Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Suomen tulevaisuus toivoton: Työpaikat ja ihmiset lähtevät

Vierailija
21.05.2026 |

Taas 200 joutuu työttömäksi kun Valio ja Apetit lähtevät. Pohjois-Suomen maaseutu on jo tyhjentynyt etelään, Ouluun ja Rovaniemelle. 

Nyt Pohjois Suomen suurimmasta kaupungista, Oulusta yli puolet nuorista muuttaa etelään, koska töitä ei ole. Oulun väkiluku kasvoi ainoastaan maahanmuuton takia. Ilman Maahanmuuttoa väkiluku olisi olut +3 asukasta. Väkiluvun on ennustettu kääntyvän laskuun tulevina vuosina. Kaikki yritykset lähtevät pois. 

Moni Pohjoisen pienempi paikkakunta on menettänyt asukasluvustaan jopa 70%. 

Työttömyys monilla paikkakunnilla jopa 25-30%. Pohjois Suomen maaseudulla asuu oikeastaan pelkkiä eläkeläisiä. Palvelut lopetettu ja opiskelupaikkoja ei ole.

Valtio investoi kaiken Etelä-Suomeen. 

 

Miksi tämän annetaan tapahtua?

 

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla toisinpäin kohta tulee pako pohjoiseen  kun etelän  idioottipäättäjät antaa luvan mutavyöryyn etelässä, nauttikaa siitä.Tänne ei paska nouse, siivilät valmiiksi ja kiväärit.

Noin paljon pelkäät siis erilaisia ihmisiä. Ehkä ihan hyvä ettet asu missään ihmisten ilmoilla, saat vielä sydärin. Paikkasi on siellä muiden rasistien junttien keskellä ei yhtään mitään.  

Entäpä jos Suomen ns intiaanit ovat valmistautuneet puolustamaan omaa ainoaa arpista länttiään meni syteen tai saveen?

Vit tuja kaan miettimättä jotain aivopestyn rahalla ostetun lattemulqeron arviointeja käypästä hinnastaan.

Vierailija
182/185 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla toisinpäin kohta tulee pako pohjoiseen  kun etelän  idioottipäättäjät antaa luvan mutavyöryyn etelässä, nauttikaa siitä.Tänne ei paska nouse, siivilät valmiiksi ja kiväärit.

Korkeintaan kaltaisesi persejuntit lähtevät, mikä on toki toivottavaakin, kun ei ne kaupunkeihin edes kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu ei edes tunnu kaupungilta kun verrataan Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle, Turkuun tai Tampereelle. Oulu on iso vain paperilla kuntaliitosten takia. 

Oulussa ei ole yhtään isoa kauppakeskusta. Keskustakin todella pieni. Paljon tyhjiä liiketiloja. Rauman keskustakin tuntuu isolta Ouluun verrattuna.

Kulttuuria ja ravintoloita olemattoman vähän. Oulu on sijainniltaan liian kaukana kaikesta, siksi yritykset ja ihmiset lähtevät sieltä. Siksi Oulu ei pärjää.

Oulua on tahallisesti hajautettu pitkin maakuntaa. 

 

Ennen oli keskusta liikkeitä täynnä, Raksilassa marketit.

 

Nyt kauppakeskukset ovat Kempeleessä ja Iissä.

 

Oulu näivettyy pelottavalla tahdilla, laitakaupungin kerrostalolähiöt ovat rottia viliseviä ghettoja.

Vierailija
184/185 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu ei edes tunnu kaupungilta kun verrataan Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle, Turkuun tai Tampereelle. Oulu on iso vain paperilla kuntaliitosten takia. 

Oulussa ei ole yhtään isoa kauppakeskusta. Keskustakin todella pieni. Paljon tyhjiä liiketiloja. Rauman keskustakin tuntuu isolta Ouluun verrattuna.

Kulttuuria ja ravintoloita olemattoman vähän. Oulu on sijainniltaan liian kaukana kaikesta, siksi yritykset ja ihmiset lähtevät sieltä. Siksi Oulu ei pärjää.

Oulu on myös siitä kiva, että keskustassa ei oikeastaan tarvitse välttämättä edes käydä, jos ei halua. Elokuvatkin voi käydä katsomassat Tuirassa.

Tuiran Star onkin paljon viihtyisämpi elokuvateatteri kuin Finnkinon kolossi. Itseasiassa pidin Starista enemmän ennen sen uudistumista.  Ihme juttu, kun elokuvaa ei voi katsoa ilman ämpärillistä popcornia ja limua.  

 

Kaunis Oulu onkin jokisuiston ja torinrannan alueella.

 

t: nimim. Assburger

Vierailija
185/185 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemellä väkiluku on kasvussa. Jos turismi ja matkailu loppuisi, se autioituisi nopeasti.

Oulussa ei ole mitään. Siellä ei ole esim merta hyödynnetty millään tavalla.

Vääntäväthän ne torinrantaan Terwa Toweria, luxustornihotellia!

 

Yliopistoa siirretään Linnanmaalta Raksilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi