Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista vielä laihtua 76 kilosta 70 kiloon kesäkuun loppuun mennessä?

Vierailija
23.05.2026 |

Niin, olen pitkä ja pari sitkeintä nestekiloa ehkä lähtenyt ummetuksen vuoksi. Mutta tuollainen määrä olis vielä kiva laihtua ihan normaalilla tavalla? onnistuuko? Tai mikä on realistista?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt 2 vuoden ajan laihtua 77 kilosta 70 kiloon. Tällä hetkellä painan 77,5 kg. :( 

Vierailija
22/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just pudotin 4 viikossa 74>70kg joten miksei pystyisi?

1200kcal hyvää ruokaa ja paljon aktiivisuutta

Et pudottanut. Neljän kilon painonpudotus edellyttäisi 36000 kcal vajetta. Ihmisen pitäisi juosta kymmenen maratonia kuluttaakseen tuon verran energiaa.

 

No sitten mun 2 vaakaa valehtelee, ok. 

Tuosta on nyt 2 viikkoa ja pudotus pysynyt ennallaan. Kohta jatkan toiset 4kg. 

Jaa-a, jos vaje on 1000kcal päivässä ja ketoosista vielä osinkona 200 kcal lisää vajetta.

1200*4viikko*7päivää/viikko=33600kcal

 

Ja jos kuntoilee pari tuntia päivässä kunnolla voi mennä yli 1000kcal siinä yhellä kertaa.

 

Tosin harva kestää tuollaista rääkkiä pidemmän päälle, mutta 4 viikkoa voisi onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just pudotin 4 viikossa 74>70kg joten miksei pystyisi?

1200kcal hyvää ruokaa ja paljon aktiivisuutta

Et pudottanut. Neljän kilon painonpudotus edellyttäisi 36000 kcal vajetta. Ihmisen pitäisi juosta kymmenen maratonia kuluttaakseen tuon verran energiaa.

Olen pudottanut 10 viikossa 15kg. N 1000-1100 kcal/vrk, salilla kävin 5-6 krt viikossa. Salikäyntiin sisältyi joko ohjattu hikiliikunta tai oma treeni kuntosalin puolella. Lisäksi kävelin sinne ja takaisin (2x3km). BMI 27 - > 22. Yhtään maratonia ei tarvinnut juosta.

Itse olen päättänyt, että en laihduta, vaan aloitin salitreenin, tavoitteena on siis lihasten saaminen ja sitä kautta fläsän poistaminen. Syön kolme ateriaa päivässä vhh:sti, ja lenkkeilen muina kuin salipäivinä, yksi lepopäivä viikossa. Katsotaan millainen tilanne on kesän lopussa. Normaalipainoon on matkaa 8 kiloa. Kesällä tulee kyllä liikuttua paljon enemmän, joten mulla on ennenkin ollut talvella enemmän painoa kuin kesällä, mutta ei kuitenkaan koskaan näin paljon, vaan noin 3-4 kiloa, ja sekin normaalipainon sisällä.

N52

Vierailija
24/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaimullahan toi hoituu helposti.

Vierailija
25/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt 2 vuoden ajan laihtua 77 kilosta 70 kiloon. Tällä hetkellä painan 77,5 kg. :( 

Syö viikko-pari kolme nutrilett patukkaa päivässä, niin pääset painon pudotuksen makuun.

Vierailija
26/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastu masennukseen, juo päivässä yksi kuppi kahvia sekä hieman vettä ja syö aivan minimit, tyyliin voileipä päivässä.  Sillä pitäisi lähteä. Miksi masennus? Se pitää nälän kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, jos vaje on 1000kcal päivässä ja ketoosista vielä osinkona 200 kcal lisää vajetta.

1200*4viikko*7päivää/viikko=33600kcal

 

Ja jos kuntoilee pari tuntia päivässä kunnolla voi mennä yli 1000kcal siinä yhellä kertaa.

 

Tosin harva kestää tuollaista rääkkiä pidemmän päälle, mutta 4 viikkoa voisi onnistua.

 

Kilo läskiä on 7000kcal. 4x7000 = 28000kcal.

Eikä se ole niin yksioikoista. Ruuasta vajetta n 500kcal päivä ja liikuntaa vähintään 500kcal edestä. Hiilarit vähemmäksi. Syystä tai toisesta putosi hienosti.

Ei ole ollut mitään ongelmaa noudattaa 1200 kcal, olen syönyt paremmin kuin ikinä. Nyt on käsi paketissa joten en pääse uimaan enkä puutarhatöihin pariin viikkoon mutta lenkit jatkuu

Vierailija
28/46 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Olen laihduttanut viidessä  viikossa 12 kiloa kun aloitin aikoinaan kuntokuurin. Söin vihannespainotteisesti, lisäsin reilusti liikuntaa.  En tietenkään pitänyt tuollaista vauhtia yllä pidempää aikaa,  laihdutin kolmen vuoden aikana n. 30 kiloa. Itseni tuntien halusin alkulaihdutuksen olevan suuri ja nopea, paino on pysynyt saavutetuissa lukemissa jo vuosien ajan , syön terveellisesti ja järkevästi. Aerobinen liikunta ja kotijumppa kuuluvat kuvioihin, en pidä salilla käymisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla vaikea, kun sinulla ei ole ylipainoa. Siksi ei myöskään suositeltavaa laihduttamista.

Vierailija
30/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on hylätty? Sillä ensin pitöisi kertoa tarkemmin lähtötilanne ja myöskin tavoite sen osalta ett riittääkö ett nesteet lähtee vain oikeasti laihtuminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oon pitkä nainen. 179-180 senttiä. Liikun päivittäin työssäni, mutta harrastukset jääneet vähälle, nyt yritän niihin taas panostaa. Painan nyt se n. 76 kg. Lihasmassaa on pohjalla, hyvä kunto. Oon keski-ikäinen, 45+. 

 

Syön jo alkujaankin melko terveellisesti, joten se ei ole ongelma, mutta viilata pitää. Annoskoot, herkkuja en syö usein, mutta kaikkien kombo hiljalleen nostanut pianoa.. Liikuntaa voi lisätä, syömistä vähentää, herkut jättää pois kokonaan. En oo kyllä jojoilijatyyppiä. Oon aikuisiällä painanut suunnilleen tämän +-7 kg.

 

ap

Vierailija
32/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pikalaihdutus ei ole terveellistä, eikä pysyvää. Kyse on ruokailutottumukset muuttamisesta, pysyvästi. Ei kuuri.  Ensi jouluksi ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Kaveri laihdutti 8kg pienellä ozempic annostuksella 4 viikossa.

Itse tein saman vlckd dieetti dieetillä. Mutta sitä en kyllä suosittelisi jos on töissä, tms pitää saada jotain tehtyä päivisin.

Vierailija
34/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pikalaihdutus ei ole terveellistä, eikä pysyvää. Kyse on ruokailutottumukset muuttamisesta, pysyvästi. Ei kuuri.  Ensi jouluksi ok. 

Pikalaihdutus on tutkimusten mukaan yhtä pysyvää kuin hitaampi laihdutus.

Eli ei kovin pysyvää useimmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just pudotin 4 viikossa 74>70kg joten miksei pystyisi?

1200kcal hyvää ruokaa ja paljon aktiivisuutta

Et pudottanut. Neljän kilon painonpudotus edellyttäisi 36000 kcal vajetta. Ihmisen pitäisi juosta kymmenen maratonia kuluttaakseen tuon verran energiaa.

Olen pudottanut 10 viikossa 15kg. N 1000-1100 kcal/vrk, salilla kävin 5-6 krt viikossa. Salikäyntiin sisältyi joko ohjattu hikiliikunta tai oma treeni kuntosalin puolella. Lisäksi kävelin sinne ja takaisin (2x3km). BMI 27 - > 22. Yhtään maratonia ei tarvinnut juosta.

Itse olen päättänyt, että en laihduta, vaan aloitin salitreenin, tavoitteena on siis lihasten saaminen ja sitä kautta fläsän poistaminen. Syön kolme ateriaa päivässä vhh:sti, ja lenkkeilen muina kuin salipäivinä, yksi lepopäivä viikossa. Katsotaan millainen tilanne on kesän lopussa. Normaalipainoon on matkaa 8 kiloa. Kesällä tulee kyllä liikuttua paljon enemmän, joten mulla on ennenkin ollut talvella enemmän painoa kuin kesällä, mutta ei kuitenkaan koskaan näin paljon, vaan noin 3-4 kiloa, ja sekin normaalipainon sisällä.

N52

Ei tuu toimiin. Siinä on syynsä miksi bodaajat syövät paljon ja sitten laihduttavat (cutting).

Vierailija
36/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
37/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis oon pitkä nainen. 179-180 senttiä. Liikun päivittäin työssäni, mutta harrastukset jääneet vähälle, nyt yritän niihin taas panostaa. Painan nyt se n. 76 kg. Lihasmassaa on pohjalla, hyvä kunto. Oon keski-ikäinen, 45+. 

 

Syön jo alkujaankin melko terveellisesti, joten se ei ole ongelma, mutta viilata pitää. Annoskoot, herkkuja en syö usein, mutta kaikkien kombo hiljalleen nostanut pianoa.. Liikuntaa voi lisätä, syömistä vähentää, herkut jättää pois kokonaan. En oo kyllä jojoilijatyyppiä. Oon aikuisiällä painanut suunnilleen tämän +-7 kg.

 

ap

Ei tuo ole mikään ongelma jos todellakin on sitä lihasmasssa.

Käy puhti/bodymajassa mittautamassa, syötä tulokset copy paste tekoälylle (hyvä maksullinen frontier malli, ei mikään copilot/ ilmainen/kiinapaska tms) ja kysy mitä pitäisi tehdä jotta saat ideaalikropan.

Vierailija
38/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu, että ollaan taas menty tähän, että naiset elää painon ja liian pienten vaatteidensa ehdoilla. Olisko terveys ja hyvinvointi (myös henkinen) sen sijaan mitään? Aikusen itsetunto eikä teinin ulkonäkökeskeisyys? Se ei tarkoita, etteikö vois olla painotavoitteita, mutta terveys eikä lukemat edellä. 

Vierailija
39/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii järkeistää syömistä ja jättää alkoholi ja karkit/ sipsit pois. Syöt vain oikeaa ruokaa ruoka-aikoina ja teet pitkän kävelylenkin päivittäin.  

Vierailija
40/46 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo voi olla vaikea, kun sinulla ei ole ylipainoa. Siksi ei myöskään suositeltavaa laihduttamista.

Onhan tuo aika pulska. Bmi 24 eli ihan normaalin ylärajalla. 18.5 on se alaraja naisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi