Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

aloitan vauvalle kiinteät ruoat ja olisi kysyttävää..

Vierailija
14.05.2007 |

niin, eli annan aluksi sosetta puolen päivän aikaan. haluaisin tehdä mahdollisimman paljon itse enkä turvautua kaupan valmisjuttuihin kuin vasta hätätapauksessa.

mikä olisi seuraava askel? voinko antaa illalla velliä ja jos voin, voiko sitä tehdä itse? toivottavasti joku osaa vastata tai ainakin kysyä oikean kysymyksen jotta pääsen pähkimään tätä..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silti haluaa antaa lapselle esim. nokkamukista vettä, jotta hän tottuu sekä mukiin että veden makuun, mikäs siinä. Mutta siis alle yksivuotias ei TARVITSE muuta nestettä kuin äidinmaitoa.

Vierailija
22/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

a) se annetaan pullosta ja pullo on pahasta

b) vellin mukana lapsi saa jotain muuta kuin äidinmaitoa ja kaikki muu maitopohjainen on pahasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se erottele missä muodossa se tulee vatsaan. Elimistö käyttää hyväkseen kaiken tarvitsemansa.

Herkkävatsaisille nestemäinen ruoka on hellempi vaihtoehto kunnes suolisto sopeutuu normaaliin toimintaan.

Vierailija
24/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa antaa silti vellin pullosta, vaikika sen VOI antaa lusikalla. Siksi puuro on parempi vaihtoehto. Miksi ei puuroa?? Se myös opettaa lasta liikuttamaan ruokaa suussa ja nielemään.

Toki joku pikkulapsi voi ottaa velliä itse mukista välipalalla, miksi ei. Ihan kuten puuroakin.

Siis se pullo + korvike on velleissä se huono juttu VAUVALLE.

Vierailija
25/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lehmänmaidon proteiinit pilkotaan sellaiseen muotoon, että ihminenkin voi siitä hyötyä. Vai onko suomaláiset lakanneet juomasta maitoa.

Vierailija
26/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä muodossa se ruoka on suussa ja nielussa!! Kun kyse siis 4-12 kk vauvasta. Ja toki siitä, onko se lehmänmaitoa vai ei. Kun oletus on että 6 kk ikäinen saa vain äoidinmaitoa, niin toki kannattaa olla antamatta korvikevelliä!

Vierailija
27/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarkoitettu 29:lle

Vierailija
28/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanne maailmassa ei ole sotaa, syöpää, aliravitsemusta, liikalihavuutta, myrkkyjä...

t: äiti, joka imetti esikoistaan 9 kk. ja kuopus edelleen tissillä (5kk), eikä mitään muuta ole vielä aloitettu, vaikka kohta kyllä pitäisi.

Vierailija
29/29 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä itse kunkin mielestä menee puuron ja vellin raja? Koska puhutaan paksusta vellistä ja koska ohuesta puurosta? Itse en osaa omaa rajaani kyllä selittää, mutta määritelmä olisi hyvä tämän keskustelun tueksi, ettei kenelläkään vaan mene puurot ja vellit sekaisin.