***Helmenkalastajat vko 20***
Kommentit (59)
Täällä Espoossa paistaa aurinko tosi kauniisti ja vissiin 19 astetta lupasivat tälle päivälle. Eli lämmin päivä tulossa. Kivaa!
Kyllä se aurinko aina kummasti piristää ja saa jaksamaan vaikka mitä.
Auttaisikohan se tuohon piinaviikon piinaankin?! ;)
En voi muuta kuin yhtyä gallien ja mari-ellan tunnelmiin siinä, että kyllä se piinaviikko on p-i-t-k-ä. Tahtoisi jo kovasti tietää miten on, mutta ei auta kun odottaa ja keksiä muuta tekemistä/ajattelemista testiaikaa odotellessa. Olemmekin tänään menossa kolmestaan mummolassa käymään tuolla Itä-Suomessa. Tuleepahan vähän vaihtelua tähän kotona olemiseen.
Kaikille kalastajille toivon oikein kaunista, lämmintä päivää sekä paljon ovisplussia niitä bongaaville ja paljon kärsivällisyyttä piinailijoille!
Pikkupapu kp 25/29-30 dpo 8 yk 3
Olipas täti tehnyt taas ilkeyksiään, tervetuloa kaikki tammikuulta tipahtaneet.
Lastwishille ja paarulle ja pocolle ekstra isot halit.
Muuta ei voi sanoa, kuin parempaa onnea tälle kuulle.
Korallin kuulumisia kovasti kaipailen. Mieluiten toki vielä näkisin sinut tammikuisissa, jospa täti ei ois tullutkaan?
Tuitu! Minä kiertopäivänä aloitit tikutuksen? Voisko olla, että ovis ois ollukkin aikaisin? Tai sitten ovis on ollut juuri nyt, kun se kipukin helpotti. Toivotaan parasta kumminpäin vain!
Joskus voi tuo ovishuippu mennä niinkin nopeasti ohi, että sitä ei huomaa ellei tikuta kahta kertaa päivässä. Ja itse olen onnistunut saamaan kemiallisen raskauden aikaan kierrossa jossa ei tullut muuta kuin melkein ovisplussa. Joten kaikki on mahdollista!
Taitaa mun toive toteutua! Siis siitä, että pääsen tässä kuussa edes piinaamaan! Ei tullu läheskään ovisplussaa vielä tänään joten tuskin se tulee vielä huomennakaan. Ja vaikka tuliskin niin maanantaina ois ovis aikasintaan ja tiistaina pääsen jo hakemaan simppalastia! =)
Oikein hyvää ja tärppionnekasta lauantaita kaikille!
piipaa kp 12/30
Hei kaikille tutuille ja tuntemattomille!
Piipaa, kiitos kun kaipailit! :)
Meillä ollut niin murhetta viime aikoina, että palstailut jäi sikseen. Mieheni isä kuoli syöpään viime maanantaina ja tämä viikko on mennyt itkiessä ja hautajaisjärjestelyissä ja mun osalta kyllä töissäkin (joten kuten). Eilen oli ulosveisuu (en tiedä sanooko termi kaikille mitään, lienee aika paikallinen tapa, mutta lyhyesti sanottuna tilaisuus jossa ystävillä ja läheisillä on mahdollisuus sanoa hyvästit avonaisen arkun ääressä) ja olikin erittäin kaunis tilaisuus. Minulla oli kunnia lausua rukous ja yhdessä veisasimme muutaman virren. Paljon tuli väkeä paikalle. Hautajaiset kun itsessään parin viikon päästä ovat sitten hiljaiset.
Menkat alkoivat torstain tietämillä luullakseni. Tiputtelua oli taas useampi päivä ja surultani en oikein tarkkaa muista, mutta tuosta nyt lasken kiertopäivät. Yrityskierto 11 siis pyörähtänyt käyntiin.
Helmenkalastajat on oikein kaunis nimi. Kyllä minä sellaisen helmen mielelläni itselleni haluaisin. Toivottavasti tämä kierto olisi se oikea vihdoin ja viimein.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! Yritän tässä taas pikkuhiljaa aktivoitua palstailemaan. Elämän on jatkuttava.
Plussasäteitä kaikille!
Koralli73 kp 3 yk11
Tänään kiersin mieheni kanssa jokaisen vauvanvaunuliikkeen jonka näin äkkiseltään Espoon ja Vantaan alueilta muistin. KYllä on vauvatavaraa tullut melkoisesti lisää yli viidessä vuodessa. Paras yllätys oli Vantaan Pikku hurmuri joka oli laajentanut suurempiin tiloihin ja jossa sormet syyhyten testailin Gessleinin Swing-mallia. Sieltä ajoimme varistoon jossa on Johanna vaunuliikkeen lisäksi Baby center, a-t Lastenturva ja Lastentarvike tosin piipahdin myös uudessa Lastentarvikkeessa joka on avattu Tammistoon. Miehenikin innostui ihan tosissaan vaikka hän ensin katsoikin mua kysyvästi ??????
Mun täytyy tunnustaa että olen tulossa aivan hulluksi. Haluaisin hankkia kaikki vauvatavarat jo nyt vaikka en ole edes raskaana. Onko täällä muita joilla samoja mielitekoja? tietysti tässä on sekin ettei mulla ole mitään säästössä edellisiltä lapsilta koska säilytystilat on meillä niin rajalliset että viidennen jälkeen oli pakko myydä hyväkuntoisimmat pois ja huonot heittää roskiin. Nyt täytyy kyllä mennä laittaa grilli päälle et lapsetkin saa " terveellistä" camping-makkaraa (itse olen vegetaristi).
Esittelyä pistinkin jo tuonne esittelypinoon. Tuolta tammitoiveista tipahdin muutama päivä sitten parin haamun jälkeen, joista ei siis plussaa seurannut :(
Täällä onkin paljon " tuttuja" tammitoiveista ja mukava määrä uusiakin kuumeilukavereita!
Odottelen kovasti tädin lähtöä ja että pääsee taas tositoimiin. Mitään ovistikkuja ym. en ole vielä käyttänyt, ajattelin luottaa siihen että ässää harjoitetaan ja paljon, oli olo ovuloiva taikka sitten ei :)
Täällä jotkut olivat jo piinailuvaiheessa. Kärsivällisyyttä teille ja plussapuhureita tulemaan, puuh ++++++
Ida kp3/ yk2
Aloitin tikutuksen kp 10, eli mielestäni ihan ajoissa :).. Ja uteliaana tikutin sen 2, joskus 3:kin kertaa päivässä, joten ihan helpolla ei ohi voinut mennä ;).. mutta mene ja tiedä.. Siitä vaan ajattelin, kun lukasin sit utelaisuudessani labran ohjekirjaa jossa ovulaatiohuipun LH pitoisuuksiksi annettiin 17-70 IU, ja noiden testien herkkyys on käsittääkseni 25 IU.. Eli voisiko olla, että jotkut ovuloivat suht matalilla pitoisuuksillakin? No, jos tästä plussa pamahtaa niin väitän että ovuloin huolimatta negatiivisista ovistesteistä ;D.
Tosiaan, nuo kivut helpottivat, sitä ennen vasemmalta alavatsa todella kipeä.. Ja ovuloiminen selittäisi nää mun lämmöt, jotka huomasin eilen mitata ja tänään samoissa lukemissa, 37,1 (mulla peruslämpö semmoset 36.0- 36.3), ja mulla nousee yleinsä tosi harvoin kipeenäkään yli 3725 asteen..
Loppujen lopuksi, eihän tässä muu nyt auta sitten kun odotella :/, niin vaikeata kun se mulle onkin.. Mutta jos tätiä ei ens viikonloppuna kuulu, niin voisin töissä vaikka tehdä Hcg:n seerumista, niin ei jää ainakaan mitään arvailujen varaan, sitten kun on jo 10 dpo, jos se ovis oli silloin torstaina..
Että tällaisia pohdintoja.. :) mukavaa lauantai-iltaa kaikille..
eli siis kipeenä harvoin nousee lämpö yli 37.5 asteen.. :)
Mitä eri lapsettomuuslääkkeitä on olemassa? mitä testejä on tehtävä ennen kuin alkaa niitä käyttää? onko niissä kaksosraskaus mahdollisuus? Anteeksi kun mä oon niin vanha ja tyhmä mut asia on mulle uusi. Lisäksi kysyisin mitä eri lapsettomuushoitoja on? eli mitä ne käytännössä tarkoittaa? Koska niihin pitäisi hakeutua? (tarkoitan yksityistä sektoria).
Olen syvästi kiitollinen jos joku jaksaa vastata.
Ensiksi, Korallille paljon voimia ja haleja vaikeana aikana! Ei ole elämä reilua ei...
Toiseksi, tein sitten tänään aamuna jo hätähousuna Aconin herkän raskaustestin ja puhdasta negaa näytti. Pitihän se arvata! Kyllä täytyy sanoa, että näiden ainaisten negojen saaminen alkaa jo ärsyttämään,
vaikkei olekaan kun kolmas yrityskierto menossa. (Mä kun en ikinä malta odottaa sinne tädin tuloon asti sen testaamisen kanssa).
Päätinkin, että testaan seuraavan kerran aikasintaan tiistaina tai sitten jään suosiolla odotteleen tätiä. Jälkimmäinen vaihtoehto kyllä tuntuu tällä hetkellä houkuttelevammalta. En halua nähdä enään yhtäkään negaa. Mieluummin se täti sitten.
Parempaa onnea muille!
Pikkupapu kp 26/29-30 dpo 9 yk3
Haikein mielin tänne vaapuin, mutta nyt on jo ihan ok päivä sillä ei tarvitse enää itkeä tihrustaa. Toisaalta jos alkaa kovasti miettimään niin itkuksihan se menee. Mutta täältä noustaan vielä, aurinko paistaa ulkona ja kai minä jo tavallaan odotan uutta ovista ;) Ajattelin käydä lääkärissä menkkojen jälkeen näyttämässä itseäni kun tuonne vasemmalle puolelle munasarjan kohdalle sattuu hurjasti välillä, veikaten siellä kystä on. Mies on ollut minulle nämä 3 päivää niin uskomattoman ihana ettei paremmasta väliä, rakastan häntä aina vaan enemmän ja enemmän. Eilen oli lasten kanssa koko päivän ulkona että minä sain nukkua kipujani pois, kävivät vain syömässä sisällä ja tuomassa pienimmän päikkäreille. Miehen sanat lohduttavat enemmän kuin mikään muu: " Rakas me yritämme vielä emmekä luovuta, aina on uusi mahdollisuus. Tämä lapsi ei ehkä ollut tarpeeksi vahva jäämään luoksemme" :´) Olen saanut jalka/selkähierontaa ja eilen toi minulle vielä illalla levyn suklaata ja sanoi " haukkaappas tuosta, tiedän sen helpottavan" ;) Ihana Ihana mieheni <3<3<3<3<3 Jaksan yrittää vielä kun tiedän että mieheni on tukenani " myötä ja vastamäessa"
Anteeksi tällainen volina mutta on pakko purkaa jonnekkin.
Nyt on sitten kp3 ja vuoto on kyllä aika hurjaa ja todella puuromaista(onneksi on kuppi) tästä mennään vain eteenpäin ja kohti uutta yritystä. Ihanan aurinkoista sunnuntaita kaikille, plussatuulia,ovisplussatuulia ja vielä pahoittelut paarulle ja muille pettyneille *halaa*
Lastwish kp3 yk5
Lastwish, onneksi sulla on ihana mies tukemassa!
Annlinn, ma en osaa auttaa lapsettomuushoidoissa, mutta joku muu osaisi? Tiedan kylla tuon mahdottoman halun saada vauva. Lahipiirissa kuulin taas yhden ihanan vauvauutisen ja niin se omakin kuume entisestaan vahvistuu. Tuntuu vaan, etta kaikki ehtii ennen meita vaikka eihan tama tietysti mikaan kilpailu ole...
Toivottavasti Pikkupavun nega ei pida paikkaansa! Mulla on tanaan viimeinen kuumeilupaiva ja huomenna pitaisi tadin tulla kylaan jos on tullakseen. Nyt en erota menkkaoireita taman kamalan flunssas takia. Joka paikkaan koskee muutenkin... Ma en halua testata ennen kuin tadin olisi maara tulla juuri siita syysta, ettei huvita katsella ita mahdollista negaa...
Tanaan riittaa ohjelmaa ja ehka se on ihan hyva, vaikka tekisikin mieli vaan lojua sangyn pohjalla. Nyt ei auta muuta kuin kayda hommiin kasiksi.
Virtuaalihalit kaikille ja jaksamista itse kullekin!
Tervehdys taas kaikille!
Tänään on vasta kp 8, mutta halusin kokeilla ovistikuilla, ekan kerran.. Se näytti haalean testiviivan. Kysymys onkin, kannattako tästä tikutella eteenpäin, kun ajattelin varsinaisesti aloittaa vasta kp 12 tienoilla kun mulla on ennen teroluteja ollut pitkää kiertoa ja nyt eka taviskierto menossa, viimeksi pituus 28...Toi tulos oli tietty nega, mutta koska se ei näyttänyt " tyhjää" ni kannattaako tästä eteenpäin siis tikutella? Kysyy ekakertalainen... :)
Voimia kaikille taasen, helmenkalastajille:) Toivottavasti pian kuuluu iloisia uutisia joka suunnasta!!
Johanniina kp 8
siirryin minäkin. Eli eilen alkoi tuhrutella ja tänään jatkaa samaan malliin. Kohta ne varmaan alkaa ihan kunnolla.
Nyt sitten toivotaan, että helmiä tulisi roppakaupalla!!! Eli plussa onnea kaikille.
Itse odottelen millon päästään taas yrittämään...
kp2/25-28
Pahoittelut kaikille tädin jyräämille ja tervetuloa helmikuisiin. Toivottavasti saadaan paljon helmiä, kun tammikuisissa ei tainnu kovin monella tärpätä.
Täällä on heiluteltu tädille iloiset hyvästit, ja toivottavasti se pysyykin poissa kauan. :) Alottelin tikuttelunkin jo, ettei pääse ovis menemään huomaamatta. Onneksi ei näy vielä mitään, ei taitais olla kohtu valmiina vastaan ottamaan alkiota, vaikka hedelmöittyminen onnistuisikin. Epäilen vahvasti, että viime kuussa saatto hyvinkin käydä niin, koska ovis oli jo kp 8.. Tai sitte ei muuten vaan tärpänny. Niin tai näin, onhan tuokin yks mahdollisuus. :)
Annlinn, mullakin ois hirvee hinku hankkia kaikkia vauvan tarvikkeita, mutta maltan mieleni siihen, että vauva on oikeasti tulossa. En tiiä, taidan olla taikauskoinen, mutta minusta tuntuu, että jos nyt jo jotain hankkii, niin vauvaa ei sitten tulekaan. Vaikka eihän sillä oikeesti oo mitään tekemistä asian kanssa. :) Vähän on muuten ihana tuo uus äitiyspakkaus. ;) Ois just mun lempivärejä.
Eipä tänne sitten kummenpia. Ovista ootellaan.
Khaos, kp 8
Kaikille tervetuloa joukkoomme! Erityisesti LASTWISHILLE paljon haleja ja voimia! Mä niin jännäsin sun puolesta tuolla tammikuisissa, vaikka itse tipuin sieltä jo ajat sitten. Elämä on välillä niin kovaa ja epäreilua :( Mutta niin ihana mies sulla, tosi kauniisti puhuit hänestä! Suurenmoista, että tukee sinua noin hienosti! Tsemppiä oikein paljoin tähän kiertoon!!!
Mulla tikut on loppu, ja ei tullut plussaa sen melkein tasvahvan viivan jälkeen (kp11). Eilen oli kp14. Pupuillaan nyt vielä vähäsen, että jos sittenkin ovis vasta tulossa, mutta epäilen...Toivon parasta, että nyt olis tärppi käynyt! Kaikille muillekin onnea matkaan!
Jännää, huomenna ehkä jo saadaan ensimmäinen plussauutinen! Anteeksi, kun en nimimerkkiä enää muista, mutta onko sulla jo testi valmiina? Jos menkat ei huomenna alakaan?
Huomenna uusi viikko taas, varmaan moni jo piinailee.
Nelliina kp15/24-28 yk5 (dpo4)
Moikka siis vain kaikille tasapuolisesti. Täällä on jo näköjään valitettavasti :( tuttuja tammikuisista, sekä uusia tuttavuuksia. Parempaa onnea meille kaikille helmikuulle!
Eli lyhyt historiani niille, joille se ei edellisistä kuukausista ole tuttu. Yk 4 alkaa nyt, viime kierrossa sain haamun kahteen otteeseen, menkat tuli sitten 5pv viiveellä. Eli tosi tosi varhainen km ilmeisesti.
Nyt on itkut itketty ja pakko kääntää kelkka kohti uusia suuntia. Mies on onneksi ollut aivan ihana, sympaattinen ja empaattinen sekä vähintään yhtä surullinen kuin minäkin.
Anteeks nyt kun oli näin vain omaa napaa, mutta olen vähän ulkona helmijutuista. Yritän päästä kärryille mahd pian.. :)
- Paaru kp3, kierrosta en nyt tiedä, 27 ollut pillereiden jälkeen lyhyin
Nelliina05, mulla on kylla yksi testi valmiina, mutta en ole varma uskallanko tehda sita viela huomenna. Tanaan koski sitten alaselkaan ja olin aikas artsylla tuulella, eli tutut menkkaoireet. Mutta katsellaan nyt loppuun sti, eihan tassa muutakaan voi;)
Paaru, luulen etta koin itsekin varhaisen keskenmenon viime kuussa, tosi sun kahdalla se vaikuttaa viela todennakoisemmalt. Mulla oli raskausoireita, mutta ne loppuivat kaksi paivaa ennen menkkoja. Oli ikava yllatys kun tati tuli kaymaan, vaikka olikin eka yrityskierto. Oviksen olin bongannut ja pupuiltiin oikana aikana, mutta niin vain kavi. Jaksamista sulle ja on tosi hienoa, etta katse on suunnattu jo eteenpain.
Tervetuloa uusille! Positiivista asennetta ja plussia sen mukana toivottaen,
Gallie
Voimia sinulle joka kirjoitit niin kauniisti miehestäsi. Otan osaa suruusi. (Nimimerkit jäävät niin huonosti mieleeni. )
Nyt tiedän että tässä kuussa ei tosiaankaan minun kohdallani helmenkalastus onnistunut. Joka kerta aiemmin olen selkeästi tuntenut olelvani raskaana nyt ei ole mitään kovaa tunnetta alavatsassa eikä kuvotuskaan ole alkanut vaikka kolmannen lapsen jälkeen aloin voida huonosti jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä.
Olen niin syvästi pettynyt ja olen myös taikauskoinen Sinä joka kirjoitit ettet vielä uskalla ostaa mitään et jos sit ei sitä vauvaa kuulukaan Ajattelen itse juuri samoin mutta niitä vauvatarvikkeita on niin ihana hipelöidä ja vertailla. Enkä todellakaan haluaisi olla näin materialisti ,mitäs jos hankin kaikki tarvikkeet enkä koskaan enään tulekaan raskaaksi. (Joo vähemmästäkin tulee hulluksi.)
Meidän suvussakin kuulee kokoajan vauvauutisia. Salaa olen todella kateellinen ja katkera. Omalla kohdallani kukaan ei koskaan ole ollut iloinen kun olen kertonut olevani raskaana. Enkä jaksa yrittää ymmärtää heitä. Minua se on loukannut aivan kauheasti. Olen heidän mielestä tehnyt kaiken niin väärin, liian monta lasta ja ei uraa, ei akateemista ammattia, opinnot kesken. Mutta miestäni ja lapsiamme rakastan aivan valtavasti, ett mitä idiooteista sukulaisista.
Voi kun oliskin jotain tuntemuksia mutta kun ei raskaustestin olen tehnyt vain ensimmäistä odottaessa ja sen jälkeen olen aina voinnut luottaa " tuntemuksiini" .
Eli " tuntemuksia" toivottaen: kaikille aurinkoista viikon alkua sekä voimia jaksamisiin.....
...enka millaan jaksaisi enaa odottaa... Nyt tuntuu siltä, etta yksi menkkaoire on ainakin bongattu, nimittäin se, kaikki asiat alkaa ottaa aivoon:)
Katselin ovislaskurista jo seuraavaa mahdollista tärppiajankohtaa ja eiköhän olla eri maissa miehen kanssa juuri silloin. Eli jos ei nyt tärppää, niin sitten kai joudun suoraan huhtihaaveisiin, nyyh. Eipä siinäkään olisi valittamista, kunhan nyt joskus saisi sen kakkosen!
Tervetuloa Pocolle ja muille tämän ketjun uusille " kasvoille" !
Nyt esikoinen kaipaa selvasti leikkiseuraa...
Terkuin Gallie piinailija 22/ 25.