Karenssilla uhataan. Pitäisi mennä töihin 43 km päähän, eikä minulla ole autoa!
Ovat täällä kuulemma laajentaneet työssäkäyntialuetta 80 km säteelle. Minulle olisi työpaikka naapurikaupungissa, mutta en pääse paikalle. En omista autoa, eikä busseja kulje kuin koulukuljetukset, eikä se käy, kun on vuorotyö kyseessä. Mutta työkkärissä uhkaavat karenssilla ja kyselevät, enkö voisi lainata autoa?!?! Mitvit?
Kommentit (346)
Hankkia joku romu auto riesaksi itselleen? Pelkkä parkimaksu maksaa jo niin paljon että ei ole varaa. Oikeesti paljonko ihmisillä on rahaa jos ne tosta noin vain hankkia satasen ta tonnin auton? Luin että ajokorttikin maksaa 3000e. Eihän siihen saa säästettyäkään rahaa. Menee yli kymmenen vuotta että saa maksaa siitä hyvästä että pääsee opiskelemaan liikennemerkkejä. Ei kyllä tunnu hohdokkaalta.
Turhaanpa työkkäri lähettää työtarjouksia, jos ihmiset eivät ota tarjottua työtä vastaan. Kaikissa muissa maissa pitää itse etsiä työpaikka, jos haluaa työllistyä.
Suomessa sen sijaan valitetaan, kun työkkäri löytää työpaikan ja saa heidän kauttaan työtarjouksen suoraan kotisohvalle. Pitäisi olla pikemminkin kiitollinen, jos saa työkkäristä työtarjouksen ja pääsee suorilla duuniin.
jos haluaa edes kohtuulliset mahdollisuudet saada työpaikka tulevaisuudessa ja sellainen, jossa voi saada elää rahamielessä vähän höllemmin, niin kyllähän se kannattaa ottaa pienipalkkainenkin duuni vastaan.
Ei ollut varaa nuorena ajokorttiin joten otin lainan, silloin vielä sai lainaa. Nyt en saa vaikka maksettu asunto, yli sadan tonnin arvoinen. Kulutusluottoja on muutama tonni. Sanottiin ettei ole maksukykyä. Liian pieni eläke kun työvuosia vähän yli 40
Työkkärin voisi lopettaa ja laittaa työkkärin virkailijat kuskeiksi, jos heillä on auto ja kortti käytössä.
Osan ihmisistä voisi työllistää kuskeiksi ja puolustusvoimilta kulkeneuvoja kansalaisille käyttöön. Sielä ne ruostuu parkkipihoila sateessa vuodesta toiseen.
Jos tämä on ongelma että palkkoja ei voi nostaa sille tasolle että ihmisillä olisi mahdollisuus elää aikuisen elämää. Nythän palkat ei tosiaan kata polttoainekustannuksia tai korjauksia tai sitä parkkkipaikkaakaan.
auto on liian kallis ylläpidettävä työssäkäyvälle, jos palkkatso on alle 3000e kk.
Autonpito on kallista puuhaa, oli työssä tai ei.
Kestä karenssi, sanon minä. Sitten saat taas loikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläinen hankkii alemman tason koulutukset ja ajokortin.
Armeijassa hölmö on tupakkapaikalla tai tuvassa näkösällä paikalla. Sitten hän saa ylimääräisiä hommia ja nakitukselle ei tule loppua. Fiksu piiloilee taustalla ja ei kerää ylimääräistä roskaa itselleen. Tyhmä hankkii hyginiapassit sun muut, eikä kiitosta saa.
Tää on niin totta!
Hiljaiset selviävät helpommalla.
Autoa ei kannata riesaksi hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Kun saa työpaikan niin saa helposti autolainankin, joten autokauppaan nyt vaan hankkimaan se kulkupeli.
Ei saa. Jos ei ole vakuuksia, ei saa lainaa. Vaikka olisi vakituinen työ.
Lainaa sen uhkailevat virkailijan autoa
En kyllä ap:t usko, työkkärillä ei ole osoittaa työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Turhaanpa työkkäri lähettää työtarjouksia, jos ihmiset eivät ota tarjottua työtä vastaan. Kaikissa muissa maissa pitää itse etsiä työpaikka, jos haluaa työllistyä.
Suomessa sen sijaan valitetaan, kun työkkäri löytää työpaikan ja saa heidän kauttaan työtarjouksen suoraan kotisohvalle. Pitäisi olla pikemminkin kiitollinen, jos saa työkkäristä työtarjouksen ja pääsee suorilla duuniin.
Sä tiedät kyllä mitä ne "työtarjoukset" on, eikö niin...? :D Ihan hauska läppä, mutta ei kukaan ole enää noin tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläinen hankkii alemman tason koulutukset ja ajokortin.
Armeijassa hölmö on tupakkapaikalla tai tuvassa näkösällä paikalla. Sitten hän saa ylimääräisiä hommia ja nakitukselle ei tule loppua. Fiksu piiloilee taustalla ja ei kerää ylimääräistä roskaa itselleen. Tyhmä hankkii hyginiapassit sun muut, eikä kiitosta saa.
Tää on niin totta!
Hiljaiset selviävät helpommalla.
Autoa ei kannata riesaksi hankkia.
Meillä on töissä eräs, jota haukutaan todella hitaaksi. Ja onhan hän. Hänellä menee helposti 4 tuntia siihen, johon muilla menee 30 minuuttia. Samalla kun itse painaa hiki roiskuen, ei voi kuin ihailla miten hän saa ajan kulumaan. Kaikilla sama suorittavan työn palkka, joten miksi huhkia, kun muut tekee työn hänen puolestaan!
Ei työpaikkoja edelleenkään noin vaan osoitella, ne pitää hakea ihan itse ja työnantaja päättää kenet sitten palkkaa. Kukaan työnantaja ei palkkaa autotonta tuollaisessa tilanteessa.
Trololoo.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei lähetä työtarjouksia, ainoastaan hakumääräyksiä. Työnantaja päättää kenet palkkaa. Näillä kehotetuilla ei ole mitään etuoikeutta ko. paikkaan eivätkä saakaan niitä, jos on edes suurin piirtein normaali työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä työtarjouksia lähettää vaikka sata päivässä ja kaikki velvoittavia, mutta knu se työkkäri ei päätä sitä kuka palkataan!
Ei kannata kaikesta tehdä niin vaikeaa. Eihän toi ole pyörällä kuin pari tuntia suuntaansa. Sunnuntai-iltana pyöräilet sinne ja majoitut arkiviikoksi telttaan siihen työpaikan lähimetsään. Perjantaina sitten töiden jälkeen pyöräilet kotiin.
Mä otin työn vastaan ja työmatkaa on 75 km. Omalla autolla se tunti menee. Nyt verottaja ei aio hyväksyä oman auton käyttöä vaan pitäisi käyttää julkisia.
Jep! Mun kotoa bussipysäkille on muutama kilsa, sitten bussimatka ja vielä työpaikkakunnalla uudestaan bussilla. Kokonaisaika matkalle olisi 2,5 h/suunta. Eli lähtisin kotoa aamulla klo 5.00 ja tulisin takaisin klo 19.00.
provo 0/5
ei ne minnek'ään lähetä ja kaikenliosäksi olet homoseksualisti, ei sulle anneta miehen töitä
Töitä on todella vaikea saada. Asiaa voisi ajatella jopa käänteisesti; jos todella haluaisit tuon työpaikan, niin eikö olisikin pelko persiissä, kun on niin monta estettä? Minulta työnantaja kysyi työhaastattelussa, että miten meinasit ehtiä tänne klo 8:ksi aamulla. Vastasin, että samoin kuin ehdin tänne nyt. Kyllä se työnantajakin miettii, että kannattaako hänen ottaa joku autoton matkan päästä tai joku joka asuu lähempänä/kulkee autolla.
Kakilla ei ole edes sitä muutamaa satasta. Ää liö!