Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssilla uhataan. Pitäisi mennä töihin 43 km päähän, eikä minulla ole autoa!

Vierailija
25.05.2026 |

Ovat täällä kuulemma laajentaneet työssäkäyntialuetta 80 km säteelle. Minulle olisi työpaikka naapurikaupungissa, mutta en pääse paikalle. En omista autoa, eikä busseja kulje kuin koulukuljetukset, eikä se käy, kun on vuorotyö kyseessä. Mutta työkkärissä uhkaavat karenssilla ja kyselevät, enkö voisi lainata autoa?!?! Mitvit? 

Kommentit (346)

Vierailija
281/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työstäkieltäytyminen ei onnistu, niin osta vaikka skootteri. Syksyyn asti pistät ihan kaiken ylimääräisen rahan talteen ja ostat sitten talveksi auton. Aina parempi ottaa työ vastaan, koska sitä kauttaa alkaa saada enemmän rahaa.

Vierailija
282/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on vakituinen, hankkisin auton. Jatkossa säännöllinen palkka, niin pystyisi sen maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tulee ajoa ihan saatanasti kuukaudessa. Jos on 5 työpäivää viikossa, niin yli 1800 km. Vuodessa tulee yli 20 000 km pelkkiä työajoja. Noilla määrillä jo auton kulut on vähintään 500€/kk. Saa olla jo oikeasti palkka aika paljon parempi kuin perinteiset "12,50 euroa tunnilta".

Voi-voi.Monelle tulee saman verran työmatka ajoja ja käyvät töissä ja elättävät itsensä.Tukielätille vaan on kaikki niin vaikeaa... paitsi tukien kerjääminen.

Mutta osaahan tuon yhtälön laskea ihan peruskoulun matematiikalla ettei palkka riitä mihinkään. Pitää elää säästeliäästi ja työ ei ole työ jos sen palkalla pitää elää velaksi. --

Vierailija
284/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työstäkieltäytyminen ei onnistu, niin osta vaikka skootteri. Syksyyn asti pistät ihan kaiken ylimääräisen rahan talteen ja ostat sitten talveksi auton. Aina parempi ottaa työ vastaan, koska sitä kauttaa alkaa saada enemmän rahaa.

Ei riitä rahat sellaiseenkaan. Joku auton omistava työläinen voitaisi pakottaa kuljettamaan omalla autolla ja maksutta työläisiä töihin?

Se voisi olla hyvä kansalaisaktiivinen työ työssä käyviltä. Minulla on insinöörinä tähän suunniteltu appikin. Oman kotikadun turvatyöpaikkalaiset ja virassa olevat usean auton omistavat joutuisivat valtion velkojen nimissä lainaamaan ajoneuvoa tai kuljettamaan oman työmatkansa verran työttömiä työharjoittelijoita töihin. Tämä voisi toimia koska on tosi paljon innokkaita oikeistolaia kansallismielisiä. HE tekevät talkootyön koska työnantajilla ei ole varaa maksaa palkkaa millä saisi bensat ja autot hankittua työmatkoille.

Vierailija
285/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon saa tukea, kysypä työkkäristä

Vierailija
286/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vaihtoehto oli tämä hommaa leasing auto firmalta. Rakkaat lapset, ne liisarit on yleensä tarkoitettu toimitusjohtajille ja muille pomoille. Epäilen syvästi, että joku pätkätyötä tekevä nollasopparilainen niitä saisi.

Ei leasing auto tarkoita samaa kuin työsuhdeauto. Myös yksityishenkilö voi liisata auton. Eri asia siten on, onko jollain pienipalkkaisella sellaiseen varaa. Voi jäädä työmatkakustannusten ja asunnon vuokran jälkeen miinukselle. 

Vierailija
287/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autorahoitukseen riittää, että on säännölliset tulot. Ei tarvita välttämättä käsirahaa. 

Vierailija
288/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluun ajokoulu ja kortti. 

Näyttäisi vahvasti sille että aika on kypsä. Veronmaksajat maksakoon, kun on niin tärkeä. Minä en korttia tule hankkimaan näillä hinnolla ja ostovoimalla koskaan. Minusta tuo sovellus kuulosti hyvälle, missä talkoohengessä hyvissä töissä olevat antaa auton käyttöön tai kuskaa töihin jos matka on sama. Näitä appeja on muuten olemassa jo, mutta tarvittaisi persuilta ja kokoomukselta joku pakkolaki että saadaan rikkaat kuskeiksi nollatuntityössä käyville. Joku tunnin odottelu myös tai parituntia ettei saa lähteä omalta työpaikalta jos paikkakunnalla on lähistöllä nollatuntisopparilla työssäkäyviä vielä töissä. Kaikki nämä vaatii kansallista yhteishenkeä ja tahtoa puhaltaa yhteen hiileen. Myös vuokraomistajia voitaisi painostaa yhteisen edun nimissä luovuttamaan kämppä monelle pakkotyöllistyneelle käyttöön, että voivat asua ja työskennellä lähialueella kaukana omasta työstä.

Nämä vaatii vain lakialotteita ja muutoksia. 

Ihan mahdottomuus pistää rahattomia matkustamaan mihinkään jos ei ole rahaa tai kortteja matkustella mihinnkään. Myös poliisivoimia voisi työllistää kuskeiksi ja puolustusvoimat myös mukaan. Paljon ajoneuvoja tyhjänpanttina työssäkäyville.

Vierailija
289/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi vahvasti sille että aika on kypsä. Veronmaksajat maksakoon, kun on niin tärkeä. Minä en korttia tule hankkimaan näillä hinnolla ja ostovoimalla koskaan. Minusta tuo sovellus kuulosti hyvälle, missä talkoohengessä hyvissä töissä olevat antaa auton käyttöön tai kuskaa töihin jos matka on sama. Näitä appeja on muuten olemassa jo, mutta tarvittaisi persuilta ja kokoomukselta joku pakkolaki että saadaan rikkaat kuskeiksi nollatuntityössä käyville. Joku tunnin odottelu myös tai parituntia ettei saa lähteä omalta työpaikalta jos paikkakunnalla on lähistöllä nollatuntisopparilla työssäkäyviä vielä töissä. Kaikki nämä vaatii kansallista yhteishenkeä ja tahtoa puhaltaa yhteen hiileen. Myös vuokraomistajia voitaisi painostaa yhteisen edun nimissä luovuttamaan kämppä monelle pakkotyöllistyneelle käyttöön, että voivat asua ja työskennellä lähialueella kaukana omasta työstä.

Ihan mahdottomuus pistää rahattomia matkustamaan mihinkään jos ei ole rahaa tai kortteja matkustella mihinnkään. Myös poliisivoimia voisi työllistää kuskeiksi ja puolustusvoimat myös mukaan. Paljon ajoneuvoja tyhjänpanttina työssäkäyville.

Mulla on parempi ehdotus. Mitä jos vaan maksettaisi tuntuvasti parempia ja korkeampia palkkoja työssäkäyville, niin voisivat itsenäisesti hankkia aikuisten välineitä elämäänsä?

Vierailija
290/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tässä keskustelussa on kerrottu se miten ap on päätynyt tilanteeseen jossa hänellä ON työpaikka naapurikaupungissa? Ilman haastattelua tai edes hakraemusta. 

Hitto meillä on kuin Onkin tehokas työkkäri. Ei tarvii näin autollisena stressaa ollenkaan työpaikkansa perään. Kun niitähän suorastaan jaellaan :D

Äh. Eikö tää provo oo jo koluttu loppuun 

Vierailija
291/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oisko aika hankkia se auto. Muutaman satasen ritsallakin pääsee kulkemaan.

Muutaman satasen ritsaan saattaa tulla kalliita vikoja. Ja muutaman satasen ritsaankin pitää ostaa bensaa ja maksaa vakuutukset. Loppupeleissä se ei ole enää muutama satanen. 

Eri

No sen takia sitä töissä käydään että on sit rahaa vaikka siihen autoonkin.

Mutta sen työn pitää olla vakituinen eikä kuusi kuukautta sijaisuus. Ansiosidonnaisen keräysaika on nykyään pelkästään 12 kuukautta ja se on leikattu. Eikä millään 595 yleistuella autoa pidetä loppu vuotta.

Vierailija
292/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin hommata auto ( ja ajokortti ). Näin me useimmat työikäiset AIKUISET olemme elämämme järjestäneet. 

Ei meillekään autot ja ajokortit ole taivaasta tipahtaneet, kyllä ne on pitänyt itse hommata. 

Vierailija
293/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin hommata auto ( ja ajokortti ). Näin me useimmat työikäiset AIKUISET olemme elämämme järjestäneet. 

Ei meillekään autot ja ajokortit ole taivaasta tipahtaneet, kyllä ne on pitänyt itse hommata. 

Vanhemmat maksaneet koko lystin teille :D 

Kaikki tietää ton. Minunkin vanhemmat olisi maksaneet, mutta olin fiksumpi. Olin matematiikassa haka jo peruskoulussa ja kykenen tekemään nopeasti kannattvuuteen laskelmia. Ei missään mielessä kannata edes hankkia ajokorttia nykyään tai sut nakitetaan jopa ajamaan työpaikan romua etkä saa mitään lisiä siitä hyvästä että ajat jopa autoa, vaikka se ei työnkuvaan kuulu!

Olen aina ollut sitä mieltä että työpaikka maksakoon ajokoulun ja kortin että menen. Ilmaiseksi en opiskele mitään, koska en ole kommunisti. Palkka pitää maksaa ja työsuhdeauton pitää olla priima ja turvallinen väline.

Vierailija
294/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kaikilla työsskäyvillä siihen korttiin varaa. Ei minulla ainakaan ole ollut. Nykyään olen työtön yh joten vielä vähemmän. Kortti kyllä auttaisi työllistymään. 

Vierailija
295/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v eikä ole ollut koskaan varaa ajokorttiin.  

Vierailija
296/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kaikilla työsskäyvillä siihen korttiin varaa. Ei minulla ainakaan ole ollut. Nykyään olen työtön yh joten vielä vähemmän. Kortti kyllä auttaisi työllistymään. 

Kädestä suuhun on säädetty rahat menevän. Vuokraan menee suurin osa palkasta ja loput sapuskoihin. Sääästöön ei jää mitään. Minullakin oli kaksikymmentä vuotta sitten unelmana ajokortti ja eteneminen elämässä. Kuitenkin elämä näytti jo viiden vuoden työskentelyssä todelliset kasvonsa. Säästöön ei jäänyt edes pesukoneen korjaukseen vaativaa summaa rahaa. Vanhemmilta on aina pitäny pyytää lainaan ja en ole saanut niitäkään maksettua takaisin. 

10 vuoden kohdalla säästötilillä oli noin 1000e ja sekin s-boonuksena ostoksista saatuja voittoja...

Ei ole mahdollisuutta ostaaa edes uusia housuja tarvittaessa tai käydä kampaajalla tarvittaessa. Kaikesta on pitänyt säästää 7-10e tuntipalkalla. Enää nelikymppisenä en tule autoa hankkimaan koskaan. En edes näe itseäni mielikuvassa ratin takana. 

Kaikki tämä olisi voitu muuttaa korkeammilla palkoilla.

Vierailija
297/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v eikä ole ollut koskaan varaa ajokorttiin.  

Vanhemmat yleensä kustantaa lapsilleen. Rikkaat vanhemmat tekee sen automaattisesti teineille. 

Vierailija
298/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi ehdotus. Mitä jos vaan maksettaisi tuntuvasti parempia ja korkeampia palkkoja työssäkäyville, niin voisivat itsenäisesti hankkia aikuisten välineitä elämäänsä?

Tai ylipäätään palkkoja. Vielä 90-luvun alussa pystyin ostamaan muutaman sadan markan auton jolla kuljin toisella paikkakunnalla opintojen työharjoittelujakson 9-10 kk. Koska sain palkkaa. Oma lapseni 2010-luvulla joutui tekemään hullun lailla töitä koko kesän että sai yhtä huonon auton ostettua jotta pääsi kulkemaan omaan työharjoittelupaikkaansa samassa kaupungissa. Ei saanut senttiäkään palkkaa vaikka teki huomattavan ison projektin työnantajalle. Saipa kuitenkin vakituisen työn ja liki neljän tonnin palkan.

Vierailija
299/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ehdottaa muuttoa työpaikan lähelle, mutta jos puolisolla on työpaikka nykyisellä paikkakunnalla, ongelma ei poistu vaan siirtyy puolisolle. Ja jos sattuu vielä omistamaan talorähjän, jossa asuu, ei sen myyminen käy käden käänteessä.

Se on justiinsa näin, läheskään aina ei ole kiinni vain itsestä, vaan myös perheestä. Eikä omakotitalon myyminen jossain maaseudulla todellakaan välttämättä käy käden käänteessä 

Vierailija
300/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole työtön. Mutta ei ole ajokorttia eikä autoa. Tuskin kukaan voi pakottaa hankkimaan kun ei ole rahaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi