Voiko valtio mennä konkurssiin ?
Kommentit (45)
Ei voi mennä konkurssiin, sillä valtion, kuntien, pankkien, säätiöiden ja kansalaisten jne. yhteenlaskettu omaisuus ja varat ovat suurimmat kuin valtion velka.
Kunnat voi olla varattomia, mutta silloin se fuusioidaan toiseen kuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse opiskelin 30 vuotta sitten niin meille opetettiin ettei valtio voi mennä konkurssiin, koska valtiolla on verotusoikeus. Enää en ole ihan varma. Entäs jos kukaan ei enää pysty veroja maksamaan.
Kukaan? Rakas, oletko lukenut kuinka paljon rahaa ihmisillä on pankkitileill vaan lojumassa Suomessa? Sieltä ne rahat on otettava. Korkeammat verot rikkaille.
Kultaseni: enhän minä tuossa Suomesta mitään puhunutkaan vaan valtioista yleisellä tasolla. En myöskään nykyhetkestä ja vallitsevasta tilanteesta. Voisihan jossain olka valtio jonka kansalaisilla ei kerta kaikkiaan ole mistä ottaa.. Tai kaikkien varat olisivat vaikka kryptoissa, joita valtio ei pysty pakolla ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jos valtion johdossa on kokoomus.
Ihan niinku se ei ollu sannuli joka tuhlas suomen rahat
Mutku sannaaaaaa😭😭😭😭- itkujöille:
Kyllä Orpo ja Purra on ihan itse tuhlanneet ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Mieti mitä kävi Argentiinalle ja Kreikalle.
Sannuli laittoi Kreikkaan meidän valtion kassan ja sitä laskua maksellaan pitkään ja hartaasti. Itse tuo pääsi miestenlehden kanteen esittelemään tissuleitaan.
Mutkuuuuu Sannaaaaaaa 😭😭😭😭😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse opiskelin 30 vuotta sitten niin meille opetettiin ettei valtio voi mennä konkurssiin, koska valtiolla on verotusoikeus. Enää en ole ihan varma. Entäs jos kukaan ei enää pysty veroja maksamaan.
Kukaan? Rakas, oletko lukenut kuinka paljon rahaa ihmisillä on pankkitileill vaan lojumassa Suomessa? Sieltä ne rahat on otettava. Korkeammat verot rikkaille.
Tämä. Mutta Orpo ei uskalla. Ja Purra ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaseni: enhän minä tuossa Suomesta mitään puhunutkaan vaan valtioista yleisellä tasolla. En myöskään nykyhetkestä ja vallitsevasta tilanteesta. Voisihan jossain olka valtio jonka kansalaisilla ei kerta kaikkiaan ole mistä ottaa.. Tai kaikkien varat olisivat vaikka kryptoissa, joita valtio ei pysty pakolla ottamaan.
Tasan kaikissa maissa on sama tilanne. Rikkailla on rahaa, köyhillä ei. Kun verotus on tehty oikealla tavalla, niin kyllä alkaa ihmeellisesti vaan rahaa ilmestyä valtion kassaan. Eli ajatus, että veronmaksajia ei olisi, on ihan höpö. Toki täysin hypoteettisessa maassa voisi olla sellainen tilanne, mutta sellaisia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukuit tunnilla. Valtion ei voi mennä konkkaan koska sillä on oikeus painaa rahaa. Tosin sekin vaati sen että ne velat on omassa valuutassa. Ei kuten hölmölä-suomi, jonka velat on euroissa.
Eli sama Suomeksi: valtio voi mennä konkurssiin koska se ei voi painaa sitä valuuttaa jossa on velkansa ottanut.
Kumpi teistä taas nukkuikaan tunnilla?
Öööh. Ei tuo ole ristiriidassa sen kanssa jonka sanoin. "Tosin sekin vaatii..."
Sinä olet ristiriidassa itsesi kanssa. Ensin sanot ettei valtio voi mennä konkurssiin ja sitten samaan hengenvetoon että tottakai voi.
Koita nyt päättää voiko vai ei.
Sinulla taitaa mennä postaajat sekaisin, haluuks tapella mun kanssa?
: ]
Kai jokainen ymmärtää, että Suomi on menossa konkurssiin? Velkaa liikaa, sosiaalimenot liian suuret, lainoja ei pystytä maksamaan ajallaan..... mutta onneksi työtä tekemättömille maahanmuuttajille ja suomalaisillekin ns.työnhaluttomilla riittää rahaa.
En halua enää olla suomalainen veronmaksaja, muutan eläkepäivinä etelään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että jenkit lue trumppi on enemmän velkaa kun maailmaan mahtuu rahaa silti uho on kova.
Ei Trump ole velkaa. USA on. Trump ei välitä valtion velasta koska ei sitä joudu itse maksamaan. Tekee vaan maalle lisää velkaa, jakaa kavereille ja varastaa valtion kassasta (mm 1,7 miljardin slush fund/avoin kassa).
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen ymmärtää, että Suomi on menossa konkurssiin? Velkaa liikaa, sosiaalimenot liian suuret, lainoja ei pystytä maksamaan ajallaan..... mutta onneksi työtä tekemättömille maahanmuuttajille ja suomalaisillekin ns.työnhaluttomilla riittää rahaa.
En halua enää olla suomalainen veronmaksaja, muutan eläkepäivinä etelään.
Vedä nyt loinen vttu päähäs, ei se ole enää mikään salaisuus että me elätetään eliittiä joka menee keskiluokan seläntaakse piiloon ettei vaan ikinä tarvis osallistua.
Te olette ne loiset mihin meillä ei ole enää varaa.
Kello käy loinen, tik-tok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan kaikissa maissa on sama tilanne. Rikkailla on rahaa, köyhillä ei. Kun verotus on tehty oikealla tavalla, niin kyllä alkaa ihmeellisesti vaan rahaa ilmestyä valtion kassaan. Eli ajatus, että veronmaksajia ei olisi, on ihan höpö. Toki täysin hypoteettisessa maassa voisi olla sellainen tilanne, mutta sellaisia ei ole.
Suomessa on eritavalla. Suomessa suomalaiset eivät omista yrityksiä kuten muissa maissa. Suomessa yritykset on ulkomaalaisten omistuksessa. Siinä on iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi kun ihan tosissaan yrittää.
Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.
Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.
Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.
Amen!
Konkurssi merkitsee sitä, että velallisen velat annetaan anteeksi ja omaisuus siirtyy velkojalle. Tässä mielessä maat eivät voi mennä konkurssiin. Eikä Suomessa kunnat/kaupungit voi mennä konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on eritavalla. Suomessa suomalaiset eivät omista yrityksiä kuten muissa maissa. Suomessa yritykset on ulkomaalaisten omistuksessa. Siinä on iso ero.
A) ei ole totta ja B) silti rikkailla suomalaisilla on rahaa, jolla maksaa valtion velkaa, eli mitä nillität?
Seuratkaa mitä Yhdysvalloissa tapahtuu. Suomi on kuin USA, mutta pienempi ja vaatimattomampi. Jokin aikakausi on tullut päätökseen.
No eikö esim. jotkut ties mitkä Afrikan maat ja Haitit ole aika lailla konkurssissa tällä hetkellä? Joissain Afrikan maissa painetaan jotain 100 miljoonan seteleitä ja niillä voit ostaa tulitikkuaskin. Haitilla ei ole edes kunnon hallitusta tällä hetkellä ja maata johtaa jengit ja muutenkin elämä on sellaista Darwin meininkiä siellä, jossa vahvat pärjäävät raivaamalla heikompia tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Joku iso pankki siis suuttuu jos valtio ei maksa velkaa ja laittaa isot ulosottomiehet asialle ja sitten menee valtiolta polvet.
Jos joku valtio ei maksa velkojaan, niin se menee pankin tappioksi ja pankit ovat ne, jotka menevät konkurssiin ja näin on käynyt 90-luvulla Suomessa ja Euroopassa.
Suomessa konkurssiin meni ainakin SKOP, Säästöpankki ja ihmiset menettivät säästöjään. Ja syntyi roskapankki Arsenal.
Vierailija kirjoitti:
Valtiojohto voi mennä.
Montako sataa miljardia se velka nyt olikaan..?
Missä muuten viipyy mun rahat?
Vierailija kirjoitti:
Konkurssi merkitsee sitä, että velallisen velat annetaan anteeksi ja omaisuus siirtyy velkojalle. Tässä mielessä maat eivät voi mennä konkurssiin. Eikä Suomessa kunnat/kaupungit voi mennä konkurssiin.
Yrityksenkin konkurssi raukeaa kun velallisella ei ole omaisuutta joka olisi realisoitavissa joten velkojat joutuvat vain kirjaamaan saatavansa tappioksi.
Itsenäisen valtion tapauksessa valtion omaisuuden ottaminen velkojien haltuun tarkoittaisi täysimittaista miehitystä ja yleensä myös sotaa.
Koska velkojana ei ole enää nykyään toinen kuningaskunta jolla olisi naapurimaan valloitukseen vaadittavaa armeijaa, muistuttaa valtion konkurssi päällepäin juurikin yrityksen konkurssia joka raukeaa varattomuuten.
Varattoman yrityksen tapauksessa ei ole mitään pakkolunastettavaa ja defaultin tehneen itsenäisen valtion tapauksessa omaisuuden sekä tulojen pakkolunastus edellyttäisi sotilasoperaatiota johon velkojalla ei ole rahkeita eikä operaatiolle olisi mahdollista saada kansainvälistä hyväksyntää vaan homma lipsuisi herkästi loputtomaksi proxy-sodaksi.
Valtiojohto voi mennä.
Montako sataa miljardia se velka nyt olikaan..?