Miten jotkut kehtaa kerjätä vuokramökkiä
ilmaiseksi tai reilusti normaalia halvemmalla, vetoamalla esim. siihen että on yh tai lapsia on monta? Näitä näkee taas Fb:n vuokramökkiryhmissä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmette yhtään. Minulla on omakotitalo myynnissä kasvukeskuksessa, itse tehty ilmoitus ei välittäjää. Ette usko kuinka monta etuoven ja oikotien yhteydenoton kautta tullutta nyyhkyitkutarinaa on tullut, jossa ainoa vanhempi haluaisi niiiin ostaa asuntoni, mutta ei ole just nyt varaa, mutta jos vuokraan asunnon heille niin aivan varmasti 10 vuoden kuluessa olisivat ostamassa asuntoni...
Ja siis useita yhteydenottoja eri ihmisiltä. Ensimmäisenä vaan mietin, että miksei heille ole kelvannut vuokramarkkinoilla olleet asunnot - vai eikö he ole saaneet niitä vuokrattua?
Että sen sijaan että myyn asuntoni ja saan rahat siitä heti (ostajia on käynyt joka näytöllä ja useampi kävijä jo kertonut ostavansa jos vaan saavat oman asunnon myytyä ensin), niin minun pitäisi laittaa asuntomyynti holdille ja odotella, jos tämä vuokralainen sitten saakin jostain asuntolainaa 10 vuoden kuluessa...
Tähän samaan olen törmännyt. Meillä on myynnissä perikunnan mökki vuodelta 1992, käytännössä pieni omakotitalo kaikilla mukavuuksilla heti taajaman ulkopuolella, ei mitään kiirettä myydä. Ostajaehdokkaita on käynyt katsomassa, mutta vielä enemmän niitä, jotka haluaisivat vuokrata ja maksaa vuokralla sitä taloa. Yksikin selitti, että jos he maksavat vuokraa 400 e/kk, niin se on vuodessa 4800 e ja 10 vuodessa 48000 e ja sitten ei tarvitsekaan maksaa enää kuin vähän yli 50 000 e! Että meille todella hyvä diili, koska saamamme vuokrasumma kasvaa koko ajan korkoa korolle, kun sijoitamme sen ja silloin heidän pitää maksaa vielä vähemmän!
Mistä näitä oikeasti tulee? Kun lähden leikkiin mukaan ja sanon, että pitää ainakin ne luottotiedot tarkistaa, niin ei enää muisteta omaa syntymäaikaa...
Ei hyvää päivää...
Eikait kukaan mökkiä missään Facebookissa vuokraa🤣
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä kysyä saa?
Miksi tuhlata toisten aikaa turhilla kyselyillä?
Muutenkin halvimmat mökin on mukavempia kuin kalliimmat. Valtaosa kalliimmista mökeistä liian moderneja ja liikaa mukavuuksia joita ei mökillä kuulu olla. Onneksi mökkejä on vuokralla paljon niin voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä kysyä saa?
Asiat ei selviä ellei kysy. Jos se on ajan tuhlaamista niin se ei ole kysyjän ongelma t:eri
Vierailija kirjoitti:
Eikait kukaan mökkiä missään Facebookissa vuokraa🤣
??? Facebookin ryhmät on hyvä, ilmainen mainoskanava. Joissain yli sata tuhatta jäsentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmette yhtään. Minulla on omakotitalo myynnissä kasvukeskuksessa, itse tehty ilmoitus ei välittäjää. Ette usko kuinka monta etuoven ja oikotien yhteydenoton kautta tullutta nyyhkyitkutarinaa on tullut, jossa ainoa vanhempi haluaisi niiiin ostaa asuntoni, mutta ei ole just nyt varaa, mutta jos vuokraan asunnon heille niin aivan varmasti 10 vuoden kuluessa olisivat ostamassa asuntoni...
Ja siis useita yhteydenottoja eri ihmisiltä. Ensimmäisenä vaan mietin, että miksei heille ole kelvannut vuokramarkkinoilla olleet asunnot - vai eikö he ole saaneet niitä vuokrattua?
Että sen sijaan että myyn asuntoni ja saan rahat siitä heti (ostajia on käynyt joka näytöllä ja useampi kävijä jo kertonut ostavansa jos vaan saavat oman asunnon myytyä ensin), niin minun pitäisi laittaa asuntomyynti holdille ja odotella, jos tämä vuokralainen sitten saakin jostain asuntolainaa 10 vuoden kuluessa...
Tähän samaan olen törmännyt. Meillä on myynnissä perikunnan mökki vuodelta 1992, käytännössä pieni omakotitalo kaikilla mukavuuksilla heti taajaman ulkopuolella, ei mitään kiirettä myydä. Ostajaehdokkaita on käynyt katsomassa, mutta vielä enemmän niitä, jotka haluaisivat vuokrata ja maksaa vuokralla sitä taloa. Yksikin selitti, että jos he maksavat vuokraa 400 e/kk, niin se on vuodessa 4800 e ja 10 vuodessa 48000 e ja sitten ei tarvitsekaan maksaa enää kuin vähän yli 50 000 e! Että meille todella hyvä diili, koska saamamme vuokrasumma kasvaa koko ajan korkoa korolle, kun sijoitamme sen ja silloin heidän pitää maksaa vielä vähemmän!
Mistä näitä oikeasti tulee? Kun lähden leikkiin mukaan ja sanon, että pitää ainakin ne luottotiedot tarkistaa, niin ei enää muisteta omaa syntymäaikaa...
Joo siis nämä "vuokraamalla asunto omaksi" tyypit! Huutonaurua vai itkunaurua, en tiedä.
Olen mukana useammassa mummonmökit-fb-myyntiryhmässä, ja siellä jatkuvasti on noita jankuttajia, joiden mielestä ihana mökki pitäisi myydä heille 28 vuoden osamaksulla, koska he eivät saa lainaa.
Lisäksi he eivät ikinä ymmärrä tai halua ymmärtää, että jos vuokra on 500e/kk, niin heidän pitäisi maksaa esim. 1000e/kk, josta 500 on markkinavuokraa ja vain 500e menee lyhentämään ostohintaa.
Ja jos vakavarainen pankki ei ole antamassa asuntolainaa selviteltyään vuokraajan tulot ja menot, niin yksittäisen ihmisen pitäisi luottaa pankkia enemmän ja osallistua järjestelyyn, jossa asunnon omistus häilyy vuosikymmeniä kahden eri ihmisen hallussa.
Entä jos 10 vuoden päästä ei enää haluakaan asua siinä, pitääkö myyjän vaan palauttaa rahat? Entä jos vuokralainen tuhoaa asunnon tai se palaa?
En vastaa tuollaisille kyselijöille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu vuokramökkiryhmiin. Joten asia ei ole tuttu.
Yleisellä tasolla kommentoin, että kyse lienee juuri siitä mistä sanoitkin. Että ei ole varaa mökkiä vuokrata. Ja todennäköisesti tällaisisa asioissa avustavat tahot on hyvin kiireisiä, eikä heiltä ole mitään varmuutta saada mökkiä. Eli kokeillaan onnea myös ns. Vapailla markkinoilla.
Mutta jos sinulla ei ole tarjota sellaista, niin en nyt näe hirveää syytä asiaan tarttuakkaan? Vai oliko tää nyt vaan asia mistä piti päästä tölvimään? Vai koetko vaivaannuttavaksi kun näät varattomuutta, vaikka tiedät että ei ole juuri sinun velvollisuutesi auttaa?
Suurin osa varattomista siis jää ilman mökkiloma mahdollisuutta. Ja suurin osa ei varmasti edes kysy, vaan hyväksyvät asian niin kuin se on.
En tunne itseäni vaivaantuneeksi kun näen varattomuutta :D Itse kuulun niihin, joka on aina elänyt niin, että omat rahat ovat riittäneet. En ole ikinä havitellut sellaista, mihin ei ole varaa. Ei tulisi mieleenkään haaveilla ilmaisesta mökkilomasta. En myöskään ikinä tekisi enempää lapsia kuin mihin on varmasti varaa. Siksi minun on todella vaikea käsittää näitä kerjääjiä.
No sitten sinä et auta heitä, ja asia on sillä selvä. Joku muu ehkä auttaa tai sitten ei. Sen enempää asiasta ei tarvitse puhua.
Ok. Tietääkseni täällä kyllä saa puhua tällaisesta asiasta. Olisin oikeasti halunnut tietää, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu.
Suurimmalla osalla varmaan nöyryys ja epätoivo.
Mutta tarviiko kääntää veistä haavassa? Tai no kai tänne voi joku sellainenkin kokemuksensa kirjoittaa joka pyytää. Mutta epäilen aika vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, missä kunnossa se asunto on 10 vuoden vuokraamisen jälkeen. Osa ihmisistä pitää asunnon hyvässä kunnossa ja osalla se asunto on vähintään pintremontin tarpeessa muutaman vuoden jälkeen. On vähän roiskunut rapatessa...
Ei se tyhmä ole joka pyytää....
Mutta joo, olisihan se noloa. Toosaalta jos itse olis siinä tilanteessa ettei oo oikeesti varaa tyyliin mihinkää, asut vuodesta toiseen jossain hiton lähiöluukussa kaupungissa ni varmaan sitä itse kukin ottais kaikki keinot käyttöön.
Tosin kuinka moni noista on sellasia et jos säästäs viina ja röökirahat ni sais ihan hyvän mökin pidennetyks viikonlopuks tai viikolla hiukka halvemmalla.
Niin, ettei vaan käy niin et omistaja antaa säälidtä alennusta eteenkin huonokuntoisimmista halpis mökeistä hyvää hyvyyttään yh äidille ja 2 lapselle mut mökillä onkin sit äijä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla kommentoin, että kyse lienee juuri siitä mistä sanoitkin. Että ei ole varaa mökkiä vuokrata. Ja todennäköisesti tällaisisa asioissa avustavat tahot on hyvin kiireisiä, eikä heiltä ole mitään varmuutta saada mökkiä. Eli kokeillaan onnea myös ns. Vapailla markkinoilla.
Mutta jos sinulla ei ole tarjota sellaista, niin en nyt näe hirveää syytä asiaan tarttuakkaan? Vai oliko tää nyt vaan asia mistä piti päästä tölvimään? Vai koetko vaivaannuttavaksi kun näät varattomuutta, vaikka tiedät että ei ole juuri sinun velvollisuutesi auttaa?
Suurin osa varattomista siis jää ilman mökkiloma mahdollisuutta. Ja suurin osa ei varmasti edes kysy, vaan hyväksyvät asian niin kuin se on.
En tunne itseäni vaivaantuneeksi kun näen varattomuutta :D Itse kuulun niihin, joka on aina elänyt niin, että omat rahat ovat riittäneet. En ole ikinä havitellut sellaista, mihin ei ole varaa. Ei tulisi mieleenkään haaveilla ilmaisesta mökkilomasta. En myöskään ikinä tekisi enempää lapsia kuin mihin on varmasti varaa. Siksi minun on todella vaikea käsittää näitä kerjääjiä.
No sitten sinä et auta heitä, ja asia on sillä selvä. Joku muu ehkä auttaa tai sitten ei. Sen enempää asiasta ei tarvitse puhua.
Ok. Tietääkseni täällä kyllä saa puhua tällaisesta asiasta. Olisin oikeasti halunnut tietää, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu.
Mutta tarviiko kääntää veistä haavassa? Tai no kai tänne voi joku sellainenkin kokemuksensa kirjoittaa joka pyytää. Mutta epäilen aika vahvasti.
Millainen tilannetaju on, jos sitä mökkiä pyytää ilmaiseksi juurikin juhannukseksi? Silloin mökinomistajat ovat itse siellä tai se on vuokrattuna hyvään hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ettei vaan käy niin et omistaja antaa säälidtä alennusta eteenkin huonokuntoisimmista halpis mökeistä hyvää hyvyyttään yh äidille ja 2 lapselle mut mökillä onkin sit äijä mukana.
Tai iso ryyppyseurue, hyvässä tapauksessa lapset on jätetty mummille.
Monesti vielä tälläisen kerjäläiset ei oikeasti ole mitään köyhiä, vaan elämäntapanuukailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä näkemys tuo "nöyryys", itsestäni kun tämä kuulostaa enemmän suurelta röyhkeydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista näissä kysyjissä on jottei ole luottotietoja ja siksihän he eivät ole vapailla markkinoilla etsimässä normaaleja vuokrakämppiä. Näiden seurauksena saat täysin tuhotun talon jossa on kasvatettu. Talon kunto on sitten sen mukainen jota voi olettaa kun pössynarkkilauma on siellä tovin viettänyt. Ei näitä porukoita kiinnosta kuin pöllyssä pysyminen, sen porukan mukana tulee hyvin mielenkiintoista porukkaa jota ei työnteko kiinnosta.
Kuka sinun homeiseen mökkiin haluaisi pilaamaan oman ja lastensa terveyden?
Vierailija kirjoitti:
Monesti vielä tälläisen kerjäläiset ei oikeasti ole mitään köyhiä, vaan elämäntapanuukailijoita.
Tämä. Aina ovat saamapuolella kaikessa. Itse taas ovat niin pihejä, että ihan hävettää katsoa vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä kysyä saa?
Asiat ei selviä ellei kysy. Jos se on ajan tuhlaamista niin se ei ole kysyjän ongelma t:eri
Ei selviä, kun kysyjä ei ymmärrä lukemaansa. Jo ilmoituksessa on kerrottu, että mökki vuokrataan ja vuokran määrä.