Mistä johtuu, että vapaaehtoistöitä/hyväntekeväisyyttä yleensä tekee epäviehättävät ihmiset
Ei aina, mutta kyllä hyvännäköinen ihminen näissä olosuhteissa on enemminkin poikkeus kuin sääntö
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällainen epäviehättävä vapaaehtois/järjestötyössä aktiivinen. En ole tullut ajatelleeksi onko tuo totta, että olisi muutkin epäviehättäviä. Ehkä vähemmän ulkonäköön keskittyviä on niissä piireissä joissa itse liikun (ympäristönsuojelu). Mutta voihan se olla yleisemminkin, että monet meistä epäviehättävistä jää esim. sinkuiksi, jolloin on aikaa vapaaehtoistöihin enemmän kuin perheellisillä.
Mietin jotain samaa, näin neutraalin näköisenä vapaaehtoisena, ehkä se voi olla myös joku itsevarmuus-juttu, että itsevarmat ihmiset pyrkivät sinne ravintoketjun huipulle uran ja rahan perässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oot ap idiootti paskiainen.
Okei?
Ap
Ns. kauniilla ihmisillä menee enemmän aikaa meikkien valitsemisiin, meikkauksiin, vaatteisiin, muodin seuraamiseen, someen. Vaatimattomilla ihmisillä taas jää enemmän aikaa miettiä hengellisiä asioita, luonnonsuojelua, ihmisten auttamista jne. Kun halu auttaa kasvaa kasvamistaan, he ryhtyvät toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oot ap idiootti paskiainen.
Kyllä asioista pitäisi pystyä puhua niiden oikeilla nimillä, sen sijaan, että loukkaannutaan ilman mitään kontekstia ja aletaan haukkumaan. Tajuatkohan edes hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tällainen epäviehättävä vapaaehtois/järjestötyössä aktiivinen. En ole tullut ajatelleeksi onko tuo totta, että olisi muutkin epäviehättäviä. Ehkä vähemmän ulkonäköön keskittyviä on niissä piireissä joissa itse liikun (ympäristönsuojelu). Mutta voihan se olla yleisemminkin, että monet meistä epäviehättävistä jää esim. sinkuiksi, jolloin on aikaa vapaaehtoistöihin enemmän kuin perheellisillä.
Mietin jotain samaa, näin neutraalin näköisenä vapaaehtoisena, ehkä se voi olla myös joku itsevarmuus-juttu, että itsevarmat ihmiset pyrkivät sinne ravintoketjun huipulle uran ja rahan perässä.
Ap
Ja ovat itsekkäämpiä. "Rumana" joutuu vähän kehittämään luonnettakin ja ehkä empatia kehittyy eri tavalla, kun osaa samaistua heikompiosaisiin.
Ehkä se johtuu siitä, että itseään puunaavat ja kovasti ulkonäköönsä panostavat ovat kiinnostuneet vain itsestään. Ei heitä mikään hyväntekeväisyys kiinnosta.
Ilman meikkejä ja hienoja vaatteita he eivät ole yhtään viehättävämpiä kuin muutkaan.
Itse en kuitenkaan pidä näitä itsekeskeisiä pakkelinaamoja viehättävinä. Pikemminkin päinvastoin.
Ei siellä vapaaehtoistöissä sen takia olla, että ap saisi limaisille ajatuksilleen tyydytyksen.
Ja ap on tsekannut kaikki hyväntekeväisyyttä tekevät ihmiset? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se johtuu siitä, että itseään puunaavat ja kovasti ulkonäköönsä panostavat ovat kiinnostuneet vain itsestään. Ei heitä mikään hyväntekeväisyys kiinnosta.
Ilman meikkejä ja hienoja vaatteita he eivät ole yhtään viehättävämpiä kuin muutkaan.
Itse en kuitenkaan pidä näitä itsekeskeisiä pakkelinaamoja viehättävinä. Pikemminkin päinvastoin.
Sinä et taida myöskään tehdä vapaaehtoistyötä tai auttaa yhtään ketään ;)
No esimerkiksi itse olen tehnyt eläinsuojelussa. Ei siellä vaatteilla koreilla ja tyypit jotka haluaa koreilla vaatteilla ja ulkonäöllä eivät viihdy. Se on välillä kirjaimellisesti paskaista hommaa.
Yksi juttu sekin, että vapaaehtoistyöhän on kuolemassa siihen, että sen tekijät on enimmäkseen vanhoja. Moni näistä on varmaankin ollut nuorena nätti tai komea.
Huolestuttaa ihmisten luetun ymmärtäminen kun näitä kommentteja lukee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toisaalta itsevarmalla ei välttämättä ole mitään halua sinne "ravintoketjun huipulle". Koen olevani hyvin itsevarma, enkä välitä muiden mielipiteistä. En kuitenkaan koe olevani mitenkään erityisen kaunis länsimaalaiset kauneusihanteet huomioonottaen. Olen normaalipainoinen 8163/60) ja kasvoiltani tavallinen. Näillä kauneusihanteilla ei ole tosin itselleni mitään merkitystä, koska koen elämässäni ja maailmassa olevan itselle tärkeämpiä asioita.
Jännä juttu muuten, että monet lähetystyötä tekevät nuoret amerikkalaiset aikuiset ovat hyvinkin kauniita. En tosin usko, että kyse on pyyttettömästä avustustyöstä, vaan monitahoisesta aivopesusta ja lopulta motivaatio on siinä, että itse saa pelastuksen sen sijaan että vaikka kehitysmaalaiset saa. Todella suppea tyypillinen kotikoulun käynyt monessa sukupolvessa aivopestyn nuoren maailmankuva.
Kommentit pureutuu taas siihen miten hyvännäköiset ihmiset ovat tyyliin narsisteja jne, eli katkeruus paistaa vahvasti läpi. Saattaahan tuossa aloittajan kysymyksessä olla jotain perää, mutta ei se kyllä automaattisesti sitä meinaa, että rumat ihmiset ovat empaattisempia tai haluavat toisille enemmän hyvää kuin komeat tai kauniit ihmiset. Luultavasti elämän polut vaan menee hieman eri suuntiin, ei se sen ihmeellisempää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja ovat itsekkäämpiä. "Rumana" joutuu vähän kehittämään luonnettakin ja ehkä empatia kehittyy eri tavalla, kun osaa samaistua heikompiosaisiin.
Mun kokemuksen mukaan ikävät ihmiset ovat myös ulkoisesti epäviehättäviä. Toki tässä varmaan "kauneus on katsojan silmässä", mukava ihminen näyttääkin omaan silmään kauniimmalta kuin se, joka esimerkiksi suoltaa rumaa puhetta ympärilleen tai käyttäytyy muuten huonosti.
Teen vapaaehtoista luonnonsuojelutyötä. Se on vaivalloista ja likaista puuhaa. Ei siellä viihdy jos pitää miettiä meneekö kynnet poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida myöskään tehdä vapaaehtoistyötä tai auttaa yhtään ketään ;)
Voi hyvinkin tehdä, kyllä vapaaehtoishommiin etsiytyy myös tuollaisia pahanilmanlintuja. Hyvä mahdollisuus päästä esimerkiksi kyykyttämään vielä heikommassa asemassa olevia.
Vapaaehtoistyöstä ei pääse rikastumaan. Pikemminkin työhön osallistuvat ihmiset pikemminkin köyhtyvät siinä, kun pitää ajaa omilla bensoilla paikasta toiseen. Se vaatii voimakasta halua auttaa toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Salli mun nauraa.
Tämä paikka on täynnä köyhiä, rumia ja p***luonteisia vinkujoita. Eivät taatusti auta ketään. Käsi ojossa pyytämässä lisää.
Tiedän paljon rikkaita, jotka lähettävät kaikessa hiljaisuudessa suuria summia rahaa esim. hädänalaisille lapsille.
Keskiluokka osallistuu myös paljon esim. spr:n toimintaan.