***SISUNAISET 14.5.07 ***
Viime viikolta:
[size=2]
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite (vko 22) kg, Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg,
Vkoa edessä että tavoite toteutuu (Arvio tavoitteen saavuttamisesta), BMI muutos nykyhetkeen
[color=green][b] ht.78 [/b]♥[/color]
71.9 kg, 70.2 kg, 71.6 kg, 0.0 kg, 0.3 kg, 1.4 kg,
7 vkoa, ( Heinäkuu 2007 ), BMI: 27.1 => 26.9 ..( 1.63 )
[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]
88 kg, 80.8 kg, 81.2 kg, -0.3 kg, 6.8 kg, 0.4 kg,
4 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 32.3 => 29.8 ..( 1.65 )
[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]
95.5 kg, 74.7 kg, 76.8 kg, -0.7 kg, 18.7 kg, 2.1 kg,
11 vkoa, ( Heinäkuu 2007 ), BMI: 30.1 => 24.2 ..( 1.78 )
[color=fuchsia][b] AatuLiina [/b]♥[/color]
88.5 kg, 85.3 kg, 86.8 kg, 0.0 kg, 1.7 kg, 1.5 kg,
8 vkoa, ( Heinäkuu 2007 ), BMI: 30.6 => 30.0 ..( 1.7 )
[color=green][b] Katti26 [/b]♥[/color]
90.2 kg, 79.1 kg, 81.2 kg, 0.0 kg, 9 kg, 2.1 kg,
12 vkoa, ( Heinäkuu 2007 ), BMI: 32.0 => 28.8 ..( 1.68 )
[color=fuchsia][b] Emonamoha [/b]♥[/color]
92.2 kg, 78 kg, 81.3 kg, -0.1 kg, 10.9 kg, 3.3 kg,
10 vkoa, ( Heinäkuu 2007 ), BMI: 31.2 => 27.5 ..( 1.72 )
[color=green][b] Kitta75 [/b]♥[/color]
95.6 kg, 91 kg, 93.2 kg, 0.0 kg, 2.4 kg, 2.2 kg,
8 vkoa, ( Heinäkuu 2007 ), BMI: 35.1 => 34.2 ..( 1.65 )
[color=fuchsia][b] Axelara [/b]♥[/color]
66.5 kg, 62.5 kg, 65.6 kg, -0.9 kg, 0.9 kg, 3.1 kg,
4 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 24.1 => 23.8 ..( 1.66 )
[color=green][b] Elaine82 [/b]♥[/color]
80.1 kg, 77 kg, 78.5 kg, 0.0 kg, 1.6 kg, 1.5 kg,
4 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 27.7 => 27.2 ..( 1.70 )
[color=fuchsia][b] Ororo [/b]♥[/color]
90 kg, 80.1 kg, 81.8 kg, 0.0 kg, 8.2 kg, 1.7 kg,
4 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 29.7 => 27.0 ..( 1.74 )
[color=green][b] Mareila [/b]♥[/color]
72.2 kg, 55 kg, 55.9 kg, -0.6 kg, 16.3 kg, 0.9 kg,
2 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 25.6 => 19.8 ..( 1.68 )
[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]
94.6 kg, 82.8 kg, 83.6 kg, -0.6 kg, 11 kg, 0.8 kg,
3 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 30.2 => 26.7 ..( 1.77 )
[color=green][b] Tintti-tyy [/b]♥[/color]
60 kg, 56 kg, 60 kg, 0.0 kg, 0 kg, 4 kg,
5 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 21.3 => 21.3 ..( 1.68 )
[color=fuchsia][b] Ronja1982 [/b]♥[/color]
65 kg, 54.7 kg, 58.8 kg, 0.0 kg, 6.2 kg, 4.1 kg,
6 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 23.6 => 21.3 ..( 1.66 )
[color=green][b] Rosvohummeri [/b]♥[/color]
73 kg, 62 kg, 65.7 kg, -0.1 kg, 7.3 kg, 3.7 kg,
6 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 24.7 => 22.2 ..( 1.72 )
[color=fuchsia][b] Zilga [/b]♥[/color]
72 kg, 69.4 kg, 70.9 kg, 0.0 kg, 1.1 kg, 1.5 kg,
7 vkoa, ( Kesäkuu , 2007 ), BMI: Pituus puuttuu
[color=green][b] Kynteli [/b]♥[/color]
79.3 kg, 69.1 kg, 75.1 kg, 0.0 kg, 4.2 kg, 6 kg,
8 vkoa, ( Kesäkuu , 2007 ), BMI: Pituus puuttuu
[color=fuchsia][b] mrs. birdie [/b]♥[/color]
88 kg, 68.5 kg, 72 kg, 0.0 kg, 16 kg, 3.5 kg,
5 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 30.8 => 25.2 ..( 1.69 )
[color=green][b] Nefili [/b]♥[/color]
80.7 kg, 72.4 kg, 74.4 kg, -0.6 kg, 6.3 kg, 2 kg,
3 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 25.5 => 23.5 ..( 1.78 )
[color=fuchsia][b] Allakka [/b]♥[/color]
94.8 kg, 79.7 kg, 82 kg, -0.9 kg, 12.8 kg, 2.3 kg,
4 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 34.4 => 29.8 ..( 1.66 )
[color=green][b] Tinna78 [/b]♥[/color]
61.9 kg, 58 kg, 59.8 kg, -1.4 kg, 2.1 kg, 1.8 kg,
3 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 22.5 => 21.7 ..( 1.66 )
[color=fuchsia][b] Enkeli [/b]♥[/color]
83 kg, 75.8 kg, 77.8 kg, 0.7 kg, 5.2 kg, 2 kg,
6 vkoa, ( Kesäkuu 2007 ), BMI: 30.1 => 28.2 ..( 1.66 )
[color=green][b] LOKA06 [/b]♥[/color]
81.7 kg, 68 kg, 69.2 kg, -1.4 kg, 12.5 kg, 1.2 kg,
3 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 28.3 => 23.9 ..( 1.70 )
[color=fuchsia][b] Tillinäiti [/b]♥[/color]
72 kg, 69.5 kg, 70 kg, 0.5 kg, 2 kg, 0.5 kg,
1 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 26.4 => 25.7 ..( 1.65 )
[color=green][b] Volga [/b]♥[/color] UUSI!
87.5 kg, 84.5 kg, 87.5 kg, 0.0 kg, 0 kg, 3 kg,
3 vkoa, ( Toukokuu 2007 ), BMI: 27.0 => 27.0 ..( 1.80 )
[color=blue][/size][size=2]
Suurin pudotus viime kerrasta:[b]
1. sija => LOKA06 : -1.4 kg
[/b]
Ajallisesti lähinnä omaa tavoitettaan (välitavoite tai lopullinen tavoite) [b]
1. sija =>¿ 1 ¿vkoa:.. Tillinäiti
2. sija =>¿ 2 ¿vkoa:.. Mareila
3. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. Pointzi06
4. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. Nefili
5. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. Tinna78
6. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. LOKA06
7. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. volga
8. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Körömölli
9. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Axelara
10. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Elaine82
11. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Ororo
12. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Allakka
13. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Tintti-tyy
14. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. mrs.birdie
15. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. ronja1982
16. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. rosvohummeri
17. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Enkeli
18. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. ht.78
19. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Zilga
20. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. AatuLiina
21. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Kitta75
22. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Kynteli
23. sija =>¿ 10 ¿vkoa:.. Emonamoha
24. sija =>¿ 11 ¿vkoa:.. Minlee
25. sija =>¿ 12 ¿vkoa:.. Katti26
26. sija =>¿ 14 ¿vkoa:.. Minlee
[/b][/size][size=2]
Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:
mukana: AatuLiina, Allakka, Axelara, Elaine82, Emonamoha, Enkeli1977, ht.78, Katti26, Kitta75, Kynteli, Körömölli, Loka06, Mareila, Minlee, mrs.birdie, Nefili, Ororo, Pointzi06, ronja1982, rosvohummeri, Tillinäiti, Tinna78, Tintti -tyy, Volga, Zilga
Laihduttajia: 25
Painomme oli alussa: 2024 kg
Painamme nyt: 1861 kg
Tavoitepainomme (vko22/2007): 1804 kg
Paino tippunut edelliskerrasta: -6.4 kg
Paino tippunut vuonna 2007: 113 kg
Kokonaispainonpudotus: 164 kg
Matkaa tavoitteeseen: 57 kg
[/color][/size]
- Minlee
Kommentit (65)
MOMENTTI - Nikkisi on jostain tuttu mutta mistä ???? Minullakin on
kolme lasta mutta 6v sisällä eli oltaisiinko pyöritty
jossain KOLME lasta jutussa Vai ???
NOLAANA - Itsekkin viime viikolla aloitin ja esittelyjä
pyytelin eli ketjusta 7.5.07 löytyy joitakin esittelyjä.
Punnitus pvä saa kai kaikilla olla oma mutta kerran viikossa
on Minlee - Kiitos siitä päivittänyt meitä listan muodossa.
Laidutusvalmisteita tms. itse olen ajatellut sitä Nutrilet 5pvä
tehostarttia. Nyt ensin ajatelin olla 1200-1500kcl dietillä
n. vkon ja sitten ottaa tuon Nutrilet jutun. Tuekseni
olen ottanut mm. KELPAMAX merilevätabletit, SALTIBALANS
nesteen poistajan, PELLAVAN SIEMEN ROUHEEN sekä
Omega -3 rasvahappo tabletteja joten näillä koetan kroppaani
tukea urakassa. Oma BMI on 27. Pituus 180cm ja Paino 88,5 kg
viime viikolla nyt olen saannut nesteet hyvin liikkeelle joten
tästä se alkaa ja täällä löytyy tsempaajia :D
TERVETULOA :D
volga:
MOMENTTI - Nikkisi on jostain tuttu mutta mistä ???? Minullakin on
kolme lasta mutta 6v sisällä eli oltaisiinko pyöritty
jossain KOLME lasta jutussa Vai ???
kuukausiryhmissä en tosin ole ollut noissa kun kaikki ovat ennen aikkojaan syntyneet. mitkäs teillä on iät? ja paljon vietin saikkuaikana aikaa palstalla.. eli jos sulla suht saman ikäisiä on tai keskosina syntyneitä, niin ollaan erittäin todennäköisesti törmätty ;-)
EMONAMOHA:Totta oli joka sana ja kyllä sä niitä tuloksia aikaan saat, kunhan vaan löydät sen sisupussin itsestäsi;o)!!Kiitos noista vatsalihasvinkeistä :o)!!
NOLAANA:Meillä ei ole mitään tiettyä punnituspäivää vaan joka maanantai avataan uusi pino otsakkeella sisunaiset+päivämäärä, jonne sitten kukin omana punnituspäivänään ilmoittaa tuloksensa ja pitkin viikkoa vaihdetaan kuulumisia ja tsempataan toisiamme..kuten tuolla toisaalla sanoinkin jo niin meillä on ryhmä, jossa ei ole mitään rajotteita vaan kaikilla ainoastaan halu laihtua, halu tehdä asialle jotain sekä halu tsempata kanssasisariaan ja imeä itseenmsä kaikki tsemppi mahtavasta ryhmähengestä ;o)!!
Minleen listaan tarvitaan lähtöpaino, tavoitepaino ja pituus ainakin..olikohan jotain muuta vielä???Muistakseni ei, sillä muut sitten minleen mahtava systeemi laskee ;o)!!
Tää poistuu taas hetkeksi ;o)..köris
Ja samoin tietysti Nolaana, jolta tuolla toisaalla jo kysäsinkin, mutta kysäsen vieläkin, että ollaankohan me oltu jossain samassa odotusklubissa vai mistäköhän nikkisi on niin tuttu???Tiedetään, että oon lahopää ;o)!!Mulla siis lapset syntyneet 9/98, 10/02 ja 4/05 eli oisko noiden kuopusten odotusaikana palstailtu samassa paikkaa??
Emonamoha pysy vaan mukana. Kyllä se paino siitä taas pikku hiljaa lähtee alaspäin. Sitä paitsi jokainen gramma alaspäin on lähemmäs tavoitetta. Sun viestejä on mukava lueskella ja niistä saa tietoa niinkuin nyt tuo vatsalihas juttu. Mun täytyy tänään kokeilla. Veikkaan kyllä etten edes löydä mun vatsalihaksia ;(
Olen tänään sitten pupustanut keksejä :( On vähän matalapaine menossa. Vähän erimielisyyksiä miehen kanssa niin johan taas keksipaketti kutsuu. On se kumma juttu että mä reagoin heti kaikkeen syömisellä. Mitenköhän sitä piirrettä sais itsessään muutettua?
Jaahans ja nyt tiskaamaan tuttipulloja.
Luulempa että tuolla Vauvakuume, Odotus, Synnytys palstalla
ollaan törmätty...
Lapset mulla aika lähellä eli 10/99 , 06/02 ja 09/05 :D
Tuli vaan sellainen hauska juttu mieleen tuosta Uudesta
vaakasta... Siellä sellainen teksti " reidet eivät saa osua
yhteen tai mittaus tulos voi olla epätarkka" Hehehehehe
Mulla ne ainakin OSUU tällä hetkellä mikä on muuten
aika inhaa varsinkin kesällä ja kuumalla...........
Tervetuloa Nolaana ja Momentti, kiva saada uusia.
Köris, taidetaan olla kaikki (sinä, minä ja Nolaana)tutustuttu noiden kuopusten odotus/vauva-aikana =)
Pieniesittely itsestä, kun en viime viikonpinoon laittanut. Eli olen kahden ihanan pojan (03/01 ja 05/05) kotiäiti pääkaupunkiseudulta. Ennen kuin aloin odottaa esikoista painoin 48 kg (sinne en enää tavottele) mutta sitten odotus/kotiäitiaikana olen tuota painoa kerännyt vähän turhankin paljon (tosin nyt on sitä karistettukkin)
Viikonloppuna tuli HERKUTELTUA, mutta eipä tuo mitään, niin on käynyt lähes joka viikonloppu, mutta viikko sitten tiukkana. Ja menkat tulossa, joten mitään superhyvää tulosta ei ole odotettavissa.
Mutta nyt mentävä, kun tuo nuorimmainen nukkuu vielä
Mareila
volga:
Tuli vaan sellainen hauska juttu mieleen tuosta Uudesta
vaakasta... Siellä sellainen teksti " reidet eivät saa osua
yhteen tai mittaus tulos voi olla epätarkka" Hehehehehe
***Tää oli hyvä ;) päivän piristys :) Pitäisköhän munkin hankkia uusi vaaka. Tosin tulokset vois tolla periaatteella olla aika epätarkkoja ;)
Nolaana ja Momentti.
Tosiaan ainoat tiedot, jotka periaatteessa tarvitsen, on lähtöpaino ja pituus.
Tällä hetkellä jokaiselle on laskettu sellainen tavoitepaino, joka tulee toteutumaan viikolla 22 (minä olen ne laskenut). Jokaiselle käytetään hänen omaa laithumisnopeuttaan (sen olen laskenut jokaisen " historiasta" ). Riippuen sitten aina uuden viikon tuloksista tuo tavoite on toetutumassa joko ajallaan (vko 22) tai sitten vähän myöhemmin.
Siitä emme ole vielä keskustelleet, että miten vkon 22 jälkeen. Sen jälkeen otamme toki jokaiselle uudet tavoitteet, mutta se on vielä avoin minne ne ajoitetaan ...
Jokainen punnitsee itsensä milloin parhaaksi näkee. Mutta koska joka maanantai alkaa uusi pino, niin enempi saa kommentteja painon muuttumisesta, jos tietoa tulee arkipäivien aikana.
Ja mitä tuohon uuden tuloksen ilmoittamiseen tulee, niin homma on minulle helpointa, kun jokainen ilmoittaa selkeästi mikä on uusi paino ollut, ja paljonko pudotusta on ollut (edelliskerran painonsa). Aina välillä tulee tilanteita, että minun tiedostossa on eri tiedot, kun palstalla (syynä minun tai sen toisen kirjoitusvirhe). Noissa tilanteissa kyselen sitten, että missä vika.
Mutta tervetuloa mukaan.
Nolaanan nikki kuulosti munkin korviin tutulta...
Minlee: pakko kysyä, että miten sä lasket tuon tavoitteen? Ja laihtumisnopeuden? Siis jollain laskurilla vai itse?
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!
ENKELI1977: Joo, ei tämä painonpudotus ole mennyt ihan niin mallikkaasti kuten kuvittelin tai miten aikaisempina kertoina on mennyt, mutta täytyy vaan koko ajan tiedostaa, että alaspäin kuitenkin mennään.
Olen laittanut itselleni sellaisen käyräjutun jossa merkkaan vain joka kuukausi painon, silloin käyrä on varmasti aina alaspäin eikä siksakkaa edestakas masentavasti. Aikasemmin olen tehnyt sellaisen kerran viikossa päivitettävän käyrän, mutta se saa helposti lannistumaan kun kattelee niitä hirmuisia nousuja siinä välissä.....
Äitienpäivien herkkujen väistely sujui aika kivasti, maistelin hallitusti, siksi paino on koko ajan menossa alaspäin, mutta vielä se ei ole saavuttanut siitä maagista lukua, että annan itselleni luvan ilmoitella painoani tänne.
Oi, odotan vaan sitä, että paino menis tonne seiskalla alkavaan lukuun, mulla on niin ihania palkintoja itselleni, että tahtoo ne heti!!!
Kiva EMO, että olet vielä koukussa täällä, kyllä se siitä, relaat vähän ja juoksentelet välissä, niin ettet liikaa hellitä otetta!
Mä olen nyt harrastanut liikuntaa sellaisen 3-5 kertaa viikossa. Olen oikeasti tosi koukussa. Mulle on tosi tärkeätä, että vaihtoehtoja on useita. Heti jos toistaa samaa kaavaa alkaa kyllästyttämään ja sitten helposti lopettaa. Kertokaa muutkin minkälaisesta listasta valitsette liikuntamuotonne (jos vaikka sais uusia ideoita).
Tässä mun listani:
-juoksu
-pyöräily
-pyöräily+juoksu ( pyöräily kivaan paikkaan, juokseminen ja pyöräily takaisin)
-uinti
-punttisali
Näistä yritän sitten yhdistellä ja vaihdella reittejä, että kiinnostus pysyisi.
Kertokaa muuten joku viisaampi mitä kannattais syödä ennen aamuista juoksulenkkiä? Olis tarkoitus saada energiaa, mutta ei sais kuitenkaan alkaa pistelemään kyljestä niin kuin mulle herkästi käy....
T. Ororo
ja uusille tervetuloa mukaan. Ja onnea vielä raskautuneillekkin.
Minä olen perjantaihin asti työmatkalla joten ilmoittelen painon vasta sitten kun pääsen omalle puntarille! Olen käynyt lukemassa pinoa mutta en ole päässyt kirjoittelemaan kun näppis oli rikki enkä jaksanut sen kanssa taistella, eli tässä esittelyjä itsestäni. Olen 32v ja meillä on kaksi lasta poika 07/03 ja tyttö 07/01. Itse olen ollut siihen asti täysin normaalipainoinen kunnes aloin odottamaan esikoista painoa kertyi runsaasti ja sitten synnytyksen jälkeen tippui kaikki kuin itsestään, joten minä ajattelin että niin käy toisellakin kerralla vaan eipä käynyt ja jojoiltu on 3 vuotta ylös ja alas. Olen kyllä sillä lailla syömishäiriöinen että en osaa lopettaa kun aloitan ja " syömisputki" jää päälle. Olen aika lailla joko tai ihminen. Minä laihduttelen painonvartijoiden ohjeilla ja hidasta on tämä touhu mutta maaliin olen päättänyt päästä.
Harrastan kävelyä, spinningiä, vibra trimiä, uintia ja salilla myös käyn ja joskus harvoin compactissa. Näitä vaihtelen mutta voiton vie kyllä spinning:)
Älä nyt emo lähde mihinkään. Voisitko tehdä niin että pysyt mukana mutta et ilmoittele painoa. Sitten kun saat uuden tsempin niin jatkat siitä mihin jäit. Painoja ei ole kiva ilmotella jos mitään ei tipu!
laihtumisnopeus on laskettu ihan simppleisti:
(Paino viikolla 1 - Uusin paino)/ montako viikkoa tuossa välissä on.
Tavoitteen lasken sitten ihan sillä oletuksella, että jatkossa painoa tippuisi joka viikko tuo yllä laskettu määrä. Kun tiedetään, montako viikkoa on siihen, että haluamme tavotteiden täyttyvät eli:
Uusin paino - vkot * laihtumisnopeus.
Tuo vkot on siis se viikkomäärä, joka kulloinkin on edessä, kunnes aikaraja täyttyy, nyt siis aikaraja on vko 22.
Noin se suurinpiirtein menee. Lopuksi pyöristän luvut seuraavaan tasalukuun, desimaaleja en huoli.
Käytän laskuissa siis aina samaa laihtumisnopeutta, sitä en päivitä viikottain. aikaisemmin tein niin, mutta silloin nuo tavotteiden toetutumisviikot vaihteli vielä rajummin. Lasken siis uuden nopeuden aina siinä vaiheessa, kun uudet tavoitteet asetetaan.
Uusilla aloittavilla sisunaisilla tuo nopeuden arvioiminen on hankalampaa, kun sitä taustatietoa ei ole. Heille on yhdessä päätettty paino, jonka kukin haluaa painaa, ja sieltä sitten on laskenut laihtumisnopeuden.
Ja ihan excelillä olen tullut toimeen.
t. Minlee, matkalla aamukahville
Mun pituus on siis 166 cm, paino oli tänään 98.1 vielä pari päivää aiemmin se oli 97,3.. että kivaa heilahtelua.. tosin nyt on kyllä menkkaviikkokin menossa, että silleen. Ja eilen tuli " vähän" syötyä kahvittelun merkeissä :(
Mut minkähän minä laittaisin aloituspainoksi.. kun tossa talvella se paino kävi jo 102:ssa!! Mutta siitä sit on melkein itestään tullut alas suurinpiirtein siihen 99 (98-99) ja sen jälkeen aloitin sit kuntoilla. Eli suomeks sanottuna laihduttamaan.. Mut jos sopii, niin ilmoitan " virallisen" painon sit vasta maanantaina..(siis sen " tän hetkisen painon" )
Kuntoiluna mulla on tällä hetkellä kuntopyörä ja lenkkeily, siis kävely. Sauvoja en vielä omista, mut ajattelin kyllä tässä kesän aikana nekin hankkia.
Muuten, mitenkähän paljon tuota kuntopyörää pitäis oikeastaan polkee että siitä olis hyötyä?? Nyt muutama viikko sitten kun aloittelin taas piiiitkästä aikaa polkemaan, vetelin ensin vaan 10 min lenkkejä, sit 20 min, ja nyt olen muutaman kerran polkenu 25 minuuttia. Km vaihtelee.. tolla 20 minsalla jäi aika monesti alle 6km:n.. Mutta vaihtelee myös tolla 25 minuutillakin se poljettu määrä. Ekalla kerralla oli 7km, seuraavalla 7,2 ja eilen kun poljin niin tuli peräti 7,5km :) Kaloreita olevinaan lähti tällä viimesimmällä kerralla 217, mut lapset on rikkoneet siitä pyörästä sen johdon joka mittais sykettä..eli noi kalorin mittaukset on varmaanki aika suuntaa-antavia.. vai?
NIin, ja vatsalihasliikkeitä teen kans (tai jotkut sanoo että ne näytäs enempi selkäliikkeiltä..) Tän jutun opin aikoinaan naistenklinikalla fysioterapeutin " luennolla" . Eli ollaan kontallaan ja siinä nostetaan vuoronperään kättä eteen, ja sama jaloilla (suoristetaan jalkaa taaksepäin), ja sit voi tehdä myös käsi ja jalka yhtäaikaa (siis oikea käsi, vasen jalka) Kehuivat siellä luennolla silloin että näyttää mitättömältä liikkeeltä mutta on tehokas.. ja kyllä se ainakin vatsassa tuntuu!!! Ja kyllä luulisin että on ne tehonneetkin.
Tota liikettä että ollaan selällään ja nostetaan lantioo ylös lattiasta, pitää myös kokeilla, kiitti vinkistä!! :)
Nytpäs tulee pitkä juttu, mutta vielä pakko kertoo että nyt on muutama kaveri sanonu ihan vähälle aikaa että olen laihtunut!! En olis uskonu että se vielä missään näkyis.. mut kaipa se sit niin on.. ja voi että kun tuntuu hyvältä kuulla nuo sanat!!! Mutta kyllä minusta itestänkin näyttäs että ihan kun olis kasvotkin hieman kaventuneet!?
no niin, nyt lopetan :)
moips!
Herkkuja ei onneki mennyt kuin pieni (32g) suklaapatukka ja pala kotitekoista pitsaa. Mutta kaikkea muuta sitten puputin mitä kaapista löytyi... Vaikka söin suolaista tonnikalaa illalla (turpoan helposti), niin ei puntari onneksi näyttänyt kuin vähän plussaa illalla verrattuna eiliseen painoon.
Nyt uudella tsempillä!! 400g olis ennen raskautta -painoon, siihen on ainakin pakko päästä tän viikon jälkeen!!
Mulla urheiluna on juoksu ja spinning (tai siellä pitäis taas alkaa käydä). Ennen kävin myös pacessa ja body pumpissa, joten niitäkin vois miettiä... hmm..
Axe
mä mietin sitä uutta tavoiteviikkoa.. Olisko kesänloppu (elokuun vika viikko) huono? Loppuvuosi tuntuu pitkältä ajalta ja osa varmaan on ennen sitä saavuttanut tavoitepainonsa... *toivoo ainakin* ;)
Sitä elokuun loppua minäkin vähän itsekseni olin ajatellut. Ei missään nimessä ainakaan pidemmälle. Sellainen noin 2 kk rupeama on hyvä. Siinä ei pääse puutumaan ja kyllästymään.
Helposti pääsee lipsumaan, jos tavoite on noin 30 viikon päässä. Kun tavoite pyörii 5-6 viikoa päässä, on helpompi ottaa itseään niskasta kiinni ja näyttää itselleen, että minähän pystyn tuohon.
Nuo kesän tavoitteet täytyykin sitten katsoa vähän eri tavalla. tai ainakaan minä en edes yritä pitää samaa tahtia kesällä kuin muulloin. grilliherkut ovat liian hyviä. Ja grillimakkaraa en voi vastustaa.
No, mutta palataan noihin seuraaviin tavoitteisiin sitten tarkemmin kesäkuun vaihteessa.
Nolaana: se sopii hyvin, että otetaan sinun alkupaino vasta ensi viikolla. Lisäsin sinut kuitenkin jo listoille.
t. Minlee
ja taisi joku muukin samaan suuntaan vihjailla (Köris?) eli enhän mä pois voi olla, mutta sitä vaakaa en ole tosiaan tällä viikolla halunnut moikata. Taidan varmuudeksi poistaa siitä paristot, etten vaan mene mieltäni enempää pilaamaan...
Kukas se kyselikään siitä kuinka kauan kuntopyörällä pitäis polkea... siis vastauksena on, että kaikki on hyödyksi :) Jos sulle on pienempi kynnys istahtaa satulaan 15 tai 25 minuutiksi niin tee ihmeessä niin! Jos ottaa tavoitteet liian korkeiksi " pitää polkea ainakin tunti" niin helposti sitä sitten siirtää seuraavaan päivään ja siihen hetkeen kun on aikaa ja lopulta sitä aikaa ei koskaan ole.
Minulla kestää kropan lämpeneminen (siis lihakset) suunnilleen 20min ja olen huomannut, että sen ajan kun jaksan niin sen jälkeen voisin jatkaa vaikka kuinka. Polkeminen (tai juokseminen tai uiminen tai...) alkaa tuntua parhaalta vasta tuon ajan jälkeen.
Energiatalouden kannalta on hyvä joskus tehdä sellaisia reilun tunnin sessioita jotain sellaista lajia, jota hyvin jaksaa (kävely kaverin kanssa on yksi parhaista!). Tällöin kroppa oppii käyttämään varastorasvoja polttoaineeksi, kun glykogeenivarastot on käytetty loppuun. Reipas kävely kevyesti hikoillen ja hengästyen riittää tähän.
Kokonaiskulutuksen kannalta taas tehokkaita ovat melko kovatehoiset treenit, jotka nostavat aineenvaihdunnan tasoa jopa vuorokaudeksi liikunnan lopettamisenkin jälkeen :) Tällainen treeni voisi kestää 35-45min ja aiheuttaa hengästymistä, muttei suoranaista läähätystä (korkeintaan intervallityyppisesti).
Voi kun sitä voisikin toimia niin kuin tietää parhaaksi... tänään tulee tasan 2 viikkoa viimeisestä liikuntasuorituksesta (=juoksulenkki), kun en ole edes kävelylenkille lähtenyt kaverin puuttumisen vuoksi. Tai no, olinhan minä sunnuntaina lasten kanssa 6km pyöräretkellä, mutta ei kai sitä lasketa liikunnaksi... suuri innostus, joka minut valtasi Länsiväyläjuoksun jälkeen valui viemäristä flunssan myötä :( En tiedä onko asennekysymys, mutta jotenkin vaan tuntuu, että minulle käy aina näin: kun saan innon ja elämänilon päälle, tulee takapakki. Välittömästi.
Liikunnallista ja keveää oloa kaikille!
Emo
Mullakin on ollut samankaltaisia ajatuksia kuin Emollakin, että pitäskö siirtyä takavasemmalle. Mitään kun ei taaskaan ole tapahtunut painon pudotuksessa!!! Eli Minlee voit kirjata kyllä +200g ylös.
Olen käväissyt nyt viime aikoina laittamassa omat tietoni. Tosi paljon tullut uutta porukkaa - mikä on tietysti hyvä asia niin pysyy ryhmä koossa ja into päällä. Taidan enää tuntea Minleen, Emon ja Köriksen täältä. Katsotaan nyt jos jatkan niin pitää alkaa tutustumaan uusiin " jäseniin" : )
Yritän nyt kovasti tsempata. Mullakin on liikunta jäänyt vähälle viimeaikoina jos ei puutarhassa jyyräämistä lasketa. Hiilareitakin tulee vedettyä ihan liikaa. Pitäis pitää pari soppapäivää jos tämä nyt lähtisi taas vauhtiin tämä painonpudotus.
Tämmöisiä mietiskelee Katti, joka on notkunut sisunaisissa enemmän tai vähemmän aktiivisena 1,5 vuotta...
Kauanpas pysyin poissa luotanne ;-)
Kiva kuulla kauniita sanojanne (tai siis lukea) ja Köriskin... kiitos kehuista, voi kun vaan saisin niitä upeita tuloksia joskus vielä... no, ainakin on jotain todisteita, että siihen pystyn Kun Vaan Haluan.
Vatsalihastreeneistä sen verran, että juu: ongelmana on tosiaankin tuo vatsa ja treeniä se kaipaisi vaikka ja kuinka. Olen fysioterapeutilta saanut ohjeeksi tehdä seuraavanlaisia liikkeitä kunnes niitä jaksaa tehdä 20 putkeen - sen jälkeen vasta kannattaa siirtyä istumaannousuihin yms. Elikkä:
Asetu selällesi, jalat koukussa, jalkapohjat lattiassa hartioiden leveydellä. Vedä vatsaa sisään, ikäänkuin pukisit liian pieniä farkkuja jalkaan. Nosta vatsaa sisään vetäen lantio lattiasta, niin että yläkroppa on suorassa linjassa hartioista polviin. Tässä asennossa suorista toinen polvi pitäen reiden paikallaan - jalka siis vain suoristuu, varpaat kohti kattoa, tasapainottelet yhden jalan ja hartioiden varassa. Laske jalka alas ja tee sama toisella. Laske sitten lantio takaisin lattiaan ja päästä vasta nyt vatsa rennoksi.
Näitä siis pitäisi jaksaa ainakin sen 20 tehdä ennen kuin voisi ajatella, että sisäiset vatsalihakset (korsettilihakset) on siinä kunnossa, että niiden varaan voi ryhtinsä rakentaa. Toinen hyvä liike on se, että tuossa lantio ylhäällä -asennossa tepastelee jaloilla, vuoroaskelia 5/jalka. Muista koko ajan pitää jännitys sisäisillä vatsalihaksilla.
Arvatkaa vaan, olenko itse treenannut...
Emo