Kaveri asuu Lumon talossa. Lämpöjä ei pidetä päällä talvisin, suihkutila homeessa, naapurit häiriköitä
Ja tottakai riistohinnat vuokrissa.
Lisäksi vessassa haisee viemärille.
Voiko noissa ihminen edes asua?
Kommentit (23)
Meillä ei ollu 70-luvulla sisävessaa että on toi jo edistystä. Ei tarvii saunaan lähteä pesulle ja kantaa pesuvedet järvestä.
Teilläpä onkin sitten luksusta.
Ap
NIIN VARMAAN
Kirjoittelet sitte kaverin puolesta vauvapalstalle
Riippuu vähän talosta ja sijainnista miten rauhallista ja missä kunnossa paikat on.
Mun kaveri asuu asunnossa, joissa ei ole suihkua ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Minäkin asun Lumon talossa. Ihana asunto, kivat naapurit, rauhallista ja siistiä sekä talossa että piha-alueella. Lämpöä riitti talvella, kesällä nyt on hieman kuuma mutta missäpä ei. Minulla ei ole mitään valiitamista ja tämä on jo kolmas Lumon asunto jossa olen asunut.
Usko tai älä, en ole mikään työntekijä joka täällä pörräilisi laittamassa kommenttia, vaan ihan oikea tyytyväinen asukas.
Halusin laittaa tämän kommentin siksi että aina ne valittajat saavat näissä jutuissa suuremman roolin, me tyytyväiset elelemme tyytyväisinä.
Minäkin asun uudessa, vähän ennen korona-aikaa rakennetussa Lumon talossa.
Nättihän tämä talo ja sen asunnot ovat, ja nykyisin vaikuttaisivat häiriköt saavan häädön vähän tehokkaammin kuin koronavuosina, mutta kyllä tässä on paljon vikaakin.
Juurikin talvella on kylmä ja kesällä tuskallisen kuuma (n. 30 astetta sisällä koko kesä-elokuun), myöskin ilmankosteus nousee kesällä hurjiin lukemiin eikä esim. kylppäri kuivu/viilene välttämättä koko päivänä jos aamulla käy suihkussa. Talvella taas pikkuikkunoiden välissä on jäätä.
Siltä osin nyt on ihan mukavaa asua, että on osunut kohdalle vähän hiljaisemmat naapurit, mutta äänieristys (tai oikeastaan -eristämättömyys) on sitä luokkaa, että naapurin aivastukset, vessassakäynnit, keskustelut ja lusikan lattialle putoamisetkin kuulee. Mutta eipähän hiljaisten naapureiden kanssa joudu enää toisten seksielämää tai bileitä kuuntelemaan.
Eno asuu talossa, jonka ulkoseinätkin on homeessa, siis koko kerrostalo. Eno on vanhan liiton äijiä, ja sanoo, että ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
NIIN VARMAAN
Kirjoittelet sitte kaverin puolesta vauvapalstalle
Missä kohtaa sanoin kirjoittavani puolesta?
Lumon toiminta askarruttaa.
Kukaan kavereistani ei ole niin onneton, etteikö itse voi halutessaan kirjoittaa tänne.
Tämä selvä?
Tätini 94 v, asuu kerrostalossa, jossa on yli 100 asukasta. Kaikki muut on dokuja, paitsi tätini, joka on raittiusliittolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri asuu asunnossa, joissa ei ole suihkua ollenkaan
Älä
Vierailija kirjoitti:
Tätini 94 v, asuu kerrostalossa, jossa on yli 100 asukasta. Kaikki muut on dokuja, paitsi tätini, joka on raittiusliittolaisia.
Juu 😂
En ymmärrä, miten Lumo saa jatkaa toimintaansa. Palvelu nolla.
Eihän tossa ole mitään järkeä omistajankaan kannalta säästää sähköissä ja homehduttaa kokonainen talo.
Miksi sulla on niin hölmö kaveri kun vuodesta toiseen suostuu pysymään siellä vuokralaisena?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten Lumo saa jatkaa toimintaansa. Palvelu nolla.
Koska lähes kuka vain pystyy vuokraamaan Lumolta asunnon, siksi. 😅 Itsekin aikanaan juuri opinnot keskeyttäneenä ja köyhänä tartuin tarjoukseen, kun pystyin muuttaman heti maksettuani ekan kuukauden n. 500 euron vuokran.
Meillä on talvella tosi lämmintä ja asunnot ovat hyvässä kunnossa. T. Lumo/Oulu
Vierailija kirjoitti:
Meillä on talvella tosi lämmintä ja asunnot ovat hyvässä kunnossa. T. Lumo/Oulu
Ehkä siellä vähän pohjoisemmassa osataan sitten rakentaa talot kylmää vastaan, täällä Jyväskylässä nimittään ei.
Asun lumolla vanhassa talossa. 1900-luvun alussa tehdyssä. Huonekorkeus 4 metriä. Vanha tehdas, joka muutettu asuntokäyttöön. Olen viihtynyt. Asunnossa tehty juuri remontti. Eipä näy hometta, eikä talossa korkeiden vuokrien takia asu mitään häiriköitä. Ķaunis suljettu sisäpiha, sijainti keskusta-alueella. Ratikkareitin varrella. Viihdyn. Olen viihtynyt tässä jo 8 vuotta.
Minäkin asun Lumon talossa. Ihana asunto, kivat naapurit, rauhallista ja siistiä sekä talossa että piha-alueella. Lämpöä riitti talvella, kesällä nyt on hieman kuuma mutta missäpä ei. Minulla ei ole mitään valiitamista ja tämä on jo kolmas Lumon asunto jossa olen asunut.
Usko tai älä, en ole mikään työntekijä joka täällä pörräilisi laittamassa kommenttia, vaan ihan oikea tyytyväinen asukas.
Halusin laittaa tämän kommentin siksi että aina ne valittajat saavat näissä jutuissa suuremman roolin, me tyytyväiset elelemme tyytyväisinä.