Pohjois-Suomen tulevaisuus toivoton: Työpaikat ja ihmiset lähtevät
Taas 200 joutuu työttömäksi kun Valio ja Apetit lähtevät. Pohjois-Suomen maaseutu on jo tyhjentynyt etelään, Ouluun ja Rovaniemelle.
Nyt Pohjois Suomen suurimmasta kaupungista, Oulusta yli puolet nuorista muuttaa etelään, koska töitä ei ole. Oulun väkiluku kasvoi ainoastaan maahanmuuton takia. Ilman Maahanmuuttoa väkiluku olisi olut +3 asukasta. Väkiluvun on ennustettu kääntyvän laskuun tulevina vuosina. Kaikki yritykset lähtevät pois.
Moni Pohjoisen pienempi paikkakunta on menettänyt asukasluvustaan jopa 70%.
Työttömyys monilla paikkakunnilla jopa 25-30%. Pohjois Suomen maaseudulla asuu oikeastaan pelkkiä eläkeläisiä. Palvelut lopetettu ja opiskelupaikkoja ei ole.
Valtio investoi kaiken Etelä-Suomeen.
Miksi tämän annetaan tapahtua?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu ei edes tunnu kaupungilta kun verrataan Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle, Turkuun tai Tampereelle. Oulu on iso vain paperilla kuntaliitosten takia.
Oulussa ei ole yhtään isoa kauppakeskusta. Keskustakin todella pieni. Paljon tyhjiä liiketiloja. Rauman keskustakin tuntuu isolta Ouluun verrattuna.
Kulttuuria ja ravintoloita olemattoman vähän. Oulu on sijainniltaan liian kaukana kaikesta, siksi yritykset ja ihmiset lähtevät sieltä. Siksi Oulu ei pärjää.
Häh? Onhan siellä kaikenlaista.
Eikö Oulu ollut kulttuuripääkaupunkikin??😀
Alemmuudentunteesta, junttiudesta ja ryypiskelystä syntynyt natsikulttuuri ei kiinnosta koulutettuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
Junttien käytös, asenne ja faktuaalinen eläinten rääkkääminen ja ympäristön tuhoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian kaatuminen, puhun nyt älypuhelinkatastrofista, kaatoi myös Oulun de facto. Jokainen siellä vuoden 2008 seutuvilla elänyt tietää tämän tosiasiaksi.
Oulu kuten oikeastaan koko Suomikin on elänyt tekohengityksen varassa sen jälkeen.
Kuitenkin teknologiateollisuuden työpaikkoja on Oulussa Nokian jälkeen enemmän kuin koskaan Nokian aikana.
Työpaikkoja voi olla mut kuka osaaja siihen rasististen puukottajien ja raamattuhullujen tyyssijaan haluaa muuttaa?
Unohtamatta 3,5 tunnin pituisia päiviä pimeimpään aikaan.
Se hoituu sähkövalolla kuten kesän olemattomat yöt pimennysverhoilla, mutta kuka normaali sen Suomi-talebanin kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
En syö lihaa. Kasvikset kasvatetaan Jyväskylän eteläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
Mikä on edelleenkin mahdollista vain isojen kaupunkien subventoimana. Itsehän otitte subventoinnin puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
En syö lihaa. Kasvikset kasvatetaan Jyväskylän eteläpuolella.
Juu tämän päättelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian kaatuminen, puhun nyt älypuhelinkatastrofista, kaatoi myös Oulun de facto. Jokainen siellä vuoden 2008 seutuvilla elänyt tietää tämän tosiasiaksi.
Oulu kuten oikeastaan koko Suomikin on elänyt tekohengityksen varassa sen jälkeen.
Kuitenkin teknologiateollisuuden työpaikkoja on Oulussa Nokian jälkeen enemmän kuin koskaan Nokian aikana.
Tämä on totta, mutta ovat start-uppeja ja osittain tukien varassa.
Tämä kehitys, pohjoisen tyhjentyminen, on ollut poliittinen päätös. Pääkaupunkiseudunkaan kehitykseen ei riitä tarpeeksi rahaa, muusta Suomesta puhumattakaan. Helsinki on pahasti jäljessä, jos verrataan muihin Pohjoismaisiin pääkaupunkeihin. Investointitarve on miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
Oulu ei edes tunnu kaupungilta kun verrataan Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle, Turkuun tai Tampereelle. Oulu on iso vain paperilla kuntaliitosten takia.
Oulussa ei ole yhtään isoa kauppakeskusta. Keskustakin todella pieni. Paljon tyhjiä liiketiloja. Rauman keskustakin tuntuu isolta Ouluun verrattuna.
Kulttuuria ja ravintoloita olemattoman vähän. Oulu on sijainniltaan liian kaukana kaikesta, siksi yritykset ja ihmiset lähtevät sieltä. Siksi Oulu ei pärjää.
Et ole tainnut käydä Oulussa. Espoo on paremminkin joukko kyliä. Oulukin ehkä kuntaliitosten vuoksi, mutta vanha Oulu on kaupunki verrattuna Espoon kauppalan ja entiseen Helsingin maalaiskuntaan.
Viljaa kylvetään kyllä pohjoisemmassa kuin Jyväskylä. En ihan tiedä missä raja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian kaatuminen, puhun nyt älypuhelinkatastrofista, kaatoi myös Oulun de facto. Jokainen siellä vuoden 2008 seutuvilla elänyt tietää tämän tosiasiaksi.
Oulu kuten oikeastaan koko Suomikin on elänyt tekohengityksen varassa sen jälkeen.
Kuitenkin teknologiateollisuuden työpaikkoja on Oulussa Nokian jälkeen enemmän kuin koskaan Nokian aikana.
Tämä on totta, mutta ovat start-uppeja ja osittain tukien varassa.
Tämä kehitys, pohjoisen tyhjentyminen, on ollut poliittinen päätös. Pääkaupunkiseudunkaan kehitykseen ei riitä tarpeeksi rahaa, muusta Suomesta puhumattakaan. Helsinki on pahasti jäljessä, jos verrataan muihin Pohjoismaisiin pääkaupunkeihin. Investointitarve on miljardeja.
Mikä on Keskustan nykyote maakuntien elinvoimaan? Seuraako joku keskustalaista politiikkaa että mille perustuu, uusiutuvalle energialleko ja tekoruuan tuotantolaitoksille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ihmiset muuttaa pois kun työpaikatkin lähtee.
Paitsi Helsingistä ei voi muuttaa työn perässä.
Kyllä voi. Etätöihin naapurikuntiin tai ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten määrä Oulun seudulla on vähentynyt niin, että nuorisotilojakin lakkautetaan ja lasten määrän vähentymisen takia tosiaan koulujakin lakkautetaan ja yhdistetään.
Musulla oli kymmenen kakaraa, mutta lestalla olikin 12.
Niille pitäisi vielä antaa nimet.
>Lesta1
>Lesta2
>Lesta3
>Jne. Jne.....
Helppo nimetä ja pakkokinhan ne on nimetä, pirttiviljeltyinä niillä on kaikilla samat naamat, eihän niitä muuten toisistaan erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
Mikä on edelleenkin mahdollista vain isojen kaupunkien subventoimana. Itsehän otitte subventoinnin puheeksi.
Tarvitsisiko maataloutta tukea jos tuotantorakenteet pistettäisiin ihan uusiksi?
Jos yhä useampi saisi kasvattaa ruokaansa itse tai tuottaa sitä lähipiiriinsä? Tämä suunta kuulostaisi nonesta mielekkäältä ja elävöittäisi maaseutumaista ympäristöä. Monella on juuret kuitenkin edelleen siellä maalla ja kun kaupungeista alkaa tulla yhä kolkompia, epäviihtyisämpiä jo suunnittelutasolta niin iso persoonaton ja yksinäisyyttä ruokkiva kaupunki ei enää houkutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
Junttien käytös, asenne ja faktuaalinen eläinten rääkkääminen ja ympäristön tuhoaminen.
Tämä ketju on elämästä vieraantuneen eteläsuomalaisen kaupungissa asuvan nuoren ja keski-ikäisen pohjoisen ihmisen välistä taistelua.
Nuori tahtoo syödä, mutta ei ymmärrä, mistä leipä tulee.
Nuori tahtoo aamukahviinsa maitoa, mutta ei ymmärrä, että maito ei kasva purkeissa.
Nuori tahtoo pukea kissansa vauvan vaatteisiin ja pitää sitä 40 asteen helteellä pienessä yksiössä ja kutsuu eläinrääkkääjäksi pohjoisen maaseudulla elävää ihmistä, joka on ikänsä rakastanut ja hoitanut kaikkia eläimiään, rokottaa ja leikkaa kissansa, ja antaa niiden päivisin vaeltaa vapaana toteuttaen lajityypillistä käyttäytymistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
Mikä on edelleenkin mahdollista vain isojen kaupunkien subventoimana. Itsehän otitte subventoinnin puheeksi.
Nostetaan ruuan hintaa siellä kehäkolmosen sisäpuolella, niin ei tarvitse subventoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. vihreä siirtymä eli siirtymä uusiutuviin energialähteisiin perustuu pitkälti pohjoisen Suomen ja Pohjanmaan luonnon hyväksikäyttöön. Tuulivoimaa ei ole juurikaan rakennettu linjan Turku-Tampere-Helsinki eteläpuolelle. Vesivoimalla tuotetaan sähköä pääosin Oulujoen voimalaitoksissa ja sen pohjoispuolella sijaitsevien jokien voimalaitoksissa. Helsinki sulki tyhmyyttään kivihiilellä toimineet kombivoimalaitokset (tuottivat sekä sähköä että lämpöä), joten nyt Helsingin sähkön käyttö on muualta Suomesta tuodun sähkön varassa. Pian joudutaan rajoittamaan eteläisen Suomen sähkön käyttöä, koska Fingrid ei pysty rakentamaan tarvittavia sähkön siirtolinjoja. Mikäli Suomessa mentäisiin Ruotsin kaltaiseen alueelliseen sähkön hinnoitteluun, niin laskelmien mukaan etelässä sähkö kallistuisi ja pohjoisessa sähkö halpenisi. Nykymallissa pohjoinen joutuu subventoimaan etelän sähkön hintoja.
Kerrankin niin päin, ettei isot kaupungit joudu subventoimaan navettaväen elämistä.
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?
Mikä on edelleenkin mahdollista vain isojen kaupunkien subventoimana. Itsehän otitte subventoinnin puheeksi.
Nostetaan ruuan hintaa siellä kehäkolmosen sisäpuolella, niin ei tarvitse subventoida.
Tai maksettaisiin reilu hinta tuottajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ano Turtiainen ehdotti joskus, että Itä- ja Pohjois-Suomi voisivat itsenäistyä.
Joo ja sanoi että on valmis sotimaan Suomea vastaan.
wikipedian mukaan kyseinen henkilö haluaa yhdistää osan suomea osaksi venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Voi mahoton. Asun Oulussa ja ei täällä tosiaan töitä ole. Paperit kun saan ulos koulusta niin meen ulkomaille töihin.. norjaan tai ruottiin. Miksi muuttaisin pk seudulle täältä? Samat ongelmat sielläkin, jos ei vielä samalla tasolla, niin kohta on..
Dynaamiset vaikutukset.
-Petteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian kaatuminen, puhun nyt älypuhelinkatastrofista, kaatoi myös Oulun de facto. Jokainen siellä vuoden 2008 seutuvilla elänyt tietää tämän tosiasiaksi.
Oulu kuten oikeastaan koko Suomikin on elänyt tekohengityksen varassa sen jälkeen.
Kuitenkin teknologiateollisuuden työpaikkoja on Oulussa Nokian jälkeen enemmän kuin koskaan Nokian aikana.
Oulu on profiloitunut taantumukselliseksi junttiperiferiaksi, jossa hakataan raamatulla, puukolla ja katanalla ihmisiä.
Ikinä en sinne muuttaisi.
Kukaan järjissään oleva ei usko tuollaiseen puhdasta pahansuopuutta tihkuvaan propagandaan.
Riikka Purra yhdisti Oulun lapsipuukotuksen ka tu jen ge ihin ennen kuin poliisi oli kertonut mitään tietoja.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010500268.html
HS:n tiedot: Alaikäisen pu uko. tuksesta epäillyllä pitkä historia ä. ärioi. keist oon liitetyssä väkivallassa
Oulun puu. kotus|Miestä epäillään parhaillaan myös toisesta vakavasta rikoksesta Oulussa.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010499877.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yle-kertoo-poliisin-vaikenemasta-op…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vasemmiston-toimiston-ikkunoita-toh…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/krp-tutkii-torkeaa-henkeen-tai-terv…
Etpä tunnu paljon arvostavan sitä ruokaa jota maaseudulta suomalaisten eteen tuotetaan. Mikä aiheuttaa tuollaista omaan jalkaan ampuvaa kusipäisyystautia, osaatko selittää?