Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että pikkukirkoissa lupaillaan uskovaiselle, että tästä tulee joku suuri johtaja tms?

Vierailija
24.05.2026 |

Edellinen ketju poistettiin, en tiedä miksi. Pidetään asiallisena. Alkuperäinen postaus: 

 

Tarkoitan vapaaseurakuntaa ja helluntaiseurakuntaa ainakin. En tiedä näiden eroja ja onko muitakin vastaavia. Sukulainen mennyt mukaan näihin siis ainakin vapaaseurakunnassa ollut ja vissiin helluntailaisessa seurakunnassa ennen sitä. Hänelle on kuulemma rukoiltu ja rukouksissa saatu tällainen tieto, että hänestä tulee suuren ihmismäärän johtaja. Kuulemma loppukin on ihan kulman takana, ja käsittääkseni siis maailmanloppu, ei hänen. Omaan korvaan kuulostaa vähän extremeltä, kun olen maksimissaan evlut uskoivaisiin tottunut. 

 

Niin en kai voi tuohon mitenkään vaikuttaa, sillä kyseessä on aikuinen. Mietin vaan kuinka tavallista tällainen on? Kuulemma on kielillä puhumista yms näissä kokoontumisissa. Vähän ihmettelen, että miten tästä työkyvyttömyyseläkkeellä olevasta sukulaisestani voi tulla suuri johtaja, miksi edes tuollaista lupailevat.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen laittamani vastaus: 

"Kerran kävin yhdessä tilaisuudessa tämän sukulaiseni kanssa ja siellä oli vieraspuhuja. Tämä tyyppi oli siis joku lähetyssaarnaaja ja oli kiertänyt Afrikan kyliä. Kertoili ihan pokkana miten siellä oli pahoja henkiä lennellyt ympäriinsä, herkkänä uskovaisena sieluna oli pystynyt ne aistimaan. Oli yrittänyt puuttua paikallisten taikauskoon, noh en tiedä miten siinä sitten onnistui. 

 

ap"

Vierailija
2/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kait tästä aiheesta keskustella. Kumma juttu jos ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

upp

Vierailija
4/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
5/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up

Vierailija
6/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Saalem, river, city, arkki jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia. Saalem, river, city, arkki jne.

Esy jäi. Ei tosin pahimmasta päästä.

Vierailija
8/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita erikoisuuksia näihin liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä tiedevastaisuudesta ja salaliittoihin uskomisesta kysyin, niin ketju poistui. Että onko sellainen yleistä? 

Vierailija
10/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up up

Vierailija
12/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni usko, uskomus ja suunta on maailmanlopun lahkoja. Dystopia. Hierarkiamalli. Vaikka uusia alkujakin on muualla muilla, itsenäisenä ja vapaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tällaiset toteutuu joskus toki. Ellei sitten Jeesus laita häntä youtube-evankelistaksi sehän onnistuu suht helposti.

Vierailija
14/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut että kovinkaan monelle olisi sellaista lupailtu. Mitä maailmanloppuun tulee, niin sen odottaminenhan on jokaisen valvovan seurakunnan tunnusmerkki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on ollut tällaista jo 20 vuotta sitten, tyyliin "päädyt saarnaajaksi Afrikkaan ja miljoonat seuraavat sinua"

Vierailija
16/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, on ollut tällaista jo 20 vuotta sitten, tyyliin "päädyt saarnaajaksi Afrikkaan ja miljoonat seuraavat sinua"

Ihan perusjuttuja. 

Ihmeellistä hypetystä ja joukkohysteriaa. Sitten aletaan puuttua älyttömiin pikkuasioihin ja tulee kommenttia "miksi käytät housuja vaikka olet nainen?" 

Vierailija
17/38 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Voi olla voimaannuttavaa tälle henkilölle. Ja onhan se periaatteessa mahdollista, joskin todennäköisyys on aika pieni. Joskus saarnaajat haluavat tsempata ihmisiä, jotkut voivat yrittää manipuloida, ikävä kyllä, osa tietämättään. Mutta Jumalalle on tietysti kaikki mahdollista. 

 

Varminta on tämän henkilön pitää jalat maassa ja ns. edetä pienin askelin ja kulkea rukoillen, ottaa vastuuta omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan eikä lähteä suurempiin kuvioihin äkkiseltään tai rakentaa elämänsä niiden varaan.

Vierailija
18/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on ollut tällaista jo 20 vuotta sitten, tyyliin "päädyt saarnaajaksi Afrikkaan ja miljoonat seuraavat sinua"

Ihan perusjuttuja. 

Ihmeellistä hypetystä ja joukkohysteriaa. Sitten aletaan puuttua älyttömiin pikkuasioihin ja tulee kommenttia "miksi käytät housuja vaikka olet nainen?" 

Tätä kehityskulkua vähän pelkään! Koska sukulaiseni on nainen ja nyt alkanut puhumaan abortinvastaisia juttuja, joita ei kyllä aiemmin ainakaan ääneen sanonut. Ei tietääkseni ajatellutkaan mitenkään niin, että naisella ei olisi oikeutta omaan kehoon.

 

Ja tosiaan siihen edelliseen poistettuun ketjuun ehdin kommentoimaan. Kävin kerran näiden kokouksessa vieraana ja siellä oli vieraspuhuja. Tämä mies oli joku lähetyssaarnaaja ja kiertänyt Afrikan kyliä. Kertoili, että siellä lenteli pahoja henkiä ja hän pystyi ne uskovaisena selkeästi aistimaan. Ei sitä kukaan kyseenalaistanut, toisaalta itsekään en ääneen alkanut asiaa ihmettelemään. En tiedä miten lähetyssaarnaus onnistui, oli kuulemma niin taikauskoisia ihmisiä siellä ja sitä voivotteli. Mielestäni on ikävää, että heidän kulttuuria ja uskomuksia mennään sörkkimään, mutta toisaalta ehkä parempi jos siihen liittyy silpomista tai muita ihmisoikeusrikoksia esim albiinoja kohtaan... en tiedä. Toisaalta jos jotain muutosta niihin maailman kolkkiin halutaan, niin parempi jos se olisi jonkun valvotun järjestön toimesta ja keskittyisi esim. lasten kouluttamiseen, terveydenhuoltoon jne. 

ap

Vierailija
19/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seurakunnassa alkaa kuulua menestysteoriaa kannattaa nostaa kytkintä.

Vierailija
20/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Voi olla voimaannuttavaa tälle henkilölle. Ja onhan se periaatteessa mahdollista, joskin todennäköisyys on aika pieni. Joskus saarnaajat haluavat tsempata ihmisiä, jotkut voivat yrittää manipuloida, ikävä kyllä, osa tietämättään. Mutta Jumalalle on tietysti kaikki mahdollista. 

 

Varminta on tämän henkilön pitää jalat maassa ja ns. edetä pienin askelin ja kulkea rukoillen, ottaa vastuuta omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan eikä lähteä suurempiin kuvioihin äkkiseltään tai rakentaa elämänsä niiden varaan.

No sepä. Siis kyllähän tuollaisiin pikkukirkkoihin menee oikeita uskoviakin, jotka ajattelevat olevansa hyvällä asialla ja ovat ns puhtaat jauhot pussissa liikkeellä. Mutta onhan se selvää, että nuo tarjoavat alustan myös kaiken maailman hyväksikäyttäjille! Ja miten kyseenalaistat, jos johtajan kyseenalaistaminen on tavallaan syntiä? 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän