Kriittistä keskustelua polyamoriasta
Jännä ilmiö. Minua huolettaa noissa suhteissa elävien puolesta. Ovatkohan kaikki vapaaehtoisesti mukana vai onko puoliso kiristänyt erolla jos suhde ei aukea? Säälittää katsoa noita alistettuja polypuolisoita joiden on pakko ottaa seksitautiriski ja sietää kun puoliso ravaa vieraissa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mietityttää, mutta miksi murehdit toisen aikuisen valintoja? Sinua ei polyamoriaan pysty kukaan pakottamaan.
Onko se aidosti oma valinta? Kyllä minä murehdin toisten huonoa kohtelua.
Tai sitten etupäässä paheksut vapaamielistä "rietastelua" ja puet sen huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mietityttää, mutta miksi murehdit toisen aikuisen valintoja? Sinua ei polyamoriaan pysty kukaan pakottamaan.
Onko se aidosti oma valinta? Kyllä minä murehdin toisten huonoa kohtelua.
Tai sitten etupäässä paheksut vapaamielistä "rietastelua" ja puet sen huoleen.
Ja kuinkahan moni tämän ketjun kommenteista on yhdeltä ja samalta "huolestuneelta"
Ymmärrän että naisella on useampi mies, mutta toisinpäin se on outoa. Harvoin yksi mies riittää edes yhdelle naiselle, saati useammalle.
Miksi olla pakolla suhteessa jossa toinen kiristää erolla?
Vierailija kirjoitti:
Poly tässä. Usein suljetun suhteen avaaminen on hyvä tapa tuhota suhde. Joskus se onnistuu tasapuoliselta pohjalta molempien haluamana, mutta turhan usein siihen liittyy painostusta. Jos haluaa avoimen suhteen tai monisuhteen, aiheesta kannattaa olla avoin jo ennen suhdetta.
Puhut täyttä asiaa.
Ja se on arvostettavaa.
Moni pitkään perinteistä parisuhteita pettämisillään raunioiksi tuhonnut voi liputtaa polysuhteiden puolesta.
Mutta se on vain pakoa.
Pakoa oman häpeän ja syyllisyyden tunteista sekä omasta hylkäämisen pelostaan.
Taustalla näillä usein todella turvaton kiintymysuhde lapsuudesta jota ei ole aikuisena kuntoon.
Vaan tuhoaa mielummin muita ihmisiä ja suhteita sanoen että elämä on matka.
Vaikka perille ja rauhaan ei itse pääse koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein aina voi kiristää erolla milloin mistäkin syystä, miten polyamoria eroaa tässä?
Siten että suhde on kuin viiteen suuntaan vuotava joki. Kun sen olisi tarkoitus olla pieni pato, jotta olisi resursseja tuottaa jälkeläinen.
Polyamorikkoja kun näkee markkinoilla niin heistä tulee kaikenlaisia fiiliksiä. Osalla että mies on ahnas r aiskuri, toisinaan nainen on usuttanut hänet kadulle saadakseen itse rauhaa, whatnot. Tasapainoisessa suhteessa ei ole mitään syytä poukkoilla ja sinkoilla ulos asunnosta, kummallakaan osapuolella. Jos tällaista esiintyy niin suhde on erittäin epävakaa ja vaarallinen myös kaikille muille.
Olet huolissasi omasta suhteesta ja siitä että kumppani onkin polyamori suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olla pakolla suhteessa jossa toinen kiristää erolla?
Ei mistään syystä. Vaan erota. Heti. Ja todeta kyselijöille syy että toinen haluaa kiristää ja tehdä henkistä väkivaltaa.
Väkivalta mitä suhteen avaamisella kiristäminen on voisi luonnehtia raaaksija sadistiseksi. Ilmentää narsistisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on hyökkäävä asenne tähän avaukseen?
Miksi et vain ohittanut sitä?
Siten että suhde on kuin viiteen suuntaan vuotava joki. Kun sen olisi tarkoitus olla pieni pato, jotta olisi resursseja tuottaa jälkeläinen.
Polyamorikkoja kun näkee markkinoilla niin heistä tulee kaikenlaisia fiiliksiä. Osalla että mies on ahnas r aiskuri, toisinaan nainen on usuttanut hänet kadulle saadakseen itse rauhaa, whatnot. Tasapainoisessa suhteessa ei ole mitään syytä poukkoilla ja sinkoilla ulos asunnosta, kummallakaan osapuolella. Jos tällaista esiintyy niin suhde on erittäin epävakaa ja vaarallinen myös kaikille muille.