Miksi hitossa nykyään osa naisista ei edes halua parisuhdetta eikä perhettä?
Että ennemmin pysytään vaikka sinkkuna? Kyse ei ole siitä, etteikö nämä naiset löytäisi tai pääsisi parisuhteeseen. Ei ei. Vaan kyse on siitä, ettei nämä naiset parisuhdetta ja lapsia edes halua! Miksi haluavat olla ennemmin omasta tahdostaan sinkkuja? Tällaisia naisia on oikeastaan kaikissa ikäryhmissä. Huolestuttavaa varsinkin nuorten miesten kannalta on, että tuollainen kehitys on alkanut yleistymään nuorten naisten keskuudessa.
Joo, on niitä tuollaisia miehiäkin, mutta hyvin hyvin vähän. Miehillä tuollainen on paljon naisia harvinaisempaa.
Kommentit (1073)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mihin AP:ne väittämä perustuu? En löytänyt mitään tällaista virallista tilastoa, joka vahvistaisi AP:ne väittämän.
Jos ei löydy lähteitä, niin tämä ei ole muuta kuin katkeran AP:n mutuilua.
Ei kai tuohon mitään lähdettä tarvita. Aina on ollut naisia ja miehiä, jotka eivät ole suhteisiin halunneet. AP ei edes määritellyt, miten iso osa naisista ei suhteisiin halua. Se osa saattaa ollla 0.7%.
Koska miehillä on kiire sänkyyn ja naisella epävarmuutta, onko mies tosissaan parisuhteen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin keskustelusta taas huomaa miten moni kuvittelee että parisuhde on helpompi tapa elää kun puoliso hoitaa puolet töistä ja voi itse ottaa rennosti. Päinvastoin, riitaa siitä tulee koska työnmäärä vähintään tuplaantuu perheen perustamisen jälkeen ja vielä jos menee ostamaan talon. Molemmat joutuu tekemään tuplavuoroa (työ+kotityö). Jos haluaa päästä helpommalla, pysyy sinkkuna.
Suurin osa (naiset) kerran parisuhteessa olleista tajuaa tämän ensimmäisen eron jälkeen ja haluaa pysytellä sinkkuna. Pienempi osa (miehet) hyppii sitten suhteesta toiseen loppuelämänsä ja ihmettelee kerta toisensa jälkeen miksi ei koskaan toimi vaikka "työn määrä puolittuu". Totuus on se että mitä enemmän perheessä on ihmisiä, sitä työläämpää sitä arkea on pyörittää, sillä naiset eivät suostu enää tekemään kolmen ihmisen töitä (työpaikalla omat työt, kotona omat ja miehen työt). Miesten olis aika oppia vähitellen.
Miksi satuilet asiasta vielä 2026? Nykyajan parisuhteessa, miehet ovat tehneet aivan yhtä paljon kotitöitä kuin naisetkin. Itse olen huomannut että kun käy töissä. Laittaa kotona ruokaa, pesee pyykkiä, siivoaa, suurin syy on siinä että nainen ei tätä jostain syystä halua nähdä. Meillä ainakin kotityöt ja siisteys ovat täysin miehen eli minun vastuulla, jos lopetan koti on kuin kaatopaikka. Esim pyykinpesu on sellainen joka jos jää naiselle se on täysin viikonloppuisin, sitten tulee se ulina, pyykkiä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Koneeseen rumpuun, Ikean kasseihin ja ovat siellä vielä seuraavana viikonloppunakin, kukaan ei viikkaa 7 ikeankassillista pyykkejä. Miten näkee asian mies. Tulen maanantaina töistä, pyykkikone päälle, pyykit rumpuun, illalla valmis, tulen tiistaina töistä, pyykkikone päälle, vaatteiden viikkaus rummusta ennenkuin kone on pessyt, taas pyykit rumpuun ja seuraavana päivänä sama. Ei keräänny ne hommat, sitten usein onkin viikonloppu vapaata. Nainen ei koskaan hoksaa tällaista että niitä kotitöitä pitää tehdä joka päivä ja kas sitten kun on töistä vapaata on muutenkin vapaata.
No sulla on noin päin sukupuolet. Mut tajuuthan että yleensä asia on ihan toisinpäin? Ei mun isä ikinä, siis IKINÄ pessyt pyykkiä. Eikä myöskään mun ex-mies. Minä se aina pyykkäsin. Ja naisena pysyn sinkkuna kun ei kiinosta alkaa jonkun piiaksi ja pyykkääjäksi. Säkin voisit erota jos liikaa ärsyttää tuo toisen tekemättyys.
Sitten on sellaisia miehiä, jotka pyykkäävät, siivoavat, laittavat ruokaa ja hoitavat lapsensa.
Missä tällaisia miehiä asuu? Ihan tosissani kysyn, sillä olen 36 v nainen, enkä ole elämässäni vielä KERTAAKAAN kohdannut tuollaista miestä :o
Vai onko heitä yhtä paljon kuin yksisarvisia?
Nämä miehet ovatkin jo varattuja eikä vaimot halua heistä luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua,koska ei löydy miestä,joka ei katsele jääkiekkoa,potkupalloa,mopoile,moottoripyöräily,kalastele,metsästä,yleisurheilua,talviurheilua.Täytyy varmaan joku homo mies ottaa,on niin raivostuttavaa tuollaisten pikkupentujen urheiluiden jatkuva seuraaminen.
Minulla on sellainen mies!
Pitää kulttuurista, uimisesta, lenkkeilystä, luonnosta ja myös omista töistään.
Ihana mies onkin.
Onnittelut sinulle,sinulla on kypsä aikuinen mies.🥰
Kiitoksia. On kyllä kultakimpale tuo ukkoni. Hauska, vastuuntuntoinen ja heilläkin kaiken tuon lisäksi.
Heillä? Eli jossain vieraissa käy?
Hellä. Taisi automaattinen tekstinsyöttö rangaista. Sori siitä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mihin AP:ne väittämä perustuu? En löytänyt mitään tällaista virallista tilastoa, joka vahvistaisi AP:ne väittämän.
Jos ei löydy lähteitä, niin tämä ei ole muuta kuin katkeran AP:n mutuilua.
En tiedä, mihin ap väitteensä perustaa, mutta ihan Tilastokeskuksen sivuilta löytyy tietoa, että Suomessa on eniten yhden hengen kotitalouksia. Seuraavaksi eniten on kahden hengen kotitalouksia eli joku asuinkumppani on löytynyt, mutta lapsia ei ole hankittu.
Mitä tulee ap:n alkuperäiseen kysymykseen, niin maailma on muuttunut. Työn perässä pitäisi voida muuttaa. Niin kotimaassa kuin mahdollisesti ulkomaillekin. On huomattavasti helpompaa tehdä iso elämänmuutos yksin kuin jos se elämänmuutos koskisi vielä puolisoa ja lapsiakin. Mulle tarjottiin aikoinaan ihan mielettömän hienoa mahdollisuutta töihin USAan Bostoniin, mutta enhän mä ottanut tarjousta vastaan, koska olisin joutunut jättämään lapset exälle Suomeen. Jotkut väittää, että ei lapset mitenkään sido, mutta kyllä ne vaan sitoo. On varmasti edelleen ihmisiä, joiden unelma on avioliitto, omakotitalo, kaksi lasta, farmariauto ja kultainennoutaja, mutta näiden ihmisten määrä on todennäköisesti laskenut. Moni - varsinkin nuori - kokee tulevaisuutensa epävarmana. Epävarmuuteen ei haluta lisää ylimääräisi riskejä, vaan ollaan varovaisia.
Yksinasuvatkin voi olla parisuhteissa.
Miksi helvetissä haluaisi? Parempaa elämää voi elää itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua,koska ei löydy miestä,joka ei katsele jääkiekkoa,potkupalloa,mopoile,moottoripyöräily,kalastele,metsästä,yleisurheilua,talviurheilua.Täytyy varmaan joku homo mies ottaa,on niin raivostuttavaa tuollaisten pikkupentujen urheiluiden jatkuva seuraaminen.
Eihän sun tarvi kalastaa, metsästää tai katsoa potkupalloa. Ai niin, mutta kun haluatkin että se mies tekee sulle terassia, grillikotaa, tapetoi makkaria...
Olen eri, mutta miksi tuollaisia mieheltä haluaisin? Teen itse tai tilaan ammattilaisen jos noita haluan. Osaan aivan hyvin itsekin, ja olen myös noita kaikkia tehnyt. Oikein mukavaa vaihtelua työpäivän jälkeen tehdä tuon tyylistä fyysistä ja yksinkertaista hommaa.
No, miksei ukko sitten voi katsoa urheilua? Win-win!
Koska ei halua sellaista katsoa? Kutsuu sitä aivomädättämiseksi. Lähtee mieluummin itse sinne lenkille kun katsoo muita tekemässä samaa.
Mistä tuollaisia löytää? 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun tarvi kalastaa, metsästää tai katsoa potkupalloa. Ai niin, mutta kun haluatkin että se mies tekee sulle terassia, grillikotaa, tapetoi makkaria...
Ei kerrostalossa tarvi terassia ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrostalossa tarvi terassia ym.
Musta on hassua, että noita esimerkkejä tulee huutelemaan keskenkasvuinen Eetu, joka tuskin osaa kengännauhojaan itse solmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastavaa tai metsästävää miestä ei kotona juuri näy, joten yksin siinä nainen saa perhe-elämää pyörittää. Ei ole reilua, että toinen harrastaa ja toinen ei pääse minnekään, jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteroparisuhteiden orgasmikuilu. Yksin on nautinnollisempaa.
Voithan sä parisuhteessakin masturboida, vai etkö muka voi?
Niin, mutta yhtä hyvin voi masturboida sinkkuna, joten mitäpä rupeaisi parisuhteeseen, ellei satu rakastumaan johonkuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta miksi tuollaisia mieheltä haluaisin? Teen itse tai tilaan ammattilaisen jos noita haluan. Osaan aivan hyvin itsekin, ja olen myös noita kaikkia tehnyt. Oikein mukavaa vaihtelua työpäivän jälkeen tehdä tuon tyylistä fyysistä ja yksinkertaista hommaa.
Miksi fiksu ihminen haluaisi jonkun sohvalla makaavan ja tv:llle örisevän ja karjuvan ali-ihmisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi fiksu ihminen haluaisi jonkun sohvalla makaavan ja tv:llle örisevän ja karjuvan ali-ihmisen?
Muru, miehisestä näkökulmasta naisten harrastukset näyttäytyvät usein täsmälleen samanlaiselta hötöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta yhtä hyvin voi masturboida sinkkuna, joten mitäpä rupeaisi parisuhteeseen, ellei satu rakastumaan johonkuhun.
No miksi ylipäätään menisit parisuhteeseen ellet rakastuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muru, miehisestä näkökulmasta naisten harrastukset näyttäytyvät usein täsmälleen samanlaiselta hötöltä.
Mikä vıtun muru?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muruttelu saa sinut näyttämään aivan kokonaisuutena höttöiseltä ali-ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ylipäätään menisit parisuhteeseen ellet rakastuisi?
Niin. Miksi et rakastuneena voisi myös olla ilman seksiä?
Parisuhteessa ollaan rakkauden vuoksi, ei seksin vuoksi.
N 70 % aikuisista elää jonkinlaisessa parisuhteessa, jos lasketaan sellaisetkin, jotka ei asu yhdessä. Vaikka yksinäisten osuus on kasvanut, he ovat edelleen vähemmistö. Ja koskaan seurustelemattomat vielä pienempi vähemmistö. Suuri kuva helposti katoaa kun ongelmista aletaan puhumaan. Ketään väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voisin, mutta miksi olisin samalla miehen masturbointialusta? En kai minä nyt niin tyhmä ole. Yksin on naisen parempi olla.
Niinpä, on niin mukavaa olla sinkku. Voi tehdä mitä haluaa, eikä ole kenellekään selityksen velkaa.