Milloin shoppailit viimeksi Hgin keskustassa?
Minulla taisi olla 15 v sitten.
Asun puolen tunnin päässä.
Kommentit (52)
Täsmäiskut loppuivat kohdallani about vuonna 2017. Sen jälkeen olen käynyt kerran tai kaksi, en muista. Vaikka käyn Hesassa sukuloimassa, mutta tuonne keskustaan on niin työlästä poiketa. En nykyään viitsi edes poiketa Jumboon, kun ei siellä ole mitään ns. parempia butiikkeja. Ja tänä vuonna sitten loppui Ideaparkin reissutkin, kun Marc'o Polo lopetti siellä.
En edes muista.. pitäisi suoriutua autolla jonnekin liityntäparkkiin josta julkisilla keskustaan. Ei oikein nappase. Autolla ei kannata stadiin lähteä, parkkimaksut on niin jäätäviä. Harmi sinänsä, stadissa on kuitenkin vielä jonkin verran sellaisia kivijalkaliikkeitö joissa olis kiva käydä. Toisaalta eipä ole nyt rahaakaan, kun ei ole enää duunia.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan noin 15 vuotta sitten saatoin käydä siellä shoppailemassa kerran kuukaudessa, vuoden 2015 jälkeen siellä ei ole olltu enää mitään mieltä käydä, liian eksoottinen.
Itse asun keskustassa Katajanokalla ja kävelen joka päivä ympäri ämpäri keskustaa. Töihin mennessä ylitän Mannerheimintuen ja kävelen Punavuoreen. Vain täältä saa lukea paikan vilisevän jotain epämääräistä jengiä. Eipä ole tullut minua vastaan. Missä ne läpsyt ja muut palloilee? Oletteko nähnyt heitä Esplanadin puistossa, Stockalla, Cafe Ursulassa tai ostoskaduilla? Joku sanoi, että rautatieasemalla olisi, en tiedä, kun en koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella, kun oli Helsinki-päivä ja vapaata aikaa lopuksi Forumissa. Eli joskus 2005. En kyllä tiedä ostinko mitään vai käytiinkö vain syömässä jotain. Olen kyllä käynyt sen jälkeen Helsingissä, mutta tyyliin yöpynyt tai käynyt Korkeasaaressa joten mitään varsinista shoppailua ei ole ollut. Ruokaa ja juomaa vain.
Asutko kuitenkin Suomessa?
Se on hassua ajatella, että itse shoppailee useammin naapurimaidenkin pääkaupungeissa, kuin jotkut kotimaan pääkaupungissa.
Vaikka ymmärrän täysin, ettei kaikilla ole koskaan mitään asiaa Helsinkiin. Tunnen itsekin monia, jotka menevät maksimissaan läpikulkumatkalla Helsinki-Vantaan lentokentän kautta tai satamasta eteenpäin muualle Eurooppaan.
Asun Tampereella, joten täällä on kyllä ihan hyvät shoppailumahdollisuudet. En kyllä ole mikään shoppailijaluonne, joten siksi harvemmin ylipäätään lähden 'shoppailemaan'. Muuten kyllä toki kierrän näyttelyitä ja kahviloita.
Ja jos haluan lähteä jonnekin kauemmas niin kyllä mä mieluummin haluan museokierrokselle ja muuten vain katselemaan elämää vaikka Saksaan tai Alankomaihin kuin vain Helsinkiin asti. Viime reissulla menin kyllä jo lentoa edeltävänä päivänä sinne päin ja kävin Ateneumissa kun en ollut siellä vuosiin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat Mogadishun keskustaa?
Takaisin kouluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan noin 15 vuotta sitten saatoin käydä siellä shoppailemassa kerran kuukaudessa, vuoden 2015 jälkeen siellä ei ole olltu enää mitään mieltä käydä, liian eksoottinen.
Minua taas ei häiritse keskustassa mikään, toisin kuin Jumbon kauppakeskus Vantaalla tai Iso Omena Espoossa - ne ovat kammottavia halleja täynnä stressaantuneen oloisia ihmisiä.
En ole käynyt noissa, en osaa ottaa kantaa.
Olisko ollu teininä ysärillä kävin jossain vaatekaupassa keskustassa. En shoppaile koska olen mies.
M45
Vuonna 1980 olin kesätöissä Helsingissä. Käyn joka toinen vuosi pääkaupungissa (kokouksia, sukulaisveirailuja, taidenäyttelyt yms.) mutta en osta mitään. Otan eväätkin aina mukaan. Jos bussin lähtöön on aikaa, mene sinne matkakeskuksen alakertaan lukemaan kirjaa ja syömään eväitä.
En käy keskustassa lainkaan, viimeksi olin vuosikymmen sitten kun DTM Annankatu vielä oli voimissaan 90-luvun loppupuolella ja hiukan Roballakin 2000luvun alussa. Asun Redin suunnalla (joka sinällään on järkyttävä kauppakeskussekoilukokeilu).
En varsinaisesti shoppaile, mutta ostan useinkin Helsingin keskustasta jotain, jos tarvitsee. Harmittavan monista merkeistä ei Helsingissä ole kuultukaan, eikä välttämättä verkkokaupastakaan voi Suomeen tilata, esimerkiksi Tukholmasta ja Baltian pääkaupungeista heti kyllä löytyvät. Ostankin pääosan uusista vaatteista muissa maissa käydessäni. Suomalaisille ei ole olemassa juuri muita laatulaukkujakaan, kuin Louis Vuitton.
Vierailija kirjoitti:
Olisko ollu teininä ysärillä kävin jossain vaatekaupassa keskustassa. En shoppaile koska olen mies.
M45
Sieltä ysäriltä asti samoilla vaatteilla?
En minäkään harrasta "shoppailua", mutta usein tulee kuitenkin jossain kaupassa käytyä jos jossain kaupungissa olen. Ja jotain tarttuu mukaan, vaikka sitten leivos tai suklaa.
En ole ikinä siellä shoppailut, Helsingissä olen käynyt ainostaan stadionilla keikoilla ja äkkiä pois