Nyt loppuu lihansyönti - tulkaa muut mukaan!
Hesarin siloiteltu juttu karjankasvattajasta. Todella ärsyttävää viherpesua; mustaa valkoiseksi. Eläinten kärsimyksen oikeuttamista.
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään iltapäivällä Aleksanterinkadun liharavintolassa. 18 erilaista varrasta, joista yksi ananasta ja toinen katkarapua sekä salaattipöytä. Muut erilaisia lihoja. Niin paljon kuin jaksoi tuotiin pöytään. Koitin koko rahalla syödä tietty. En syönyt aamiaista, eikä ole vieläkään nälkä. Koko päivä siis yhdellä aterialla, toki 1,5-2 tunnin sellaisella. Ei olisi mahdollista hiilarihötöllä.
ei varmaan, mutta oikealla kasvisruoalla olisi
Ei olis.
Ei tulla. En pysyisi hengissä pelkillä kasviksilla kun olen suurimmalle osalle allerginenkin.
Vierailija kirjoitti:
Punainen tuore liha ja eläinrasvahan on ihmiselle terveellisintä ja luonnollisinta ravintoa. Ollut jo noin 50 000 vuotta. Jopa jenkit ovat tämän ymmärtäneet huomioida ravitsemussuosituksissaan. Euroopassa vedetään vielä woket housussa päin seinää. Kasvissyöjät, vegaanit ja muut kaikenmailman seitanoita kiskovat koekaniinit pilaavat terveytensä ja ihmetellään kun on kaikenlaista vaivaa ja väsymystä.
Luonnollisuus ei tarkoita terveellisyyttä. Hupsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen tuore liha ja eläinrasvahan on ihmiselle terveellisintä ja luonnollisinta ravintoa. Ollut jo noin 50 000 vuotta. Jopa jenkit ovat tämän ymmärtäneet huomioida ravitsemussuosituksissaan. Euroopassa vedetään vielä woket housussa päin seinää. Kasvissyöjät, vegaanit ja muut kaikenmailman seitanoita kiskovat koekaniinit pilaavat terveytensä ja ihmetellään kun on kaikenlaista vaivaa ja väsymystä.
Et tainnut ymmärtää sanaa "luonnollisinta"
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään iltapäivällä Aleksanterinkadun liharavintolassa. 18 erilaista varrasta, joista yksi ananasta ja toinen katkarapua sekä salaattipöytä. Muut erilaisia lihoja. Niin paljon kuin jaksoi tuotiin pöytään. Koitin koko rahalla syödä tietty. En syönyt aamiaista, eikä ole vieläkään nälkä. Koko päivä siis yhdellä aterialla, toki 1,5-2 tunnin sellaisella. Ei olisi mahdollista hiilarihötöllä.
Kyllähän tuollainen onnistuu jos mahalaukku on kovin venynyt.
Minulle on ihan se ja sama, mitä kukakin syö. Lihan syöminen on ihan ok, vaikka en itse sitä syökään. Sitä vain en ymmärrä, että miksi se, että joku syö pelkkää kasvisruokaa, aiheuttaa täällä aina niin hirveää raivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liha olisi ihmiselle luonnollisinta ravintoa, niin silloin suussamme olisi raateluhampaat. Ihmisen hampailla ei pysty repimään lihaa saaliista, joten siitä voi päätellä, että liha ei ole ihmiselle luonnollisinta ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa ja katsokaa miten eläimet teurastetaan. Vaikka kasvatus näyttäisi eettiseltä, niin viimeistään aina matka teurastamolle ja se mitä siellä niille eläimille tehdään ja mitä ne joutuvat kokemaan, tekevät kaikesta lihasta ja rläinperäisistä tuotteista epäeettisiä. Ja tämä on ihan Suomesta, ei mistään ulkomailta, vaan meiltä kotiSuomesta:
Ohessa Atrian toimintaohjeet:
https://www.atria.com/globalassets/atria.com/vastuullisuus/vastuullisuu…
teurastusohjeet alkaen sivulta 6.
Naudat tainnutetaan ennen teurastusta. Eläinten hyvinvoinnin kannalta oleellista on, että valvonta toimii kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa pelkällä kasvisruoalla. Veriarvot lähtee laskuun ym. Ja ne pavut... voi hyvä tavaton sitä peräpään paukkumista, kun niitä on syönyt. Lisäksi monet kasvikset ovat liian kalliita, että niistä voisi koostaa monipuolisen ruoan. Pyrin siihen, että edes joskus söisin kasviruokaa. Se riittää minulle. Vähän väliä haen uusia kasvisruokareseptejä, jotka itsellekin maistuisivat. Aika paljon on pettymyksiä tullut tällä hakumatkalla.
Tuo on outoa, että veriarvot lähtee laskuun. Olen ollut kasvissyöjä jo 30 vuotta, eikä veriarvot ole laskeneet sinä aikana yhtään.
Ainahan täällä lähtee veriarvot laskuun, pyörrytään, ei jakseta kävellä, tulee alzheimer ja ripuli housuun, jos aterialta jää lihaklöntti pois. Tai sitten "kasvejakaan ei voi syödä, koska nekin tuntevat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että nimenomaan pelkästään kasviksia syövät ovat päsmäämässä muiden syömisiä?
Ehdottomat ja uskovaiset eivät voi sietää sitä, että joku muu jossain elää eri tavalla kuin he.
Kyse on siitä, että kaikki eivät hyväksy eläimille aiheutuvaa kärsimystä. Olen itse vegaani, mutta olen sitä mieltä että syyttelemällä ei juuri muuteta toisten käytöstä, voin lähinnä omalla esimerkilläni vaikuttaa. Ja yritän olla tuomitsematta ketään, sillä me kaikki teemme "syntejä" eri tavoilla.
Itesäni ärsyttää lähinnä tekopyhät selittelyt. Osa sentään rehellisesti myöntää, että heillä ei ole tunteita eivätkä välitä eläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liha olisi ihmiselle luonnollisinta ravintoa, niin silloin suussamme olisi raateluhampaat. Ihmisen hampailla ei pysty repimään lihaa saaliista, joten siitä voi päätellä, että liha ei ole ihmiselle luonnollisinta ravintoa.
Olet harvinaisen tyhmä :D Jos et ole huomannut niin ihmisellä on kaksi kättä ja kyky valmistaa aseita. Ihminen ei raateluhampaita tarvitse eikä ole tarvinnut 2M vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että nimenomaan pelkästään kasviksia syövät ovat päsmäämässä muiden syömisiä?
Ehdottomat ja uskovaiset eivät voi sietää sitä, että joku muu jossain elää eri tavalla kuin he.
Kyse on siitä, että kaikki eivät hyväksy eläimille aiheutuvaa kärsimystä. Olen itse vegaani, mutta olen sitä mieltä että syyttelemällä ei juuri muuteta toisten käytöstä, voin lähinnä omalla esimerkilläni vaikuttaa. Ja yritän olla tuomitsematta ketään, sillä me kaikki teemme "syntejä" eri tavoilla.
Itesäni ärsyttää lähinnä tekopyhät selittelyt. Osa sentään rehellisesti myöntää, että heillä ei ole tunteita eivätkä välitä eläimistä.
Ihminen on luontaisesti lihan ja eläinrasvan syöjä - olit sinä siitä mitä mieltä vain.
Mukana! Lihaa ei tarvitse mihinkään, jos osaa valita syötävänsä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on myös hieman pussimainen paksusuoli, joka on samankaltainen kaikilla kuidunsyöjillä. Ihminen ei ainakaan ole karnivori, toisin kuin eräät väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo selittelyt ovat lähinnä noloja, ja osa ei tunne edes perusasioita ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa pelkällä kasvisruoalla. Veriarvot lähtee laskuun ym. Ja ne pavut... voi hyvä tavaton sitä peräpään paukkumista, kun niitä on syönyt. Lisäksi monet kasvikset ovat liian kalliita, että niistä voisi koostaa monipuolisen ruoan. Pyrin siihen, että edes joskus söisin kasviruokaa. Se riittää minulle. Vähän väliä haen uusia kasvisruokareseptejä, jotka itsellekin maistuisivat. Aika paljon on pettymyksiä tullut tällä hakumatkalla.
Kasvisruoka on kaikkein edullisinta. Katso reseptejä vegaanihaasteesta ja proteiinin lähteistä. Nälkää tai jaksamattomuutta et joudu kokemaan! Papuja kannattaa aloittaa vähitellen, koska useimpia sekasyöjien kuidun saanti on ollut liian vähäistä, ja kuidun lisääntynyt saanti pavuista äkisti voi aiheuttaa vatsaoireita.
Mulle jaksamattomuus tulee liiasta hiilihydraattien syömisestä. Siltä ei voi välttyä, jos saa lähes kaiken proteiininsa palkokasveista. Soijassa sitä on vähän, joten se sopii. Itse olen allerginen sienille ja pähkinöille, joten niitäkään en voi syödä. Käytännössä siis jotta pysyisin terveenä, joutuisin elämään soijalla kasvissyöjänä. Saattaisin allergisoitua sille ennen pitkää, joten ei sekään ole vaihtoehto.
Hienoa, jos jollekin kasvisruoka sopii. Onpa edes vähän vähemmän tuotantoeläimiä.
Tässä on listattuna paljon kaikenlaisia lähteitä:
https://vegaanihaaste.fi/vegaanisia-proteiininlahteita/
Esim ne Hernikset on todella proteiinipitoisia ja hiilarit pyöreä 0g. Muitakin tällaisia vastaavia on. Soija kyllä on sekin aivan loistava ja monipuolinen. Siemeniä on monenlaisia jne. Raskaimpia hiilarit on viljoissa, joten ei tarvitse syödä esim mitään pastaa, joka on tosi raskasta. Valkoisista viljoista kannattaa luopua monestakin terveydellisestä syystä, samoin lisätystä sokerista. Varsinaiset kasvikset eivät itsessään ole raskaita hiilareiden suhteen vaan päinvastoin keveitä. Oletko kokeillut esim linssejä? Niissä on proteiinia yhtä paljon kuin lihassa ja ne ovat helppoja ja nopeita valmistaa. Kuitu on kuitenkin tärkeä suoliston hyvinvoinnille, mutta jos se ei ole tottunut siihen, se voi aiheuttaa raskautta.
Miksi jättäisit soijan kokonaan syömättä vaikka nyt lihaa syötkin? Jo se, että vähentää lihaa ja korvaa sitä kasviperäisillä proteiinin lähteillä on paljon. Samalla terveys tykkää. Ei voi myöskään etukäteen tietää, että tulisi allergiseksi, joten miksi pelkäät sellaista tai pidät sitä validina syynä olla tällä hetkellä syömättä sitä?
Miehenä en suosi soijapapuja sproteiinilähteenä, paitsi fermentoituna, esim. miso. Hormonaalinen vaikutus on estrogeenin tapainen, eli manboobseja kasvattava.
Et ilmeisesti käytä maitotuotteitakaan?
En ihmettelisi jos käyttää, estrogeenivaikutus vain "unohtuu" kun kyseessä on eläinperäinen tuote.
Vierailija kirjoitti:
Mukana! Lihaa ei tarvitse mihinkään, jos osaa valita syötävänsä oikein.
Jos osaa valita syömisensä oikein, niin liha ja muu eläinperäinen nimenomaan kuuluu niihin syömisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniruokavaliosta tulee IBS.
Kannattaa vältellä noita kaikkia jäljitelmäruokia. Soijakaan ei ole edes terveellistä.
Punainen liha sairastuttaa suoliston, ja se on tutkimuksissa yhdistetty lisääntyneisiin paksu- ja peräsuolen syöpiin. Näitä syöpiä myös tavataan yhä nuoremmilla. Lisäksi punainen liha on riskitekijänä mm sydän- ja verisuonitauteihin ja diabetekseen.
Tutkimuksissa kasvisruokavalion on todettu terveellisemmäksi kuin sekaruokavalio.
Älä nyt viitsi valehdella. Lihan haitallisuutta ei ole osoitettu, ei myöskään vegaaniruuan paremmuutta.
Jotain rajaa noihin harhoihin.
Lihan terveellisyyttä ei ole osoitettu. Ei ole yhtäkään tutkimusta, joka osoittaisi runsaan lihansyönnin olevan terveellistä. Sen sijaan on kymmeniä tuhansia tutkimuksia, jotka osoittavat kasvisten terveellisyyden.
ei varmaan, mutta oikealla kasvisruoalla olisi