Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ EnSiKoT mAaNaNtAiNa 14.05.2007 ~*~

14.05.2007 |

Linkki viikonlopun höpinöihin..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10290880&p=1&tmode=1&smod…

=) Lisbet & Viivi, rv 31+3.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää 9 työpäivää jäljellä! JEI! Tulin nopeaan sanomaan moi, nyt pitää lähteä töihin. Tehdään tänään pitkä pino!

Lisbetille vielä pakko esittää kysymys, että onko sulla univaikeuksia, vai miksi hyörit noin aikaisin avaamassa pinoa? Toivottavasti ei ole kyse univaikeuksista, ne on tosi kurjia...

T. Peipposka ja vaavi 33+3

Vierailija
2/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NINCA: kiitos linkin laittamis-vinkistä, täytyy joskus kokeilla, onnistunko. Kiva, että käyt kertomassa vauva-arjesta tääläkin. Ja pikkukakkostakin olette jo miehen kanssa pohtineet ; ). Listaemon hommaan en valitettavasti uskalla lupautua, kun mulla ei kotona ole kuin känny-yhteys, joten voisi olla hieman hankalaa. Toivotaan, että joku kiltti siihen ryhtyisi.

IIDA-LINNEA: jokos siellä vauva-uutisia?

HIPPUX: Oi, sielläkö pahoinvointi iskenyt loppumetreillä? Ja limatulppaa irtoillut, joskohan kohta olis aika : ) Tsemppiä!

MUTSIKO: toivotaan, että pikkuisella siellä masussa kaikki hyvin! Mikäs on nyt olo?

HOYT: varmaan mukavaa, että on tuttu synnäri entuudestaan! Onhan se tietysti eri tilanne olla itse siellä ¿asiakkaana¿, kun töissä, mutta varmaan helpottaa.

JUSHKA: siellähän alkaa kohta äitiysloma, onnea!

SANLE: Oletpas hyvät farkkukaupat tehnyt! Miulla myös tuota mahaturvotusta on ihan kiitettävästi, varsinkin työpäivän jälkeen, kun istumatyötä teen. Ja tosiaan ihan turha kuvitellakaan vetävänsä isoja ruoka-annoksia kerrallaan, ei mene alas. Sittenpä onkin syötävä taas useammin...

PEIPPOSKA: Kyllähän siulla vielä aikaa on noita vauvantarvike ¿valmisteluja tehdä, älähän huoli! Jännittävää varmaan, kun viikot vaan lisääntyy huimaa vauhtia ; )

HERMIONE: täällä myös yksi Suomen pelien seuraaja, kyllähän nuo katsottua tuli. Eilen kyllä kävi vähän huonosti pelissä, mutta hyvä saavutushan se hopeakin on... kai? : )

PIKKU-JUSKA: sielläkin kohta äippälomalle, hienoa! Kestovaippailu on varmasti ihan jees, tosin itseäni arveluttaisi pyykkäyksen määrä... mutta kyllähän siihen varmasti tottuisi ja pyykkiähän vauvaperheessä muutenkin tulee.

GREETAS: sielläkin jo isot viikot, huimaa!

LISBET: kylläpäs täällä teitä jo alkaa ollakin hyvä joukko seuraavana synnyttäviä ; ) Jännä tosiaan, että äippäpakkaukseen laitetaan noin selkeästi ¿poika-värisiä¿ vaatteita... no, tietysti se on makuasia, mutta kyllä varmasti tuosta on palautetta tullut. Tän vuotisen pakkauksen vaatteet taitaakin olla sitten vähän neutraalimman värisiä, olikos se beige se haalari jne.? Mutta toisaalta tosi hienoahan se on, että saa tuollaisen pakkauksen ihan ilmaiseksi.

MERIHEPPA: Kiva, että oli hyviä ultra-kuulumisia ja hienon kuvankin olitte saaneet.

ELVIIRA: Siellähän sinä, vilkutukset takas! Kiva, että tulit kirjoittelemaan. Hyvä, että väsy alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Tsemppiä muuten tenttiin. Mites siulla muuten, alkaako maha jo näkymään?

BUUFFA: oonko kysynyt siulta, että mistä tuo teidän vaavin jännä tekonimi tulee? : )

Oho, tulipas tästä nyt pitkä tarina... loppuun kuitenkin vielä omaa napaa...

(.) Ultrassa käyty, kaikki näytti masussa olevan kunnossa. Olihan se vaan niin ihanaa nähdä Pätkis, siellä se molski vauhdilla menemään : ) Niskaturvotusta ei ollut normaalia enempää ja koko vastasi viikkoja. Vesirokko vasta-aine-juttu ei oikein selvinnyt mihinkään suuntaan... siis mulla on molemmat vasta-ainearvot koholla: sekä se, joka näyttää, että vasta-aineita on (eli josta näkee, onko se sairastettu), että se, joka näyttää tämänhetkisen tilanteen (eli sen mukaan pitäis olla tauti päällä...). Onneksi kuitenkin lääkäri rauhoitteli, että ei kannata siitä hirveästi huolehtia ja että siitä harvoin tulee ongelmia. Jos ei oireita nyt sitä ennen tule, niin parin viikon kuluttua otetaan vasta-ainetestit uudelleen. Eli seuraillaan tilannetta. Oireettomanakin se saattaa olla (mikä kuitenkin on aika harvinaista kai), jos esim. tosi lievänä ollut joskus lapsena. Kumma juttu, ja toki siitä pieni huoli vielä jäi mielen pohjalle, mutta kun ei sille mitään voi, niin päätin, että mennään nyt päivä kerrallaan liikoja siitä stressaamatta.

Dajm + Pätkis 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dajm75: olo on jo pikkuisen helpottanut. kivut taitavatkin olla vain ilmavaivoja, ainakin pienet ilmanpaastot ovat helpottaneet asiaa. :D perjantaina sitten varmuus asiaan etta kaikki on hyvin. toivottavasti!

oma masu.. oireet ovat alkaneet jo lisaantymaan tuon mahakivun lisaksi. pahoinvointia on alkanut ilmenemaan eika oikein millaan haluttais syoda, vaikka pakkohan tuo on. oksentanut en onneksi viela ole. tissit on suurentuneet (tai sitten vaan kuvittelen) ja hemmetin kipeet ne valilla on. narastaa ja pissattaa jatkuvasti. vasymys on kauhea, vkonloppuna tuli nukuttua reilu 12tunnin younia (vasynyt olen kylla ollut ennen raskauttaki). muuten kaikki ihan ok. perjantaita tassa odotellaan, etta saadaan asioihin varmuus.

// mutsiko rv5+4

Vierailija
4/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä sitten omalta osaltani kasvattaa tätä PEIPPOSKAN toivomaa pitkää pinoa :-) Peipposkallakin työpäivät vähissä. Itsestäkin on ihanaa, että äitiysloma alkaa pian.

DAJMillla oli kivoja ultrakuulumisia. Ihania nuo ultrat! Toivottavasti tuo vesirokkosi(?) pysyy sitten aisoissa. Kestovaipoista sen verran, että tuskin tuo nyt loppujen lopuksi vaivaa lisää, kun kuulemma pyykkikonetta pitää vauvaperheessä muutenkin pyörittää vähintään joka toinen päivä. Sinne samaanhan pyykkiin ne vaipatkin heitetään. Ainoa ero on se, että roskapussin sijaan vaipat heitetään pesupussiin. Aikaa varmaan vaipparuljanssiin menee suurinpiirtein saman verran, kun ei tarvitse viedä vaipparoskista päivittäin tai raahata niitä vaippapaketteja kaupasta. Lisäksi minä INHOAN roskien viemistä! (Varsinkin kun samassa kerrostalossa asuu ihmisiä, jotka heittää roskat ihan miten sattuu: muovipussit biojätteeseen ja vanhat kengät pitkin jätehuoneen lattioita.) Mutta käytännönhän näkee meikäläinenkin sitten vasta vauva-aikana. Alussa voi kyllä tulla (ja tuleekin) ehkä hieman lisää säätämistä, kun yrittää opetella, että mikä vaippa pitää tavarat sisällään ja miten paljon niihin taskuvaippoihin pitää imevää matskua laittaa sisään. Pitänee sitten raportoida tarkemmin :-).

SANLELLA on turvotusta. Mulla alkoi jossain noilla main turvotus helpottaa ja sitten läksikin jo maha kasvamaan. Muistan kuitenkin tuon tukalan olon ruoan jälkeen. Mulla kävi myös niin, että jos skippasin aterian tai siirsin nälkää jollakin epäterveellisellä (karkeilla), niin vatsaan alkoi sattumaan. Nyt taas saan syödä ihan reilustikin, vaikka luulisi vauvan jo tilansa vaativan. Makeaa yritän silti hieman rajoittaa, tai ainakaan en sen turvin jätä terveellistä ateriaa väliin.

Tsemppiä MUTSIKOLLE! Tuo pahoinvointi kuulostaa kyllä inhottavalta ja väsymys myös. Parasta vain nukkua paljon, jos vain pystyy. Alkuraskaudessa muuten oli minullakin kaikenlaisia kummia tuntemuksia, pistoksia yms. vatsassa (ja ilmavaivoja) ja rusehtavaa vuotoakin tuli kerran, mutta silti on pikkuinen ihan hyvin kasvanut. Mutta kyllähän nuo vatsakivut huolestuttavat, kun ei tiedä, mistä ne johtuvat.

IIDA-LINNEAN vauvakuulumisia odotellaan innokkaasti!

t. pikku-Juska, 32+4

Vierailija
5/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninca oli käynyt vauvakuulumisia kertomassa ja kivaltahan nuo kuulosti! Ja pikkukakkostakin olitte jo miettineet, voi miten ihanaa!

Sanlella tosi pitkä loma alkamassa! Aika huippua että saat noin aikaisin jo aloitella ikään kuin äitiysloman. Ja Peipposkalla ha Juskallakin käy työpäivät vähiin¿ Niin se vaan aika menee äkkiä!

Dajmilla oli hienoja ultrakuulumisia, onnittelut niistä! Tuo vesirokkoasia kyllä kuulostaa tosi hämärältä, mutta hyvä kumminkin jos kerran lääkäri oli ollut sitä mieltä että ei pitäisi tulla ongelmia. Toivottavasti asia siitä vähitellen selkiää!

Mutsikolle tsemppiä väsymyksen ja pahoinvoinnin keskelle! Ja hyvä jos mahakivut kerran osoittautui vaan ilmavaivoiksi, ne taitaa ollakin harmittavan yleisiä raskaana ollessa.

Sitten vielä neuvolakuulumiset, kun taas kerran siellä oltiin. Ei mitään ihmeempää kylläkään, mutta hyvä uutinen oli että paino oli laskenut viikossa 200g! Kerran näinkin päin! Nyt tullut yhteensä 11 kiloa.

RR 114/81, SF 34 (noussut vielä sentillä viime viikosta), syke 147 ja tarjonta RT.

Huomenna alkaa minullakin viimeinkin neuvolan valmennukset. Asutaan niin pienellä paikkakunnalla että on ollut vaikeuksia saada kasaan ryhmää, mutta taidan minä nyt ainakin ehtiä tuon ensimmäisen, eli synnytysvalmennuksen sentään käymään¿ Kaksi seuraavaa onkin sitten jo LA:n molemmin puolin kun kerran viikossa niitä olisi. Mutta eipä tässä nyt taas oikein ole ollut mitään synnytykseen viittaavia merkkejä, eli ehkä ehdin hyvinkin noihin kaikkiinkin!

T: Meriheppa ja Kaveri, rv 38+3

Vierailija
6/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa synnytysvalmennus samoilla viikoilla (siis viikonpäästä tiistaina) kuin Merihepalla, joten samoissa mennään senkin suhteen. Ja valmennuksia meillä on vain kaksi. Se on tämä meidän neuvola-alueen käytäntö. Kun käytiin viime viikolla synnärillä tutustumassa oli siellä tuon keskusta-alueen perhevalmennuksen porukka kanssa tutustumassa ja heillä on valmennusta yhteensä neljä kertaa... (meidän neuvola-alueella kerätään kolmen kuukauden mammat samaan ryhmään ja siksi minulle nuo ajat ovat vähän " viimetipassa" ). No neuvolan videot on jo tullut katottua ja onneksi noita vauvoja on suvussa ollut, joten olen niitäkin käsitellyt...

Vointi on kyllä tosi hyvä (töistä jouduin jäämään pois selän takia jo viikolla 28, olin neljä viikkoa saikulla sitten kolme viikkoa kesälomalla ja nyt mammalomalla. Ja selkä on ollut hyvä kun ei ole tarvinnut töissä rehkiä). Nukutuksi saan ihmeenkin hyvin (verrattuna muihin loppupääenskojen kirjoitteluihin) mitä nyt pari kertaa yössä veskissä pitää juosta.

Iida-Linnealla on jo varmaan nyytti sylissä mutta mitä kuuluu Hippuxille?

Kestovaippoja ajattelin kokeilla sitten, kun on saatu arki rullamaan jollakin lailla...

Fay 37+3

Vierailija
7/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika piipahdus.

Dajm kysyli tosta Nuuro nimestä... no se tule siitä kun joskus aikaa sitten tuolla vauvan nimi palstalla joku kyseli mielipidettä että kumpi olisi parempi nimi Nuuro Filemon vai Noomi Filemon...... repeiltiin sitten miehen kanssa oikeen urakalla moiselle nimelle.... sitten mies alkoi vähitellen käyttämään kaikista näkemistään vauvoista nimee nuuro joten siitä on tullu jo legenda. Joten meillä sitten on kanssa Nuuro tulossa ....toka voiskin sitten olla Filemon :) heh

Kiva kuulla että teillä oli ultrassa kaikki hyvin.

T: Buuffa ja Nuuro 24+1

Vierailija
8/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi pitkästä aikaa.. ei oo ehtiny hetkeen kirjoitella.. työkiireitä ja töitten jälkeen on niin poikki ettei jaksa mitään...

nukkuminen ku on alkanu tuottaa tuskaa.. selällään tykkäisin nukkuu mut vauva painaa ja kyljellään selkää alkaa särkee.. tyyny polvien välissä on yritetty mut etenki aamuyöt menee pyörimiseen kyljeltä toiselle.. ja närästyski vaivaa (puuh) sitte ku alkaa noi aamut olla nii valoisia että kolmen maissaki on ihan valosaa..

huomenna täytyy sitte 30 viikkoo, enää 10 vko H-hetkeen!! kyl aika on menny sukkelaa.. mahaki näkyy jo.. asiakkaat toivotti hirnuillen hyviä äitienpäiviä... ;) (en mä vielä oo äiti... tai odottava äiti olen..)

Onnittelut muute Vauvan saanneille!! kattelin et Nincalla ainakin oli jo vaunujen täytettä ;) onnea pojasta! muutama muukin on aika likeellä H-hetkeä jo.. tsemppiä synnytykseen..

mulla ois synnytyssairaalaan tutustuminen 7.6. toivottavasti pomo antaa mulle aamuvuoro siihe että pääsen sinne.. äitiysloma ku alkaa vasta 18.6., reilu kuukausi vielä pitäis sinnitellä..

tänään just huomasin et yks toinenki töissä odottaa, sillä oli ihan valtava maha melkein isompi ku mulla vaikka la on vasta jouluna ?! mä saan jo heinäkuussa.. meit on nyt kolme tänä vuonna vauvan saavaa ja pari viime vuonna saanutta on vielä hoitovapaalla... kyl on hedelmällistä porukkaa meijän kaupassa ;D

ensi viikolla ois taas neuvola... toivottavasti paino on pysyny aisoissa, vaikka kakut on taas maistunu... eilenki kolmessa paikassa kävin kakulla ;) mut eipä ollu reikiä hampaissa siitä huolimatta ku yks pieni ku kävin perjantaina hammaslääkärissä ;D (onneksi)

jep tsemmpiä kaikille..

millaste ja napsu 29+6

Vierailija
9/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ne nyt sitten tullee.. =)

rv 31+3

paino +70g/vko =)

turvotus -

RR 110/72

pissa puhdas

Hb 128

SF-mitta 31

tarjonta RT

syke 150

liikkeet ++

Kaikki oli hyvin! =) Vauvan pään, selän ja jalat tunsi terkka hyvin vatsan päältä. Joku oli kyselly (en nyt muista nimeä) univaikeuksista.. Ei ole ollut nivaikeuksia, tuli vaan herättyä taas vaihteex viiden maissa ja ei sitten millään unta. Joten ajattelin sitten pinon avata tälle päivälle ja sitten kuudelta taas uni maistui aina tuonne 8.30 asti, kunnes oli pakko nousta neuvolaa varten.

Nyt on pakko mennä pitkäx, ku oon koko päivän ollu menossa jossakin.

Kirjoittelen taas joku päivä! =)

=) Lisbet, rv 31+3.

Vierailija
10/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][b]Lisbet[/b] ainakin oli kaipaillut! *vilkuttaa vimmatusti*

Täällä ollaan mutta en vaan ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella. Nyt tulin vaan pikaiseen ennen nukkumaan menoa kurkkaamaan pinoja. Täällä kaikki siis ok, töitä olis vielä 3 viikkoa ja sit jään vuosilomalle 5.6 ja heti perään äippälomalle. Äitienpäivänä pyörähti 30+0 täyteen ja sain jo elämäni ensimmäisen äitienpäiväruusun mieheltäni! Vimpula työntää pyllyään oikealle puolen kylkiluiden alle ja monottaa sitten jaloillaan vasemmalle puolen. Välillä tuntuu aika ilkeeltä mutta toisaalta ihanaltakin! Eihän se enää pitkään tuolla masussa myllää niin pitää nyt yrittää vaan nauttia kaikista liikahduksista ja monotuksista! :)Vimpulan vaatteet ja lakanat olen jo pessyt valmiiksi, lakanat on enää silitystä vailla, muuten olen järjestellyt vaatteet hoitopöydän laatikoihin valmiiksi. Mulla taitaa olla ihan liikaa vaatteita sille, mutta parempi kai liikaa kuin liian vähän. Äitiyspakkauskin tuli (2006) perjantaina niin sai viikonloppuna rauhassa hypistellä ihania vaatteita yms. Se makuupussi on kyllä aivan ihana siinä, minä tykkäsin! Keskiviikkona on neuvola joten yritän ehtiä sit käydä kertomassa neuvolakuulumiset. Nyt eväiden tekoon ja nukkumaan, tai siis ainakin yritän kun viime yö meni pyöriessä sängyssä hiestä märkänä ja uni tuli avan pätkissä. Kylläpä päivällä sitten töissä väsytti... Toivottavasti olen huomenna virkeämpi!

Vilkutukset kaikille muillekin enskoille!

T:Titi ja Vimpula rv30+1[/color]

Vierailija
11/11 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä massua kasvatellaan kovasti. Olen välillä koittanut käydä lukemassa kuulumisia, mutta tuntuu että aika ei riitä enää yhtään mihinkään, tai sitten en vaan saa mitään aikaiseksi. Töitä olisi virallisesti vielä 3pv jäljellä ja sitten alkaisi äippäloma, saikulla olen ollut jo tämän kuun alusta kun alkoi maha tulemaan tielle ja fyysinen työ käymään liian raskaaksi ja muutamia kivuliaita supistuksiakin ilmestyi rankkojen päivien aikana.

Viime yön vietinkin sitten tutustumassa äippäpolin toimintaan.. eipä siellä tullut nukuttua ollenkaan vaan kuunneltua ääniä ja ihmeteltyä. Kotiin kun pääsi aamupäivästä tulikin sitten otettua päiväunet ja nyt ei väsytä sitten ollenkaan. Eli siis syy miksi tarkkailussa yön yli olin on se että illalla nukkumaan mennessä tuli todella huono olo ja oikealla puolella ylhäällä vatsassa alkoi sattumaan todella paljon kun yritti johonkin liikkua, siis kylkeä en pystynyt vaihtamaan. Välillä oletettavasti vauvan liikkeistä johtuen myös alavatsaan sattui todella paljon ja navan tasolle myös. Soiteltiin sitten synnärille että mitäs tehdään ja käskivät lähteä sinne suoraan vaikka supistuksia ei ollutkaan. Siellä sitten otettiin sydän käyrää yöllä pariinkiiin otteeseen ja se vaikutti ihan hyvältä. Jotain verikokeita otettiin ja kaikki tulokset oli niissäkin ok. Sitten lääkäri teki melkein tunnin mittaisen ultran. Ja ihmetteli ja mittaili pikkuista moneen otteeseen ja varmisteli että millä viikolla sitä nyt oltiinkaan.. Ilmeni että kohdun kaula on vähän lyhentynyt jo ja sen takia pitkää otta rauhaksiin ettei vielä alkaisi syntymään. Sanoivat kyllä myös että jos syntyy nyt niin sitten annetaan tulla että mitään hätää ei ole sillä paino arvio oli 2800g ja kallon mitta oli suhteessa painoon myös. Eli siis nyt kun viikkoja olisi pitänyt olla kasassa se 34+3 niin sikiön koon mukaan viikkoja on enemmän jopa parikin viikkoa.. lääkäri ilmoitti että kyllä kokonsa puolesta voitasi elellä jo viikkoa 36-37.. ja että jos päättää syntyä nyt niin ei ole mitään hätää. Päätä oli hankala mitata kuulemma kun on jo laskeutunut sen verran alas ettei saanut ihan parasta mahdollista kuvaa..laskettua-aikaa ei kuitenkaan enää tässä vaiheessa mennä siirtelemään mihinkään kun alkuraskauden ultrat on kuitenkin tarkempia kuin tässä vaiheessa tehty.

Eli täällä elellään mielenkiintoisia aikoja.. Itsellä on ollut jonkin aikaa tunne että ollaan vauvan kanssa kotona jo juhannuksena eikä vasta silloin menossa synnärille, mutta saas nähdä miten tässä käy. Toivottavasti nyt viihtyisi vielä muutaman viikon sisällä että saisi pestyä vaatteet valmiiksi ja laitettua muutenkin paikkoja kuntoon.

Vähitellen tässä on tavaroita kasattu ja sisustettu uudelleen. Ja nyt on kassi synnärille lähtöä varten valmiiksi pakattuna, ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei siellä niin mukavaa ollut tänään aamulla kun ei ollut hammasharjaa eikä mitään muutakaan mukana kun yöllä ajatteli että tuskin sinne nukkumaan pitää jäädä.

Mutta kaikki siis kunnossa täällä ja pikkuinen kasvaa näköjään todella hyvin. :)

Emka ja tahvo rv34+4( tai jotain sinne päin.)