***Helmenkalastajat vko 20***
Kommentit (59)
SannaNu olikin ollut jo nopea ja aloittanut uuden pinon. Täällä sitä taas ollaan ja ihmetellään. Esikoisen synttärit hyvin, väsyneet juhlijat...
Oli niistä vaan aika homma laittaa ja järkätä. Ja lahjamäärä tuplaantui, täytyy laittaa osa piiloon, on sitten jotain kivaa mitä voi ottaa esiin joskus kun tylsyys iskee.
Täällä sitä yritetään kovasti ovista bongailla, mutta ei ainakaan vielä tikut ole sitä kertoneet, viime to asti tikutellut,mutta ehkä sitten jossain välissä. Tsemppiä muillekin bongareille :-)
Mutta eipä tässä ihmeitä, jatketaan bongailua..
Väiskitär kp 14/34?
Muutama päivä vierähti, etten päässyt kirjoittelemaan, mutta täällä ollaan taas.
Oviksen metsästäjiin liityn minäkin. Aloitin tikuttelun torstaina (lauantai jäi väliin), ja koko ajan on tullut samanlaista viivaa, sinänsä ihan selvää, mutta kuitenkin kontrolliviivaa vaaleampaa. Mun tuurilla huippu tietty oli just lauantaina... Onneksi mies pääsi viimein reissusta kotiin la-aamuna, josta lähtien onkin koitettu hommailla :)
Mitenköhän muuten on, voiko tuo ovistestin haalea testiviiva tulla näkyviin tyyliin koko kierron ajan, vahvistuen vain hetkeksi, vai häviääkö se jossain kierron vaiheessa kokonaan?
Ixia, kp 19/~30
Ovis tuli ja meni. Nyt alkoi pitkä ja piinallinen kaksi viikkonen. Vai missähän vaiheessa uskaltaisi testin tehdä?
Äitienpäivä kului osaksi töissä ja illalla lapset hemmottelivat. Kiva oli sohvalla katsoa lätkää (pahus, hävisivät!) ja huudella kakkua ja kahvia.
Iltatähteä helmikuuksi siis tavoittelen. Lapset ,3kpl ovat jo isoja. Tämänhetkinen kuopuskin täyttää kohta jo 10v.
Hyviä vointeja kaikille, toivottavasti päästään odottajien palstalle ja helmikuussa syntyy paljon vauvoja
..täälä sitä ollaan tädin kynsissä, odotellen että loppuu ja yritykset voivat alkaa...Voi miten sitä toivookaan helmivauvaa!!!!!! Kovasti toivoisi että tärppäisi jo, että ikäero esikkoon (1v.7kk) ei venyisi hirveästi..Ei millään malttaisi odotella, aika tuntuu niiiin pitkältä vaan odottaa et tulis nyt jo hitsi vie raskaaksi...Anteeksi valitus, mutta nyt näyttää olevan ärsytyspäivä.. :(
Onnea matkaan kaikille, kuka missäkin kierron vaiheessa on...
Eiköhän se tästä taas, paremmalla mielellä..
Johanniina kp 2
Täällä myös tikuteltu perjantaista lähtien, negaa. Tällä viikolla pitäisi ovis olla jos on ollakseen. Testit tosin olleet puhdasta negaa tähän asti, ei edes haaleaa viivaa. Ilmeisest sitä haaleaa viivaa voi olla oviksen jälkeen aika pitkään...itsellä mennyt ovis totaalisesti ohi pari edellistä kierrosta ja jälkeenpäin saanut monta päivää tikkuun haaleaa viivaa.
No jos tässä kierrossa bongaisi oikein sen oviksenkin, hope so.
Palailenpa sitten kun jotain on tapahtunut.
kp 9/24-26 (-29) yk 3
Moikkelis! Täällä kans yritetään bongailla ovista, lauantaina aloitin ja toistaiseks vielä negaa näyttää. Viime kierrossa tuli plussa vasta kp15. Mutta mulla voi olla lyhytkin kierto, joten pakko aloittaa ajoissa testaaminen...
JOHANNIINA, meillä kans esikoinen 1v7kk :) Ja aivan samoja aatoksia minullakin...Toivon niiiin kovasti helmivauvaa kans! Toivottavasti tärppää, jotta ei ikäero tulisi niin kovin isoksi. Nyt jos tulisi helmivauva, niin sehän olisi kivat 2v4kk :) Oikein kiva ikäero!
Olitkin laittanut oman keskustelun OVISTESTEISTÄ...No vastaanpa tänne samalla. Eli mä olen nyt toista kiertoa tikuttelemassa, ja olen tilannut testit netistä, Advancen testejä sain alesta 10kpl 10e. Apteekissa olen nähnyt vain sika kalliita! Ainakin 30e on maksanut. Kaupoista saa varmaan kans, mutta en osaa sanoa millaisia on. Mulla ei kokemusta muista testeistä ku Advancen tällä hetkellä. Mutta luulisin, että jokainen toimii, oli mikä merkki tahansa?
Nyt pyykit kuivumaan.
Nelliina kp9/24-28 yk5
Muutinpa sitten majani tänne tuolta tammitoiveista. *Purkaa laukkuja ja nyssäköitä.* Täti paholainen tuli kuokkimaan. On siinä kans niin vihon viimenen vieras! Pahimmasta tällistä kuitenkin selvitty ja uusin innoin mukana helmenkalastuksessa. Toivottavasti täällä olis parempi onni ja saataisiin oikein paljon helmivauvoja. :)
Kertoilinkin eilen tuonne esittelypinoon perustietoja. Ensimmäistä lapsi siis toiveissa ja yrityskierto 6 lähti nyt käyntiin. Eipä sitten muuta kuin tädin pois menoa ootellaan tässä nyt ensiksi.
Khaos kp2/25-29 ,yk 6
Harvakseltaan kirjoittelen.Tammikuisista tipahdin...ja tässä pientä esittelyä,josko joukkohon huolitte?!?
Meillä poika 10kk ja vauvakuume jatkuva....tjot meiningillä tämä on jo 8yk,mutta yrityksen kanssa vasta 2.yk.Imetän vielä 6-8 kertaa päivässä,ehken tohon vuoden ikään,joten onhan se aikamoinen ehkäisy ,mutta toivotaan toivotaan...
Nyt menossa kp11,ja eilen pongasin ' limat' ,ja sama meininki jatkuu tänään.Eli mahdollisen oviksen aika lähellä.Eilen ehdimme/jaksoimme innolla yhdessä miehen kanssa ' päiväunille' ,mutta muuten sillä saralla elellään pikkulapsiperheen arkea...eli pedissä usein myös vaan nukutaan,ei muuta aktiviteettiä!Toivottavasti saamma tälle oviksen ajalle edes vielä yhden simppasatsin liikkeelle... ;-)
Innolla kuitenkin haaveilen toista ja ++++tuulia toivon ympärille ja niitä myös teille päin puhaltelen....puuuuh...
T:PauliNea kp11/27-30,yk2(tjot8yk)
Taalla myos ovis tuli ja meni. Vahan oli yritystakin noihin aikoihin, mutta kun en saanut bongattua ovista tikulla, niin en ole varma osuiko oikeaan paivaan tuo yritys. Viime kuussa olin lahes varma raskaudesta (bongasin oviksen ja yritettiin oikeina paivina), mutta ennakkoaavistus ei pitanytkaan paikkansa... No, nyt olen vahan silla fiiliksella, etta ei tarppaa kuitenkaan, eika tule helmivauvaa:( No, eihan sita koskaan tieda ja yritan pitaa toivoa ylla.
Eipa muuta kuin mukavaa viikkoa kaikille!
Äitienpäivä on vietetty, Euroviisut ja lätkämatsit katsottu ja paluu arkeen koittanut taas.
Tänne olikin muutamia uusia tullut; pahoittelut tädistä ja tervetuloa mukaan helmeä kalastamaan!
Ixia, mun mielestä se riippuu vähän ovistestistä. Joissakin tulee koko ajan haalea toinen viiva kun ei ole ovista ja toisissa taas ei tule toista viivaa ollenkaan. Esim. Clearbluen digitaalisessa, jota nyt käytän, tulee siihen näyttöön pienempi palkki kun on negatiivinen ja täysinäinen palkki kun on positiivinen. Helppo käyttää ja voi olla varma tuloksesta, eikä tartte viivoja tihrustaa. Tätä mä käytän vallan nykyään.
Mari-ella, mä ajattelin itse testata ens ma-ti kp 27-28 kohdalla ekaa kertaa. Saas nähdä onnistunko pitämään näppini erossa kaapissa odottavista Aconin testeistä, siihen asti. Piinaviikko siis virallisesti alkakoon!
Pikkupapu kp 21/29-30 yk 3
Nelliina05, samassa veneessä siis mennään:) Juuri tilasin mammaksilta ovulaatiotestejä, ajattelin että kokeilempa tässä kierrossa nyt ekan kerran!!! Jos kierto oli viimeksi sen 28 päivää, kannattaako alkaa testailemaan ovista kp12 kieppeillä?
Sitä siis odotellessa..nyt vasta kp3...
Malttamaton Johanniina
Loma oli erittäin miellyttävä ja Ateenan sää mitä kuumin: parhaimmillaan vielä klo 18:00 +33 astetta lämmintä. Tuli sitten viikon aikana käveltyä varmaan seuraavan neljän vuoden edestä. =)
Tuo helle tosin taisi sekoittaa kierron kun tänään aamulla alkoi sellainen pyyhkiessä kirkasta verta ja joutuu ainakin pikkuhousunsuojaa käyttämään... Ahdistaa ja ottaa nuppiin jos tämä nyt näin sekaisin menee.
Huh, olipa kamala yö. Täti paholainen taisi pitää bileet. :( Normaalisti mulla menee menkat ohi melkein huomaamatta. Siis kipujen osalta. Mitä nyt pientä juilintaa parina ekana päivänä. En muista kuin yhden kerran aikaisemmin olisin ollut yhtä kipee. Mielettömät selkä- ja alavatsakivut. Nukkumisesta ei puhettakaan, eikä särkylääkkeillä mitään tehoa. Kaapissa ei tosin ollut kuin 500mg panadolia, eikä parasetamol meinaa mulle muutenkaan tehota. Muuten, muistelen joskus jostain lukeneeni, ettei ibubrofeiinia kannattaisi käyttää, jos toivoo raskautuvansa. Olikohan niin, että se voi vaikeuttaa hedelmäittyneen munasolun kiinnittymistä.. Muistaako joku? Ja olikohan, että raskauden aikana sitten ei kannattais käyttää sitä ollenkaan? Mutta ei sillä varmaan näin alkukierrossa oo väliä? Meinaan kun se tehoais niin paljon paremmin mulle kuin parasetamol.
Tulipa siinä taas omaa napaa. Sori. :) Täällä tais olla jollakin piinaviikko alkamassa. Olikohan pikkupapu? Jee, kohta saadaan alkaa jännittämään muiden puolesta, kun oma kierto vasta niin alussa. :)
Johanniina, samoissa kiertopäivissä mennään.:) Ajattelin alkaa tikuttelemisen melkein heti kun täti häipyy, kun viime kuussa missasin ovulaation, joka tuli odotettua aiemmin.
Ei muuta kuin plussatuulia kaikille! Pitää tästä lähteä töihin..
Khaos, kp3/25-29 yk6
...ja tänään alkaisi pojan ulkoliikuntaleikki-kerho.
Johanniina: katsoin just tuossa vieressä olevasta paperista että jos kierto 28 pv niin tikuttelun voi aloittaa just kp 12. Nämä ovat siis One Step ovulaatiotestien ohjeet.
Itsellä kp 10 eikä vielä ole näkynyt ovulaatiota. Mutta yritysviikko meneillään kuitenkin, oli ovulaatio tai ei.
Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä kirpparille myymään vaatekaappi tyhjäksi..heh. Lauantaina menen vielä kirpparin jälkeen äitini kanssa Peacockiin katsomaan ' Da Lintsi Koodia' , ostin liput äitienpäivälahjaksi.
Keskiviikkoiltana on tämän alueen mammaryhmän grilli-ilta, jos sää sallii. Ja torstaina onkin pyhä ja mies kotona, kiva.
Juu ei muuta tällä erää, nyt tekemään päivän testi.
kp 10/24-26 (28) yk3
Tervetuloa mukaan kaikille uusille ja samalla pahoittelut, että tänne " jouduitte" tädin yllättäminä.
Mulle iski kamala paniikki tässä juuri. Oli ihan pakko kipasta ukon laivassa hakemassa vähän vauvansiemeniä.. Ovis ois viime kierron perusteella vasta ens viikon ma tai ti, mutta nyt on ollu jo pari päivää reipasta limailua, nippailuja ja tissitkin kipeet. Pitää siis varautua siihen, että ovis yllättää jo aiemmin. Onhan se mokoma muutenkin vaihdellu kp 11-15 välillä ja tänään vois laskutavasta riippuen olla jo kp 9. Sitten ei auta kuin toivoa, että simpat ois tällä kertaa kestävää laatua tai sitten se ovis tosiaan saa tulla vasta ens viikolla.
Mitenkähän mahtaa nuo clomit nyt sekottaa, kun otin vasta tänään neljännen. Pitäsköhän jättää viides ottamatta, hmm. On tää vaikeeta..
Hain kanssa kaupasta jo ovistikkuja vaikken ensin meinannu tikuttaa tässä kierrossa. Mut aattelin, että parempi se on saada selville kannattaako tässä kierrossa piinata lainkaan vai ei.
Khaos! Asperiini eli asetyylisalisyylihappo on se joka voi alkukierrossa otettuna estää oviksen. Muista sitten en tiedä onko jollain vaikutusta vai ei.
Mut nyt päivittämään listaa!
Tärppionnea kaikille tasapuolisesti!
piipaa kp 8(9)/26-30
Oon taas minäki vähän viisaampi. Pitää yrittää selvittää nuo muutkin, miten vaikuttaa, ku joudun kuitenkin migreeniin jotain ottamaan lähes joka kuukausi. :)
Tuolta tullan tumpsahdan sitten tänne. Tammikuista haamunjälkeen tippunena hilaudun seuraanne.
eli seiskaa haaaveilen.
kp. 1/28-30
Mukavaa keskiviikkoa kaikille, uusille ja vanhoille!
Täällä jatkuu tikuttelu edelleen, ja eilen tuotti toivottua tulosta: testiviiva näytti ainakin yhtä tummalta kuin kontrolli. Kp on jo 21, mutta kiertokin kyllä pitkä. Tutulla tavalla alkoi naamakin kukkia, joten testi on varmaan ihan oikeassa ja ovis käsillä. Mutta kamalan ristiriitaiset on tuntemukset just nyt. Meillä oli miehen kanssa aika pahaa eripuraa pari päivää sitten, siitä on nyt koitettu päästä yli. Ja vaikka itse väläytin jopa vauvahaaveiden hautaamista ainakin toistaiseksi, niin vaikeaa niistä olisi luopua heti kättelyssä :/ Kun nyt vain saataisiin asiat selviksi. Ja ensi viikolla olisi lomamatkakin edessä; inhottavaa jos olemme vielä silloinkin riidoissa, kun matkaa on odotettu kuin kuuta nousevaa.
Äh, anteeksi tämä omanapaisuus, mulla vaan ei oikein ole ketään, kelle viitsisin tilittää :(
sormet oli ajatusta nopeammat. Tämä vauva- ajatus tuntuu täyttävän mielen niin kokonaan, että sekoilen ja kohellan kotona ja töissä koko ajan. Kun ei pysty keskittymään mihinkään muuhun, niin ei pysty : )
Pikkupapu: Piinaviikko on alkanut sitten minullakin. Ens loppuviikosta vois testailla. Onneksi ei ole testejä kotona, saa hermoilla rauhassa ja miettiä minä päivänä kävis ostamassa
Aloitin meille uuden pinon uuden viikon kunniaksi.
Piti käydä jo viikonloppuna kirjoittelemassa pinoon, mutta meidän nettiyhteys ja tää palsta ei suostunut yhteistoimintaan, joten pitää töistä käsin kirjotella heti näin aamusta.
Meidän äitienpäivä kului rauhallisissa merkeissä. Sain mieheltä lahjaksi pyytämäni kihartimen. Edellinen kun poltti sulakkeen, niin turvallisuussyistä oli paras hankkia uusi. Kakunkin sain viimein illalla. Olin pyytänyt niin vaikea tekosta kakkua, että sen valmistukseen meni lähes koko päivä jäähdyttelyineen kaikkineen.
Ihanaa kun tulee oikeasti kesä. Aamulla mittari näytti jo 10 astetta myös täällä pohjosemmassa. Nurmikkokin rupeaa vihertämään kunnolla.
Tällä viikolla oviksen metsästys on tehokkaimmillaan. Alotettiin pupuilu jo viikonloppuna, ettei vaan missata. Onneksi ei miehen työmatka osu tälle viikolle.
t. SannaNu kp 10/24 yk2