Miten jotkut kehtaa kerjätä vuokramökkiä
ilmaiseksi tai reilusti normaalia halvemmalla, vetoamalla esim. siihen että on yh tai lapsia on monta? Näitä näkee taas Fb:n vuokramökkiryhmissä.
Kommentit (74)
Olen miettinyt ihan samaa. Toki kaverille tai sukulaiselle voin "lainata" mökkiäni halvalla/pikkuhommia vastaan jos ovat halukkaita jotain siellä puuhaamaan, välillä ilmaiseksikin.
Mutta jos laitan mökin jostain syystä vuokrattavaksi vieraalle, niin minua ei kiinnosta, onko vuokraaja yh, kolmijalkainen, liettualainen tai mitä perusteita näitä nyt onkaan. Joko maksetaan pyydetty hinta tai etsiköön halvemman. Maksan joka tapauksessa vuokratuotosta veroa, joudun ajamaan paikan päälle tuomaan avaimet ja vuokra-ajan jälkeen tarkastamaan paikat, yleensä myös siivoamaan. Etenkin monilapsisten perheiden jäljiltä paikat tyypillisesti on aika tahmaisessa kunnossa, roskikset viemättä ja jääkaapissa yli jääneet ruokatavarat vaikka "siivottiin lähtiessä".
Nytkin kerjätään mökkiä juhannukseksi, joka on monelle vuokranantajalle se aika, minkä avulla loppukesän hinnat voi pitää kohtuullisina. Ap.
Kerjätköö ihan rauhassa, ei kerjääjien pyyntöihin tarvi suostua
Joskus laittoi joku ns influensseri että josko hän saisi mökin ilmaiseksi käyttöön näkyvyyttä vastaan. No ei saanut😄
No onhan näitä julkkiksia, jotka käyttää ystävyyttä hyväkseen että saa ilmaisen mökin. Ehkä se tosin on win-win tilanne, jos se mökin omistaja joka on tavis haluaa julkisuutta.
En ihmette yhtään. Minulla on omakotitalo myynnissä kasvukeskuksessa, itse tehty ilmoitus ei välittäjää. Ette usko kuinka monta etuoven ja oikotien yhteydenoton kautta tullutta nyyhkyitkutarinaa on tullut, jossa ainoa vanhempi haluaisi niiiin ostaa asuntoni, mutta ei ole just nyt varaa, mutta jos vuokraan asunnon heille niin aivan varmasti 10 vuoden kuluessa olisivat ostamassa asuntoni...
Ja siis useita yhteydenottoja eri ihmisiltä. Ensimmäisenä vaan mietin, että miksei heille ole kelvannut vuokramarkkinoilla olleet asunnot - vai eikö he ole saaneet niitä vuokrattua?
Että sen sijaan että myyn asuntoni ja saan rahat siitä heti (ostajia on käynyt joka näytöllä ja useampi kävijä jo kertonut ostavansa jos vaan saavat oman asunnon myytyä ensin), niin minun pitäisi laittaa asuntomyynti holdille ja odotella, jos tämä vuokralainen sitten saakin jostain asuntolainaa 10 vuoden kuluessa...
En kuulu vuokramökkiryhmiin. Joten asia ei ole tuttu.
Yleisellä tasolla kommentoin, että kyse lienee juuri siitä mistä sanoitkin. Että ei ole varaa mökkiä vuokrata. Ja todennäköisesti tällaisisa asioissa avustavat tahot on hyvin kiireisiä, eikä heiltä ole mitään varmuutta saada mökkiä. Eli kokeillaan onnea myös ns. Vapailla markkinoilla.
Mutta jos sinulla ei ole tarjota sellaista, niin en nyt näe hirveää syytä asiaan tarttuakkaan? Vai oliko tää nyt vaan asia mistä piti päästä tölvimään? Vai koetko vaivaannuttavaksi kun näät varattomuutta, vaikka tiedät että ei ole juuri sinun velvollisuutesi auttaa?
Suurin osa varattomista siis jää ilman mökkiloma mahdollisuutta. Ja suurin osa ei varmasti edes kysy, vaan hyväksyvät asian niin kuin se on.
Jotenkin tuntuu, että nuo alennusta kärttävät jättävät mökin vielä poikkeuksellisen sotkuiseen kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin kerjätään mökkiä juhannukseksi, joka on monelle vuokranantajalle se aika, minkä avulla loppukesän hinnat voi pitää kohtuullisina. Ap.
Sun ei ainakaan kannata olla vuokranantaja. Ihan liian herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa hommaa kerjätä enää juhannukseksi. Olisi pitänyt varata viime syksynä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla kommentoin, että kyse lienee juuri siitä mistä sanoitkin. Että ei ole varaa mökkiä vuokrata. Ja todennäköisesti tällaisisa asioissa avustavat tahot on hyvin kiireisiä, eikä heiltä ole mitään varmuutta saada mökkiä. Eli kokeillaan onnea myös ns. Vapailla markkinoilla.
Mutta jos sinulla ei ole tarjota sellaista, niin en nyt näe hirveää syytä asiaan tarttuakkaan? Vai oliko tää nyt vaan asia mistä piti päästä tölvimään? Vai koetko vaivaannuttavaksi kun näät varattomuutta, vaikka tiedät että ei ole juuri sinun velvollisuutesi auttaa?
Suurin osa varattomista siis jää ilman mökkiloma mahdollisuutta. Ja suurin osa ei varmasti edes kysy, vaan hyväksyvät asian niin kuin se on.
En tunne itseäni vaivaantuneeksi kun näen varattomuutta :D Itse kuulun niihin, joka on aina elänyt niin, että omat rahat ovat riittäneet. En ole ikinä havitellut sellaista, mihin ei ole varaa. Ei tulisi mieleenkään haaveilla ilmaisesta mökkilomasta. En myöskään ikinä tekisi enempää lapsia kuin mihin on varmasti varaa. Siksi minun on todella vaikea käsittää näitä kerjääjiä.
Lapsellisten käytöstavat taantuvat ihan siksi, että ne lapset ovat tosi lapsellisia ja kun vietät paljon aikaa lapsellisten seurassa, taannut itsekin. Ei sen kummempaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmette yhtään. Minulla on omakotitalo myynnissä kasvukeskuksessa, itse tehty ilmoitus ei välittäjää. Ette usko kuinka monta etuoven ja oikotien yhteydenoton kautta tullutta nyyhkyitkutarinaa on tullut, jossa ainoa vanhempi haluaisi niiiin ostaa asuntoni, mutta ei ole just nyt varaa, mutta jos vuokraan asunnon heille niin aivan varmasti 10 vuoden kuluessa olisivat ostamassa asuntoni...
Ja siis useita yhteydenottoja eri ihmisiltä. Ensimmäisenä vaan mietin, että miksei heille ole kelvannut vuokramarkkinoilla olleet asunnot - vai eikö he ole saaneet niitä vuokrattua?
Että sen sijaan että myyn asuntoni ja saan rahat siitä heti (ostajia on käynyt joka näytöllä ja useampi kävijä jo kertonut ostavansa jos vaan saavat oman asunnon myytyä ensin), niin minun pitäisi laittaa asuntomyynti holdille ja odotella, jos tämä vuokralainen sitten saakin jostain asuntolainaa 10 vuoden kuluessa...
Uskomatonta. Niiden, jotka ovat olleet fikuja ja ahkeria, pitäisi kustantaa toistenkin elämä.... Muutenkin kuin verojen muodossa... Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni vaivaantuneeksi kun näen varattomuutta :D Itse kuulun niihin, joka on aina elänyt niin, että omat rahat ovat riittäneet. En ole ikinä havitellut sellaista, mihin ei ole varaa. Ei tulisi mieleenkään haaveilla ilmaisesta mökkilomasta. En myöskään ikinä tekisi enempää lapsia kuin mihin on varmasti varaa. Siksi minun on todella vaikea käsittää näitä kerjääjiä.
No sitten sinä et auta heitä, ja asia on sillä selvä. Joku muu ehkä auttaa tai sitten ei. Sen enempää asiasta ei tarvitse puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ei ainakaan kannata olla vuokranantaja. Ihan liian herkkä.
Olen kyllä ihan menestyvä vuokranantaja. Sitä en olisi, jos antaisin nyyhkytarinoiden vaikuttaa. Mitä mahdoit tarkoittaa?
Mun ystävän mies on juristi. Ja aina, kun tulee kylään, oikein odottaa joku kysyisi jotain apua omaan asiaan.
Oli pari v sitten vaihtanut työpaikkaa ja mä kysyin missä työpaikka on, pääseekö hyvin julkisilla ja kysyin onko heillä loputtomat tarjoilut karkkia ja limua. Kaikkiin vastasi hyvin vähäsanaisesti, loppuiltana en juurikaan jutellut. Aina sanoo ystävälleni mä oon varmaan eka, joka ei halua hyötyä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sinä et auta heitä, ja asia on sillä selvä. Joku muu ehkä auttaa tai sitten ei. Sen enempää asiasta ei tarvitse puhua.
Ok. Tietääkseni täällä kyllä saa puhua tällaisesta asiasta. Olisin oikeasti halunnut tietää, mitä näiden ihmisten päässä liikkuu.
Ne on niitä joiden pitää saada kaikki ilmaiseksi, ei ole muiden vika on että yh tai lapsia monta. Jos olisin mökkiä vuokraamassa jollekin, ilmoituksessa ei lapsia, koirat kyllä