Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa elämässäni äänestän SDP:tä

Vierailija
22.05.2026 |

Tämä siksi, että jouduin työttömäksi. SDP:n työllisyyspolitiikka vaikuttaa inhimilliseltä. Suoja-osat ovat välttämättömiä, jotta osa-aikatyö kannattaa. Ja ihminen pysyy työn syrjässä kiinni. On paljon parempi olla osa-aikatyössä kuin työtön. Pysyy työtaidot, enemmän rahaa kulutettavaksi, josta yhteiskuntakin hyötyy. Kokoaikatyön saa helpommin, kun on töissä. Myös aikuiskoulutustuki on tärkeä ja se, että työtön saa kehittää itseään. Nykysysteemi on sairas. Tuöttömiä on valtavasti ja työttömällä ei ole mitäön mahdollisuuksia päästä eteenpäin. Päälle vielä viranomaisten sairas kyykytys ja kyttäys .

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulle. Aiemmin olen äänestänyt persuja mutta eivät taida palvella minun ajatusmaailmaa näin työttömänä enää

Työttömyys on tilapäinen ilmiö,se ei voi olla valittu elämäntapa muiden kuin vasemmistolaisten mielestä.

ei näköjään 50 täyttänyt enää kiinnosta työnantajia eli tämä siitä syystä. Haluaisin olla kyllä työssä.

Vierailija
22/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sit et oot käyny Helsingin kauppakorkeakoulua tai Teknillistä korkeakoulua.

Oot joku kokki tai lähihoitaja lol.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vajonnut niin alas että äänestäisin vihervasemmistoa.

Vierailija
24/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestin aikoinani Halosta, koska hän oli nainen. Hän sai kyllä merkittävää vahinkoa aikaan mm. päästämällä tänne ensimmäiset somalit, vaikka Koivistolla olisi ollut siihen torppauskeinot. (Tosin Manukin taisi olla demari, mutta harvinaisen fiksu sellainen.) Myös Ottawan sopimus ja meidän "puolueettomuuden", lue, suomettumisen, jatkaminen oli Haloselta vikatikki.

Sen jälkeen en koskaan ole äänestänyt ketään vain siksi, että tämä on nainen.

N58

Manuhan se lupasi inkeriläisille vapaan pääsyn Suomeen! Ei hyvä! 

Vierailija
25/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestin aikoinani Halosta, koska hän oli nainen. Hän sai kyllä merkittävää vahinkoa aikaan mm. päästämällä tänne ensimmäiset somalit, vaikka Koivistolla olisi ollut siihen torppauskeinot. (Tosin Manukin taisi olla demari, mutta harvinaisen fiksu sellainen.) Myös Ottawan sopimus ja meidän "puolueettomuuden", lue, suomettumisen, jatkaminen oli Haloselta vikatikki.

N58

Koivisto oli entinen kaukopartiomies, niin sillå oli vähän enemmän käsitystä elämän realiteeteista kuin nykydemareilla.

Demarit Koiviston aikana olisi nykydemarien mielestä varmaan äärioikeistoa.

Vierailija
26/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sit et oot käyny Helsingin kauppakorkeakoulua tai Teknillistä korkeakoulua.

Oot joku kokki tai lähihoitaja lol.

Suomessa aika pieni prosentti on käynyt Helsingin kauppakorkeakoulun tai Teknillisen korkeakoulun. Urpo.

Vierailija
27/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Presidentti ei päätä ma muista. Syytä Halosen ajan hallituksia joissa muuten oli yhtä lukuunottamatta kokoomus.

Ei Halonen ollutkaan somalien saapumisen aikaan 1990-1991 presidentti, mutta halusi kyllä silloisessa roolissaan heidät tänne. 

Koivistolla olisi ollut pykälät valmiina sen estämiseksi.

Tässä sinulle hieman taustoja:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/salaiset-arkistot-1990-hallituksell…

Vierailija
28/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Koivisto oli entinen kaukopartiomies, niin sillå oli vähän enemmän käsitystä elämän realiteeteista kuin nykydemareilla.

Kaukopartiomies? Vaikuttavaa. Ilmankos hän olikin kaikin puolin niin fiksu.

N58

Vierailija
29/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tykkää maksella veroja? SDP ei pysty kertoa mitään sopeutusratkaisuja Suomen taloustilanteeseen, veroja ja velkaa kuten aina. Nyt on velkakin rajattuna (onneksi!) joten paljoko niitä veroja meinataankaan periä ens kaudella. Hell no SDP:lle

Miksei kokoomus tee veroille mitään?

Onhan Kokoomus tehnyt. He ovat keventäneet työssäkäyvän verotusta.

Putosiko myös eläkeläisiltä?  Muistelin että veroni oli 24% ja nyt tälle vuodelle on 19% vai sattuiko vaan verottajan onnenpyörä pysähtymään tuolle kohtaa?

Vierailija
30/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesit, että nämä aktiivimalli-kyykytykset ja eläkeputken poistamiset ym on nimenomaan SDP:n tekemiä päätöksiä?

Sekin on demariministerin aikaansaannosta että meillä on näitä 9 euroa/pv työkokeiluita joihin työttömiä voidaan mielivaltaisesti velvoittaa osallistumaan.

Tämä nykyinen Orpopurran hallitus on luopumassa monista näistä joutavuuksista eli "pupukursseista" joilla työttömiä kiusataan ja nöyryytetään.

Monessa tämä on huono hallitus, mutta tässä on esimerkiksi yksi kokonaisuus missä demarit on se huonompi vaihtoehto.

Vierailija
31/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulle. Aiemmin olen äänestänyt persuja mutta eivät taida palvella minun ajatusmaailmaa näin työttömänä enää

Minä olen myös työtön ja vakuutuslääkärin ihmeparantama, mutta äänestän silti persuja, koska katson että isänmaan pitkän tähtäimen etu (ja tulevien sukupolvien) on merkittävästi suurempi asia kuin minun lyhyen tähtäimen etuni.

Oikeastiko te ajattelette äänestäessänne itseänne, ettekä "suurin mahdollinen etu suurimmalle mahdolliselle joukolle" tms moraalifilosofista? Olen 47 ja varmaan vähän tyhmä kun nyt ensimmäistä kertaa havahduin siihen että joku pyrkii vain omaa asiaansa edistämään äänestäessään. 

Vierailija
32/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Manuhan se lupasi inkeriläisille vapaan pääsyn Suomeen! Ei hyvä! 

Somaleihin verrattuna inkeriläiset ovat nähdäkseni työllistyneet erittäin hyvin.

N58

Vierailija
33/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta mennyt ihan ohi että nykyhallitus joutuu panostamaan valtiontalouteen ja velkaantumisen pysäyttämiseen?  Sinun ajatusmaailmasi kertoo vain siitä että hallituksen olisi palveltava sinun henkilökohtaisia tarpeitasi.  Tämän takiahan me kusessa ollaan.  

Vierailija
34/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiesit, että nämä aktiivimalli-kyykytykset ja eläkeputken poistamiset ym on nimenomaan SDP:n tekemiä päätöksiä?

Sekin on demariministerin aikaansaannosta että meillä on näitä 9 euroa/pv työkokeiluita joihin työttömiä voidaan mielivaltaisesti velvoittaa osallistumaan.

Tämä nykyinen Orpopurran hallitus on luopumassa monista näistä joutavuuksista eli "pupukursseista" joilla työttömiä kiusataan ja nöyryytetään.

Monessa tämä on huono hallitus, mutta tässä on esimerkiksi yksi kokonaisuus missä demarit on se huonompi vaihtoehto.

höpö höpö. ensi vaalien voittaja on SDP ja  vasemmisto. Näin se kuuluu olla ja ei koskaan enää tule päästää oikeistoa valtaan

Vierailija
35/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se niin, että Marin poisti yli 57-vuotiaiden eläkeputken? Itse olen kevyessä asiantuntijatyössä, mutta säälitti silloin raskasta työtä tehneitä, jotka olisivat kyllä ansainneet päästä putkeen.

Vierailija
36/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Siis oliko hän todella ihan Lauri Törnin johtamissa tiedustelujoukoissa talvi- ja jatkosodassa? Nostan hattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä