<3<3 HEINÄKUISTEN uusi viikko <3<3<3
Linkki edelliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10300208&p=1&tmode=1&smod…
Onnistuikohan tuo linkitys, toivottavasti.
Nimistä kyseltiin, meillä nimet ovat valmiina mietittyinä, mutta täällä niitä tulee jotenkin mietittyä enemmän tosissaan jo raskauden alkuvaiheessa kuin Suomessa kun täällä nimi annetaan jo heti sairaalassa syntymähetkellä, eli nimettömiä lapsia täällä ei tunneta =)
Kummeja olemme miettineet kovasti, mutta ihan valmista ei ole vielä tullut. Meillä kummallakin lapsella on kolme kummia, yksi pariskunta ja sitten yksin asuva.
J.E.P tuo on varmasti raskasta viettää äitienpäivää rankan kokemuksen ollessa noin tuoreessa muistissa. Mutta usko pois, tyttäresi saa siitä paljon myös hyvää vaikka joutuukin näkemään surusi, se kasvattaa ja opettaa hänelle paljon. Minun isäni menetti koko perheensä minun ollessani pieni ja kyllä niiden surujen keskellä kun oma isä itki ja suri sitä on varmasti tullut opittua elämältä paljon mikä olisi muuten jäänyt oppimatta. Kyllä me vanhemmatkin saamme itkeä ja olla heikkoja. Voimia sinne ja kyllä se ajan kanssa helpottaa, tai surun kanssa oppii elämään, vai miten sitä sanotaankaan, unohtaa kun ei koskaan voi eikä tietenkään pidäkään. Onneksi sinulla on ihana tyttäresi sekä masuvauva ilonasi. Elämän jatkumo näkyy selvästi ja mummi siellä pilven reunalla teitä seuraa ja on lähellä!
Nyt menen aamupuuhiin niin päästään aloittamaan uutta viikkoa!
Ihanaa viikkoa kaikille, reippaita päiviä ja vähän vaivoja =)
Duracel rv 29+4
Kommentit (32)
Itse olen myös välttänyt yrttejä, siis kaikkia yrttijuomia sekä energiajuomia ja ravintolisiä. Mieheni nauttii proteiinijuomaa salitreenien jälkeen ja sitä tekisi mieli hyvän maun vuoksi itsekin reenatessa juoda, tosin alkaa nuo kunnon treenit jäädä itseltä jo vähemmälle ja alkaa olla jo pian sunnuntaikävelymeininkiä täällä =), mutta senkin olen jättänyt pois ja syön normaalisti sekä napsin jokapäiväisen raskausajan vitamiinilisän, jotka saavat riittää.
Joissakin maissahan, olisikohan ollut Kiina, yrttijuomia suositellaan raskausaikana ja niin täälläkin on tiettyjä yrttijuomia joita suosittelevaat, mutta en ole koskaan ollut niin noiden perään että olisin sen kummemmin ottanut asioista selvää ja koska pärjään ilman niin olen jättänyt pois kokonaan, varmuuden vuoksi.
Gallup: meillä ei ole kummeja päätetty, mutta kovasti on koetettu keksiä. Esikoisella on 5 kummia, joista 3 enää mukana, yksi myös hävisi heti alussa kun pariskunnalle tuli ero.KUopuksella on 3 kummia joista yksi pariskunta.
Nyt meillä oli vaihtoehtoja kyllä mutta kun todella tahtoisin kummit jotka haluaisivat olla lapsen elämässä.
Viikon päästä olisi neuvola...saa taas tietää onko edelleen väärässä asennossa.
Kuin pian te sektiossa olleet olette juoksemaan tai hyppimään yms.???
Mutta nyt lähden aamulenkille koirineni ja lapsineni:)
Liipe ja prinsessa rv31+5
Arvatkaa vaan?! Menin sitten syömään Euroviisujen lomassa ;) lauantaina sipsejä, ja nyt on sitten jalat, kädet ja kasvot hirvittävän turvonneet. No sen siitä saa... Joinkin eilen vielä vähän huonosti. No kyllä kai tämä tästä helpottaa.
Keskiviikkona on sitten verenpaine- ja pissakontrolli. Hyvä on että seurataan.
Eilen käytiin joka vuotisella kaupunkisuunnistuksella jonka paikallinen suunnistusseura järjestää. Mentiin pyörällä, ja ai että oli kivaa ku oli niin hieno ilma. Matka ei ollut kuin viitisen kilometriä, mutta voitte arvata että kupolin kanssa polkupyörällä ajaminen on suoritus sinäänsä. Hikeä siis pukkasi.
Meillä on kummit valmiina. Vielä ei olla heitä pyydetty, mutta mietitty ollaan valmiiksi. Mun serkkuni (ollaan tultu kovasti lähemmäksi, ja hän on ollut tuki ja turva tässä mun kestovaippa-aloittelussa ;) )ja hänen miehensä (mieheni lapsuuden ystävä, hyvä sattuma eikö?). Ja sylikummiksi tulee mun hyvä ystävä.
Ja sitten haluan kaksi ystävääni haltijakummeiksi. Ovat kuitenkin niin hyviä ystäviäni, mutta en kuitenkaan halua enempää varsinaisia kummeja. Esikoisellakin on kolme ja tulevallakin on siis kolme.
Nimetkin on mietitty valmiiksi. Esitietolomakkeeseen laitettiin nimet ja ne pysyy. Niin oli esikoisenkin kanssa, hän on ollut samanniminen sairaalasta asti.
Levottomiin jalkoihin joku kyseli apuja. Muistaakseni olisin jostain lukenut, että lämmin-kylmävesi hoito helpottaisi. Eli siis kahteen astiaan toiseen kylmää vettä ja toiseen lämmintä. Ja sitten pidetään ensin jalkoja kylmässä ja sitten kuumassa. Vaihdetaan muutaman kerran. Netistä vois katsoa jos löytyy tarkemmin.
Nyt ei muuta...
Hemppu, Nappi ja KainoVieno 33+1
Mistäs täällä olikaan ollut puhetta? Kummeistä ainakin. Me ollaan mietitty kummit, ei kylläkään kysytty vielä kaikilta. Kaksi pariskuntaa ja sitten pikkuveljeni. Toinen pariskunta ei kuulu kirkkoon, joten eivät ole siten " virallisesti" kummeja, käytännössä tiedän kuitenkin heidän olevan hyvinkin läsnäolevia kummeja jotka eivät varmasti katoa vuosien saatossa.
Kävin tänään neuvolassa, kaikki oli kunnossa, vatsa kasvaa tasaista tahtia sf-mitta oli 30cm, kaikki arvot kohdallaan, paino oli hieman laskenut, kuten aimminkin tässä vaiheessa. Kokonaissaldo on kuitenkin reilu 10kg siihen se varmaan jääkin.
Viikonloppu meni tv:tä katsellen ja tuli herkuteltua kyllä kaikella mahdollisella, kuten aina =) Sipsiä, pizzaa, jäätelöä, karkkia, siinä tämän äidin menu, onneksi en ole taipuvainen turvotukseen =)
En nyt muista mitä muuta piti kirjoittaa, lähden lenkille kun on niin nätti ilma!
Magdaleen@ 32 viikkoa tasan
Mistäs täällä olikaan puhetta... Ihan mukavasti nyt porukka onkin kirjotellut... Toivottavasti tämä suuntaus jatkuu! Varmaan nyt meidän raskauden loppuajasta riittääkin kirjoteltavaa ja kohtahan me alketaankin jo poksua " poks" !!! :0)
Nimig. öö, hirveästi ei olla nimiä mietitty, tytölle ehkä enemmän, pojalle hankalampaa keksiä! Siis meillähän ei ole tiedossa sukupuoli...
Yrttivalm. yms.käyttög. Siis itse olen koko raskuden ajan käyttänyt hedelmä/marjatee valmisteita... Uskoakseni semmoisia yrteillä maustettua teetä tulisi välttää, tai ainakaan ei hirveästi käyttää!
Kummig. Toinen kummi pyydetty jo ja toista mietitään. Hirmu vaikeaa päättää! Ensimmäisellä lapsellamme on kaksi kummia, siskoni ja mieheni/minun hyvä yhteinen ystävä!
Minulla ei hirveästi tosiaan kannattaisi syödä pizzoja/sipsejä(vaikka ne herkkuani ovatkin) mutta hirveästi tahtoo turvotella, varsinkin nilkkoja ja tuota rannetta josta seuraa puutuminen/kipeytyminen!
Niin miunhan piti soitella äippäpolillekkin pe iltana kun ed.päivänä ja sinä päivänä supisteli jatkuvaan ja pe alkoin karmee vihlominen alapäähän, tohon " synnytysaukon suuhun" !!
Levossa helpotti se vihlominen, mut kun nousí ylös niin alkoi uudestaan! Kätilö käski seurata tilannetta ja jos se olisi pahentunut, niin olisi pitänyt mennä saikulle. Mut onneksi meni ohi! Ilmeisesti nuo alapään lihakset alkaa muuttua/kasvaa synnytkykseen sopivaksi, josta tuo vihlonta aiheutuu... Oli tod.epämukavaa..
Neuvolatädin mukaan vauva on raivotarjonnassa, mutta minusta kän on kyllä selvästi pää ylöspäin! Mutta silläpä ei ole väliä kun leikkaukseen menen... Ei leikkaus ole ollenkaan paha juttu, ei ainakaan mulle ollut! Siitä paranee yllättävän hyvin ja kun vielä on uusi söpöliini jota hoitaa ei muista koko haavan olemassa oloa...
Pitäisi pestä tuolta nuo esikon vanhat peitot ja tyynyt valmiiksi vauvalle, nyttenkin on kone pyörimässä, pesen talvivaatteet pois! Toivottavasti ei enää tarvitse käyttää :0)
Ai niin sain mieheltä ja tytöltä äippäpäivän lahjaksi IISON vanhan ajan ruukku ruusun! AIvan ihana, pitää kesällä istutella se ulos, niin saa nauttia siitä pitempään...
Mutta eipäs kummempia kun hyviä vointeja äityleille ja pienokaisille mahan ulko ja sisäpuolelle :0)
t.sadetar, eppuli 30+4 ja tyttö03 ja mies80
Onpas ulkona pilvistä.. no ei haittaa kun viikonloppuna jaksoi paistaa. Meillä meni äitienpäivä kestitessä omia vanhempia, mieheltä sain valkovuokkoja vaikka vasta tuleva äiti olenkin.
Kummit ja nimet mietityttää täälläkin. Tytön nimi olisi ollut valmiina edesmenneen mamman mukaan, mutta pojalle ei ole mitään vielä varmaa. Mulla muutama ehdotus ja miehellä mielipide että joku perus suomalainen nimi sen olla pitää..muttei mitään yksimielistä ole tullut vastaan.
Kummimahdollisuuksia olisi useitakin, mutta kun kaikilla omilla kavereilla on jo ihan älyttömästi kummilapsia ja omia lapsia niin tuntuu ettei ketään viitsisi enää pyytää. Vaikka eihän asiaa niin voi katsoa. Itse olemme lapsettomina olleet viime aikoina " suosiossa" ja lapsosia on kertynyt viime vuosina useita. Nyt on kummituskiintiö täynnä. Jotta jaksaa kaikkia muistaa..
Onneksi on vielä aikaa pähkäillä. Se on kuitenkin varma että jotkut tosi läheiset. Niin paljon on niitä jotka ottavat vaan jonkun työkaverin tai sukulaisen ja yhteydenpito jää jossain elämän vaiheessa.
Vointi itsellä ok. Tosin viikonloppu herkuttelua, kuten edellinenkin. Se on vapusta alkanut tasainen alamäki joka jatkuu...
Ihan kun nyt olisi luvallista herkutella enemmän.
Kaamea nuha vaivaa..ja tää ei ole ollenkaan kivaa. Onneksi on lyhyt viikko kun on torstai ja perjantai vapaata. Sitten enää maksimissaan 5 viikkoa töitä.
Masuasukki ei todellakaan elämöi. Ihan huolettaa välillä, että miten tää voi olla näin rauhallinen, mutta joka päivä onneksi edes jotain pientä liikettä että tietää kaverin olemassa olevan.
Vointeja kaikille :)
Heather: Mulla auttoi Diasporal -jauhe, jota saa apteekista ja luont.tuotekaupoista, muut ei ole juurikaan tehonneet.
beebebeebe: Pesen kaikki vaatteet ennen käyttöä, koska ainakin meillä tulee allergiaa kaikista hajusteista yms. Varmistan, ettei ihottumaa pukkaa päälle heti alkuunsa.
G Nimi: Olen kyllä miettinyt nimiä ja ainakin tytön nimen aion ajaa läpi jos tyttö tulee. On nimittäin odotellut tyttöä meidän perheeseen n. 8 vuotta. Nimessä mukana myös minulle erittäin rakkaan ja tärkeän mummon nimi. Mummoni sattui vielä kuolemaan vähän aikaa sitten. Pojan nimi on vielä hieman mietinnässä. Muutama vaihtoehto on. Viimeksi kyllä jo valmiiksi mietitty nimi muuttui syntymän jälkeen, joten katotaan nyt keneltä tulokas näyttää.
G Kummit: Mä en todellakaan oikein tiedä ketä kummeiksi. Olen kyllä kovasti miettinyt, mutta jotenkin sellaista todella sopivaa kummia ei tule mieleen. Meille kun on kolmas tulossa ja tuntuu et kaikki " potentiaaliset" on jo käytetty. Voiko näin sanoa ;-) ?
Eilen sain kovasti lahjoja: lepotuolit terassille, kukkia, digikameran, rahaa ja parhaana lahjana 7-vuotiaan tekemän pöytäliinan. Tosin johtui siitä tosiasiasta, että viime viikolla tuli pyöreät 30v täyteen.
Turvottaa ihan kamalasti koko ajan. Etenkin jos ja kun tulee syötyä herkkuja. Olen kyllä yrittänyt säännöstellä, kun ei vatsakaan toimi ollenkaan. Paino saattaa heittää kaksikin kiloa päivässä riippuen onko hyvä vai huono päivä. Viimeksi neuvolassa oli tullut kiloja n.1kg viikkovauhdilla, joten nyt on pakko hiljentää tahtia, muuten tulee ongelmia...
Kolmen viikon päästä lähdetään jo kylpylälomalle, JEE!!! Toivottavasti mies nyt saa lomaa, että pääsee mukaan. Muuten tulee rankkaa.
Helpa + pojat 7 ja 1,5v & Sissi 29+4(kohta myös kolmekymppinen ;-))
Niimpä on taas työrintamalle palattu..aamuvuoro takana..ja neuvolassakin käyty niin ei pahemmin tullut nukuttua p-unia, illalla on muutama tunti torkahdettava ennen töihin menoa!!
Neukkakortti:
RV 29+5 Onpas jo paljon <3
Paino: +600g/vko yhteensä tulut n 12kg
RR: 135/90-133/85 koholla johtuen yövuorosta mittaa yleensä 2*jos koholla
Pissa: puhdas
SF: 27 Tasaisesti keskikäyrän tuntumassa
Tarjonta: peppu edellä ois tällä hetkellä tuloillaan (ei merkannut)
SÄ: 134-140
liikkeet: ++
Jotenkin olen aavistellut että pörriäinen ois pyllytarjonnassa, ja niinhän hän kuulemma onkin! Tullut äippäänsä ja haluaa olla jääräpää ;) Molemmat aiemmin on ollut alusta lähtien rt:ssä, saa nähä kääntyykö tämä veitikka oikein päin?!! Mutta toivottavasti saa synnyttää alateitse jos ei käänny?!! Kaikki oli siis ok! Kovasti tätsy kyseli jaksanko nyt varppina olla töissä.
NIMIG: meillä on pojalle toka ja kolmas nimi varmasti tiedossa eka vähän hakusessa(miehellä, ei mulla ;) ) Tytölle ei olla edes mietittykään..Eli toivottavasti ultran tieto oikea ;)
KUMMIG: kaksi kummia tiedossa, mun sisko ja hänen miehensä, vaikkakin sisko on jo pojan kummi!! ja yksi tai kaksi tarvis kehitellä miekkosen puolelta mut hää on hämäläinen eikä halua vielä edes miettiä!!
Äitienpäivä meni leppoisasti, poika oli laittanut muistutuksen puhelimeen että aamiaista äipälle, no muistutus pirisikin jo vaille 6!! Sai sit jo 11 aikaan sen valmistaa: teetä ja leipää sekä oma tekemä kortti oli tarjolla. tyttö oli hoidossa tehnyt tätien kanssa 2muffinssia äidille =) Muuten päivä meni loikoillessa ja valmistautuessa yövuoroon! Ei olla äitien- ja isienpäivä ihmisiä miehen kanssa, meidän mielestä aivan " turha" juhla, mutta lasten takia sitä juhlistetaan! Outojako??
Mutta nyt taidan torkahtaa tunniksi ennenkuin haen neitosen tarhasta!
Aurinkoista viikon alkua kaikille!!
tirppis ja pörriäinen 29+5
Kummeista oli ainakin ollut keskustelua. Me ei olla asiaa vielä yhtään mietitty, kaikki läheisimmät ovat edellisillä neljällä kummeina. Täytyy varmaan aloittaa listan alusta uudestaan....
Nimiä ei olla vielä yhdessä mietitty. Itsellä on yksi suosikki nimi molemmille, mies tuskin on kuitenkaan samaa mieltä.
Itseä on ruvennut tuo synnytys jo askarruttamaan. Kaikki edelliset neljä ovat luomusti tulleet helposti. Nämä taitavat vielä olla molemmat poikittain ja sektioon en halua!!!! Keskiviikkona on taas äippäpoli, joten silloin saadaan uusin tieto. Onhan tässä toki vielä aikaa, mutta kun kaikki muut ovat olleet rt jo viikosta 26.
Kyselin lääkäriltä jo viimeksi kääntämistä, ei kuulemma edes yrtitetä. A vauva ei ole kuitenkaan kokonaan poikittain, pää on n. 10 cm sivulla. Voisikohan sitä jotenkin tuuppia suostuttelvasti... :)
Eilen tehtiin suursiivousta. Pakattiin lasten pieniä vaatteita varastoon (johon ei kyllä mahdu mitään) sekä pestiin talvivaatteita.
Rattaatkin haettiin viikkositten ja nyt sitten kompastellaan niihin. Ratasosa pitäisi myös saada johonkin kun aluksi käytetään erillistä koppaa. Mutta mihin...
Kestovaipat pitäsi saada koneeseen, samoin vauvojen vaatteet. Vaan kun ei saa mitään aikaiseksi.
Nukkumiseksi tuntuu tämä elämä menevän. Kun lapset ja miehen saa aamulla ulos, niin 3-4 tuntia tulee nukuttua ja viideltä on jo kypsä uudelleen vällyjen väliin. Tosin hyvää asentoa ei enää löydä mitenkään.
Ompa tämä nyt kovin valitusvoittoista. Jotain positiivistakin
+ 30 viikkoa vihdoin täynnä, joten suurimmat riskit jo takanapäin
+ Kämpässä mahtuu jo melkein elämään
+ Kaikki vauvahankinnat on viimein tehty
MotherOf4 rv. 30
MotherOf4, olisiko sinulla (tai jollakulla muulla) käytännön vinkkejä kuinka päästä keskovaippailussa alkuun? Paljonko vaippoja tarvitaan? Minkälaiset vaipat ja imut on havaittu hyviksi?
Olen nettikaupoista katsellut vaippoja, mutta en juuri selkoa saa millainen vaippa olisi asiallinen imuineen/boostereineen/välikerroksineen jne.... Ajattelin ainakin osaksi käyttää vauvelilla kestovaippoja ja ehkä öisin kertiksiä, kun tuli vaipparoskiskin hankittua. Neuvot ovat tarpeen, jottei rahat mene vääriin tuotteisiin ja kestovaippailuinto katoa heti alkuunsa.
t. Newbie
En ole vähään aikaan jaksanut / saanut aikaiseksi pinoutua, mutta nyt " ajattelin kantaa korteni kekoon" .
Oltiin ennen vappua Tukholmassa risteilyllä ja vappu vietettiin Budapestissä. Säät kyllä hemmotteli meitä! Aika raskaita kyllä nuo kaupunkilomat on, kun tulee niin paljon käveltyä. Selkäkivut alkoivatkin tuon Tukholman reissun jälkeen ja nyt " kolottaa" aina silloin tällöin. Esikoisen 2-v. synttäreitä vietettiin viikko sitten, joten kaikenlaista ohjelmaa on ollut riittämiin.
J.E.P: Meillä myös aika raskas äitienpäivä takana, oma äitini kuoli vuoden 2005 lopussa eli tämä oli toinen äitienpäivä ilman äitiä. Tuntuu välillä niin väärältä... Kolme vuotta sitten vietimme äitienpäivää synnärillä, kun esikoistyttömme oli juuri syntynyt. Ja vuosi sitten äiti ja mummo olikin jo poissa. Tyttömme ei mummoa muista, eikä voisikaan, koska oli vain 8 kk ikäinen kun äitini kuoli. Jaksamista ja tsemppiä teille!
Duracel: Missä päin Sveitsiä asutte? Vietin yhtenä kesänä 2 kk Bernissä ja mitä töiltä kerkesin, matkustelin Sveitsiä ristiin rastiin. Silloin oli todella kuuma kesäkuu siellä. Kauhulla odotan kesän helteitä... Budapestissä oli n. 20 astetta ja se oli aivan riittävästi.
Mitäs muuta... Turvotusta on aika reilusti jo. Sormukset ei mahdu ja sormet näyttää nakkimakkaroilta. Närästys on nykyään lähes 24 h / vrk. Vauva potkii ja poukkoilee masussa kovasti. Lääkärikäynnillä (rv 26+) ei ollut rt ja luulen, että ei ole vieläkään käntynyt. Esikoinen oli jo tuossa vaihessa kääntynyt. Eiköhän tämäkin vielä kerkeä kääntymään?
Seuraava neuvola on ensi viikon torstaina. Palailen varmaan silloin kertomaan kuulumisia.
Leppis rv 30+3
NimiG: Meillä on tälle tytölle nimi valmiina. Vanha ja ihana irlantilainen nimi (olen puoliksi irkku), eli tytöstämme tulee Rianna.
Pojasta tulee Roope, jos tämä nyt sattuisikin poika olemaan, vaikka ultra on kaksi kertaa jo näyttänytkin tyttöä.
KummiG: Kummeiksi olemme pyytäneet jo kaksi parasta ystävääni, ja kolmatta pitäisi vielä pyytää (myös miehen ystäviä). Annoin miehelle perjantaihin asti aikaa päättää kummisedästä, ja sen jälkeen minä päätän ;0). Meillä on periaate, ettemme pyydä sukulaisia, sillä he ovat jo valmiiksi lapsen elämässä.
J.E.P: Olen todella pahoillani puolestasi! Äidin menetys on varmasti kauheaa.... Itse menetin isäni vain kaksi vuotta sen jälkeen, kun hän oli muuttanut Suomeen ja mennyt naimisiin äitini kanssa (aikanaan halusivat vain minut ja siskoni, eivätkä sen jälkeen pitäneet mitään yhteyttä 18 vuoteen, kunnes minä kirjoitin isälle, ja tapasimme. Äiti ja isä rakastuivat uudestaan, ja menivät naimisiin. 2v siitä, isäni kuoli syöpään), ja sekin on mielessä edelleen, vaikka siitä on jo 5 vuotta aikaa...
Oma napa: Nukuttaa ihan sairaasti! Jos loma ei olisi alkanut tänään, niin en olisi kyllä jaksanut mennä töihin... Nukuin tänään 2 asti iltapäivällä, ja vieläkin vain nukuttaa... Pitäisi kovasti tehdä suursiivousta, mutta onneksi kaikki vauvajutut on jo valmina... Pihaakin pitää laittaa, mutta onneksi huomenna sataa, ehdin myöhemmin :0)!
Kelalta tuli tänään paksu kirjekuori, jossa ilmoitettiin, että he ovat saaneet hakemukseni vasta 10.5. Äitiyslomanihan alkaa 1.6, joten olisi pitänyt olla perillä jo 1.5. No, kirjoitin vihaisen sähköpostin, että olen toimittanut palkkatodistuksen ja hakemuksen jo 18.4 Kelalle. Nyt minun täytyy siis toimittaa uudestaan palkkatodistus (sekin oli kadonnut matkalla ilmeisesti...) ja selvitys siitä, miksi hakemukseni oli myöhässä... argh!
Että semmoista tällä kertaa!
heather, neiti-nessukka ja mötkö tyttö
Kylläpäs porukka on ollut kirjoitustuulella:)
Mä tein eilen hieman pihatöitä. Mulla on polttopuita edelleen halkomatta ja pinoamatta. Eilen jaksoin sellaiset 45min ihan hyvään tahtiin tehdä töitä. Sitten alkoi sataa vettä ja oli hyvä syy lopettaa. halkomiskone ei kai tykkää vesisateesta. Sen jälkeen olikin jalat kipeet ja turvoksissa. Tai onhan tuota turvotusta ollut jo päiviä.
Mulla on liitoskivut myös palautuneet viime päivien aikana. issiashermon ei vauva paina enää niin pahasti ja vasen pohjekin on hieman parantunut suonenvetojen jäljiltä.
Nimistä vielä: Mä olen miettinyt, et pojalle tulee nimeksi Noah. On helppo Suomessa lausua, ja sit ulkomaalaisilla sukulaisillla. Sopii hyvin esikoisen nimen kanssa. Mä olen vähän kelannut Noelin ja Noahin välillä. Mut kai se olis liikaa et perheessä olis Liam ja Noel :D
M 28+6
Niin sitä vaan ollaan jo toukokuun puolessa välissä menossa :) Kesä tulee ja laskettu aika lähenee.
heather: voi ei, miten Kelan kanssa voi noin käydä? Jätitkö hakemuskirjeen postiin vai veitkö Kelalle suoraan? Minä jätin eilen hakemuksen postin vietäväksi ja lasken sen varaan että ehtii tämän viikon aikana perille...
oma napa: Kuvotusta, päänsärkyä ja väsymystä... Kävin neuvolassakin pitkästä aikaa. Paino ja hb oli laskenut ja sf-mitta pienentynyt! SF oli nyt 26cm. 2 viikon päästä sitten mitataan uudestaan onko mitassa muutoksia. Onko muilla sattunut samanlaista? Periaatteessahan ei pitäis olla mahdollista että kohtu pienenee...mutta terveydenhoitaja kyllä suoritti varmistusmittauksen ainakin 5 kertaa. Kyselin että mistä voisi johtua ja sain mukaani testiliuskoja jotta voidaan sulkea pois mahdollisuus ettei viimeaikainen runsas valkovuoto oliskin lapsivettä... Noh, vielä ainakin uskon optimistisena että kyseessä on vain aikaisemmalla neuvolakäynnillä sattunut virhemittaus...
Vauva77 rv 30+6
en oo hetkeen kirjottanu..
heather: toi on tyypillistä kelaa.. mä oon kyllästynyt jo niitten papereihin.. tuntuu että teet miten vaan nii se on väärin.. mulleki sanottiin että palkkatodistus riittää et tulee kesäkuussa kelaan ja sitte tuli postissa viesti että se pitääki olla heti.. ota nyt niistä selvää toinen sanoo toista ja toinen toista...
oma: selkä on alkanu vaivaamaan öisin, aamuyöstä herään ja alkaa se kyljeltä toiselle kääntyily.. mikään asento ei toimi.. ja päivällä väsyttää niin pirukseen ku yöt menee pyörimiseen.. enää ois 10 viikkoa H-hetkeen.. ja reilu 4 viikkoa töissä.. kyl aika on menny nopeesti... vastahan me plussattiin :)
Millaste ja napsu rv 30
Nimigallup: Meillä ollaan mietitty nimeä urakalla! Ekan kohdalla tytön nimi oli heti selvä, poikaa jouduttiin pähkäikemaan. Nyt on päin vastoin, siis pojan nimi valmiina, mutta ultran mukaan tulisi tyttö! Ja sitten ollaan pyöritelty jos jonkinlaisia vaihtoehtoja. Mutta luotan siihen, että sitten kun vauvan näkee, joku nimi vaan sopii juuri hänelle.
Kummigallup: Me ollaan kummit jo päätetty, tosin ei vielä kysytty. Tytön 2v. synttärit on kahden viikon päästä, joten jos siellä sitten kysytään. Yhteensä neljä kummia olisi tulossa.
Mitäs muita galluppeja olikaan...? Pää on vähän pyörällä, kun oon tässä gradua vääntänyt aikas kiitettävään tahtiin ja huomenna pitäis teoriaosa esitellä. Tavoitteena saada mahdollisimman pitkälle valmiiksi ennen h-hetkeä, kun syksyllä tuskin kovin paljon ehdin tehdä.
Ikävää kuulla toisten menetyksistä. Äitien ja mummojen nerkityksen tajuaa mielestäni vasta silloin, kun itsestä tulee äiti ja on tarve jakaa ja keskustella äitiydestä.
Tänään on mukava ilma, tytön kanssa oltiin saippuakuplia puhaltamassa ulkona. Tulisipa se kesä ja vauva pian! Koko ajan on ahdistava olo, tuntuu että vauva vie niin tilaa, ettei voi hengittää. Pikkukaveri on vielä (niin ainakin omat tuntemukset sanoo) perätilassa ja pää painaa kylkiluihin. Koko ajan on istuttava selkä suorassa. Onneksi mitään isompaa vaivaa ei ole, mitä nyt välillä supistelee tosi usein.
T:Laurastiina, typy 2v. + pikkunen 31+0
Klläpäs pysäytti viestisi! Kyyneleet tulivat silmiin!! Olen äärettömän pahoillani teidän puolesta! En voi edes kuvitella kuinka suuri teidän tuskanne on!!! Voimia teidän koko perheelle!!!!
Nimigalluppiin: Meillä on poitsulle jo nimi valmiina. Ihme kyllä! Edelliset kaksi tapausta on mietitty, " tapeltu" ja revitty toistemme nimiehdotuspapereita silpuiksi ihan viimeiseen asti... Josko nuo kaksi aikaisempaa nimi-litaniaa olisi jo viitoittaneet uuden nimen tyyliä niin paljon, että nyt vähemmän vaihtoehtoja.
Kummigallup: Kummeja ollaan miettitty, vaan ei päästy yhteisymmärrykseen. Ensimmäisellä lapsella kolme täydellistä kummia. Kaikki ovat meidän lapsuuden ystäviä, takana yhteiset riparit yms. Aivan ihana kummikolmikko meillä! Toisella lapsella kummeina pikkusiskoni ja hänen avopuolisonsa. Luulin valinnan olevan hyvä, mutta vanhempieni eron jälkeen siskojenkin välit ovat sopivasti sotkettu, joten tällä hetkellä hieman viileät ja teennäiset välit. Kolmannelle haluaisin kummeiksi taas kaveri-osastolta, mieheni taas haluaa kummiksi pikkuveljensä (jonka kanssa ei älyttömän paljon tekemisissä ja mun ois vaikea kuvitella itseäni juttelemassa mieheni pikkuveljen kanssa omasta lapsestani kasvuun ja kehitykseen yms. liittyviä juttuja). Eli kummiasia auki vielä.
Vauva77: Mulla oli tullut sf-mittaan viidessä viikossa 1 cm, joten parin viikon päästä kun taas mittaillaan, niin on mielenkiintoista nähdä onko tapahtunut kasvua. Viikolla 23 taisi sf-mitta olla 28 ja viikolla 28 sf-mitta oli 29. Eli ensin ollaan oltu ihan älyttömästi käyrien yläpuolella ja nyt hieman siinä käyrien yläpuolella. Ensi kerralla jos on taas yhtä epätasaista, niin taidan haluta jotakin varmistusta asialle.
- Nalle-Kirahvi
vaihtelee näköjään joillakin. Meidän neuvolassa on tiedossa, että paikallinen lääkäri saa järjestäen suuremmat tulokset kuin terveydenhoitaja. Viimeksi kylläkin terkkari mittasi 30+0, ja sf-mitta oli 29 eli lähellä yläkäyrää. Voiko tuohon mittaustulokseen vaikuttaa myös palleron asento?
t. Newbie & piltti 31+0
Huomenta huomenta! Onpas linjoilla hiljaista, hyvä että meidän nipun löysin. Täytyy vähän koittaa nostaa.
Eilen olin kaverin häissä ja mukavaa oli. Joskus klo 1 aikaan oli pakko jo painuu unten maille, kun alko väsyttää, oli vielä työpäivä takana. Nukuin vaan ihan äly huonosti. Heräsin tunnin välein ihan pirteenä ja hiestä märkänä. Liekä hormoonit tehdä tepposiaan. Aamulla sitte alko naapurit jo ennen klo 7 ajaa traktosillaan pienellä perunaplantaasillaan. Heitin earit korviin, että sais edes vähän nukkua. No nyt on olo kun ois krapula! Että pelkästä vähäunisesta yöstä saa saman krapulan ja päänsäryn, kuin jos olis juonu pullon pari viintä ;)
Mutta sellaista täällä. Kirjotelkaa te mukavampia :)
beebebeebe ja veitikka 32+1