Kesäillan rauhaa
Kello on 20 36. On kaunis kesäilta ja järven pinta peilityyni. Naaspuri on pärryyttänyt ruohonleikkuria tauotta viimeiset 2 tuntia, eikä ole ilmeisesti aikeissa lopettaa. Melu on melkoinen, ja pakokaasun lemu leijuu tyynessä tontin yllä. Ihana Suomen kesä.
Kommentit (27)
En oleta enkä toivo kaiken elämän pysähtyvän. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että naapuri vaikkapa juhlii tai soittaa musiikkia (kohtuuvolyymillä) vaikka kesäyöt läpeensä. Silti se moottorien jatkuva pärinä (moottorisahat, ruohonleikkurit, vesijetit, crossipyörät ym.) ärsyttävät. Eikä lienee ihan liikaa pyydetty, jos edes kaunis ja tyyni lauantai-ilta olisi noilta rauhoitettu.
Kyllä minä olen osani ihan fyysistäkin työtä elämäni aikana tehnyt. Silti meillä päin on ollut tapana kunnioittaa lauantai-iltaa ja sammuttaa traktorit siinä kuuden maissa.
No milloin sen nurmikon saa ajaa sun mielestä? Pitäiskö odottaa jotain myrskysäätä, jolloin sinä et nautiskele tyynestä järvestä? Vai kenties lintsata töistä ja ajaa nurmi jonain arkipäivänä, kun sinä et ole mökillä.
Jos luit aloitukseni, niin hyvin yksinkertaista. Ihan milloin vain, jos sen lauantai-illan saisi rauhoitettua. Ja nätin perjantai-illan, mutta siinä on jo enemmän jouston varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ilmeisesti loppui. Ainakin pärinä. Mutta oikeasti. Olisiko mahdollista jättää nurmet leikkaamatta tai moottorisaha käynnistämättä tyynenä kesälauantaina kuuden jälkeen? Ainakin jos on naapureita mökeillään.
Sopii. Käynnistän jatkossa seitsemältä aamulla.
T: Naapuri
Ei haittaa, käytän vastamelukuulokkeita!
Vierailija kirjoitti:
Kai siltä nurmikko jossain vaiheessa loppuu.
Jotkut ajaa nurtsia vaikkei tarttisi. Meitä vastapäätä on rivitalo, ja päätyasunnon pappa hurruttaa sitä parin metrin pätkää edestakas monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
ymmärrän tunteen. meilläkin leikattiin nurmikko viikoittain tai useita kertoja viikossa viime kesänä vaikka kasvu oli vain korkeintaan kymmeniä millimetrejä.
Hulluilla halvat huvit jne. Pitikö vain näyttää siipalle, että on niin mahdottomasti koti- ja pihatöitä ja vähän uhritutua siinä sivussa?
No eikä kuulu. Kilometrin päähän mahdollisesti ja vettä pitkin vaimenana ehkä vähän pidemmällekin. Mutta ei taatusti 10km päähän. Joku järki nyt!