**EX-HAAHUT VIIKKOON 20**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (12)
Emunaisen uutisia odotellessa :)
D.O. ja nappulatar rv 29+5
Nostelen vähän tätä ketjua, kun oli vajonnut aika kauas...
Hiljaista on, vaivaakohan kaikilla masukkailla väsymys vai mitä ;-) Vai tuliko valvottua liikaa Euroviisujen ja lätkän parissa? Mä katsoin lauantaina Euroviisut ja kyllä väsytti eilen...käytiin viemässä meidän äidit syömään ja kun kotiin pääsin, niin nukahdin sohvalle pariksi tunniksi...
Ihanaa, että on lyhyt työviikko! Pidän nimittäin lomapäivän perjantaina ja sitten lähdetään sinne laivalle! Ihan kiva lähteä, lapset on innoissaan, mutta vähän kyllä väsyttää...täytyy ottaa sitten levon kannalta siellä, jos ei jaksa. Vaan ihan kiva lähteä nyt, eikä esim. kuukauden päästä! Tuleepa jotain erilaista arkeen :-)
Mä ihan oikeasti lasken jo viikkoja, että alkais kesäloma! Juhannukselta jään eli vajaat 6 vkoa...ja tällä viikolla ENÄÄ 2 työpäivää jäljellä :-) Jotenkin nyt on iskenyt väsymys, enkä jaksais raahautua töihin...mielelläni mä töihin meen ja tykkään kyllä tehdä töitä, mutta se väsymys...kun jossain vaiheessa päivää olis kiva vetää itsensä lepoasentoon, mutta meillä se ei ole mahdollista. No, äkkiä nää viikot menee! Just tänään oli palaveri, jossa keskusteltiin jo heinä-elokuun deadlinesta, hui!
EMUNAISEN uutisia odottelen minäkin, taitaa olla nyytinhakureissussa, kun ei ole tullut ilmoittautumaan sen perjantain äitipolireissun jälkeen ;-)
DREMONE: siis sä olet jo 3-kympin kerhossa :-) Voi jestas tää aika menee huisia vauhtia! Ja olikos se niin, että jäit nyt jo sitten äippälomalle? Mulla kävi niin kökösti, että joudun kesäloman jälkeen vielä 3 vkoksi töihin. Siis jos kykenen. Nyt jo vaivaa liitoskivut, että voi olla kyllä hankalaa könytä töihin...mutta ans kattoo nyt!
Jeps, ei muuta kuin hyvää viikon jatkoa!
-Ultsi + Lahja 22+5-
Ensimmäistä lomapäivää vietellään, ihanaa! Kyllä tuntuu hyvälle. Kaiken lisäksi mieskin muuttaa tänään pysyvästi kotiin, mikä tuntuu tietenkin vieläkin paremmalle kuin loman aloitus. Loppuu tämä kaukosuhteilu ja aletaan elää ihan normaalia perhe-elämää. Ja odottamaan vauvaa YHDESSÄ!
Ultsi: Nyt on ollut vähän hiljaista tosiaan täällä, viime viikolla olikin vilkkaampaa keskustelua. Taitaa myös monella työt vielä pukata päälle, joten kirjoittelukin on rauhallisempaa. Mulla oli ihan samat fiilikset töissäkäydessä, oli tosi kivaa mennä töihin, mutta 8 tunnin työpäivät kyllä uuvuttivat niin ettei enää kotona jaksanut muuta kuin maata. Mulla tosin helpotti se, että teen työkseni ties mitä vuoroa ja aika usein iltaa, jolloin aamulla oli pirteä kotona ja jaksoi touhutellakin. Sitten illalla ysin maissa töistä tullessa saattoi ihan hyvällä omallatunnolla pötkähtää jo sänkyyn. Muistelen, että mullakin väsymys alkoi olla aika kovaa jo samoilla viikoilla millä sinä olet. Eli ihan sallittua taitaa olla väsyä! Loppuaika töissä menee yllättävän nopeasti ja mulla sattui loppuajaksi noita pitkiä vapaita, kuten pääsiäinen ja vappu. Sulla ei taida niitä sattua, harmi vaan. Mutta ihanaa kun pääsette reissuun ja saat tällä viikolla lyhyemmän työviikon! Laivalla on tosi kivaa ja ota vain levon kannalta. Eikä lasten kanssa oikein voi riekkuakaan yötä myöten. Oikein ihanaa reissua teille jos et ehdi kirjoitella ennen sitä enää! :)
omaa napaa: Kuten Ultsikin totesi, kolmenkympin kerho paukahtaa huomenna rikki. Ihan huisia! Kävin eilen katsomassa ystäväni vauvaa sairaalassa, joka syntyi toissapäivänä eli äitienpäivänä. Olipas pikkuherra toooosi pieni ja söpö. Tuli ihan hirveä hinku saada oma vauveli jo syliin!! Tänään onkin tiedossa siivoilua, illalla valmennus ja sitten pidän miestä oikein hyvänä kun kotiutuu! Halut on kovat, heh ;)
Muksaa päivää kaikille
toivottaa D.O. ja nappula rv 29+6
Porkkanalle huisin paljon onnea vauvelista! :)
Emunaiselle tsemppiä! Olette tosiaan tainneet päästä tositoimiin perjantaina. :)
DreamOne: Sulla on jo mahtavat viikot! Onnea vaan niistä! Hieno homma. Tää aika kyllä on mennyt niin kovaa, että silmissä vilisee ja päässä surisee.
Omaan napaan ei kummempaa. Tuntuu taas kasvaneen. Ihanaa. Masuli jytäilee edelleen paljon, on kyllä huomattavasti vilkkaampi kuin isoveljensä. Meidän esikko onkin ollut tosi rauhallinen ja helppo lapsi, minkähänlainen hermojen koettelija tämä tulokas sitten on?...
Mukavat viikonjatkot!
Tuutupii kera Masumiehen rv 22+0 (Jee!)
Juu nopsasti vierähti loppuviikko. Perjantaina käytiin miehen kanssa katsomassa Euroviisufinaalin harjoituksia, lauantaina juhlittiin synttäreitäni syömällä kaupungilla + lisää viisuja, ja äitienpäivä kului Lintsillä ja lätkän parissa. Aika hektistä mutta ehdin siinä levätäkin, kun mies joka ei ehkä aina tunnu muistavan miten minua voi väsyttää, passasi vimpan päälle. Lahjatkin oli ostanut ajat sitten ja ajatuksella, mistä tuli hyvä mieli kun joskus on päässyt kokonaan unohtumaan..
Navan seudulla potkitaan tasaiseen tahtiin. Viikot kertyy juu uskomatonta tahtia meillä kaikilla!! Voinnista ei sinänsä mitään uutta kerrottavaa.
Huomenna piti palauttaa opinnäyte mutta eipä krt kaikkiaan onnistu. Pakko saada se kuitenkin valmiiksi ennen kuin jään kesälomalle ja siitä äitiysvapaalle. Vielä pitäisi jaksaa 7 viikkoa.. eiköhän se mene nopeasti. Ajatus on vaihteeksi (onneksi?) muualla, kun huomenna lähdetään pitkäksi viikonlopuksi lomamatkalle :) Hiukka hirvittää kun tämä olisi nyt eka kerta jolloin esikoinen 2v 4kk lähtisi mummolaan yöksi ilman isää ja äitiä... jaiks. Meillä kotona he ovat hoitaneet häntä yön yli kun olemme olleet poissa mutta ei koskaan vielä näin päin.
Eipä täältä sitten muuta. Minäkin odotan peukku pystyssä, milloin lähtee seuraava haahu uunista ulos !!! :D
t Joululahja rv 24+5
Äkkiä sitä vauva-arki päälle jyrää, ja vaikka onkin tähän asti ollut helpoin mahdollinen vauva, nukkuu paljon ja syö hyvin, niin jotenkin sitä ei olekaan aikaa notkua netissä.
pirpaliinalle hurjasti onnea pienokaisesta! Täällä myös yksi ihanan suloinen ja hyväntuoksuinen tuhisia, nytkin tuossa tissi suussa sylissä. Kun tuohon syliin nukahtaa, niin ei millään raaskisi omaan sänkyynsä viedä. Niin hyvältä tällainen pieni sylissä tuntuu.
Tänään oli eka neuvola. Lähtöpaino ylitetty ja muutenkin kaikki hyvin.
Muuten ollaan jo ihan kivasti ulkoiltu ja soppailemassakin käyty, kun oli pakko hankkia isompia imetysliivejä. Vauva on tosin nukkunut vaunuissa niin sikeästi, ettei ole edes paikanvaihdoksia huomannut.
Dreamone: Tosi hyvää lomaa sinulla ja hienoa, että miehesi pääsee pysyvästi kotiin alathan sinäkin jo noilla viikoilla vähän passaajaa tarvita. Onnea paljon 30:stä.
Joululahja: kovasti vaan jaksamista opinnäytetyön pakertamiseen, varmasti ihanaa saada se projekti alta pois ennen vauvan syntymää.
Helga: hyvä, että sait ajan pelkopolille, kurjaa tosiaan jos joutuu synnytyksessä piikkejä pelkäämään, kun ei se muutenkaan kovin rentoa ole. Meillä mies on kovasti piikki kammoinen, vaikka ei ole edes huonoja kokemuksia. Menee aina ihan valkoiseksi, kun edes puhutaan pistämisestä ja meinaa pyörtyä, kun näkeekin neulan. Eli voin hyvin kuvitella tunteitasi tuollaisten kokemusten jälkeen.
Täytyypi yrittää tulla vielä Emunaisen kuulumisia kurkkimaan joku päivä.
Nyt iltapuuroa keittämään.
Limetti ja menninkäinen 1vk5pv
Pitkästä aikaa täällä!
Kyllä se vaan tuppaa olemaan niin, et jos mennee omakotitalon ostamaan jonne joutuu tekemään remonttia ihan sikana niin vapaa aika menee niitä asioita pyöritellessä melkein aamusta iltaan!
Vaikka oonkin jo kotona ihan 24h, niin välillä tuntus et muutamasta päivästä loppuu tunnit kesken..
Mutta lopussa kiitos seisoo, keittiö kilpailutus on loppusuoralla ja putkimiehenkin urakkatarjous tulee loppuviikosta.
Tää meiän öttömönkiäinen on alottanu iltaisin ihan hirvittävät karateka harkat mahassa. Parina iltana putkeen on maha poukkoillu aivan sikana, nyt ei oo onneks sattunu, mut mä repeen aina nauramaan ihan sikana, kun se rumba alkaa. Se on vaan jotenkin niin hassun näköstä (edelleen) se touhu. Ja miehen mukaan puhun ääneen samalla kun taputtelen massua, et non niin rauhotuppas jo vähä yms.. =D
Mulla on päällä tarttuva yskä, joka tän aamun perusteella on muuttumassa räkätaudiksi ja valumassa poskionteloihin salakavalasti¿ Onneks perjantai on normaali päivä, niin saa haettua troppia siihen, mikäli se nyt tässä alkaa vaivaamaan kunnolla huomisen pyhän aikaan.
Ja on muuten historiaa meikän yöunet¿ Nyt herään kerran taikka kaksi kertaa menemään vessaan yöllä/aamuyöllä. Suhteellisen kauan sain nukkua kyllä yöt ihan rauhassa, että oon ihan tyytyväinen loppujen lopuks.
Onkohan meille syntyny jo uusi haahu??? Jännityksellä odottelen kuulumisia¿
Ultsi: Höpsis, jos alkaa väsy riivata niin edes yhden viikon paussi töistä tekee hyvää! Joten rohkeasti vaan saikulle hetkeksi, jaksaa huomattavasti paremmin taas puurtaa töissä, mikäli se motivaatio vaan on tallella¿ Mun työmotivaatio katos kun pieru saharaan, kun alkoi tää selkä temppuilla ja kaikki hakkas vastaan sillä hetkellä ja nyt olla köllinkin kotona saikulla nimenomaan selän takia. Äippis mulla alkaa vasta kesäkuun alkupuolella.
Nyt on aikaa hoitaa selkää rauhassa ja mennä välillä maaten mikäli siltä tuntuu jne.
Dreamone: Hei kiva juttu, et siippa kotiutuu nyt kunnolla!! On se vaan ihan eriasia kun toinenkin on mukana messissä koko ajan, ja pääsette yhdessä sit kaikkiin valmennuksiin yms. Onnee muuten kerho jäsenyyden johdosta, mulla se viisari raksuttaa kohta yhden pykälän lisää¿ Mä oon vanha! =/
Välillä tuntuu, et missä välissä mä teen lisää lapsia, kun aika loppuu kesken? Eiks sullakin tää oo eka lapsi, ootteko miettiny et jos teette lisää lapsia niin teettekö ne nyt sit yhteen putkeen kaikki vaiko breikkiä välissä?
Tuutupii: *Kohtalon toveri viittaa* Muakin pikkasen jännittää, et miten mahtaa käydä¿. Tuleeko massusta elokuussa ihan hirvittävän vaativa vauva, kun alusta asti on ollu niin samperin vilkas.. Tosin neukkatäti yritti kerran lohduttaa, et nää jotka mahassa melskaa aivan sikana ois syntyessään sieltä rauhallisimmasta päästä.
Heh, jotenkin kyllä tuntuu epäuskottavalta moinen ajatus!
Joululahja: Mun mies tuppaa kans unohtelemaan aina välillä tän ¿taudin tilan¿¿. Välillä tuntuu, et tartteeko se nyt rautalangasta jumankauta vääntää, et mua ei voi pitää nälässä, eikä seisomassa siinä vieressä, kun hää selittää ummet ja lammet jostain aivan turhanpäiväisestä asiasta jollekin hyvänpäivän tutulle.
Ja vienot, ¿mentäiskö jo¿ kommentit sivuutetaan, joo joo ihan just kommentilla ja hups sit onkin taas menny vartti ja mä aloitan mulkoilun¿
Siis oikeesti onko se vika ihan koko mieskunnassa vaiko onko mun siipassa joku valmistusvirhe? Se oikeesti unohtaa välillä autuaasti kaiken faktan, kuten:
Et pissahätää ei todellakaan pysty ennakoimaan enää.
Nälkä jos tulee niin niin ruokaa on saatava p.i.a.n.
Istuminen/seisominen onnistuu tietyn ajan, ja joinain päivinä 15min voi tuntua ikuisuudelta.
Mies ei voi kävellä huippuvauhtia, koska mä en pysy perässä mahan kanssa vaappuessani.
Kyllä, entinen yökyöpeli voi todellakin olla valmista kamaa sänkyyn jo ilta yhdeksältä vaikka kuinka alkaisi mikä leffa¿
Ja viimeisin:
Vaikka kaverin kummin kaiman serkun ystävän sisko teki töitä loppuun asti ja haravoi pihaa ja teki reippaasti lumitöitä vielä viimeisillään niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että minä siihen pystyisin. =/
Mun miehelle nimittäin tuntui aluks olevan ihan käsittämätöntä, että mä en pysty tekeen niitä normi hommia enää tosta noin vaan. ja ilmeisesti joku ¿tosi fiksu¿ kaveri oli sanonu, jotain tyyliin älä usko kaikkee, et varmaan pystyy, kunhan yrittää vedättää vaan¿Et kyllä meiän muija kato teki sitä ja tätä¿
Siis aivan käsittämätöntä!
Siitä käytiinkin aikoinaan kipakka keskustelu, et ensinnäkään miehen tutttujen vaimot/puolisot/tyttöystävät ei ole ikinä kärsineet edes alkuraskauden pahoinvoinnista, joten mistä he voivat tietää millainen olo silloin on?
Eikä heillä tietenkään ole ollut myös minkäänlaista väsymystä hempan takia.
Saatikka sellaista työtä jossa tehdään muutakin kuin istutaan perseellään toimistossa¿
Tuli vähä sellanen olo, et oma siippa on hävinny vertailussa kavereilleen asiassa ¿No meiän muija kyllä pystyy ¿.¿
Mutta pienen järjen takomisen seurauksena tajus, et ei mun odotusaikaa voi verrata kavereiden puolisoiden odotukseen. Koska jo pelkät lähtökohdat ovat aivan eri laatua!
Että jos naiset on kummallisia odotusaikana, niin entäs miehet sitten! =D
Limetti: Hyvä, et pikkunen on edelleen kiltti kullanmuru ja syö hyvin!
Miten sun mies muuten pärjäs synnytyksessä, kun näki ne piikit mitä suhun laitetaan? vai tekeekö sille häijyä vaan jos on itse kohteena?
Mulla kans tuppaa tuo naamataulu menemään astetta vaaleemmaks mikäli on tiedossa, et verta tarttis saada enemmän kun yhdestä kohtaa.
Ajattelin muuten soitella tuossa ens viikolla sinne pelkopolille aikaa, joskos vaikka kesäkuun alussa pääsis juttusille.
ON: Siinähän tuo pullottaa¿ =D
Eka akupunktio oli eilen ja aloitettiin iisisti, 8 neulalla. Oli tosi kiva lääkäri, ja kysy jokaisen neulan laiton jälkeen et mikä olo jne.
Siis kyllähän se neulan pisto tuntui, mutta lievemmin kuin muut isommat neulat. Eli se on ihan höpö höpö juttu, et akuneulojen laittoa ei edes huomaa¿
Mutta niin kuin lääkäri selittikin, akuneulat eivät ole leikkaavia neuloja, eli neulan kärki tavallaan työntää ihosolukon pois edestä ja menee sieltä välistä sisälle. Toisin kuin muissa neuloissa jossa kärki leikkaa osan ihoa pois, jolloin kipukin tuntuu luonnollisesti isompana.
Ja vaikka hampaat irvessä meiningillä laitettiin ne neulat, niin otin kuitenkin uuden ajan! Ihan siitä syystä, et hartiat on jo paljon paremmat, eli siitä on apua.
Suosittelen muuten muillekin odottajille, mikäli selkä alkaa prakaamaan!
T Helga & Maris 28+2
Hymyilytti kovasti tuo sinun listaus otsikolla " Miksei ukko voi tajuta" . Kuulosti niin tutulta. Meillä kyllä tosin tuon rehkimisen suhteen on just päinvastoin eli mies ei " anna" mun tehdä normaaleja asioita ihan vaan sen takia, kun pitää varoa mahaa. Esim. kauppakasseja ei saisi kantaa, imuroida ei saisi, mitään maitopurkkia painavampaa ei saisi nostaa. Liikuttavaa sinänsä. Sanon ukolle usein, että mä oon raskaana, en puolikuollut. Sitten kaiken kanssa ristiriidassa on kuitenkin se, että esim. lenkillä harppoo menemään kovaa kyytiä ja unohtaa, että mun pitää pyllertää mahan kanssa jo vähän hitaammin. Ja sitten jos viiletän vähän liian kovaa ja alkaa supistella, mies on heti että " Pitäsköhän sun ottaa nää lenkit vähän iisimmin." Arghhh! Elä nyt tuon kanssa sitten...
:)
Hymyilytti kovasti tuo sinun listaus otsikolla " Miksei ukko voi tajuta" . Kuulosti niin tutulta. Meillä kyllä tosin tuon rehkimisen suhteen on just päinvastoin eli mies ei " anna" mun tehdä normaaleja asioita ihan vaan sen takia, kun pitää varoa mahaa. Esim. kauppakasseja ei saisi kantaa, imuroida ei saisi, mitään maitopurkkia painavampaa ei saisi nostaa. Liikuttavaa sinänsä. Sanon ukolle usein, että mä oon raskaana, en puolikuollut. Sitten kaiken kanssa ristiriidassa on kuitenkin se, että esim. lenkillä harppoo menemään kovaa kyytiä ja unohtaa, että mun pitää pyllertää mahan kanssa jo vähän hitaammin. Ja sitten jos viiletän vähän liian kovaa ja alkaa supistella, mies on heti että " Pitäsköhän sun ottaa nää lenkit vähän iisimmin." Arghhh! Elä nyt tuon kanssa sitten...
:)
Täytyypä tulla vähän nostamaan pinoa, jos vaikka emunainen pääsis kohta ilmoittelemaan kuulumisia, että löytää tämän.. Ja tietenkin muutkin.. ;)
D.O. Onnea 30 poksumisesta! :) Mukavaa lomaa! Niin ja onnea siipan saamisesta kotiin! :)
Joululahja: myöhäiset synttärionnittelut! :) Te oottakin nyt lomamatkalla! Toivottavasti on mukava loma! Ja esikoinen menee varmasti hyvin mummulassa, mutta muistan kyllä miten eka kertana sitä murehtii. Toivottavasti kuitenkin pystyt nauttimaan matkasta! :)
Ultsikin taisi lähteä laivalle.. Mukavaa matkaa!
Limetti: ihanaa, että vauva on " helppo" ! Toivottavasti sama tahti jatkuu! Niin se vaan on, että arki lähtee rullaamaan omaa uraansa noitten pikkusten kanssa. Ja hyvä niin.. :)
Tuutupii: meillä kans nuo kaks vanhempaa ovat olleet suht rauhallisia masussa ja ovat kyllä olleet kans rauhallisia lapsiakin. Ja tämä tapaus on kyllä kans ollu aika rauhallinen, joten elättelen toiveita, että tämäkin olis myös synnyttyään rauhallinen lapsi.. ;)
ON: Väsymys on ollu taas kovaa koko tämän viikon. Ottaa pattiin kun ei saa kotona tehtyä mitää ja tekemistä olis vaikka kuinka! :/ Ehkä väsymys johtuu viime viikon reissusta.. Toivon ainakin.. Tai sitten ei vieläkään oo hb noussu. Oon kyllä nyt syöny jo neljä viikkoa rautaa, että luulis jo olevan vaikutusta.. Maanantain neuvolassa sen varmaan sitten näköö.. Oon myös nyt parina päivänä syöny sitä multitabsin raskausvitamiinia, joka on ainakin aikasemmin helpottanut väsymystä. Ja pahoinvointia on kans taas esiintynyt. Oon viime päivät ottanut rautatabut yöllä, kun käyn vessassa, jos johtuis siitä.. Nimittäin ensin otin aamulla tyhjään mahaan ja sitten ootin sen tunnin ennen kun söin mitään ja sinä aikana ehti tulla kuvotus joka ei meinannu mennä ohi millään ei edes syömällä.. Niin kuin ei tänään olis ollu niin pahaa huonoa oloa, että ehkä johtu siitä.. I hope! Muuten masussa ei mitään erikoista, aika hiljaista on välillä, mutta kyllä sielä liikettäkin onneks on.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)
-Sani rv 34+3
Onkin vierähtänyt muutama päivä kun viimeksi olen kirjoitellut. Mies muutti tiistaina kotiin ja nyt ollaan järjestelty pari päivää tavaroita ja siivoiltu kaappeja jotta saadaan kaikki tavarat mahtumaan. Hyvin on nyt kotiutunut jo, ollut pari päivää jo töissäkin. Mullakin on ollut paljon hommaa täällä kotosalla, tänään aamulla vein auton huoltoon ja nyt pyykinpesua koko päivä. Arki rullaa!
Joululahja: Ai te olitte viisuilemassa?! Oliko hieno show? Minä vaan tyydyin kattelemaan telkkarista, harmittaa kun liput oli niin kalliit ettei olisi raaskinut laittaa sellaista summaa. Vaikka elämyshän se tietenkin olisi ollut! Taidatte olla siellä lomailemassa, toivottavasti oli rentouttava reissu!
Limetti: Terkut takaisin vauva-arkeen! Hienoa kuulla että vauvan paino on noussut ja hän syö hyvin. Ei haittaa vaikka et ehdikään notkua netissä, äitiys on nyt tärkeämpää :) Kyllä me täällä pärjätään, vaikka kuulumisia on tietenkin tosi mukava kuulla. Haleja kovasti sinne!!
Helga: Tiedän tunteen, miltä tuntuu omistaa omakotitalo. Minulla on ollut niitä kaksin kappalein edellisessä elämässä, enkä kyllä hingu yhtään remppojen ja muiden keskelle. Mutta älä loukkaannu, onhan se oma koti aina oma ja sitten kun suurimmat rempat on saanut tehtyä, voi huokaista helpotuksesta ja onnesta. Vaikka kyllä sitä omakotitalossa on aina jotain pikkupuuhaa. Itse tykkään kovasti nyt kerrostaloasumisesta ja ollaan miehen kanssa päätetty, että korkeintaan rivari voidaan hankkia. Asun niin mielelläni kerkkarissa kun ei tarvitse pihan laittoia, lehtien haravointia, lumien luomista jne. Olen toki iloinen puolestanne ja kivaa kun saatte tehtyä talosta aivan oman näköisenne :) Kyllä tämä on meillä ihan ensimmäinen lapsi ja olen kyllä jo kovasti miettinyt tuota lisää lapsia-teemaa... Valmennuksessa terkka muistutteli, että ehkäisyasioita kannattaa alkaa jo pohtimaan, että mitä sitten kun vauva on syntynyt. Hän sanoi, että meidän kaupunki tarjoaa kaikenmoista kierukkaa ja pilleriä ilmaiseksi ensimmäiset puoli vuotta, mutta mikäänhän ei estä jättämästä ehkäisyä kokonaan pois jos lisää lapsia mielii. Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset tuon suhteen, mutta sen tiedän, että tuskin mitään hormonaalista ehkäisyä otan. Puhuttiin miehen kanssa, että varmaan kondomi on paras vaihtoehto, koska tosiaan ei tiedä milloin sitä taas haluaisi kokeilla onneaan. Mulla kyllä raskautuminen on ollut niin vaikeaa, että eihän sitä tiedä. Mutta toisaalta raskaushan muuttaa naisen hormonituotantoa niin, että seuraavat kerrat voivatkin olla aika helppoja. Voihan se olla, ettei petipuuhat edes maistu seuraavaan vuoteen (miesparka!). Naurattaa nuo sinun kuvailut miehestä, ne on kyllä juuri tuollaisia! Ja tuo vertailu miesten kesken kenen vaimo teki sitä ja millainen synnytys oli, heh :) Meilläkin sitä on harrastettu ja sitten aina mies kertoo mitä kavereiden kesken on puhuttu. Mutta ehkä se on vain miesten tapa valmistautua tähän, kyllähän me naisetkin näitä ajatuksia vaihdamme :)
sani: Kuulostaa tasaisen varmalta tuo sinun elely masun kanssa :) Olen ymmärtänyt että loppuraskaudessa tuo raudan syöminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, onko näin? Siis että moni tarvitsee lisärautaa.
Tuutis: Jaksuja ja masun kasvatteluja sinnepäin!
Ai niin!! Neuvolassa tällä viikolla terkka kertoi ilouutisen: Meidän nappula on jo kääntynyt lähtöasentoon! Tunsi selkeästi että peppu on yläosassa rintojen alapuolella ja pää alavatsassa. Ja dopplerilla varmistettiin vielä, että sydänäänet kuuluivat siitä missä pitikin. Terkka sanoi, että aika todennäköistä on että hän siellä viihtyy oikeinpäin loppuun asti, tilaa kuperkeikalle ei nimittäin juurikaan enää ole. Jippii! Meitsi on ollut niin happy happy, sektiopelko on nyt selätetty. Ainakin tältä erää, voihan synnytyksessä tietenkin tapahtua mitä vain. Mutta kyllä tää mamma aikoo tehdä kaikkensa että saa pungerrettua vaavin alakautta maailmaan! Enkä tarkoita nyt mitään sellaista että " sektio ei ole oikea synnytys" -hömppää, vaan mua pelottaa kauheasti ne leikkaushaavakivut. Mutta hyvä näin, minä olen tyytyväinen!
Muksaa perjantaita kaikille rakkaille exille
toivottaa D.O. ja nappula rv 30+2
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10254573&p=2&mpage=1&tmod…