Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3<3 HEINÄKUISTEN uusi viikko <3<3<3

14.05.2007 |

Linkki edelliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10300208&p=1&tmode=1&smod…

Onnistuikohan tuo linkitys, toivottavasti.

Nimistä kyseltiin, meillä nimet ovat valmiina mietittyinä, mutta täällä niitä tulee jotenkin mietittyä enemmän tosissaan jo raskauden alkuvaiheessa kuin Suomessa kun täällä nimi annetaan jo heti sairaalassa syntymähetkellä, eli nimettömiä lapsia täällä ei tunneta =)

Kummeja olemme miettineet kovasti, mutta ihan valmista ei ole vielä tullut. Meillä kummallakin lapsella on kolme kummia, yksi pariskunta ja sitten yksin asuva.

J.E.P tuo on varmasti raskasta viettää äitienpäivää rankan kokemuksen ollessa noin tuoreessa muistissa. Mutta usko pois, tyttäresi saa siitä paljon myös hyvää vaikka joutuukin näkemään surusi, se kasvattaa ja opettaa hänelle paljon. Minun isäni menetti koko perheensä minun ollessani pieni ja kyllä niiden surujen keskellä kun oma isä itki ja suri sitä on varmasti tullut opittua elämältä paljon mikä olisi muuten jäänyt oppimatta. Kyllä me vanhemmatkin saamme itkeä ja olla heikkoja. Voimia sinne ja kyllä se ajan kanssa helpottaa, tai surun kanssa oppii elämään, vai miten sitä sanotaankaan, unohtaa kun ei koskaan voi eikä tietenkään pidäkään. Onneksi sinulla on ihana tyttäresi sekä masuvauva ilonasi. Elämän jatkumo näkyy selvästi ja mummi siellä pilven reunalla teitä seuraa ja on lähellä!

Nyt menen aamupuuhiin niin päästään aloittamaan uutta viikkoa!

Ihanaa viikkoa kaikille, reippaita päiviä ja vähän vaivoja =)

Duracel rv 29+4

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans noita kestoja miettinyt ja olen ihan sekaisin, et mitä sitä pitäis alkaa käyttämään. nettisivustoja on kymmeniä. Mä kaipaisin melkeinpä kädestä pitäen ohjausta... siis mikä kuuluu mihinkin vaippajuttuun etc. olen suunnitellut käyttäväni vain osittain kestoja esim juuri kotona. Parikin vaippaa päivässä säästää tuota jätemäärää tosi paljon. meillä on roskiksen tyhjennyt 2vk välein ja esikoisen vaippa-aikana roskis oli vaiposta täynnä jo 1,5 viikossa.

heather: Kysymys sinulle. opetettiinko sinulle englanninkieli ihan pienestä pitäen? oletko yhteyksissä Irlannin sukulaisiisi? Minun lapsien isä asuu Jenkeissä. olemme eronneet, mutta pidämme vielä yhteyttä ( kuten tämä raskauskin osoittaa). Mutta on todella vaikea pitää esikoisen englannin kielen taitoa yllä. Käymme viikoittain leikkikoulussa, missä puhutaan vain englantia. En vain halua lasten vikaa niskoilleni, jos eivät pysty kommunikoimaan isänsä kanssa.

oasis rv29 huomenna:)

Vierailija
22/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään jälleen silmänpohjakuvauksessa.. kuvaavat noita silmiä aina ekan raskauskolmanneksen aikana, vikan aikana ja sitten raskauden jälkeen, ettei ole tullut muutoksia. Hoitaja ainakin sanoi, että näytti oikein hyvältä, mutta lekuri luonnollisesti vielä katsoo, ja lähettää paperit kotiin.

Osasis: Enkun kieltä ei mitenkään opetettu erityisesti pienenä, vasta kouluun kun menin niin ihan normaalin luokan mukana. Tosiaan, kun äiti ja isä eivät olleet missään yhteyksissä 18 vuoteen.. me kyllä aina tiedettiin, kuka meidän isä on ja missä asuu, ja että meillä on veli, mutta muuta ei sitten ollutkaan...

Nykyään pidän kyllä yhteyttä veljeeni ja tätiini, sekä äidin ja isän yhteisiin ystäviin, joihin äitikin ehti tutustua. :0)!

Huomenna olisi tarkoitus tehdä pihahommia. Mies ja tyttö lähtevät miehen äidin luo Jämsänkoskelle, ja minä ja äitini laitamme meidän pihaa. Tulisi vain nätti sää!

heather

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.

Hänt' ihana enkeli kotihin vie.

Niin pitkä on matka, ei kotia näy,

vaan ihana enkeli vieressä käy.

On pimeä korpi ja kivinen tie

ja usein se käytävä liukaskin lie.

Oi, pianhan lapsonen langeta vois' ,

jos käsi ei enkelin kädessä ois' .

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.

Vaan ihana enkeli kotihin vie.

Oi, laps' ethän milloinkaan ottaa sä vois'

sun kättäsi enkelin kädestä pois?

Otan osaa suureen suruunne ja enkelit pientäsi rakkaudella hoitakoon, siihen asti kun jälleen kohtaatte...

t.sadetar

Vierailija
24/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suruvalittelut minunkin puolesta Nekkikselle!

Voimia!

-beebebeebe-

Vierailija
25/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella surusi määrää... Koeta jaksaa vaikka voimia voi olla vaikea löytää tällaisella hetkellä. En tiedä miten itse selviäisin jos meidän vauvaa kohtaisi yhtä kauhea kohtalo :( . Jaksamista!!

Vierailija
26/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimigallup : Tyttön nimen olemme päättäny jo aikoja sitten joten nimeksi tulee Vilma mutta en vaan tiedä ett kirotanko sen kaksois veellä vai tavalisella kertokaa ihmeessä ?????

Kummigallup: Kummeiksi pyydämme mun 2 parasata ystävää ja sitten mieheni paras ystävä joka lupasi tulla :)

Äitini ystävätär on kudonnut meille kastemekkon odotan innollla milloin se on valmis ett saa mennä katsomaan. Joku on vienyt minun vanhan kastepuvun eikä löydy mistään joten uuden piti teettää.

Käytiin eilen vaasassa Shoppailemassa miehen kaa ja kyll taas meni rahaa mutt hyvin saatiin ostettua miehelle, mulla ja tyttölle vaatteita y.m mitä nyt käteen jäi ;) Vaasan reissu kesti noin 7 tuntia ja kotona kerretiin olemaan 20 min niin sitten lähdettiin perhevalmennukseen joten kotona oltiin kl 22 ja ei muuta kun suoraan sänkyyn kesti tasan 2 min. niin mä jo nukkuin ja herräsin kl 10 tänä aamuna kyll oli raskas reissu hu hu ....

Paljon on puhuttu siittä SF mittasta mulla meni ensin ylä käyrää pahasti ja yhtäkkiä meni taas alakäyrää ett kyll se vaihtelee. Rv 30 oli SF mitta kai 26 muistaakseni.

Taas olis ensviikolla aika äippäpolille tarkkailee niin kovasti kun on toi verenpainelääkitys ja viikolla 36 alkaa klexane piikitäminen kun oli toi laskimoveritulppa pohkeessa leikkauksen yhteydessä v 2000. No ei muutakuin mies pistään kun en itse pysty vaikk olen hoitoalan ihmisiä.

Kesälomasta nautin vaikk nyt taas sataa no kyll me vielä naristaan kun on liian lämmintä.

Terkkuja kaikkille sateisesta kokkolasta ;)

Sanna ja tyttö rv31

Vierailija
27/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni Nekkikselle ja koko perheelle!

Olette olleet paljon mielessä!

En ole pahemmin kirjotellu viime aikoina, lähinnä lukenut vaan mitä teille kuuluu...

Täällä kans kärvistellään kivuliaiden supistusten takia ihan päivittäin, liitoskipuja on siinä kyytipoikana.

Poika on jo sen verran iso kokonen että tuntuu jo inhalta kun möyrii massussa

Tänään oli neuvola, tässä kuulumisia sieltä:

Rv 31+1

Painonmuutos: -32g/vko (lähtöpainosta lisää tullut 2.6 kg)

Turvotus: -

RR: 130/87 (alapaine kuulemma vähän koholla, vaikka aimminkin ollu samassa)

HB: 113 (sekin laskussa, pitäisi syödä rautaa, mutta se asia unohtu käsitellä loppuun)

SF-mitta: 28

Lapsiveden määrä: Normaali

Tarjonta: RT

Sydämensyke: +

Liikkeet: ++

Painoarviota ei saatukaan tehtyä kun poika oli huonossa asennossa massussa

Kohdunkaulan kanavaa jäljellä noin 2 cm.

Poika laskeutunut sen verta alas, että tuumasivat että on hyvä jos kolmesta neljään viikkoa pysyy sisällä

Eli mun kokema " tennispalloilmiö" piti paikkaansa, päähän se siellä

Kunpa vaan pysyis sisällä ainakin sen kolme viikkoa vielä

Esitietolomakekin saatiin kotiin täytettäväksi, ens kerralla pitää palauttaa neuvolaan.

Seuraava käynti olisikin parin viikon päästä.

Synnytyksen käynnistämisen tarpeellisuus katsellaan kesäkuussa lääkärineuvolassa jolloin myös synnytystapa-arviointi, jos painoarvio " turhan" iso, voipi olla että sieltä lähdetään samantien synnyttelemään.

Nimigallup: Tytölle oli päätetty antaa nimeksi Isabella Elisa Mirjam, mutta nyt kun " pahasti" näyttää siltä, että tyttömme onkin poika, on nimeksi ajateltu laittaa Rasmus. Toki nimi voi vielä syntymän jälkeen vaihtua... :D

Kummigallup: Kummeja ollaan mietitty, alustavasti jo kysyttykin, minun veljeni tulee ainakin (pitäisikö ottaa avovaimokin jonka kanssa yhteistä taivalta yli 10v??), sitten mieheni veli, sekä meidän yhteinen kaveri, näin ollen kaikki olisi miehiä jos ei ota veljen avovaimoa, joka kyllä on hyvin läheinen ihminen meille!

Täällä on jo kaikki valmiina vauvaa varten, no okei, amme uupuu.. :D Sitten olisi kaikki, lakanat on laitettu sänkyyn sekä äp-laatikkoon, kotiintulovaatteet katsottu valmiiksi ja nostettu kaukaloon odottamaan vastaanottajaa. Sairaalakassiinkin on jotakin laiteltu valmiiksi.

Ajoissa ainakin, kun ei tiedä minä hetkenä se lähtö koittaa.

Mites muilla?

Että tällästä tällä kertaa...

Selkää vihloo ja väsyttää... pitäis ottaa tieten torkut, mutta ku on niin laiska ettei sitä edes jaksa

Johan tässä omaa napaa olikin sitten...

Halauksia kaikille sitä tarvitseville!

Vierailija
28/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille tuesta kun tuossa äitini poismenosta kirjoittelin...

Mutta ONNEKSI olen raskaana:) olen ihan oikeasti todella onnellinen siitä, että vaikka surua joutuu kokemaan, niin samalla tietää että maailmaan on tulossa uusi ihme! Jotkut ystäväni ovat kyselleet että miten voin iloita raskaudesta samaan aikaan ja miten jaksan jatkaa normaaliin malliin, mutta miksi en voisi!!! Eipä tässä vaihtoehtoa ole kun on perhe ja oma elämä elettävänä! Kuten äitinikin sanoi, pitää elää täyttä elämää, nauttia hetkistä ja tarrautua niihin! Koskaan ei elämästä tiedä...Äitinikin kerkesi tietää raskaudesta ja oli todella onnellinen, ei varmaankaan haluaisi minun juuri nyt murehtivan koko ajan. Ja aaltoinahan suru tulee, varmasti vauvan syntymä sytyttää taas kipeän kaipuun äitiin!

Mutta nyt näin arkeen:) neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli kunnossa!

rv 30+4

paino: 65.8 (+6kg alusta)

hieman turvotusta...(sen siitä saa kun syö SIKANA karkkia parin viikon ajan...)

RR: 104/70

sokru pissassa +

Sf:28 (-2cm, lapsi kääntynyt poikittain)

syke+

liikkeet++

nimi poitsulle on jo, kummit päätetty ja kysytty... yksi niistä mieheni toimesta josta minä en tiennyt mitään;) heh...miehet...

Uusi kysymys teitille:

Miten pystytte/jaksatte harrastaa liikuntaa näillä viikoilla? Miten liikutte?

Itse olen ollut todella väsynyt sekä henkisesti että fyysisesti viimeisen kuukauden, mutta nyt tuntuu taas energiseltä! Eilen kävelin reippaasti 45 min! Toivottavasti jatkossakin pystyy, sillä huomaan että arvot ovat nyt paljon paremmat nyt kun jaksanut taas liikkua enemmän! Ajattelin käydä tänään uimassakin nyt kun vielä voi... Kovasti näin kevään kynnyksellä juoksuhammastakin kolottaa, itseasiassa minun piti juosta tänä kesänä puolimarathon, mutta tuli tämmöinen luontainen este;) Mutta heti kun vaan fysiikka sallii niin ihana päästä metsään juoksulenkille!

J.E.P rv 30+4 tyttö -03 mies -71 :)

Vierailija
29/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taas tänään neuvola, kun joudun käymään siellä sen verenpaineen heilahtelun vuoksi kerran viikossa.

No nyt olivat kuitenkin paineet ihan ok. Pissa puhdas, painoa tullut lisää 800g kuudessa päivässä. Nyt kokonaispainon nousu on n. 13 kg. Kääk esikoisesta tuli 12 koko aikana.

Mutta sitten... sanoin th:lle että vauvan hikka tuntuu kauhean ylhäällä. Hän sitten paineli ja paineli... Sanoi että hänen mielestään pää ei ole enää tuolla alhaalla, niinkuin viikko sitten. No kokeiltiin sydänääniä ja nehän löytyivätkin sitten vasemman kylkeni kohdalta, eli meidän pikkuneiti on sitten päättänyt kääntyä perätilaan. Toivottavasti kääntyy vielä takaisinkin, mitä th hiukan epäili koska vauva on kääntynyt " väärinpäin" näin pitkillä viikoilla.

No tiistaina on sitten lääkäri Tyksissä. Sain sieltäkin eilen puhelimessa niin ynseää vastausta että meinas mennä hermot. He siellä olettavat että kaikilla raskaana olevilla on aikaa istua polin odotustilassa ja odottaa koska lääkäri suvaitsee ottaa vastaan. Täältähän ei linjureita kovin usein turkuun mene ja jäävät sitten tietysti asemalle. Täti tokaisi vaan että äkkiäkös sä siitä kipität... Juu kipitän ja kipitän lähinnä vaapun, mutta kun tarttis olla rauhassa... Täti sitäkin ihmetteli että miksi mä tarvitsen kyytiä ja mitä sillä on väliä miten kauan siellä kestää... No tänään oli sitten mukavampi täti puhelimessa, sanoi vaan että n. tunnin saat varata aikaa.

Jännitän kovasti kumpi pakkaus tulee. Hakemusta ei vielä tänään ole käsitelty, mutta on jonossa seuraavien joukossa. Uus pakkaus tulee jakoon viikolla 21 eli ens viikolla.

LiikuntaG: Mä en enää voi harrastaa mitään liikuntaa, vatsa on tiellä ja liitoskivut vaivaa. Ja mun on käsketty olla tosi rauhassa nyt.

Mutta nyt lähdetään viemään esikkoa mummin ja ukin luo yökylään, mennään miehen kanssa sitten leffaan katsomaan uusin Mr. Bean ;). Ja sitten vaan ollaan...

Hemppu, Nappi -04 ja KainoVieno 33+3

Vierailija
30/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi. Noin suureen suruun ei pienet sanat auta.

Voimia jaksamiseen!!!

Vierailija
31/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LiikuntaG: En harrasta enää mitään liikuntaa, mikä on oikeasti aivan kamalaa.... tuntuu niin laiskalta... Tosin pihatöitä tehdessä saa edes VÄHÄN liikuntaa.

Joku kyseli, että ottaisiko avovaimon kummiksi, kun veljeä pyydätte. Mielestäni otatte kummiksi juuri ne ihmiset, kenet haluatte.. ei avo tai avioliitto pakota ottamaan kummiksi, jos ei halua. Me ei pyydetä avopuolisoja, kun emme heitä niin hyvin tunne.

Tosi omituista ajatella, että mun vauva syntyy jo viiden viikon päästä!! Viikolla 38 kun aletaan joko synnyttämään (jos on pää alaspäin) tai sitten leikataan, mikä on todennäköisempää... Ja jospas tämä pikkuinen syntyy esim. 38+1, niin se on sitten samalla myös minun ja mieheni äidin syntymäpäivä :0)!

Eräs ystäväni sai eilen pojan MIkkelissä, ja häneltä tuli viestiä, että siellä on uusi käytäntö, jonka mukaan spinaalipuudutuksessa laitetaan samalla 12h morfiini mukana... Oikein kunnon leijutusta ;0).

Olisiko kellään antaa vinkkejä, millaisia kesäkukkia kannattaisi istuttaa ruukkuihin? Orvokkeja mulla jo on, mutta mitä muuta? Tarttisi olla TOSI helppohoitoisia, sillä en valitettavasti ole mikään kovin hyvä viherpeukalo, ja kastelut sun muut unohtuvat aina silloin tällöin. Jos olisi ideoita, niin otan ilolla vastaan!

heather, neiti-nessukka 1v9kk ja mötkö-tyttö 32+4

Vierailija
32/32 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikko täällä vapaa ja se tulee tarpeeseen... väsyttää jonkin verran. Parin viikon ajan kertynyt univajetta, joka pitäisi saada tasattua. Heräilen aamuyöstä, enkä sen jälkeen pääse enää syvään uneen, vaikka saisikin nukkua jonkin aikaa.

Liikuntagallup: Liikunta suht. normaalia, viikossa pari (tai ainakin vähintään kerran) 80-120min kävelylenkkiä + bodybalance + asioita yritän hoitaa kävellen (säästä riippuen). Balancea ajattelin vielä pari viikkoa harrastaa... tosin nykyään venyttelen pilatesvatsojen aikana ja teen selät konttausasennossa + luonnollisesti olen tasapainoharjoituksissa enemmän tai vähemmän kömpelö normaaliin verrattuna. :) Hölkkäillyt olen viimeksi syksyllä, synnytykseen jälkeen voisi taas aloittaa. Liikuntaa (ja liikkeitä) teen sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Kyllähän tämä tila vaikuttaa, mutta ei toistaiseksi kovin pahasti (*koputtaa puuta*) esim. jyrkässä ylämäessä harppoessa masu on tiellä ja hengästyn tavallista enemmän.

J.E.P: Meillä viihdytään usein poikittain... :)

Tänään oli viimeinen päivä toimittaa paperit Kelaan, kuten teinkin. Saapa nähdä milloin paketti sitten tulee, jos käsittelyajat kaksi kuukautta... kumpi ehtii ennen vauva vai paketti, heh!

t. Newbie