Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa lapsen puolesta, kun hänellä isänsä sukunimi :/

Vierailija
13.05.2007 |

Erottiin lapsen isän kanssa ihan hyvissä väleissä, ja toistaiseksi olen itsekin kulkenut vielä mieheni sukunimellä. Omani aion vaihtaa takaisin tyttönimeeni, mutta lapsella (2v) on isänsä sukunimi ja tämä huolestuttaa minua... Isänsä nimittäin sotkeentui rikollisiin kuvioihin jo naimisissa ollessamme (syy miksi erosimmekin), ja hänellä on erittäinkin epämääräisiä " ystäviä" ... joista saatta tulla vihamiehiä silmänräpäyksessä, noi piirit kun toimii ihan oman systeeminsä mukaan.

Nyt mua on alkanut pelottaa, entä jos joku näistä entisistä ystävistä haluaa kostaa jotakin exälleni, ja päättää tehdä sen lapsemme kautta?! Meidän sukunimi on aika harvinainen, ja helppo laskea yks plus yks... Mies vakuuttaa, ettei näin tule käymään, mutta eihän hän voi tietää! Heillä lapsen kanssa erittäin lämpöiset välit, samoin kuin isän puolen suvulla ja lapsella ja minullakin, ja haluaisin, että lapsi saisi pitää isänsä nimen, ja tiedän että nimen vaihto loukkaisi monia, mahdollisesti myös lasta (kun on vanhempi ja alkaa kysellä), MUTTA.... Oon ajatellut, onnistuttaisko olemaan paremmin " näkymättöminä" jos oltais ihan eri nimisiä kuin mies?

Voi paska mikä tilanne. Enkä tartte yhtäkään sitä-saa-mitä-tilaa-terveisiä-porvoosta-vastausta, oon itteni haukkunu jo riittävän monta kertaa. Rakentavista kommenteista kiitän etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se oo aika itsestään selvää, että lapsen turvallisuus menee jonku hiton sukunimen edelle. Jos ei mies eikä sen suku sitä tajua niin sit eivät lapsesta tarpeeksi välitä. Pieni on vaiva, jos sillä voi edes hieman parantaa oman lapsen turvallisuutta. Minä en miettis hetkeekään vaan oisin jo muuttamassa sitä nimeä ja mulle ois AIVAN SAMA mitä muut siitä ajattelee. Jos yks halvatun nimi menee lapsen edelle, ni unoha koko sakki!

Vierailija
2/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin ongelmien aiheuttajana veli. Meillä on harvinainen sukunimi, niinpä en sitä tietyissä piireissä ole heti ensimmäisenä ääneen huutelemassa.

Mutta kyllä ne kuvailemasi tyypit varmaan saisivat poikanne tietoonsa jos haluaisivat, oli hänellä sitten mikä sukunimi hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai lapsen turvallisuus menee kaiken muun edelle. Jotenkin tää koko ero ja se mistä se johtui tuli niin puun takaa, että siinä hässäkässä en tullut edes ajatelleeksi näitä juttuja mitä nyt mietin. Nyt kun ero" kohu" on laantunut, on ollut aikaa ajatella, ja jostain nyt ihan tässä viikonlopun aikana jysähti takaraivoon että ei helvetti, voiko lapsi olla jotenkin vaarassa?! Pitäkää tyhmänä, mutta oli mulle aika vaikee pala koko kuvio, eikä ajatus ole rullannut ihan yhtä ketterästi kuin yleensä.

Totta, että jos joku haluaa selvittää missä ollaan, niin se onnistuu varmasti nimestä huolimatta. Kuitenkin, jos nimi olis eri, ei tulis vahingossakaan " ohimennen" ilmi missään. Esim. päiväkodissa, tai koulussa, tai... Ja syy miksi huolehdin ex-appivanhempien mietteistä: Ovat tosi tärkeitä sekä lapselle että minulle, ihania rakkaita ihmisiä. Jotka valitettavasti ei tiedä poikansa rötöskuvioista kuin pintaraapaisun. Äitinsä meni romuksi jo siitä, mulla ei ole sydäntä valottaa taustoja sen enempää. Mies ei sitä myöskään halua tehdä. Siispä, koko nimen vaihto menee mun " itsekkyyden piikkiin" , suvun silmissä. Mikä ei haittaisi muuten, mutta tulehtuneet välit appiksiin vaikeuttaa pakosti lapsen ja appivanhempienkin kuvioita, koska asuvat kaukana ja poikansa joutuu kohta vankilaan. En sano, että noi jutut menee lapsen edelle, en tietenkään, mutta pistäähän se pohtimaan... en mikään sydämetön ole kuitenkaan.

Vierailija
4/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen samaa mieltä kun 7. jos tollaset ihmiset haluavat sulle tai lapselle jotain tehdä ei se nimi siihen pahemmin vaikuta. kyllä niille ihmisille tulee mieleen eka se että kostetaan lapselle ja etsivät lapsen nimestä huolimatta ku se että joku väärä ihminen kuulee jostain lapsen nimen. vähän vaikeeta selittää mitä tarkoitan. tsemppi ja voimia!