sillan ja muovikuoret saat kun maksat. Rahaa saa työstä. Sitä kutsutaan palkaksi.

Vierailija
27/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan, kun naamakin on ruma, niin mitäpä väliä niillä hampaillakaan, jos vähän vinksin-vonksin. 

Vierailija
28/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hampaat luonnostaan keltaiset, eli nykyään hyvin epätrendikkäät. Mieluummin silti nämä kuin epäluonnolliset legopalikat.

Vierailija
29/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit harjannut. Hampaiden mädättäminen suuhun kertoo ettei pysty laittamaan implanttia kun sä et sitä hoida. Se märkii irti.

Vierailija
30/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin konsultaatio ei maltaita maksa. Saat alustavan suunnitelman ja suuntaa-antavan kustannusarvion. Yksityiseltä tietenkin. 

Julkinen paikkaa reiät, poistaa vainajat ja sitten menet erikoishammasteknikolta varaosia hakemaan. 

Mut sä haluatkin vain ruikuttaa.

Vierailija
31/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika. Et sä aio mitään tehdä, uliset vaan. 

Vierailija
32/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiät kuntoon ensin. 

Vierailija
33/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat hampaat luonnostaan keltaiset, eli nykyään hyvin epätrendikkäät. Mieluummin silti nämä kuin epäluonnolliset legopalikat.

Oletko kuullut valkaisusta

Vierailija
34/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua. Mulla on kaksi vinoa hammasta ja se näyttää rumalta. Sen takia en saa koskaan tyttöystävää.  Pyysin hammaslääkäriä että poistaa ne hampaat mutta ei suostunut koska tarvii leikkauksen ja se maksaa paljon kuulemma joten työttömänä en olis saanut tukia siihen.

Sä et saa tyttöystävää luonteesi takia. Etkä hampaita kuntoon loisimalla.

Miksi kukaan ottaisi työttömän vetelyksen, vaikka sillä olis täydelliset hampaat 😂

Vierailija
35/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ilkeitä ihmisiä tänään. Olen sun puolella Ap. Tee mitä pystyt tästä edespäin pitääksesi hampaat kunnossa, eli harjaus, lankaus, ehkä xylitolia aterioiden jälkeen riippuen siitä sopiiko se jne. Toivottavasti saat hampaasi vielä kuntoon. <3

Vierailija
36/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua. Mulla on kaksi vinoa hammasta ja se näyttää rumalta. Sen takia en saa koskaan tyttöystävää.  Pyysin hammaslääkäriä että poistaa ne hampaat mutta ei suostunut koska tarvii leikkauksen ja se maksaa paljon kuulemma joten työttömänä en olis saanut tukia siihen.

Kukaan ei jää ilman tyttöystävää vinojen hampaiden takia. Mutta toki jos itse ihan kauheasti keskityt juuri tuohon juttuun ulkonäössäsi, ja häpeät itseäsi, ja jopa välttelet ihmisiä, niin se voi kyllä sinut jättää yksin. Monilla meistä vinohampaisista on puolisoita, ei se ole oikeasti este.

Jep, vinous ei ole mitään. Me ruskeahampaiset ollaan niitä, jotka elää yksin.

Suu kuin hautausmaa: mustaa ja ruskeaa murtunutta paskaa, yök. Olen nähnyt tuollaisia. Niitä suita ei suudella.

Miten te onnistutte tuhoamaan itsenne noin? Indikoi varmaan laiskuutta, typeryyttä ja itsekontrollin puutetta.

Vierailija
37/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hampaat olisivat sinällään ihan nätit, mutta niissä on paljon paikkoja ja alkavia reikiä ja ne ovat huomattavan kellertyneet. Valkaisu pelottaa, jos aiheuttaa lisää tuhoa hampaissa/kiilteessä.

Vierailija
38/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua masentaa kun naapurilla on niin rumat hampaat.

Vierailija
39/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reiät kuntoon ensin. 

Kävin juuri tarkastuksessa, kaksi paikattavaa reikää löytyi ja noita alkavia lähes jokaisessa ylähampaassa. Toisella kerralla poistettiin hammaskivi ja muuten puhdistettiin, mutta ei se noille vanhoille pysähtyneille ja tummaksi muuttuneille alkaville rei'ille mitään tehnyt.

Vierailija
40/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut valkaisusta

Itse et ole tainnut kuulla.

Luonnostaan keltaista hammasluuta ei saa pysyvästi valkoiseksi. Itse olen käynyt laservalkaisussa ja hampaat vaalenivat hetkeksi, mutta olivat hetkessä aivan takaisin ennallaan. Rahanhukkaa.

Ainoastaan laittamalla kuoret saa luonnostaan keltaiset hampaat valkoiseksi. Keltaiseksi värjäytyneet hampaat asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi