Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita masentaa rumat hampaat?

Vierailija
25.05.2026 |

Kaksi vaikeaa masennusjaksoa takana, jolloin lakkasin hoitamasta hampaita. Nyt yksi näkyvältä paikalta poistettu, ei varaa implanttiin, suukirurgin mukaan siltaa varten ei viereisiä ehjiä hampaita kannata hioa pilalle. Ikenet vetäytyneet ja ienrajoissa alkavat reiät pysähtyneet ja muuttuneet tummanruskeiksi, kamalan näköistä. Etuhampaan ja sen viereisen hampaan välissä vanhat paikat värjäytyneet etovan kellertävän ruskeiksi. Samaa odotettavissa kaikissa lopuissakin väleissä, kun alkavia reikiä oli lähes joka hampaassa.

En halua mennä minnekään, en joutua avaamaan suutani kenenkään seurassa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua. Mulla on kaksi vinoa hammasta ja se näyttää rumalta. Sen takia en saa koskaan tyttöystävää.  Pyysin hammaslääkäriä että poistaa ne hampaat mutta ei suostunut koska tarvii leikkauksen ja se maksaa paljon kuulemma joten työttömänä en olis saanut tukia siihen.

Vierailija
2/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työssäkäyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vinksin ovat, mutta kyllä niillä syö, Ja ovat ehjät, jos ei muuta hyvää sanottavaa niistä löydy.

Vierailija
4/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ja nro 3. Alapeukutin kommenttejanne, koska minun mielestäni te olette varmasti silti kauniita ja komeita. Minulla on itselläni rumat hampaat, mutta mitä siitä! Menkää peilin eteen, katsokaa silmiin lämpimästi ja sanokaa itsellenne, että minä kelpaan näin. Me kelpaamme näin! Pää pystyyn ja iloinen mieli! Sama pätee myös kommenttiin nro 5.

Vierailija
5/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rumat hampaat, mutta siinä mielessä parempi tilanne, että mun hampaat ei näytä hoitamattomilta tai rikkinäisiltä, vain luontaisen rumilta. Eli on sellaiset yli-isot (ihanasti vielä sinertävänvalkoiset) yläetuhampaat jotka tuo mieleen oravan. Ja sitten taas taaempana hampaat on pienet. Vähän vinotkin nuo on. Mutta eipä nuo rumat hampaat ole oikeastaan haitanneet, enkä ole koskaan harkinnut niille mitään tehdä. 

Mutta tosiaan jos olisi tuo tilanne että puuttuu näkyvältä paikalta hammas, ja on värjäytyneitä paikkoja yms, niin sitten varmaan kyllä haluaisin niille jotain tehdä. Koska en mä välitä estetiikasta, mutta en työelämässä myöskään haluaisi leimautua sellaiseksi, joka ei hoida hampaitaan.

Vierailija
6/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös rumat hampaat. Näytti ihan ok:lta siihen asti kun olin n. 11 v ja alettiin oikoa ahtauden takia vinksallaan olevia takahampaita. Oikominen teki kunnon avopurennan. Etuhampaat on niin kamala näky, että ihan random ihmiset tulee sanomaan että hei, sulla on vinot hampaat, ne kannattaisi oikoa. Teininä masensi näyttää tyhmältä, kun kieli pilkotti hampaiden välistä. Nyttemmin keski-iässä olen tottunut omituisiin hampaisiini, enkä enää lähde korjauttamaan. Lähinnä hoidan niitä hyvin että eivät mätäne.

Vierailija
7/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua. Mulla on kaksi vinoa hammasta ja se näyttää rumalta. Sen takia en saa koskaan tyttöystävää.  Pyysin hammaslääkäriä että poistaa ne hampaat mutta ei suostunut koska tarvii leikkauksen ja se maksaa paljon kuulemma joten työttömänä en olis saanut tukia siihen.

Kukaan ei jää ilman tyttöystävää vinojen hampaiden takia. Mutta toki jos itse ihan kauheasti keskityt juuri tuohon juttuun ulkonäössäsi, ja häpeät itseäsi, ja jopa välttelet ihmisiä, niin se voi kyllä sinut jättää yksin. Monilla meistä vinohampaisista on puolisoita, ei se ole oikeasti este.

Vierailija
8/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jää ilman tyttöystävää vinojen hampaiden takia. Mutta toki jos itse ihan kauheasti keskityt juuri tuohon juttuun ulkonäössäsi, ja häpeät itseäsi, ja jopa välttelet ihmisiä, niin se voi kyllä sinut jättää yksin. Monilla meistä vinohampaisista on puolisoita, ei se ole oikeasti este.

Jep, vinous ei ole mitään. Me ruskeahampaiset ollaan niitä, jotka elää yksin.

Vierailija
9/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kulunut hampaat tosi pieniksi.  Ne ei varsinaisesti ole rumat. Ovat tasaiset kyllä, mutta välttelen suu auki nauramista.

Ovat melko keltaiset myös, osittain ikä tietysti tekee tämän. Olen myös polttanut aikoinaan vuosikymmeniä. Kaikki omat hampaat kuitenkin suussa. Näillä siis mennään,  terve muuten olen ja kohta 70-vuotias 

Vierailija
10/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai luoja. Kyllä se siitä helpottaa kun esim. sairastut vakavasti, sitten on muuta murehdittavaa kuin oma peilikuva

Vierailija
11/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän katsoo muidenkin ulkonäköä hyvin kriittisesti jos on pahoja omia ulkonäköneurooseja. Ulkonäkökeskeisyys ei koskaan kerro luonteesta hyvää.

Vierailija
12/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai luoja. Kyllä se siitä helpottaa kun esim. sairastut vakavasti, sitten on muuta murehdittavaa kuin oma peilikuva

Ei hampaat ole pelkästään esteettinen kysymys.

Vierailija
13/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Ap puhui pelkästä ulkonäöstä.

Vierailija
14/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän katsoo muidenkin ulkonäköä hyvin kriittisesti jos on pahoja omia ulkonäköneurooseja. Ulkonäkökeskeisyys ei koskaan kerro luonteesta hyvää.

Ei minusta näin.

Itsessä näkee vikoja loputtomiin, mutta ei ole kriittinen muita kohtaan. 

Näin on kokemukseni.

Vierailija
15/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Ap puhui pelkästä ulkonäöstä.

Joka merkitsee työn- ja kumppaninhaussa. Mutta tosiaan, turhapa siitä jauhamaan. Ei se sillä miksikään muutu.

Vierailija
16/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jonain päivänä on varaa implanttiin ja varaa hoitaa ongelmat pois.

Eikä sinne suuhun kukaan tuijota, hymyillä siis kannattaa ja nauraakin. Harvalla nyt nauru niin leveä on on, että kaikki suussa olevat hampaat ja ikenet muillekin näkyisi. Katso vaikka peilin edessä, miltä näytät hymyillessä ja nauraessa, mitä sieltä oikein näkyy.

Vierailija
17/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikennäköisiä nökö-, vino- ja harvahampaita on ainakin meidän suvussa kumppaneiksi kelpuutettu.

Itsekin tykkään, jos hampaissa on vähän jotain erikoista, eikä kaikki ole säntillisesti rinnakkain.

Vierailija
18/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo työttömyys ja yleinen luuserius on syynä.  Ei suinkaan pari vinoa hammasta,  joihin tuskin kukaan edes kiinnittää huomiota. 

Vierailija
19/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös rumat hampaat. Näytti ihan ok:lta siihen asti kun olin n. 11 v ja alettiin oikoa ahtauden takia vinksallaan olevia takahampaita. Oikominen teki kunnon avopurennan. Etuhampaat on niin kamala näky, että ihan random ihmiset tulee sanomaan että hei, sulla on vinot hampaat, ne kannattaisi oikoa. Teininä masensi näyttää tyhmältä, kun kieli pilkotti hampaiden välistä. Nyttemmin keski-iässä olen tottunut omituisiin hampaisiini, enkä enää lähde korjauttamaan. Lähinnä hoidan niitä hyvin että eivät mätäne.

kieli pilkotti hampaiden välistä. 

Suloistahan tuo on.

Vierailija
20/50 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi voi. Voivotellaan nyt yhdessä sitten kun on rumat hampaat. Rumat hampaat ja elämä pilalla, on tämä kamalaa, ei tule mistään ikinä mitään ja kun on rumat hampaatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän