Mitä te pitkätukkaiset teette kesällä kun tyven hiukset koko ajan hiestä märkänä?
Koko päänahka aina märkä, vaikka hiukset olisi kiinni
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lääkäriin pääsee rahalla vaikka ei olisi mitään syytä. Jos tilanne on aloittajalle ongelmallinen, niin onko siitä niin kauhean hirveästi ongelmaa käydä lääkärissä kysymässä mikä homma. On olemassa sairauksia, joista tuo on oire."
Voisitko antaa esimerkkejä noista sairauksista?
Tuossa niitä on kaksin kappalein jo aiemmin kerrottu.
Ja nekö ilmenevät vain kesäisin helleaikaan? Loput vuodesta diabetes ja kilpirauhasen toimintahäiriö ovat oireettomia? Niinkö?
Mun kesät menevät Jäämerellä, harvemmin tukka hikoaa vaikka pitkä onkin. Jalat hikoavat kyllä, se on ympärivuotinen riesa. Pitää olla avonaiset työkengät.
Eipä ole kyllä tuollaista ongelmaa mutta sitten varmaan ohuen huivin sitoisin hiusrajan peitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minulla ei ole tuollaista ongelmaa. Kannattaa ehkä kääntyä lääkärin puoleen. Kuulostaa siltä, että sinulla saattaa olla joku häiriötila kropassa, jos hikoilet kovasti päänahasta.
Sulla joku häiriö on, jos tuommoisia oireita pidät lääkäriä vaativina.
Niin no... tuo nyt voi olla oire vaikka diabeteksesta tai kilpirauhasen toimintahäiriöstä. Mutta kai se on suomalaisempi tapa vaan antaa olla. Mennään sitten lääkäriin, kun pää tipahtaa irti eikä ole muuta vaihtoehtoa enää.
Syy voi olla vaikka liian vahvan deodorantin käyttö kainaloissa, mikä puskee hien vain muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu apteekkituotteissa Absolut Torr -sarjaan. Muistan, että kaveri löysi niistä vastauksen omaan liikahikoiluun.
Ai päänahkaan. Ei poista hikoilua.
Mä en hikoile sairaudesta johtuen #positivevibesonly
Vierailija kirjoitti:
"Lääkäriin pääsee rahalla vaikka ei olisi mitään syytä. Jos tilanne on aloittajalle ongelmallinen, niin onko siitä niin kauhean hirveästi ongelmaa käydä lääkärissä kysymässä mikä homma. On olemassa sairauksia, joista tuo on oire."
Voisitko antaa esimerkkejä noista sairauksista?
Kyllä se on jo aika vakavaa jos ap:hen on kasvanut tyvi ja siihen vielä hikoilevat hiukset. Menisin viivana spesialistille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minulla ei ole tuollaista ongelmaa. Kannattaa ehkä kääntyä lääkärin puoleen. Kuulostaa siltä, että sinulla saattaa olla joku häiriötila kropassa, jos hikoilet kovasti päänahasta.
Ihmiset nyt hikoilevat eri paikoista. Mun äiti hikoilee päästä myös. Mulla taas aktiivisin hikirauhanen on tissien välissä oleva. Voisitteko hieman rajoittaa tätä, että jos joku ei ole ihan niin kuin te, kehotatte lääkäriin hakeutumista? Veikkaatteko, että nykyään edes pääsee lääkäriin, jos kertoo hikoilevansa runsaasti päästä? Ihan oikeesti nyt.
Aloittajalle sellainen kommentti, että enpä hikoile päästä runsaasti minäkään, vaikka on pitkät ja paksut hiukset, teen kovaa ruumiillista työtä ja käytän päähinettä töissä.
Runsas pään ja kasvojen hikoilu (kraniaalinen hyperhidroosi) on vaiva, joka voi johtua perinnöllisestä taipumuksesta, stressistä, hormonaalisista muutoksista tai elämäntavoista. Se voi olla myös oire perussairaudesta (kuten kilpirauhasen toimintahäiriöstä tai diabeteksesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla joku häiriö on, jos tuommoisia oireita pidät lääkäriä vaativina.
Niin no... tuo nyt voi olla oire vaikka diabeteksesta tai kilpirauhasen toimintahäiriöstä. Mutta kai se on suomalaisempi tapa vaan antaa olla. Mennään sitten lääkäriin, kun pää tipahtaa irti eikä ole muuta vaihtoehtoa enää.
Mulla on Hashimoton tyreoidiitti ja kilpirauhanen heittää välillä liikatoiminnalle ja välillä vajaalle. Paljon hikoilua ongelmallisempia oireita ovat olleet olematon lämmönsieto (ei saunaa, ei hellettä), hermoston ylivirittyneisyys, ahdistuneisuus ja rytmihäiriöt ja tykyttelyt. Vajisoireita on melkein helpompi sietää. Onneksi vuodet ovat tasanneet pahimpia käänteitä, mutta kesät ollaan tosiaan pakosalla, se ei palaudu. Eikä ole laihdutettavaa. 23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset nyt hikoilevat eri paikoista. Mun äiti hikoilee päästä myös. Mulla taas aktiivisin hikirauhanen on tissien välissä oleva. Voisitteko hieman rajoittaa tätä, että jos joku ei ole ihan niin kuin te, kehotatte lääkäriin hakeutumista? Veikkaatteko, että nykyään edes pääsee lääkäriin, jos kertoo hikoilevansa runsaasti päästä? Ihan oikeesti nyt.
Aloittajalle sellainen kommentti, että enpä hikoile päästä runsaasti minäkään, vaikka on pitkät ja paksut hiukset, teen kovaa ruumiillista työtä ja käytän päähinettä töissä.
Ei kuulosta normaalilta tuo sinunkaan hikoileminen. Yksi hikirauhanen tissien välissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta normaalilta tuo sinunkaan hikoileminen. Yksi hikirauhanen tissien välissä?
Sinun luetunymmärtämisesi ei vaikuta normaalilta, hakeutuisin lääkäriin. Mielellään päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Muuten: tyven on tyynen synonyymi. Sana, jota haet, on tyvi.
sanan tyvi genetiivi on tyven.
Hiustyven hikoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun luetunymmärtämisesi ei vaikuta normaalilta, hakeutuisin lääkäriin. Mielellään päivystykseen.
Kannattaa opetella kirjoittamista. Harjoittelemalla oppii, jos et aivan toivottoman tyhmä ole. Toki se on hyvin mahdollista ja siihen ei auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku autolla liikkuva toimistossa kököttäjä voikaan tajuta, että joillakin pää voi olla päivittäin hiestä märkä.
Aloituksen petusteella saa kyllä kuvan että se olisi tosi yleinen ongelma jos vain on pitkät hiukset. Miten muuten se hiuksien pituus vaikuttaa hikoiluun?
Miten pitkät hiukset liittyvät asiaan? Jos ihminen hikoilee päästä, ei siihen hiusten pituus vaikuta millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiustyven hikoilu.
Mitä tyvi omistaa? Hiuksen?
Minä en hikoile päänahasta, en ole auringossa kun vain kävellessä johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiustyven hikoilu.
Eri puolella Suomea puhutaan eri tavoin, kaikki ei puhu kirjakieltä, itse puhun karjalan murretta.
Pää hikoilee helposti ihan kaikilla jos on kuuma ja hikoiluttaa muutenkin. Syynä on tarve estää aivojen liika lämpö. Jos hiuksia ja päätä ei pese päivittäin niin tuloksena on hyvin sottainen lopputulos. Jotkut ovat vaan tottuneet olemaan pää likaisena.
Ei ole märkä. Pidän ylhäällä tai auki. Niska voi olla kostea välillä mutta mitä siitä? Luonnonkihara vaalea tukka menee käkkärälle ja näyttää kuin sitä olis noin 5 kg.