Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssilla uhataan. Pitäisi mennä töihin 43 km päähän, eikä minulla ole autoa!

Vierailija
25.05.2026 |

Ovat täällä kuulemma laajentaneet työssäkäyntialuetta 80 km säteelle. Minulle olisi työpaikka naapurikaupungissa, mutta en pääse paikalle. En omista autoa, eikä busseja kulje kuin koulukuljetukset, eikä se käy, kun on vuorotyö kyseessä. Mutta työkkärissä uhkaavat karenssilla ja kyselevät, enkö voisi lainata autoa?!?! Mitvit? 

Kommentit (346)

Vierailija
301/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin hommata auto ( ja ajokortti ). Näin me useimmat työikäiset AIKUISET olemme elämämme järjestäneet. 

Ei meillekään autot ja ajokortit ole taivaasta tipahtaneet, kyllä ne on pitänyt itse hommata. 

Olen 50 v eikä ole ollut koskaan varaa ajokorttiin.  

Vanhemmat yleensä kustantaa lapsilleen. Rikkaat vanhemmat tekee sen automaattisesti teineille. 

No mutta jos eivät ole jostain syystä kustaneet, niin eipä se auta enää aikuiselle ihmiselle sanoa, että yleensä vanhemmat kustantavat.. 

Vierailija
302/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin julkisilla 80km suuntaansa. Meni 3,5h työmatkoihin. Oli kyllä raskasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä, julkiset tai sitten juokset. Maratoni on juostu jo alle kahden tunnin, joten kuudelta kun lähdet niin 8:lta oot töissä ja sitten illalla oot taas kuudelta kotona. Kunto pysyy hyvänä ja läskit karisee, jos sellaista on kertynyt.

Vierailija
304/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin julkisilla 80km suuntaansa. Meni 3,5h työmatkoihin. Oli kyllä raskasta. 

Mulla kävi sama. Jouduin myös kodittomaksi ja myöhemmin joku mainitsi että olisin saanut korvauksia työmatkoista. Jäi saamatta 2000e. olisin sillä summalla selviytynyt ulosotosta ja näin, nyt tuli sitten kalliimmaksi yhteiskunnalle. Adhd:n takia multa usein unohtuu hakea tukia ja sitten joudun aina kerran pari vuodssa ulosottoon ja menetän kämpän. Tosi vaikeeta työllistyä jatkuvasti un unohdan hakea tukiakin ja ei ole rahoja. Työssä käynti olisi helepompaa. Olin töissä 30 vuotta samassa paikassa kunnes korona-aikana iritsanoutumisia tehtiin ja jäin tähän epäonnen looppiin. 

M en osaa ja muista hakea niitä tukia sitten tulee aina lyhyt kodittomuus.

Vierailija
305/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha romu tulee kalliiksi. 

Ei tule, kun et teetä siihen mitään älyttömiä remontteja. Osta ja katsastettu tonnin pommi ja kun se ei enää kulje, paaluun.  Siihen mennessä työsuhteen jatkuvuuskin on käynyt ilmi.

Tätä varten me muuten tarvitsemme halpoja autoja, jotkut haluaisivat ne hävittää liikenteestä.

Vierailija
306/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kunnon kansalaisella tulee olla sekä ajokortti että oma auto.

En koskaan palkkaisia autotonta ihmistä -sillä bisnes on nopeaa.

Autoton on joko köyhä tai sitten radikaali punavihreä. Eli ei ole kunnon kansalainen

Vierailija
307/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa ostin 4000€ Opel corsan. Pelitti vielä vuosia.

Vierailija
308/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on niin buumeri hankinta että en kyllä hankkisi ellei joku maksaisi auto ja ajokoulua ja palkkaa siitä hyvästä että opettelisin ajamaan ja mitä niitä merkkejä nyt onkaan. Miksi kukaan hankkii vapaaehtoisesti itselleen lisää hommia? 

Vierailija
309/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kunnon kansalaisella tulee olla sekä ajokortti että oma auto.

En koskaan palkkaisia autotonta ihmistä -sillä bisnes on nopeaa.

Autoton on joko köyhä tai sitten radikaali punavihreä. Eli ei ole kunnon kansalainen

Punavihreilläkin on autot.

Vierailija
310/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ap:lle on töitä luvannut? Oletko hakenut työpaikkaa naapurikaupungissa? Jos olet niin kai sulla sen verran leikkaa että palkkapyyntö sisältää työssäkäymisen kulut.

Vierailija
311/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin hommata auto ( ja ajokortti ). Näin me useimmat työikäiset AIKUISET olemme elämämme järjestäneet. 

Ei meillekään autot ja ajokortit ole taivaasta tipahtaneet, kyllä ne on pitänyt itse hommata. 

Ai kauhia senttäs....autoja alkaisi tippumaan taivaalta... Siinä menee henki jos kohdalle osuu

Vierailija
312/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene työpaikalle, aiheuta "vahingossa" muutaman miljoonan vahingot ja vetoa siihen, ettei sinua perehdytetty tehtävään. Tällä vältyt pitkäksi aikaa työltä.

Ajattelit, että vankilassa on kivempi istua, jos ei velkojaan pysty maksamaan.

Vierailija
313/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnen lahjat. Yhtään työpaikkaa ei ole tarjottu työkkäristä viiteentoista vuoteen vaikka mulla se autonromukin on. Päivän sijaisuuksilla tästä on jotenkuten hengissä pysynyt....jos vakityön saa niin autoliikeestä saa lainaa melko varmasti

Vierailija
314/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kortin kolmekymppisenä, kun ensin olin opiskellut ja sitten ollut monta vuotta hyväpalkkaisissa töissä ja ehtinyt maksaa osan opintolainasta takaisin. Jollain, joka ei ole koskaan päässyt ns. vihreälle oksalle, ei kerta kaikkiaan ole varaa ajaa korttia. 

Vierailija
315/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta ostaa auto ilmeisesti. Kirjaimellisesti tekemätön paikka. Sama asia kuin Itä-Saksassa vuonna 1975.

Vai olisiko tässä nyt kuitenkin joku pieni mahdollisuus sittenkin? 

Vierailija
316/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene? Omakin yksi työkaveri tulee maanantaina töihin yli 50km päästä pyörällä, asuu teltassa viikon ja perjantaina polkee takaisin kotiin viikonlopuksi. Eihän se ole sen kummempaa. M41

Vierailija
317/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että kortti on kyllä hankittu 18v, mutta ei ole ollut varaa ostaa ja ajella autoa vuosikymmeniin. Viimeksi kun vuokrasin auton niin ajoin kolarin ja en enää hahmota ajamista tai liikennesääntöjäkään. 

Auto on erilainen kuin polkupyörä. Sitä pitää harjoitella jatkuvasti että tulee varmuus ajamiseen. 

Vierailija
318/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene? Omakin yksi työkaveri tulee maanantaina töihin yli 50km päästä pyörällä, asuu teltassa viikon ja perjantaina polkee takaisin kotiin viikonlopuksi. Eihän se ole sen kummempaa. M41

Emmää ainakaan alistu mihinkään pyöräilyyn enää vanhemmiten. 

Antaan nuorten polkea ja tehdä matlapalkka-alan hommia. Minä en niitä tee. 

Vierailija
319/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläinen hankkii alemman tason koulutukset ja ajokortin. 

Armeijassa hölmö on tupakkapaikalla tai tuvassa näkösällä paikalla. Sitten hän saa ylimääräisiä hommia ja nakitukselle ei tule loppua. Fiksu piiloilee taustalla ja ei kerää ylimääräistä roskaa itselleen. Tyhmä hankkii hyginiapassit sun muut, eikä kiitosta saa.

Vierailija
320/346 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä työnantajalla meni hermot mun bussimatkoihin, kun kaukobussi myöhästeli aina ensilumien aikana 1.5h pahimmillaan aamulla. Tai jos en kerinnyt lapsen hoitoon viennissä bussiin yms, kun lähiliikenteen bussit oli myöhässä. Yritin varottaa häntä että kokemusta on työmatkailusta bussien kanssa ja ei minua kannataisi palkata. Lopulta irtisanoi ja laitoin oikeuteen liiton kautta. Sai maksella pitkät pennit. 

Empä ostanut kuitenkaan autoa niillä rahoilla. Join ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan