' ' **TAMMITENAVIEN alkuviikko ma-ke**' '
Availempa uutta pinoa..Edellisestä ei enää avautunut viimeinen sivu..Ainakaan mulla..
Jeps..Tänään siis ultra..Vähän jänää, et mitä löytyy..Mun piti olla töissä tänään ja siten myös vapaa lastenhoito huolista, eilen kuitenkin mies ehdotti, että vaihdetaan vuoroja, kun on iltapäivällä meno, jonne ei lapsia pysty ottaan mukaan, mutta onneksi sain kaverin lähtemään mukaani vähän lapsia kaitsemaan siksi aikaa.. :)
Lauantai siis meni töissä ja ihan kivaa oli pitkästä aikaa..Alkoi vaan väsyttää kahden aikaan ihan sikana ja sinnittelin viiteen asti..Puoli kuuden jälkeen pääsin nukkumaan ja eiköhän neiti herättänyt mut pärinällään ennen yhdeksää..Se on nyt oppinut päristämään ja pärisee kokoajan..
Oireisto ei ole kummoinen vieläkään mitä kovasti ihmettelen..
Oho, nyt pitää alkaa toimimaan, että keritään sinne ultraan..Palaillaan..
pikku_ruu & minimii rv 6+6 tai 6+3
Kommentit (44)
Alkuun oli shokki plussasta, mutta nyt jo toivon, että pikkuinen olisi matkassa loppuun asti..
On pikkuinen toivottu, vaikka ylläri olikin..Se on tiedossa raastavat 3 viikkoa..
Toivottavasti se on vaan vähän myöhemmin saanut alkunsa, kuin luultiin..
Iloisempia uutisia..Tyttö nousi seisomaan tukea vasten ja nyt sit hakee kokoajan paikkaa missä seisoisi..Välillä kaatuu, mutta onneksi yleensä pyllylle istahtaa..
Nyt täytyy mennä laittamaan tenavia nukkumaan..
Ja taidan mennä istekin, väsyttää hulluna..
pikku_ruu & minimii rv?
kiitokset tsempityksestä kaikille..
Ja anteeksi omanapainen kirjoitus jälleen, mutta on niin ajatuksetkin taas omassa navassa.. :/
Tyttö oli isänsä kanssa kotona koko päivän ja tietty niillä oli mennyt rytmit sekasin. Isi kun ei raaskinu viedä neitiä sisään kun ulkona oli ollut niin kivaa....päikkärit nukkuneet tosi myöhään ja nyt tyttö meni vasta 20 minuuttia sitten nukkumaan... *HAUKOTUS* Väsymys alkaa taas iskeä, ekassa raskaudessa oli tosi paha, nukahtelin busseissa seisaalleni ym. vaikka silloin oli mahdollisuus nukkua 12h yöllä ja vielä päikkäritkin. Täytyy heti alkaa rautaa syömään taas. Rinnat on kauhean kipeät! Meilläkin tuo tyttö vielä satunnaisesti käväisee rinnoilla mutta nyt on pakko varmaan laittaa laastarit ja kertoa että äitin tisut on kipeät. Mahtaa tulla protesti. Hajuaisti on herkistynyt myös, haistan ihan kaiken, mikä ei näin vanhuksia hoidellessa ole aina kauhean mukavaa... Moni haisee hielle vaikka kuinka pesee ja entäs ne vaippojen vaihtamiset...Onneksi pahoinvointi ei vaivaa ainakaan vielä. Sovin töissä että olen siellä heinäkuuhun asti, sitten täytyy tuumata tilannetta taas uudestaan. Kouluun oli tarkoitus mennä että saisi viimein sen ammatin, mutta taitaa nyt tosiaan siirtyä hamaan tulevaisuuteen. Näin se elämä muuttuu nopeaan. Juuri sen takia meikäläistäkin pelottaa että mitä tästä vielä tulee, jaksanko enää kouluihin lähteäkään pikkukakkosen jälkeen? No aikahan sen näyttää, onneksi olen saanut jo yhden ammatin : ÄIDIN :) ja se se onkin kaikkein tärkein ammatti koko maailmassa. Ihan hullua kun ensimmäinen oli niin tekemällä tehty, ja sitten toinen tuli ihan puun takaa, juuri kun olin päättänyt ihan toisin :). Ihanaa on kuitenkin odotus, toivotaan että kaikki on masussa hyvin! Kaikille hyviä vointeja ja jarrusukkia!
Toivottelee väsysilmä mantelihammas
Viime raskaudessa luotettava gynekologini ei halunnut antaa minulle aikaa alkuraskauden ultraan vasta kuin aikaisintaan rv 8+. Kertoi juuri, että monesti syke ei vielä näy aikaisemmin ja tuolloin se näkyisi varmasti. Oman mielenrauhani takia halusi ultrata vasta silloin. Samoihin aikoihin menen ultraan tästä raskaudesta.
Toivottavasti siis masussa teillä kaikki hyvin (ja tietty muillakin). Tiedän hyvin, miten ajatukset alkavat lentämään kun alkaa miettiä eri vaihtoehtoja. Ehkä siksi yritän itse olla vielä liikaa miettimättä koko raskautta (jos tältä etovuudelta sitä nyt voi olla miettimättä).
Voikaa hyvin, kanssasisaret! ;)
-pompelo rv 5+6
itse kavin tosin kavin saman tien ultrassa, kun sain tietaa etta olen raskaana.. halusin varmistaa ettei raskaus ole kohdun ulkopuolinen tai ettei ole mitaan muuta hamminkia hirveiden vatsakipujen takia. raskausviikkoja oli varhaisraskauksien erikoislaakarin mukaan 4+6 ja halusi tavata uudelleen n.10paivan kuluttua uudemman kerran etta katsellaan joskos sitten syke nakyis (toivottavasti!). aikahan minulla on taman vkon perjantaina ja raskausvkoja silloin 6+1. itsekin mietin etta onpas se aikaisin, kun olen kuullut ettei niita valttamatta erota edes silloinkaan. mutta eikohan ultrasta ainaki erota onko masukki kasvanu vaiko ei (toivottavasti!). :)
Aivan varmasti olisin tehnyt samoin jos olisin kärsinyt jostain vaivasta heti alkuraskaudesta. Lähinnä mun kommentti oli rauhoittelua siitä ettei tosiaan sydänäänet välttämättä vielä näy kovin aikaisin.
Onnea perjantain ultraan - eiköhän kaikki ole masussa hyvin! ;)
-pompelo rv 6+0
varasin miekin ajan tänään. tämänaamuinen varmistustesti antoi yhtä hailakan viivan kuin sunnuntainakin tuli (tosin eri testi kyseessä) joten skitsoilen tässä että onkohan kaikki kunnossa kun hormonitaso on vielä noin matala. 4.6. on ultra joten sittenpä tiedetään missä mennään..
annele ja rv 5+1 (tai vähemmän)
ainiin, piti yksi aconin kymppi tänään vielä ostaa ja kokeilen varmaan vielä huomenissa josko se viiva siitä lähtisi vahvistumaan.. *nolo*
Nyt tuli sitten äippäpolilta se odotettu kirje. Eli meillä kun on takana se 18-trisomia tapaus, niin saamme automaattisesti mahdollisuuden lapsivesipunktioon kromosomien selvittämiseksi. Nyt tuli siis kirje, jossa kerrottiin, että minulle on jo varattu aika tuohon toimenpiteeseen raskausviikolle 15. Ajatuksen ovat vähän sekaisin kun en ole ihan varma haluanko mennä tutkimukseen automaattisesti. Olisi ollut mukavampi käydä ensin nuo normaalit seulat (niskapoimu ja seerumiseula) ja sitten, jos tarvetta, mennä punktioon. Tässä kunnassa, jossa asun, nuo seulat vaan tehdään niin myöhään, että niiden tulokset eivät ehdi tulla ennen tuota annettua päivämäärää.
Ajattelin huomenna soitella sekä omaan neuvolaan, että äitiyspolille ja kysellä olisiko mahdollista päästä noihin seulontoihin hieman aikaisemmin. Saa nyt nähdä mitä sitten asiasta sanovat. Aikaisemmin meille kyllä sanottiin, että esim. ultraaminen hieman useammin voisi olla hyvä ratkaisu meidän oman mielenterveytemme kannalta. Itse asiassa päätimme jo mieheni kanssa, että jos emme tuota kautta ultraan pääse, niin sitten varaan ajan yksityiseltä alkuraskauden ultraan. Jotenkin pelkään nyt ihan kaikkea, mikä voisi olla pielessä. Toisaalta olen ihan rauhallisin mielin, mutta toisaalta välillä päässä pyörivät kaikki ongelmat mitä raskaudessa voi tulla eteen. Ehkä olisi ihan järkevää saada jotain tietoa johonkin suuntaan. Epätietoisuus on kaikkein pahinta.
Kylläpä nyt tuli vakavaa ja surumielistä tekstiä. Oikeasti olen ihan iloinen raskaudesta ja muutenkin on ihan hyvä mieli. Ensi sunnuntaina lähdetään Tallinnaan hotellilomalle ja odottelen myös etelän matkaa, joka on reilun kuukauden päästä. :-)
Oireet jatkuvat samanlaisina. Väsyttää, etoo ja nippailee vatsasta. Vieläkin on silloin tällöin tullut ihan vähän hailakasti punertavaa vuotoa vessareissun yhteydessä. Toivon, että se ei tarkoittaisi mitään ikävää.
Siru-Sofia
Nopeesti lukasin pinkan läpi, paljon oli juttua ja nyt en ees muista kaikkea enään. Pitääpi lukasta uudemman kerran ajan kanssa.
Tervetuloa kaikille uusille! :)
Mä oon enimmäkseen pyörinyt vielä tuolla vauvakuume puolella, jotenkin en vaan vielä osaa suunnata tänne, hassua.
Haamutestejä tein useampia ja plussan sain syntymäpäivänäni 8.5. La ois näillä näkymin 16.1.2008.
Vähän vaan huolettaa, että onko tuolla ketään kyydissä.
Sunnuntaina eli äitienpäivänä tuli kaksi kertaa tuhrua ja se säikäytti. Sen kun tietää vasta jälkikäteen, että oliko vaaratonta vai ei. Se tässä huolettaa, että tällä viikolla ei ole enää oikein ollut raskausoireita. Pahoinvointi on kadonnut ja rinnat eivät enää ole kipeät. Maha on kyllä turvoksissa, iltasin oon rättivävynyt, mut muuten ei ole enää väsymystä. Valkovuotoa tosin riittää ja sitä tulee (yöks).
Esikoisen odotus meni ilman ongelmia, niin nyt sit pelkään...
Eilen varasin neuvolan ja se olisi 7.6. rv 8+1
Tulevaa ultraa odotan tosi paljon, siellä sit näkee, et onko papu matkassa vai ei.
Tulipas omaa napaa..
Ihanaa keskiviikkoa kaikille!
Aamun_kuiskaus ja papu rv 5+0
Uusi ilmottautuu mukaan. Viikko sitten plussa ilmestyi testiin. Siitä asti oon seuraillut teijän juttuja nyt sitten rohkaistuin kirjoittamaan. Nyt siis odotellaan seiskaa syntyväksi 5.1. Sama laskettua aika kun meijän vitosella. Muut lapset ovat p10/97, t9/99, p8/00, t4/02, t!/05 ja p8/06.
Oireita on jonkun verran mutta hyvin vähän. heikottaa, väsyttää(tosin johtuu ton meijän elokuisen yöheräilyistä) paleltaa ym.
pikku-ruu on tuttu tuolta elokuisista. Toivotaan että kaikki on niinkuin pitää.
Nyt pitää mennä antamaan elokuiselle ruokaa. Paremmalla ajalla lisää. Toivottavasti saadaan aktiivinen porukka kirjoittelemaan ja kertomaan kuulumisia.
puuhis ja masumasa 6+4
Olipas kiva lukea teidän juttuja! Itse olen niin innoissani tästä raskaudesta, mutta en vielä uskalla tästä oikein puhua. Emme miehenikään kanssa uskalla hehkuttaa yhdessä, koska takana on 4,5 vuoden lapsettomuus, 3 keskenmenoa ja 1 tuulimuna eikä yhtään onnistunutta raskautta... Uskaltauduin kuitenkin ketjuun mukaan, koska pakko se on jossain saada onnestaan hehkuttaa =o) ...vaikka se ei sitten kestäisikään...
Raskausoireita mulla on enemmän kuin aikaisemmilla kerroilla. Olen tosi väsynyt, heikottaa, lämpöä on melkein koko ajan ja on tosi kylmä jatkuvasti, tissit on kipeät ja turvonneet (kaikki omat rintsikat ei enää mahdu), maha on TOSI turvonnut (olen aika laiha ja maha näyttää ihan pallolta, tiukimmat housut ei mene edes kiinni!!!). Valkovuotoa on niin paljon, että joka kerta kun sitä tulee niin pelästyn, että nytkö se vuoto alkoi ja tämä menee kesken - ette usko mikä helpotus on mennä vessaan ja huomata, että se onkin vain valkovuotoa! Miten iloinen asia voikaan valkovuoto olla!! Mahaa nippailee välillä - ja siitäkin kaikki tekeminen pysähtyy kun mietin onko tuo nippailua vai sitä kipua, että keskenmeno alkaisi... Mulla on myös koko ajan nälkä ja nälkä tulee niin kovana, että on saatava ruokaa heti tai tuntuu, että pyörryn.
Meillä on olleet tutkimukset useamman keskenmenon syytä etsien, kaikenlaista on löytynyt, mutta ei mitään mikä varsinaisesti voisi aiheuttaa keskenmenoa. Eli siis voi olla vaan huonoa tuuria, että niin monta on ollut. Viimeisin keskenmeno olikin tuulimuna, sen saimme tietää vasta kun olimme tätä piikityshoitoa suunnittelemassa maaliskuussa NKL:lla. Eli vuoden kuluttua kaavinnasta. Aluksi olin vihainen, että he eivät olleet kertoneet meille, että se olikin tuulimuna, mutta nyt suuttumus on muuttunut toivoksi. Tuulimunahan voi tulla kenelle vaan. Eli meillä ei olekaan neljää keskenmenoa vaan kolme. Tottakai tuulimuna on yhtälailla kesken mennyt raskaus ja suru. En tiedä ymmärrättekö, mitä yritän selittää. En tarkoita pahoittaa kenenkään tuulimunan kokeneen mieltä.
Täällä siis elämän yllättämä Humaus ja nöpö rv5+(en ole varma päivistä)
Ultraan pääsemme ma 28.5, en millään jaksaisi odottaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ilmoittaudun nyt mukaan kun plussa pärähti vihdoinkin <3
Kädet täristen kirjoitan täällä tippa linssissä ja koitan ryhdistäytyä, en ole turhaan potenyt etovaa oloa ja hirveää hikoilua. Pikku-papunen on kyydissä vihdoin ja tarrasukkia hänelle toivon kovasti <3
Lastwish 5+0 ;)
Tervetuloa uusille! :)
Jee, hyvä lastwish! Onnea!
Meillä onkin sama la :)
-Aamun_kuiskaus ja papu rv 5+0
Oon ihan huumassa täällä, olen onnellinen, pyörryttää, oksettaa ja kaikkea yhtäaikaa <3
Jospa sitä jo kirjoittelisi tännekin, tonne listaan kävin jo paripäivää sit lisäämässä tietoni. La sinne meni vähä väärin, ite laskin 12pv ja neuvolaan ku soitin niin sielä laskettiin et 11pv, no eipä sillä väliä, muutellaan sitä sit vaikka kun eka ultra takana.
Kuvotusta, palelua ja mahan kipuiluja löytyy, ärsyttäviä nuo kivut ja niitä ollu joka raskaudessa (tää olis meiän neljäs lapsi, muutama km myös ollut).
Nyt olis kuudes viikko pian lopuillaan ja kymmenennellä olis neuvola, millään ei malttais sinne ootella, kun sillon ultrataankin ekan kerran.
Tuuli
Mukavasti tullut uusia mukaan. Onnittelut plussista!
Täällä jatkuu odotus (toivottavasti) vähillä oireilla. Eli rinnat on arat, mutta nekään ei enää niin arat kuin vielä pari päivää sitten. Heti tulee pelko, että ollaanhan sitä vielä raskaana... Vatsa jomotusta harvakseltaan eikä sitten muuta. Lähes 2 viikkoa (28.5) vielä neuvolaan, että tietäis jotain. Kyllä odottavan aika on pitkä. Ensimmäistä kun vielä oottelee niin on ihan pihalla kaikesta; mitä pitäs tuntua tai olla tuntumatta yms. Mutta toivon malltia itselleni ja muillekin.
Oireet on vähissä täälläkin. Rinnat on tosin tosi arat, rintsikatkin tuntuu taas hankaavan. Mutta muuten suht tavallista- Olen odotellut milloin se kamala väsymys alkaa.. (on tää hullua kun sitäkin pitää oikein oottaa).
Huonovointisuutta ei ole, eikä kauheeta nälkääkään.
No, tosin viikkojakin vasta 5+2. Eiköhän tota vielä ehdi..
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa mukaan! Tarrasukkia ja liimaa kaikille, erityisesti humaus78:lle: toivottavasti tämä olisi nyt SE kerta, että vauva pysyy matkassa loppuun asti..
vuma ja arttu
Ilmoittaudun myös tänne ja tuttujakin näyttäisi olevan
LATWISH:Onnittelut plussasta! Eikös me molemmat kirjoiteltu kaksplussassa vk 19 piinailijoissa!?
Täällä oli myös muutama joilla laskettu-aika 16.1. Niin myös tälläkin! Kiva lueskella teidn kaikkien juttuja..toivottavasti palstasta tulee aktiivinen ja kaikki pysyvät mukana vauvan syntymään asti!
Kolmatta odotan ja tosiaan laskettuaika on 16.1 tai 18.1. Ensimmäiseen ultraan menen yksityiselle 1.6.
Täällä raskaus oireina on ollut alusta asti kauhea närästys(aikaisemmissa raskauksissa olen siitä kärsinyt vasta loppu puolella). Uutta on myös huono iho, kauheita " oaiseita" tulee joka puolelle...yök! (tämä myös aivan uusi oire edellisiin raskauksiin verrattuna)
Hajuaisti on loistava ja väsymys kauheaa...nukahdin yksi ilta olohuoneen lattialla...väsymyksen, närästyksen ja lievn huonovointisuden takia pinna on kuin viulunkieli...kurjaa perheelle.
Kertonut olen jo omille ja miehen vanhemmille ja muutamalle ystävälleni, kun en yksinkertaisesti osaa pitää suutani kiinni :D
Olen ajatellut että iloitaan nyt avoimesti ja jos ultrassa selviääkin jotain negatiivista niin surraan myös avoimesti.
Pikkuinenko rv 5+0
Vaikka kauheesti en vielä uskallakaan hehkuttaa, neljä tuulimunaraskautta on takana ennen tuota yhtä ilopilleriä ja tietenkin nyt on sama kamala pelko takalistossa, että näinköhän siellä on mitään elämää...? Varaan itselleni ultran kesäkuun ekalle viikolle niin saadaan varmuus asiaan... Ajattelin kyllä myös, että käyn labrassa otattamassa betaHCG:n parin päivän välein, niin näkee onko nousujohteinen oikeassa suhteessa... Anteeksi, kun omat höpinät tulivat näin alkuun...
Ezzie, meiltä löytyy elokuussa viime vuonna syntynyt pienokainen :) Poika lopetti tissittelyn pari-kolme viikkoa sitten, liekö maito ruvennut jo maistumaan niin kummalta kun ei ollenkaan halunnut enään imeä? ;)
Vuma, meilläkin on viisi lasta yhteensä ja kaikki poikia =/ Miehen kahdella vanhimmalla on jo kummallakin yksi lapsi -> poika, joten aika poika voittoinen suku meillä on! Onneksi sentään mun veljet tekee tyttöjä ;) Mutta nyt olisi meilläkin toiveissa tyttö, mutta jos poika tulee niin ollaanpahan jälleen lähempänä futisjoukkuetta =) Ja yhtä rakastettu ja haluttu on siis...
Pikku-Ruulle toivon selvyyttä seuraavaan ultraan, ei ole mitään niin kamalaa kuin joutua odottamaan uusinta tarkastusta :´( Uskon kuitenkin, että kaikki on ok, pieni on vain aloittanut taipaleensa vähän myöhemmin kuin mitä arvelitte. (((halaus)))
Aamun_kuiskauksen ja Lastwishin (vilkuttaa!) kanssa olenkin jo jorissut tuolla kuumeilupuolella, missähän Huhtityttö luuraa...?
Nyt katson vielä Suomen uutiset netistä ja sitten nukkumaan, mukavaa torstaita kaikille!
-Allu
Pikkuinenko: juu siellä oltiin ja olin myös tämän palstan kuumeilijoissa :D
Ihanaa että te muutkin tulette sieltä kuumepuolelta tänne odottajiin <3<3<3 Oikein paljon onnea plussista <3<3<3
Tässä itse teen parhaillaan uusinta testiä ;) mutta kyllä tähänkin testiin on muodostumassa toinenkin viiva \o/ On se totta, kyllä masussa papunen kasvaa <3
Mukavaa helatorstaita kaikille <3
Lastwish 5+1
Heippa kaikki,
Jos sitä tänne uskaltautuisi kirjoittelemaan, plussasin äitienpäivänä ja mennään jossain 5+4 vaiheilla, eli ihan alussa vielä. Takana yksi keskenmeno joten hyvin skeptinen olen vielä. Tässä on kyllä oireet ollut paljon rajummat kuin aiemmassa, eli ehkäpä voisi onnistuakin?
Sain neuvola-ajan parin viikon päähän, ultraa en uskalla ajatellakaan ennen kuin ehkä 8 viikon kohdalla. Molemmat ollaan miehen kanssa toivottu pientä koko sydämistämme mutta tosiaan hyvin varautunutta vielä ilomme, ei uskalla iloita vielä kun viimeksi kävi miten kävi. Siitä on jo vuosi ja vieläkään emme oikein voi puhua asiasta ilman kyyneleitä.
Nyt otan vain rauhassa ja pidän peukkuja että pieni pysyy mukana :)