Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko miettinyt mihin kaikkeen tekemääsi liittyy alkoholi?

Vierailija
24.05.2026 |

Eläisitkö täysin toisin, jos lopettaisit alkoholin käytön kokonaan? Onko alkooli suurinpiirtein kaiken tekemäsi taustalla? Edes viinilasillisen tai parin verran? Tai muutama olut?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihtyisi mökillä ilman olutta. Vaimolle viintä. Turha tätä on kiistää.

Vierailija
2/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ulkomaanlomille itseäni käristämään, ilman että voisin lipittää halpaa kaljaa. Vaimolle viiniä. Ruuan kanssa tietysti myös alkoholiannokset.

Mikä kivempaa altaalla, kuin lasissa virkistävä juoma, alkoholilla terästettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoiluun lähinnä. Sekä polttoaineen seosaineena että lasinpesunesteenä ja eikös jäähdytysnestekin ole alkoholipohjainen.

Monet puhdistusaineet. Eipä juuri muuhun liity. Eilen join tän vuoden kolmannen alkoholiannoksen eli yhden päärynäsiiderin.

Vierailija
4/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on juuri tälläisiä alkkiksia, että viinalla ryyditetään kaikki tekemiset. 

Vierailija
5/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon poistellut liima- ja tussitahroja Rakilla, jota toin Kreikasta. 

Vierailija
6/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käytän alkoholia firman pikkujouluissa ja työporukan vuotuisessa kokoontumisessa kerran vuodessa. Muutoin juon kahvia, teetä ja vettä.

Vierailija
7/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aurinko paistaa niin mikä sen kivempaa kuin pyöriä nurmikolla olut kourassa ja grillissä lihat tirisemässä. Vaimo sisällä loppusilausta antamassa oheen tuleville. Siemaisten viiniä välillä, että viihtyy.

Vierailija
8/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kovin erilailla eläisi. Arkena en ole tähänkään asti juonut alkoholia. Aivan samoin minä viikonloppuiltaisin katselisin telkkaria ja selaisin nettiä, vaikken joisi alkoholiakaan.

9/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettiny joo. Multa hävis kaikki kaverit kun lopetin juomisen ja baareissa ravaamisen. Edelleen kun tapaan vanhan tutun niin "Hei, mahtavaa nähdä pitkästä aikaa. Mitä sulle kuluu? Tuu joskus käymään niin tarjoon kaljat".

Vierailija
10/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoiluun lähinnä. Sekä polttoaineen seosaineena että lasinpesunesteenä ja eikös jäähdytysnestekin ole alkoholipohjainen.

Monet puhdistusaineet. Eipä juuri muuhun liity. Eilen join tän vuoden kolmannen alkoholiannoksen eli yhden päärynäsiiderin.

Mökkeiletkö? Ulkomaanlomat? Taidenäyttelyt? Grillaukset?

Vierailija
11/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei käytännössä liity mihinkään tekemisiini millään tavalla, vaikka en absolutisti olekaan.

- pari siideriä viimeksi alkuvuodesta

Vierailija
12/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa viihtyisin varmasti vähemmän aikaa. Suurin osa juhlistakin on kyllä alkoholittomia liittyen lapsiin tavalla tai toisella. 

Eli ei vaikuttaisi juuri mitenkään täysi raittius.

Vierailija
13/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lämmität saunan niin juotko muutaman oluen ja vaimo viiniä? Saunan jälkeen?

Vierailija
14/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin join pelkäsin poliisia kun lähdin aamulla autolla.. nyt toivon että aja puhallusratsiaan niin saan puhaltaa 0

Vierailija
15/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja auttaa myös kuskia jaksamaan

Vierailija
16/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt, mutta kun kerran kysyit, niin tässä kattava lista:

- ostan yleensä miehelle pari olutta kaupassa käydessäni

- silloin tällöin teen risottoa johon tulee pieni pahvitetra valkkaria

- muutaman kerran vuodessa on jokutkut illanistujaiset tai perhejuhla missä menee yleensä alkumalja tai lasi viiniä

Vierailija
17/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisittekö laivalle piipahtamaan Ruotsiin, Viroon jos ei taustalla olisi alkoholi?

Vierailija
18/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei yhtään mihinkään. Tosin vanhat vanhempani ovat nyt taas elämässäni, joten viikossa menee kaksi tölkkiä olutta. Ei se töiden määrä, vaan se empatiakyvyttömyys ja itsekkyys ja jatkuva kaiken sen mitätöinti, mitä olen. Ei kulu kuitenkaan kahta annosta enempää. Olen päätännyt palkita itseni kun olen kestänyt heidän seuraansa. Meillä on aina ollut huonot välit, ihan kamalat. En anna itseni alkoholisoitua tästä kuitenkaan..

Vierailija
19/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei sitä Lidlin ykköstä enää saa ostettua lavoina, ennen tuli otettua sellaisia mökille.

Sillä kun kaljoitteli niin jossain vaiheessa totesi ettei tässä ole mitään järkeä kun ei tunnu missään ja meni nukkumaan.

Siihen aikaan ei hirveästi tullut kännättyä.

Vierailija
20/53 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lämmität saunan niin juotko muutaman oluen ja vaimo viiniä? Saunan jälkeen?

Olut ei ole koskaan liittynyt meidän saunomisiin, ei mieskään sitä juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi