Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Suurperhekuumeilijat*** uuteen viikkoon 20.

14.05.2007 |

aloitan nyt tämän rimpsun :)

Tosiaan tein uudenkin haamun, perjantaina käyn hakemassa apteekista uuden testin jos niitä menkkoja ei näy. oireitakin olisi toisaalta kokoajan on myös menkkamainen olo.. Plaah turhauttavaa.

Isännän vein tänään aamulla 7 polvileikkaukseen saapi nähdä milaisena lenkkana se tulee takasin??

kp. 32/28-30

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sinä rölli kuulut jo odottajiin!!! :) On tainnut nyt onnistaa!! Kerrohan kun taas testaat.. :)

Olipa se kiva eilen saada lasten tekemiä kortteja ja pikkulahjoja. Meillä pojat oli tehneet puukäsitöissä todella hienot avainkaapit! :) Äitiyden iloja tuli siis koettua!

Uusi viikko ja uudet kujeet. Helatorstaikin tällä viikolla. Hassua kyllä, minä joka olen täälläkin kertoillut, että tunnen selvästi ovulaation ja liman irtoamisen jne...tuntuu kuin sitä ei ois tässä kuussa ollutkaan... Onko se niin, että kun alkaa ajattelemaan näitä raskautumisjuttuja, jää " oireilut" ihan uhallaankin pois!? Jospa se kierto tästä selkeytyy. Oikeastaan vasta yhet menkat ollutkin synnytyksen jälkeen ja imetyskin heittelee vielä hormooneja..

Todellakin kaikille plussaonnea ja pupuiluintoa!

:))) Omppis

Vierailija
2/20 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuopus (1,5v)kipeänä ja täytyy kyllä käyttää tänään lääkärissä. Olen aina ihan yhtä " paniikissa" kun lapset ovat kipeänä, en tiedä mistä ahdistukseni juontaa. Lapsella on kuumetta, nuhaa, yskää ja pari pientä pulautusoksennusta oli tänään. Syönyt on nyt pari päivää huonosti, mutta juonut onneksi on. Hän sai kyllä MPR-rokotteen viime ti, joten ainakin osa oireita voi selittyä rokotteesta...Tänä aamuna hän oli tosi väsähtänyt, eikä oikein jaksanut mitään ja meni aina lattialle köllöttelemään. Hän on kyllä aina yleensä kipeänä ollut sellainen " vetämätön" noin päivän ajan, silti aina tulee kauhea paniikki, ettei kyseessä ole mitään vakavaa. Me ollaan tosi paljon oltu ulkona viime päivinä ja siellä on mennyt välillä multaa/hiekkaa suuhun ym. ettei olisi jotain pöpöä sieltä tullut...

Nyt en oikein osaa muusta kirjoittaakaan, kun on huoli niin kova. Se on tämä äidin osa...Tuli taas vähän sellainen olo, että onkohan näissä kolmessa jo ihan tarpeeksi huolehtimista...

t.Menninkäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut röllille! Kuulostaa lupaavalta.

Minä tyttö se olen taas niin pallot hukassa ja pää sekaisin tämän " vauvaprojektin" kanssa. Fiilikset heittelee kaakosta luoteeseen. Viime viikon lopulla olin ihan innoissani menkkojen alkamisesta, jotta työ saadaan käyntiin. Lauantaina vietin mukavan päivän ystäväni kanssa shoppaillen ja kahvitellen. Silloin taas iski paniikki, että mihin liemeen olen itseni laittamassa. Nyt on niin helppo viettää omaa aikaa ja aikaa myös yhdessä miehen kanssa. Ensi viikonloppunakin kolmikko on menossa mummolaan yöksi ja meillä on tiedossa ohjelmaa tuttvapariskunnan kanssa. Nooo.. Sitten äitienpäivänä perheen kanssa touhuillessa pukkasi taas oikein kunnon vauvankaipuu. Neljäs jotenkin kuitenkin täydentäisi tämän joukkueen. Tänään puolestaan sain töihin viestiä ystävältäni, joka oli saanut upean työpaikan. Silloin alkoi taas itseäni kahertamaan se seikka, että minulta jää mahdolliset kivat työpaikat saamatta, jos meille vauva tulisi...

Ei taida olla tämä täti ihan tasapainoinen ei! Miten elämän suurimpia asioita pohtiessa voi olla näin epävarma.

Vierailija
4/20 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täältä Rölliä jo ihan onnittelisin - eihän sitä haamua tule, jos ei hcg:tä ole. Meinaatko malttaa odotella vai joko testailet pian uudestaan?

Meriutu: Ei tuo mitään tasapainottomuutta ole. Mielestäni olet just tasapainoinen ja vastuuntuntoinen, kun pohdit ja puntaroit, jos et ole ihan varma =) SE on vaikea päätös, kun sen kanssa pitää vielä elää loppuelämä katumatta. Mietiskele vaan ja kuuntele sydämesi ääntä. Musta vähän kuulostaa, että sun sydämessä tilaa sille yhdelle nyytille vielä olisi=)) Mutta vaikea on toisten neuvoa, jokainen tuumaa tykönään ja tekee omalla kohdallaan oikeat ratkaisunsa. Tsemppiä päätöksentekoon!

meriutu:

Ei taida olla tämä täti ihan tasapainoinen ei! Miten elämän suurimpia asioita pohtiessa voi olla näin epävarma.

Vierailija
5/20 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää heti oikaista, en siis tarkoittanut tuolla tykönään tuumailulla, ettei vois täältä hakea tukea ajatuksilleen ja helpotusta purkautumalla johonkin. Ilman muuta voi siis mietiskellä isommallakin sakilla ja sekös se vasta helpottaa =)) Ymmärsitte varmaan, että tarkoitin siis sitä, että päätökset tekee jokainen tykönään. Ja nimenomaan sitä, että näissä jutuissa toinen ei voi oikein neuvoa, sen sijaan voi tukea ja kenties auttaa ajatuksia eteenpäin uusilla näkökulmilla tms.

pikkukakkonen:

Mutta vaikea on toisten neuvoa, jokainen tuumaa tykönään ja tekee omalla kohdallaan oikeat ratkaisunsa. Tsemppiä päätöksentekoon!

Vierailija
6/20 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän jo ihan kesää pukkaa päälle! Tuuleekin lämpimästi ja pääskyset lentelee!! AIVAN MAHTAVAA! :)

Menninkäinen, ymmärrän huolesi... se on meille äiteille niin ominaista. Ja kyllä sitä muistaakin taas olla hyvillään kun lapset tervehtyvät! Hyviä vointeja pienelle!

meriutu, mukava lukea kuin omia ajatuksia... kyllähän se melkoista puntarointia on lapsilukukin... vaikkei tietenkään aina edes helppoa raskautua, mutta kun kuume tulee ja menee, tulee ja menee, tulee helposti mieleen, että mitäköhän tämä on! ...kokemusta on... Mulla toisina päivinä kuume on valtava, mutta nyt taas on menossa semmoinen empimisvaihe... Johtunee myös siitä, että kuopus (10 kk) on alkanut pitämään mua yöllä aivan tuttina ja olen vähän ehkä väsähtänyt... ja myös raha (kaiken pahan alku ja juuri) painaa vaakakupissa. Remontoimme juuri ulkorakennuksia ja teemme pihaa. Rahalle olisi käyttöä. Olisi niin mukavaa auttaa miespoloa siinä asiassa. Vaikka pärjätäänhän sitä näinkin... mutta syksy näyttää suuntaa meidän lapsiluvulle. :))

rölli, kuuluuko mitään uutta? Kyllä oli niin haamu minunkin kuopuksen viiva että! Tein kaksi haamua ja kolmas oli kunnon viiva! Kolmas kertaa toden sanoo, toivottavasti sinullekin!!! :)

Niiloakseli, missä olet? Yritän saada meiliä aikaiseksi!! Ollut niin hässäkkää... :/

Nautitaampa toukokuusta! Lehtikin jo puussa vihertää!

Omppis, selvästikin kevättä rinnassa :)

Vierailija
7/20 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä vielä ole testaillut uudestaan. Aijon jättää sen testaamisen viikonlopulle eli perjantaina haen testin ja lauantaina testaan niin taatusti on sitten tarpeeksi hormoneja elimistössä jos on ollakseen ;)

Vaikkakin jatkuvasti tekisi mieleni kaahata apteekkiin hakemaan ja rynniä vessaan... mutta en anna periksi. Onneksi tuo apteekki on 14 km päässä niin ei voi ihan äkkiä käydä...

Pikkasen mietityttää tuo raskaana olemisen mahdollisuus, kun joudun syömään ihan hirveesti allergia ja astma lääkkeita joten kun se varmuus positiivista tulee niin sitten on mentävä jo salamana lääkäriin että saa lääkityksen oikeaan. Meinaan pientä tuskan hikeä on otsalla siitä että jos olen niin onko lääkitys haitallista, mutta ilman tukehdun näihin siitepölyihin...

Mullakin on vitosen kanssa tullut pelkkä hailuakin hailumpi haamu ja nyt se on jo ihan hurja 5v. Mutta tuo testi rfsu on niin tuiki tuntematon etten jotenin vaan luota sen haamuihin?? tai sitten itse olen vain itseppäinen pässinpää, sitä paitsi kaiketi siitäkin jotain kiksejä saa kun pissii tikkuun ja odottaa niitä tuplaviivoja :P

Voi toivottavasti nuo haamut muutisi vahvaksi + ja saisin teveen vauvan tammikuussa olisi se ihanaa. se oliskin sitten meitin perheen viimoinen tenava. Sitten menisi piuhat solmuun.

Vierailija
8/20 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä veivaaminen on tosiaan luonnollista. Välillä vaan itsestä alkaa tuntumaan, että meneekö jo epänormaalin puolelle...

Tänään on taas ollut " vauvakuumepäivä" . Menkat alkaa loppumaan ja olisin ihan valmis siementen kylvöön ;) Saa nähdä, mitkä on mietteet huomenna...

Olisi ihanaa lukea plussauutisia,niin omakin kuume toivottavasti lehahtaisi kunnolla liekkeihin. Vahvista sinä Rölli haamusi, eikö niin? Ja pikkukakkosen vauveli toivottavasti pysyy myös matkassa ja ilmoittelee itsestään pikapuoliin..

Vierailija
9/20 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haamu muuttui aamulla kp. 1...

Että se siit sitten jälleenn.. kummasti tuo ikä taitaa tehdä sen, ettei matkustajat joko pysy kyydissä tai sitten ei vaan tule tärppiä.. no eikun uuteen kiertoon.

Vierailija
10/20 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksen halauksia röllille!! Harmi juttu... :/ Mutta kevätvauva on varmasti yhtä tervetullut!! Ei kun uutta kiertoa ja yritystä kohden! Kumpa jo seuraavalla kerralla onnistaisi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Täällä meilläpäin sataa ja tuulee ihan hurjasti.. sisällä istua nökötetään tyttöjen kans, pojat on vielä koulussa.

Huomenna lähdemme reissuun ja palailemme vasta ensi viikon puolella, joten saattaapi olla etten enää koneelle ehdi. Kirjoitelkaa ahkerasti. luen pinon kun palaan.. :))

Omppis

Vierailija
11/20 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa pulkassa ollaan, jos se ny yhtään lohduttaa!

Mä en toki vielä ehtiny testata mitää, mut eilen aamulla oli ihan selkeesti huono olo, no ne menkat alko kans tänään, pari päivää myöhäs.

Voi ...keleen ...kele meidän kans!

Mikä ny on, ku ei mikää onnistu?

Raha-asiat on päin honkia, seki stressaa eikä taatusti auta asiaa millää lailla ja sitte monesti tulee sanottua ihan pienistä ukolle ja lapsikullille (sanahirviö:))

Joskus tekis mieli vetää lärvit, mut ku sekää ei huvita tarpeeks tällä mielellä ja parempi niin. Tuskin se auttais ainakaa raskautumista...

Mutta ehkä tosiaan ens kierrosta sitten, täytyy vaan heti laittaa peitot taas heilumaan, kun kynnelle kykenee, niin ei voida ainakaa harjotuksen puutteesta syyttää!

Eikö nyt tosiaan kukaa oo plussaa saanu, vai onko mulla menny jotain totaalisen ohi!?

Täytyy tästä mennä unimaahan, huomena aurinko voi jo pilkistää meidänki risukasaan!

Tsemitystä kaikille, erityisesti kohtalotoveri-Röllille!

Ja onnea matkaan pikkukakkoselle, toivottavasti kaikki menee nappiin!

Hemppa, tädin selättämä (mokoma vanha haahka, ei sitte ymmärrä meikäläisen tontilta pysyä pois..)

Vierailija
12/20 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen pitkät tarinat, mutta ne ei perille tullutkaan.

Pahoittelut ja iso halaus teille Rölli ja Hemppa77! On se vaan niin väärin, ettei nämä asiat voi mennä, niinku toivois. Tsemppiä nyt seuraavaan kiertoon, koittakaahan jaksaa puuhastella ;)

Meillä on oikeastaan se hyväkin puoli tässä jutussa, että enää ei noita turhia pettymyksiä tule joka kuukausi, kun tietää tasan tarkkaan varmasti, ettei voi raskautua (tai no se 0,01% mahdollisuus ehkä ois).. Mutta muistan kyllä ajan, jolloin sitä joka kuukausi jaksoi toivoa, ja sitten aina tuli kivulias muistutus turhista toiveista..

Minä sitten menin tilaamaan testejä netistä;)) Ihan vaan sen vuoksi, että ehtisin testailla ennen vuotoa - jäis sitten tästä hoidosta käsiin edes testaamisen ilo. Noihin tikkuihin kun ei ole tarvinnut pissiä vuosiin.

Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, jotain menkkatuntemuksia, jotka voi merkata mitä vaan. Ja mullahan on vielä hoidon viimeisen piikin (ns. irroituspiikki) raskaushormonia veressä, eli jos oireita olis, niin ne selittyis varmaan sillä. Maanantaina tulee 12pv hedelmöityksestä, 10pv alkionsiirrosta, silloin pystyis " turvallisesti" testaamaan ilman lääkeplussan pelkoa. Tuplilta testasin just samaan aikaan haamun, ja nyt tilasin niitä erittäin herkkiä testejä, eli silloin kai pitäis testissä näkyä jo jotain, jos on näkyäkseen. Mutta toinen juttu onkin, uskallanko testata. Ennen olen ollut oikea tikkutuhlari joka hoidon jälkeen, kauhea kiirus testata. Mutta nyt on ajatus jotenkin ihan eri mallilla. Huoh.

Niin, kiitos kaikille jotka jaksavat tsempata ja peukuttaa!

Nyt täällä on katastrofi, pikkuneiti taiteili taas seinään.

Hyvää helatorstain jatkoa!

Pikkis

Vierailija
13/20 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa laittelin omat tietoni tuohon teidän esittely pinoon, josko joku ne päivittäisi? Eli voinpa lyhkäsesti kertoa hieman taustaa.. olen 28v, mies 29v. Asumme pohjois-savossa. Mulla on tyttö-99, poika-00 ja meillä yhteinen poika 12/06. Neljättä tässä kuumeillaan.. Menkat ei ole vielä alkanu, joten kierrosta en voi sanoa juuta enkä jaata:) Tätä meidän kuopusta yritettiin reilu vuosi, sitä ennen oli keskenmeno. Keltarauhashormoonilla ja clomifenilla sitte tärppäs. Mulla taustalla pco. Saa nähä saadaanko tärppiä aikaiseksi, mutta toivo siis elää..

Pahoittelen tädin yllätteneille(en muista nickiä, anteeksi)! Muistan hyvin sen joka kuukautisen tunteen kun oireita oli ja menkat aina vaan alkoi. Onnea pikkukakkoselle(menikö nicki oikein:)) ja toivotaan et pikkuinen alku kyydissä pysyisi. Mutta tämmöistä tänne.. käyn aina lueskelemassa teidän juttuja ja koitanpa aina raapustaa iteki jotain.

Aurinkoisempaa ja lämpimämpää viikonloppua kaikille!!

-marrasmamma-

Vierailija
14/20 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan aikamoiset hyytymät ja verentulva tuli tänään??? Eipä ole menkat mulla ennen tuolaista olleet... Eli ehkä se haamu oli vauva muttas e sittenpoistui?? ken tietää.

Meillä posahti tänään telkkari käry vaan kävi ja haju oli paha.. mietinkin tossa että mitäs jos se olisi tapahtunut yöllä ja sitten joku onneton ( minä) olisin nukahtanut telkkarin viereen.. siinähän olisi mahdollisesti kärtsänny vaikka koko mökki??

Vierailija
15/20 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidät ennen kuin tipahdetaan kolmannelle sivulle.

Voi Rölli, vieläkin pahoitteluni. Arvelisin, että epäilyksesi voi hyvinkin mahdollisesti olla totta. Ne testitkään kun ei tyhjään reagoi. Tai sitten sinulla oli viallinen testi. Toivottavasti vuoto jo helpottaa! Iso halaus sinne!

Minä täällä nappasin grillilihan kyytipojaksi punkkua, ja toinenkin lasi maistuu ihan hyvälle. Vähän joku sisäinen ääni meinas sanoa jotain, mutta... Eihän sitä kai normaalistikaan tässä vaiheessa vielä tietäis mistään mitään, joten ei pitäis mitään vahinkoa olla. Ja eihän sitä tosiaankaan tiedä, onko tuolla kyydissä enää mitään...

Just tässä kävin laskujakin makselemassa ja huomasin, että tämä hoito imi kyllä meidät niin kuiviin, että en etukäteen hoksannutkaan. Ja onneksi mieskään ei hoksannut, se kun on vähän maltillisempi näissä raha-asioissa, niin ois pian jäänyt hoidot tekemättä. Toivottavasti nyt ei sitten ole hukkaan heitettyä rahaa.

Plaah, tällaista itsekeskeistä horinaa täällä heittelen. Ei oikein ole jutuntynkää, ollut niin hiljaistakin palstalla. Onko kaikki puuhastelleet piha-hommissa vai sisähommissa ;) kun ei ole joutanut palstailemaan?!?

Toivottavasti nyt alkaa meidän suurperheellistenkin joukossa pian tuo plussajuna taas vetää.

Jepsis, nyt täytyy kömpiä sohvalle telkkua tuijottamaan hetkoseksi.

Vierailija
16/20 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille yritetään kuudetta lasta mutta toivoisin myös kauheasti kaksoisraskautta. Olo nyt on aivan kauhea kun en todellakaan tässä asiassa ole mikään maailman kärsivällisin ihminen. Näin yöllä taas pahaa unta että tämä on Jumalan rangaistus mulle. Täytyy kohta taas kirkkoon lähteä ett helpottais.

Viime kuussa en vielä tuntenut mitään vauvakuumeilua mutta nyt olen jo aivan hullu asian suhteen. Toivon kaikille sydämmestäni plustuulia, ehkä me kaikki päästään pian odottajiin.

Vierailija
17/20 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Kaikki Suurperheiden tomerat äiteet!

Minä palstailin täällä kiihkeästi syksyllä ja vuodenvaihteessa, kunnes iski jokin itsetutkiskeluvaihe ja panin vauvakuumeet jäihin! Silloin uskoin lopullisesti ja kipitin apteekista ehkäisyrenkaat ja luulin ettei vauvakuume enää löydä meille...mutta niinpä se taas hiipi takavasemmalta ja alkaa pyörittämään kaikkia tulevaisuuden suunnitelmia uusiksi! Eli minä olen tuolla esittelysivullakin mukana. Olemme Uudeltamaalta neljälapsinen perhe, tytöt -97 ja -00, sekä pojat -03 ja -05 syntyneet. Ikää meillä vanhemmilla on jo minulla 38 ja mies 42, joten kiirettä pitäisi pitää! Ihanaa oli huomata, että lähes kaikki vuodenvaihteen tienoilla palstailevat ovat jo autuaassa raskaustilassa! Onnea! Eli täältä minut taasen löytää harva se päivä! Onko kellään kokemusta ehkäisyrenkaasta ja sen jälkeen mahdollisesta raskautumisesta, onko kestänyt käytön jälkeen kauan kun kierto tasaantuu ja pääsee bongailemaan ovista?

MonaLisa perhosia vatsassa vauvakuumeen aallonharjalla taas kerran...

Vierailija
18/20 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkonen taisi kysellä, että missä kaikki suurperheelliset piileskelevät...No meidän perheen on löytänyt ainakin viime aikoina pihahommista! Minuun on iskenyt oikea puutarhakärpänen ja olen nauttinut oman pihan laitosta. Tosin välillä se on alkanut maistua jo vähän liikaa velvollisuudelta, kun haluaisi saada tietyt hommat tehtyä tässä toukokuun aikana ja hommaa on niiiiiiiin paljon...Mutta lapsetkin onneksi viihtyvät hyvin ulkosalla ja säätkin ovat suosineet viime päivinä.

Monalisa kyseli hormonirenkaasta. Minäkin kaipaisin tietoja siitä. Otin viimeisen renkaani pois reilu viikko sitten ja nyt sitten odotellaan omaan luonnonrytmiin pääsemistä. Käytin rengasta vain puoli vuotta ja olin kyllä osittain ihan tyytyväinen. Isoimmat ongelmani liittyivät siihen, että se aiheutti mulle normaalia enemmän päänsärkyjä (ainakin luulen, että johtui renkaasta) ja sitten haluttomuutta...En tiedä voiko jo näin nopeasti vaikuttaa renkaan poissaolo, mutta jo eilen huomasin halujen tulleen ainakin hetkellisesti takaisin! Mieskin oli ihan mielissään...:) Siis kyllä me ollaan harrasteltu tässä ihan säännöllisesti huolimatta mun haluttomuudesta, mutta jotenkin itse en vain ole ollut kovin " mukana" touhuissa. Tosin nyt pitäisi ostaa kortsuja pariksi kuukaudeksi, koska en halua vielä kesällä raskautua. Toisaalta on käynyt mielessä, että pitäisikö ottaa " riskillä" pari harjoituskuukautta, koska tärppääminen heti on kuitenkin aika epätodennäköistä, kun ikääkin alkaa jo olla. Kesän lopulla aletaan sitten tositoimiin. Toisaalta hirvittää jo pelkkä ajatuskin.

Nyt täytyy lopetella ja mennä pesemään mullan pölyt kasvoilta :)

Pirteää sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

t.Menninkäinen+3

Vierailija
19/20 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sitä nyt voikaan olla näin poikki, vaikka pitäisi olla rentoutunut! Lapset olivat mummolassa viime yön ja me oltiin ystäväpariskunnan kanssa elokuvissa, syömässä ja vähän juomassakin ;) Yöksi jäätiin hotelliin ja tuossa muutama tunti sitten kotiuduttiin. Toisaalta tuollaiset minireissut on mukavia, mutta ei huvittaisi huomenna mennä töihin. Olisi ihanaa pestä yksi päivä rauhassa pyykkiä ja siistiä huushollia.

Rölli, kyllä tuo minusta keskenmenolta kuulostaa! Ei niitä haamuja kai tosiaan tyhjästä tikkuun piirry, niin kuin joku jo totesikin! Tsemppiä uuteen yritykseen...Pidän peukkuja!

Olisin kysynyt teiltä viisaat mammat, että tunnistatteko aina ovulaation? Minä en ole ikinä tiedostanut ovulaatiohetkeä oireiden perusteella. Mitään erityisiä oireita ei ole ikinä ollut... Nyt on kp 10(jos tuota kierukan poiston jälkeistä vuotoa voi kuukautisvuodoksi laskea) ja ovulaatioheteket toivottavasti häämöttävät jossain muutamien päivien päässä. Siksi olisin kiinnostunut kuulemaan, että mitä oireita voisi tarkkailla? Kierto minulla on kyllä aina aika pitkän puoleinen, että ovulaatio voi kyllä olla vasta 20. pvän jälkeenkin, jos ylipäätään on ollenkaan.

Joku tuossa kirjoitteli ehkäisyrenkaasta. Eikös sitä aina sanota, että pillereiden lopettamisen jälkeen on suotuisaa raskautua. Eiköhän sama päde renkaaseenkin. Hyvä ystäväni tuli aikanaan ainakin heti renkaan poiston jälkeen raskaaksi, vaikka edellisellä kerralla raskautuminen oli vienyt aikaa. Mitä sitä Menninkäinen suotta kumiukkoja käyttämään ? ;) Kannustan yrittämän heti, kun raskautuminen olisi kerran otollista...

Nyt täytyy mennä nappaamaan sauna päälle ja pistämään murua rinnan alle. Sitten taitaakin jo nukkumatti kutsua! *Haukotus*

Vierailija
20/20 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset jo niin väsyneitä heräämään joka aamu kouluun että ihanaa kun sekin piina loppuu kahden viikon päästä. Onko " suurperhekuumeilijoista" jotain esittelyä olis kiva tietää monennetta lasta jokainen toivoo.

Olen aina pitänyt että meillä on aika pieni perhe kun lapsia on vain viisi ja olen toivonut isoa 12 lasta tai keski-isoa 8 lasta mutta täällä pääkaupunkiseudulla meillä on keskivertoa isompi perhe. Haluan että lapsillani on niin paljon sisaruksia että jos yhden kanssa tulee riitaa niin on varaa mistä valita. Meidän suvussa kun on sellainen tilanne että miehelläni on veli jonka kanssa emme ole tekemisissä joten lapseni eivät tunne serkkujaan. Minulla on sisko jonka mies ei voi sietää perhettämme joten heidänkään kanssa emme ole tekemisissä eikä lapseni tunne sitäkään serkkua että aika kauhea tilanne. Välejä on vuosien varrella yritetty parannella mutta tuloksetta (meissä kuulemma se vika on). Uskoisin että suuressa perheessä riidat ei paisu niin suuriksi. Ystävälläni on 15 sisarusta joten on varaa mistä valita.

Kuumeista viikon alkua myös " suurperhekuumeilijoihin"