Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakottaako vanhemmuus kasvamaan aikuiseksi?

Vierailija
24.05.2026 |

Pakottaako vanhemmuus kasvamaan aikuiseksi ja onko se oikeasti hyvä asia?

Olen kolmekymppinen ja aina miettinyt että ainakin yhden lapsen haluaisi. 

Meillä on kumppanin kanssa omistusasunto/työpaikat eli siinä mielessä ihan vastuuntuntoisia ihmisiä.

Olen aina ollut lapsenmielinen ja koen itseni nuoremmaksi kuin olen ehkä just senkin takia että huolehtii vain itsestä ja voi hyvin fyysisesti/henkisesti. Nautin elämän pienistä asioista.

Kuinka paljon lapsen saanti muuttaa ihmisenä?  Pystyykö sitä pysyä samanlaisena kuin ennen? Pelkään että muuttuisin jotenkin aivan erilaiseksi.

Mietin että säilyttävätkö ihmiset ilman lapsia paremmin sen nuoruuden tunteen kuin ne, joilla on lapsia? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties lasten hankinta on se, mikä pistää ihmisen luonteen todella testiin. Jos on vähänkin vastuuntuntoisuuteen taipuvainen, saattaa päätyä suorittamaan vanhemmuutta vaikka hampaat irvessä (lapsen edun nimissä), vaikka olisikin joutunut huomaamaan, ettei se itselle sovikaan. Jollain toisella taas voi käydä päinvastoin; vaikka olisi etukäteen ajatellut sopivansa vanhemmaksi, voi yhtäkkiä toisen ihmisen laittaminen etusijalle Aina ja Kaikessa tuntua raskaalta, ja alkaa kenties mielessään syyttämään lastaan "oman elämänsä" menettämisestä. Jolloin vanhemmaksi tultua kys. ihmisen itsekkyys sen kun korostuu.

Tässä tietenkin vain kaksi ns. negatiivista esimerkkiä, tokihan joillekin onnekkaille vanhemmuus voi olla auvoakin.

Vierailija
22/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL: Noin 1-2 vastasyntynyttä viikossa tarvitsee päihdevieroitusta Uudellamaalla

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/656e8b2d-ffef-41ac-98f3-7b2e7c39c4c5

Vierailija
24/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te vanhempia, kun ne ei ole edes teidän biologisia lapsia? T. Pilluihinne raiskaaja

Vierailija
25/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi