Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sattuu enemmän: tatuointi vai hammaskiven poisto ultraäänellä?

Vierailija
22.05.2026 |

Aika voimakasta kipua oli hammaskivenpoistossa kun ientaskuja rouhittiin. Rokotukset, verikokeet ja injektiot lihakseen omasta mielestä pikkunippasuja tuohon verrattuna. Jäin miettimään, kun välillä jossain ohjelmassa raavas mies pitää ääntä kun tatuoidaan.

Ne, joilla on kokemusta molemmista niin kumpi on mielestäsi kivuliaampaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän sattuu, kun raapivat metallikoukuilla. Se ultraäänikapistus on itse vihtahousun keksintö.

Vierailija
2/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrikkamies ei valittaisi. Hän sietää kipuja. Oletko koskaan kuullut että harrikkamies ottaisi puudutuksen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä mihin tatuoidaan, mutta itsellä hampaiden ultraäänipuhdistus sattunut paljon enemmän kuin tatuoiminen.

Vierailija
4/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän sattuu, kun raapivat metallikoukuilla. Se ultraäänikapistus on itse vihtahousun keksintö.

Mullakin sattui viimeeksi niin hirveästi että aion vaatia mekaanisen rapsuttelupuhdistuksen seuraavaksi.

Vierailija
5/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei voi tehdä hammaskiven poistoa - ei ultraäänellä eikä perinteisestikään - ilman puudutusta. Tatuoinnit puolestaan on ihan lasten leikkiä. Että siitä vertaamaan.

Vierailija
6/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on jo keksitty puudutusgeeli ikenille. Selvisi mulle, kun uskaltauduin vihdoin hammaskiven poistoon edelliskerran ultraäänikidutuksen jälkeen. 

Vierailija
7/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskivenpoiston tuntemukset riippuvat paljon siitä kuka sen tekee. Mulla on aina satrunut todella paljon. Kunnes menin yksityiselle hammaslääkärille ja sanoin että se sattuu niin pirusti. Hän hämillään totesi että eihän satu. Lupasi että puudutetaan jos haluan, mutta annoin kokeilla ilman. Ja arvatkaa mitä, ei tuntunut yhtään mitään! Hän oli valmis kun minä vielä jännitin koska aloitetaan :D

Valitettavasti muutin 200km päähän ja olen taas julkisen asiakas. Suuresti ei sattunut suuhyggellä viimeksi, ainoastaan etuhampaiden takana oli vihlova kohta. Mutta kai sitä pitäisi täälläkin etsiä joku, joka homman osaa kivuttomasti tehdä, kun tiedän että se on mahdollista. 

Vierailija
8/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrikkamies ei valittaisi. Hän sietää kipuja. Oletko koskaan kuullut että harrikkamies ottaisi puudutuksen ?

Harrikan tärinä surkastuttaa munat. 

Vierailija
9/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyörän omistaminen ei nosta kipukynnystä. Ja kyllä, olen kuullut. Psyk.sh.

Vierailija
10/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan kuullut, että harrikiamies olisi edes käynyt hammaslääkärissä. 🙄

Vierailija
11/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu ihan tekijästä ja laitteesta. Minulle tehtiin vuosia kivuton ultraäänipuhdistus. Vaihdoin sitten hammashoitolaa ja uusi olikin jotain ihan hirveää. Tuntui että piikkasi sillä puhdistimella kaikki ikenet verille. Sain kuukausia kestävän ientulehduksen. 

Vierailija
12/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnin teon kivuliaisuus riippuu paljon myös siitä paikasta mihin sen tatuoinnin ottaa. Toiset sattuu enempi, toiset vähempi. 

Vierailija
13/13 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi hammaslääkäri työnsi piikit ientaskuihin. Että vuotaako ikenet. Varmasti jos syvälle tökkii. Muut eivät ole tehneet kuin pinnalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi