HS: Kansa elää eri todellisuudessa, ja sen on muututtava, sanoo Orpo
"Kansa elää eri todellisuudessa, ja sen on muututtava, sanoo Orpo".
Tilanne on kyllä päinvastoin, hallitus elää eri todellisuudessa kuin kansa ja sen on muututtava.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Tyhmät ei näköjään vieläkään tajua maailmanmenosta mitään, no eläkää siellä omassa kuplassanne jos se tekee autuaaksi mutta älkää valehtelevat kierot pummit muita syytelkö.
Vierailija kirjoitti:
Eroa Orpo. Susta ei ole pääministeriksi.
Keppi ei auta työttömiä, 100000 työllistä on enää kaukainen orpon haave.
Sanokaa mihin me tarvitsemme näitä loisia,jotka vittuilevat, ovat yllemmyydentuntoisia kansaa kohtaan. Ja joilla ei ole mitään ratkaisuja tämän maan ongelmiin. Ainoastaan oma hillotolppa kiinnostaa. Ja lisäksi tuhoavat tätä valtiota.
Kansa joutuu elämään ihan konkreettisessa arkitodellisuudessa kun poliitikot elävät vain utopiakuplansa sisällä, täysin vieraantuneena kansalaisten arkielämästä. Orpon möläytys vahvistaa sen oikein räikeästi!
Petteri Orpo on oikeassa sen suhteen että ihmisillä pitäisi olla enemmän resilenssiä
Vierailija kirjoitti:
Jos pääministeri joutuu toteamaan elävänsä eri todellisuudessa kuin kansa, hänen olisi syytä vetää johtopäätökset ja erota.
Suomessa valta kun kuuluu kansalle.
Ei tarvitse demokraattisesti valitun PM erota, jos ei kelpaa pitäkää se päänne kiinni ja muuttakaa vaikka muualle. Meitä on paljon tyytyväisiä tähän hallitukseen, voittaa edellisen hallituksen mennentullen 100-0. Katotaan sitten seuraavissa vaaleissa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus lähetti vielä muutama vuosi sitten, ainoana suomalaisena puolueena, virallisen delegaation Putinin Yhtenäinen Venäjä -puolueen puoluekokouksiin. Ei ole oppi mennyt hukkaan.
Kokoomus kannatti natojäsenyyttä jo joskus 2003
Presidentti Sauli Niinistö (kok) ei pitkään kannattanut Suomen Nato-jäsenyyttä, vaan piti yllä niin sanottua Nato-optiota. Hänen kantansa kuitenkin muuttui vuoden 2021 lopulla ja vuoden 2022 alussa tapahtuneiden turvallisuuspoliittisten muutosten myötä.
Siis onko Sauli ollut jostain jotain mieltä?!
Vierailija kirjoitti:
Jos pääministeri joutuu toteamaan elävänsä eri todellisuudessa kuin kansa, hänen olisi syytä vetää johtopäätökset ja erota.
Suomessa valta kun kuuluu kansalle.
Ei yksikään nykyisen hallituksen ministeri ole lukenut maan perustuslakia läpi.
Ne pitää asettaa syytteeseen perustuslain rikkomisesta. Miten se tapahtuu käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kansalainen ja elän samassa todellisuudessa ku Orpo.
Älä yleistä et kaikki ois täällä PA.
Minäkin olen kansalainen, enkä elä samassa todellisuudessa kuin Orpo. Orpo höpisee tekstiviestipohjaisesta droonien varoitusjärjestelmästä, eikä sellainen voisi toimia ikinä. Jo suuret tapahtumat, kuten rock-festivaalit, yms. saavat matkapuhelinverkon polvilleen ellei alueelle viedä siirrettäviä tukiasemia.
On erillinen järjestelmä jo olemassa viranomaiskäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti Vasemmiston idea? Lähde yhtä kuin : trust me bro
Sinäkin olet varmasti saanut verorahoilla palveluita.Mä olen elämäni aikana ollut rahaton, työtön ja asunnoton. Kaikki nämä kolme samaan aikaan. Tiedän, mitä on nukkua yönsä puistonpenkillä. Olen myös kuulunut niihin, joiden nimi löytyy marraskuun alussa suurituloisimpien suomalaisten verokoneesta. Lisäksi - kiitos veronmaksajien - olen selvinnyt hengissä sellaisesta harvinaisesta ja vakavasta sairaskohtauksesta, jollaisesta vain yksi kymmenestä selviää. Yksityiseltä ei sellaiseen edes olisi saanut hoitoa. Eikä varsinkaan tarpeeksi nopeasti, vaikka tarvittava hoito olisi yksityiseltä löytynytkin. Mitä ei kylläkän löydy. Viime vuonna makselin niin perintöverot kuin pääomatuloverotkin ja ihan vikisemättä siitä, että ne piti maksaa. Olen aina ollut poliittisesti sitoutumaton, mutta ihmettelen näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat ihan kaiken hoituvan vain maksamalla yksityiselle.
Mut onko sun mielestä oikeudenmukasta et 5000€ bruttopalkka on vaan 3400€ nettona ja 5000e osingot on nettona vaan 3700e? Mun mielestä ei oo.
Mun mielestä se on ihan ok. Mun kuukausipalkka oli joskus hulluimpina vuosina yli kymppitonnin ja veroja meni ihan hitosti. Ymmärrän sen, että moni ajattelee vain siltä kantilta, että mitä juuri minäminäminä saan nettona. Mutta esimerkiksi siihen mun aikoinaan saamaani hoitoon olisi mennyt yli vuoden bruttopalkkani. Ihan vaan julkisella, jos olisin maksanut koko lystin itse. Olen kiitollinen siitä, että te muutkin veronmaksajat osallistuitte mun hengissä pitämiseen. Yksityinen olisi maksanut vieläkin enemmän, koska tietty se yksityinen haluaa myös voittoa siitä. Ja kävihän muuten Petteri Orpokin hoidattamassa sydäninfarktinsa ihan julkisella. Miksi ei mennyt yksityiselle?
Siinä mielessä olen "oikealla", että ensisijaisesti pitää huolehtia maanpuolustuksesta ja muusta turvallisuudesta (Rajavartiolaitos, poliisi, palokunnat jne). Sitten terveydenhuollosta, koulutuksesta ja tieteellisestä tutkimuksesta. Ja tottakai myös infrastruktuurista. Jos kaiken sen rahoittamisen jälkeen valtiolle jää ylimääräistä rahaa humpattavaksi, se raha pitäisi käyttää ensisijaisesti Suomeen eikä lahjoittaa jonnekin Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan.Mut ku joku mäntti jonka kuukausipalkka on vaan 2100€/kk saa pitää jopa 1800€ siitä
No voi hyvänen aika! Vähennä työntekoasi niin itsekin pääset samaan asemaan ja saat sen 1800€/kk tilillesi. Joo, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta jos olet kateellinen pienempi tuloisille, niin mikä estää sua ryhtymästä itsekin sellaiseksi? Kun 2023 aloin tehdä vain 3-päiväistä työviikkoa, niin kieltämättä mulle oli yllätys, miten paljon lopulta Suomen progressiivinen verotus vaikutti mun nettotuloihini. Ja siltikin sain säästettyä parissa vuodessa niin, että pystyin jättämään työelämän kokonaan jo 11 kk ennen alinta eläkeikääni. Monet lääkäritkin muuten tekee nykyisin vain osa-aikatöitä.
Säki oot joku mummo joka on 60 ja kuoleman välissä ja päätät vaan et ei nuorten hyvätulosten ihmisten tarvi saada nauttia elämästä vaan otetaan niiltä rahat pois ja jaetaan niille jotka on ollu laiskoja koulussa.
Miksi nuori hyvätuloinen on päivällä vauvapalstalla kuluttamassa aikaansa pienituloisten kanssa? Elämässä on niin paljon ihanaa koettavaa.
Mä oon selannu kannettavalla älylaitteella ekan kerran internettiä joskus 2008
Ja sinussa olisi ollut niin paljon enempään kuin trolliksi Vauvapalstalla ;DDDDDDD Mutta täällä oot kuin tikku p... esittelemässä "pääomatulojasi" ;DDDDDD
-winner-
Toi seniili setä on kyllä niin pihalla kuin olla ja voi. Täys lahopää, korvista tuulee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Taidatte vain olla kateellisia, kun omalla työllään on päässyt maan johtajaksi ja te taas ette! Luusereille peliin katsomisen paikka!
Petteri Orpo ei ole tehnyt päivääkään töitä yksityisellä sektorilla. Hän on ollut aina veronmaksajien elätti. Kokkarien nuorisojärjestöstä kunnallispolitiikkaan ja eduskunta-avustajaksi jne. Pääoman renki ilman periaatteita ja selkärankaa.
No, luuleehan valtaosa kansasta edelleenkin että Suomi on rikas maa joka ihan vaan ilkeyksissään ei anna ihmisille enemmän rahaa ja parempia palveluita. Kansa ei aina ole oikeassa.
Näihin drooniuhkiin liittyen olen kyllä eri mieltä, eihän meille ole kerrottu niistä juuri mitään. Niitä nyt tulee jos on tullakseen, saattaa pätkähtää pellolle tai räjähdelastissa kerrostaloon. Slava Ukraini vaan.
Luotan kansalaisiin näissä asioissa kyllä, jos tiedotus on avointa ja tiedottaminen sekä hälytysjärjestelmät toimii kuten pitää. Kansalaiset valtaosin hyväksyvät Ukrainan iskut Venäjää vastaan, ja ymmärtävät että Venäjä itse pyrkii sotkemaan droonien reittejä omilla häirintätyökaluillaan hämmennyksen lisäämiseksi.
Toistaiseksi ajattelen että varautuminen on ollut heikkoa. Sitä Orpo ei myönnä.
"Terveydenhuollon asiakasmaksuihin rajut korotukset."
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mielestä se on pikkusielusta että ku itellä ei riittäny rahkeet ku kokiksi tai lähihoitajiksi nii ollaan kateellisia ihmisille jotka on saavuttanu enemmän ja äänestetään vasemmistoliittoa.
Mistä sinä tiedät, mitä minä työkseni teen? Koulutus ei ole yhtä kuin omaan napaan tuijottaminen, mustavalkoinen maailmankuva ja tarve asettaa itseään muiden yläpuolelle. Oikeastaan aika lailla päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus lähetti vielä muutama vuosi sitten, ainoana suomalaisena puolueena, virallisen delegaation Putinin Yhtenäinen Venäjä -puolueen puoluekokouksiin. Ei ole oppi mennyt hukkaan.
Presidentti Sauli Niinistö (kok) ei pitkään kannattanut Suomen Nato-jäsenyyttä, vaan piti yllä niin sanottua Nato-optiota. Hänen kantansa kuitenkin muuttui vuoden 2021 lopulla ja vuoden 2022 alussa tapahtuneiden turvallisuuspoliittisten muutosten myötä.
ainakin presidenttinä muistan että hän sanoi jotain kielteistä kritiikkiä liittyen grillimakkara pakettiin mitä hän koiti aukaista. muuten on ollut lähinnä koristeena puhumassa ympäri pyöreitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mielestä se on pikkusielusta että ku itellä ei riittäny rahkeet ku kokiksi tai lähihoitajiksi nii ollaan kateellisia ihmisille jotka on saavuttanu enemmän ja äänestetään vasemmistoliittoa.
Ai, olisko pitänyt äänestää kokkareita ettei tarttis kadehtia 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kansalainen ja elän samassa todellisuudessa ku Orpo.
Älä yleistä et kaikki ois täällä PA.
Minäkin olen kansalainen, enkä elä samassa todellisuudessa kuin Orpo. Orpo höpisee tekstiviestipohjaisesta droonien varoitusjärjestelmästä, eikä sellainen voisi toimia ikinä. Jo suuret tapahtumat, kuten rock-festivaalit, yms. saavat matkapuhelinverkon polvilleen ellei alueelle viedä siirrettäviä tukiasemia.
On erillinen järjestelmä jo olemassa viranomaiskäytössä.
KELA:n Lasse Lehtinen ei osaa käyttää Teamsia. Tarviiko kertoa muuta Kokoomuksen ymmärryksestä tietotekniikasta?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kertoo vastustaneensa NATO-hakemista. Marin joutui hänet siihen taivuttelemaan kansan enemmistön muutettua kantansa 24.2.2022 jälkeen. Kantahan selvitettiin gallupeissa, jotka kaikki osoittivat samaa.
Suuntaa antavaa kansanäänestystä ei tarvittu eikä haluttu, koska Venäjä olisi yrittänyt vaikuttaa siihen eikä kansanäänestys muutenkaan sido eduskuntaa.
Marin kuunteli kansaa ja käynnisti jäsenyysprosessin perustuslain mukaisessa marssijärjestyksessä,
Niinistö ei kuunnellut ketään kuten nykyinen Orpon hallituskaan ei kuuntele muita kuin suurpääoman etujärjestö EK:ta, mikä on käsittääkseni valtiorikos. ei EK tämän maan asioita päätä vaan eduskunta. Ja eduskunta edustaa kansaa, ei hallituspuolueiden ministerejä.
Kokit ja lähihoitajat ovat tärkeämpiä yhteiskunnalle kuin sun rahastokupla. Siinä se on se pointti, mikä erottaa Kokoomuslaisen ajattelutavan normaalista hyvinvointivaltiosta. Kokki ja lähihoitaja nimenomaan kertovat hyvinvoinnista ja toisten palvelemisesta ja auttamisesta työn kautta, jossa he ovat osa yhteiskuntaa. Kokkareelle on tärkeää vain oman naaman näkyminen ja kukkaron lihottaminen hieman sen yhteiskunnan yläpuolella. Suorastaan syrjäytyneitä he ovat kokkeihin ja hoitajiin verrattuina.
-winner-