Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriin ei pääse, en tiedä mitä tehdä

Vierailija
25.05.2026 |

Mulla on aika varattuna ihotaudeille kesäkuulle. Ihon tilanne on oleellisesti pahentunut. Atopia siis kysymyksessä. Iho hilseilee, vuotaa, polttaa kirvelee, kutiaa ja on aivan mahdoton. Reagoi suihkuun (välttelen), aurinkoon lämpötilanvaihteluihin ja ihan kaikkeen urtikarialla. Syön Ataraxia, joka väsyttää, mutta ei tuo unta ja kaikki mahdolliset lääkevoiteet on käytössä, ne kaikki aiheuttavat jotain edellämainittuja oireita. Selästä 3/4 on ihottuman peitossa, kaula ja niska kokonaan. 

Sairaslomalla olen ollut kuukauden, mutta nyt en pärjää enää kotonakaan. Ruokahalua ei ole, en voi mennä edes ulos, näytän aivan pystyynkuolleelta, vaikka se on pienin mun ongelmista. 

Peruutusaikoja ei saa ja kohta olen lataamossa. Yksityisellä olisi varaa käydä ehkä kerran, mutta miksi tämä siitä tulee, ei miksikään. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kiireellisesti yhteys ANTTI päivässä pääsee lääkäriin Lindtmaniin,näin lupasi ja voitti alue-ja kuntavaalit,kääri heti hihat ja homma pitäisi olla hoidossa,elle ole DEMARI on kusettanut ja valehdellut törkeästi.

Tämä, on taas näitä demarien kootut lupaukset, alkaa olemaan jo aika pitkä lista ettei kukaan enää yllättynyt.

Vierailija
42/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atopian hoidon tärkein kulmakivi on suihku+kosteutus. Tämä kuntoon ensinnäkin. 

Tärkein on kuitenkin syöty ruoka.

Suihkut ja voiteet auttavat toki oireisiin, mutta ei poista syytä.

Syy on ohi rakenteessa. Mutta tosiaan allergista pahentaa oireita. Ruokapäiväkirja. Ja kaikkien rasvojen ainesosien päiväkirja. Itse löysin säilöntäaineet, joka minulla aiheuttaa iho-ongelmia. Sen jätettyä on, oireet katosi kokonaan. Minulla oli pienempi ongelma, eli tuossa on varmaan monta vaikuttavaa asiaa. 

Mutta eipä sitä oikein voi kuin itse jäljittää,mitkä oireita pahentaa. Stressi ei ainakaan helpota atopiaa. Ja unenpuute vaikuttaa vahvasti koko elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks netissä ” keittosuolahaude”

Vierailija
44/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle menet - tietenkin pitää olla rahaa säästössä hätätilanteita varten, jos on kroonisia sairauksia (ja muutenkin):

Vierailija
45/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ataraxin lisäksi desloratadiini, annoksen voi ottaa 2 kertaa päivässä.

Vierailija
46/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atopian hoidon tärkein kulmakivi on suihku+kosteutus. Tämä kuntoon ensinnäkin. 

Tärkein on kuitenkin syöty ruoka.

Suihkut ja voiteet auttavat toki oireisiin, mutta ei poista syytä.

Syy on ohi rakenteessa. Mutta tosiaan allergista pahentaa oireita. Ruokapäiväkirja. Ja kaikkien rasvojen ainesosien päiväkirja. Itse löysin säilöntäaineet, joka minulla aiheuttaa iho-ongelmia. Sen jätettyä on, oireet katosi kokonaan. Minulla oli pienempi ongelma, eli tuossa on varmaan monta vaikuttavaa asiaa. 

Mutta eipä sitä oikein voi kuin itse jäljittää,mitkä oireita pahentaa. Stressi ei ainakaan helpota atopiaa. Ja unenpuute vaikuttaa vahvasti koko elämään. 

Korjaus. Perussyy siis on ihon rakenteessa, eikä sitä voi muuttaa. Mutta allergioihin ja ärsytyksen aiheuttajiin voi. 

Vierailija
47/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kiireellisesti yhteys ANTTI päivässä pääsee lääkäriin Lindtmaniin,näin lupasi ja voitti alue-ja kuntavaalit,kääri heti hihat ja homma pitäisi olla hoidossa,elle ole DEMARI on kusettanut ja valehdellut törkeästi.

Tämä, on taas näitä demarien kootut lupaukset, alkaa olemaan jo aika pitkä lista ettei kukaan enää yllättynyt.

No onneksi demareilla on sentään kaikki reilumpaa, lupauksien pettämiset, selvät valheet ja kaikki se muu sonta mitä ne suustaan päästää.

Vierailija
48/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lääkäriin ei pääse, mutta sulla kuitenkin varattu aika ihotaudeille 15.6? Voithan sä kokeilla ensialkuun dokportia, vaikka ei siellä taatusti erikoissairaanhoidon osaamista ole. Mutta kannattaa kokeilla, chat on ilmainen. 

Vierailija
49/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ataraxin lisäksi desloratadiini, annoksen voi ottaa 2 kertaa päivässä.

Voisi kokeilla, ei kai mulla ole mitään menetettävääkään. 

Vierailija
50/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo saanut ajan ihopolille, soita sinne ja selitä tilanne, etenkin tuo urticaria-ongelma. Tarvitset kyllä apua pikaisesti! Jos olet ihan punainen ja iho on kauttaaltaan ärtynyt, kotikonstien lisäksi tarvitset ammattilaisen apua.

Tsemppiä!

Vierailija
51/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsisitko jotain mielenterveydellistä apua ja tukea? 🤨

Vierailija
52/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta? Onko teillä palvelua johon voi vain kävellä jonottamaan.

Esim. Helsingissä on Kalasatamassa walk-in hoitajalle joka konsultoi lääkäriä.

Täällä myös puhelinpäivystyksessä hoitajat konsultoi lääkäriä ja voit saada reseptin puhelimitse. Joskus itse lähettänyt laajasta ihottumasta valokuvan Maisan kautta.

Soita uudestaan ja kerro, että et selviä tilanteesta ilman apua. Voi sattua langoille empaattisempi ja ratkaisukeskeisempi hoitaja.

Täällä ei ole mitään palvelua, johon voi vain kävellä sisälle. Toisaalta voinevat määrätä vain jotain voiteita ja ne on kaikki kokeiltu. Joku auttaa hetken, kunnes taas oireet palaavat. Olisi pakko päästä erikoissairaanhoitoon. 

Vierailija
53/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo saanut ajan ihopolille, soita sinne ja selitä tilanne, etenkin tuo urticaria-ongelma. Tarvitset kyllä apua pikaisesti! Jos olet ihan punainen ja iho on kauttaaltaan ärtynyt, kotikonstien lisäksi tarvitset ammattilaisen apua.

Tsemppiä!

Siitäkin joutuu maksamaan.

Vierailija
54/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Voi kauheeta, jostain joutuu maksamaan. Yhyyyy

Vierailija
55/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Soitin ja selitin, mutta eivät voi antaa aikoja, kun niitä ei ole. Onneksi mulla on sentään aika olemassa. Toivottavasti sitä ei peruta. Kaksi lääkäriä on kuulemma pois ihotaudeilta, en tiedä miksi. Uudet lähetteet menevät kuulemma pitkälle syksyyn. 

Vierailija
56/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä, miksi ajattelet, että yksityinen lääkäri ei muuttaisi tilannetta miksikään, mutta samaan aikaan haluaisit julkiselta peruutusajan? Jos olisin sun asemassa, ja mulla olisi varaa edes yhteen yksityiseen lääkärikäyntiin, kävisin esim Ihosairaalassa Helsingissä ja sellaisella asiantuntijalla, joka on tuohon erikoistunut. Toki jos sulla on jo jonkinlainen hoitosuunnitelma julkisen puolen ihopolilla, laittaisin Maisa (tai vastaavaa) viestiä oireiden pahenemista kuvien kera sinne, ja kysyisin akuutteja hoito-ohjeita. 

Vierailija
57/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Voi kauheeta, jostain joutuu maksamaan. Yhyyyy

Pointti lienee se, että se maksaa, mutta avun saaminen on kyseenalaista. Toisaalta myös kaikki voiteet ja rasvat on kalliita, tiedän atoopikkona tämän. 

Ja miksi maksamme veroja, jos niistä ei mitään saa vastineeksi? 

Vierailija
58/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään vähättelemättä AP:n tilannetta, mutta eihän tuo pidä paikkaansa, ettei lääkärille pääse. Kyllä tk-lääkärille varmasti pääsisi nopeammin, mutta tuo erikoissairaanhoito valitettavasti kestää. Eikö tk-lääkäriin kannattaisi kuitenkin ottaa yhteyttä? Vaikka juuri jotain lääkettä nukkumiseen nyt ensialkuun? 

Vierailija
59/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miksi ajattelet, että yksityinen lääkäri ei muuttaisi tilannetta miksikään, mutta samaan aikaan haluaisit julkiselta peruutusajan? Jos olisin sun asemassa, ja mulla olisi varaa edes yhteen yksityiseen lääkärikäyntiin, kävisin esim Ihosairaalassa Helsingissä ja sellaisella asiantuntijalla, joka on tuohon erikoistunut. Toki jos sulla on jo jonkinlainen hoitosuunnitelma julkisen puolen ihopolilla, laittaisin Maisa (tai vastaavaa) viestiä oireiden pahenemista kuvien kera sinne, ja kysyisin akuutteja hoito-ohjeita. 

Minulla ei ole varaa käydä yksityisellä kuin ehkä kerran. Julkiselta voisin saada valohoitoa, keinoihon pahimpiin paikkoihin, ehkä jotain suun kautta otettavaa lääkettä ja seurantaa. Yhdellä käyntikerralla yksityisellä tuskin saisin mitään todellista apua. 

Kuvat olen laittanut, mutta ei ole auttanut mitään. Lääkäreitä ei ole. 

Vierailija
60/68 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotaudeillleko ei voi soittaa ja kysyä puhelimessa apua? Ei pelkästään kysyä peruutusaikoja, vaan kysyä toimintaoheita?

Kaikki toimintaohjeet ovat jo kokeiltuja. Ei tähän löydy ratkaisua enää voiteista, vaan jotain muuta apua on saatava. 

Tämä on nyt kroonistunut ja levinnyt myös käsiin. Olen ammatiltani kokki ja mietityttää jo sekin, pystynkö enää työhöni vai onko mun opiskeltava uusi ammatti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän